Hop til indhold

Sur lugt fra ansigtet!


Gæst Valbytøsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Valbytøsen

Ved ikke om der er en tråd med dette emne, så derfor vover jeg denne her ;)

Min Lulu lugter meget surt fra ansigtet (det stykke mellem øjnene og næsen) og det er også misfarvet...har sådan en lidt gulig farve! Mit spørgsmål er så om hvad jeg kan gøre ved det?!

 

Jeg har vasket og gnubbet med lunken vand, men det hjælper ikke rigtigt - lugten vender hurtig tilbage...har tjekket at lugten ikke kommer fra munden eller ørerne. Det faktisk så slemt, at hvis jeg har nusset hende på "næseryggen", så lugter mine fingre bagefter.

Håber I har nogle gode råd :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Tillykke! Du har fået dig en hund med et rynket fjæs ;-)

 

Jeg tværer en vaskeklud rundt i kajen på min med jævne mellemrum, og synes egentlig ikke han lugter så slemt. Men lidt surt til tider, jo.

Hvis du synes det er meget voldsomt kan der måske være gået en svampeinfektion i rynkerne (det er vist meget normalt hos engelske bulldogs i hvert fald) og så er det en tur til dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal altid se rynkerne efter, og rengøre hvis der er fugt og snavs derinde! Jeg bruger vådservietter af den slags til babynumser, for vand og sæbe kan gøre problemet værre.

Men som Iben B siger, når det først er begyndt at lugte surt, er det sikkert en infektion, og så må du til dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valbytøsen

Glemte at skrive, at jeg renser hendes rynker/folder to gange dagligt...og det med svampeibfektion er det synligt? For jeg kan umiddelbart ikke se noget i dem?! Takker for rådne, og skal (heldigvis) til dyrlægen i denne uge ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er en svampeinfekrion i huden gør alt vandig væske det kun værre. Jeg ville prøve en dyrlæge inden evt hud bliver så inficeret at der tillige kommer bakterieudbrud i huden. Det lyder for mig forkert at det lugter, men du kunne også præve at ringe til din dr dyr og spørge om du evt kunne bruge ??? Amaverol tror jeg det hedder. Det kunne før købes uden recept på apotek,.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valbytøsen

Har været til lægen med hende, og hun har ikke svamp. Dyrlægen mener, at det er fordi hun er i behandling mod hårsækkemider og at det er pillerne, der kan gør lugten værre...har også droppet at rense hendes folder med lunken vand, og bare tørre dem med en vatrondel, og det har hjulpet på det! Så takker for rådene, og håber på, at det bliver bedre, når hun engang er færdige med de piller!!! ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...