Hop til indhold

Lopper ..


Gæst Blomsterpigen
 Share

Recommended Posts

Gæst Blomsterpigen

Er det for meget at give loppekur selvom at han ikke har det, men for at forebygge det? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen

Jeg har købt noget ved dyrelægen, som er til hunde/hvalpe og katte.

Det hedder Frontline i spray form, har ikke problemer med den, men vil bare være sikker på at man skal forbygge dem med det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt noget ved dyrelægen, som er til hunde/hvalpe og katte.

Det hedder Frontline i spray form, har ikke problemer med den, men vil bare være sikker på at man skal forbygge dem med det :-)

 

Det har jeg også prøvet en gang, det der spray, det er noget med x antal pumpeslag pr. kg legemesvægt, så vidt jeg husker. Jeg fandt det ret besværligt, fordi hundene ikke var meget for at stå stille imens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Det har jeg også prøvet en gang, det der spray, det er noget med x antal pumpeslag pr. kg legemesvægt, så vidt jeg husker. Jeg fandt det ret besværligt, fordi hundene ikke var meget for at stå stille imens.

 

Jeg har ikke problemer med Percy når det er sådan noget, men hold da op han er sur når han har fået det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Jeg er også personligt mere til pipetterne... Mine får bayvantic i nakken ca hver 6 uge henover flåtsæsonen... Vi bruger ikke noget om vinteren

 

Det er ikke for at virke klog, men jeg kunne ikke finde på at holde på med at bruge det om vinteren, fordi Percy er sammen med andre hunde, og lopper lever vel også om vinteren?

Tror jeg vil prøve på Percy :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Har aldrig oplevet lopper, jeg bruger det primært mod flåter .... Det er jo gift, så er ikke meget for at give det dem overhovedet, men flåterne bider især den ene af mine helt skrækkeligt

 

Okay troede der var forskel på lopper og flåter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Det er der også, men midlet er det samme... Fx bayvantic eller frontline...

 

Så du vil anbefalde bayvantic? eller er det okay det jeg bruger, mere om det er stærkt nok til lopper og flåter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke til sprayen. Men frontline pipetterne beskytter både mod lopper og flåter... Så mon ikke derea spray også gør det.... Jeg bruger bayvantic dordi jeg har haft en kat engang derblev frygteligt syg af frontline, så det er kun fordomme. Har aldrig brugt det til mine hunde, men de kan sikkert sagtens tåle det ;-) så det er ikke fordi jeg tror at bayvantic er meget bedre eller noget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Jeg har oplevet at Frontline ikke altid virker helt så godt som fx Bayvantic eller Advantage. I starten brugte jeg også Frontline, alligevel kunne jeg komme hjem fra skoven og den ene af mine hunde kunne have 6-7 flåter på sig - så skiftede vi over til Bayvantic, og så var det virkelig, virkelig sjældent hun overhovedet havde bare én flåt. Men mht lopper kender jeg ikke effekten - har aldrig haft lopper på nogle af mine dyr. Og hvis du har kat, så må du kun bruge Advantage. Bayvantic og Frontline kan slå katte ihjel hvis de slikker på det i hundens pels!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...