Hop til indhold

Tricks tråden


Therese
 Share

Recommended Posts

Gæst Anaid
Hvad er det for nogle bøger? :-D

 

De her to er rigtig gode synes jeg

 

Leg med din hund : masser af sjove lege af Christina Sondermann

 

Hundetricks : sjov aktivering af din kloge hund af Mary Ray & Justine Harding

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så smider vi da lige potespor ind her også :)

 

Har shapet et par øvelser med hundebassen og optaget på video :mrgreen:

 

Den første vi skulle shape var at han skulle rende ud omkring en pæl (efter 10 min shaping ser det sådan her ud)

http://www.youtube.com/watch?v=Rjc5KMGN8n4

 

Det næste var at ligge hovedet på en stol - 10 min kunne ikke gøre det - det tog os nogle dage.

Men det lykkes - og øvelsen sidder der åbenbart stadig for pludselig under lidt træning i køkkenet i dag gjorde hunden sådan:

(det er så over en måned siden vi trænede det)

http://www.youtube.com/watch?v=xaz9UEwIP3g

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Så smider vi da lige potespor ind her også :)

 

Har shapet et par øvelser med hundebassen og optaget på video :mrgreen:

 

Den første vi skulle shape var at han skulle rende ud omkring en pæl (efter 10 min shaping ser det sådan her ud)

http://www.youtube.com/watch?v=Rjc5KMGN8n4

 

Det næste var at ligge hovedet på en stol - 10 min kunne ikke gøre det - det tog os nogle dage.

Men det lykkes - og øvelsen sidder der åbenbart stadig for pludselig under lidt træning i køkkenet i dag gjorde hunden sådan:

(det er så over en måned siden vi trænede det)

http://www.youtube.com/watch?v=xaz9UEwIP3g

 

han ser bare rigtig skøn ud, og meget flot!

 

Sjovt som hunde lærer lidt forskelligt - legede med de her to øvelser efter at have set dit indlæg, det tog ham mellem 5-10 min og forstå den med hovedet på en stol.

Men efter 10 min træning har han stadig ikke forstået den med at skulle gå rundt om noget... Så det må vi lege videre med i morgen ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Vi skal have gang i denne tråd igen :mrgreen:

 

Hogan kan:

Sit

Dæk

Gi' pote med begge poter alt efter hvilken hånd du selv bruger

High five med begge poter alt efter hvilken hånd du bruger og også med begge på samme tid.

Vinke med begge poter alt efter hvilken hånd du bruger.

Bukke

Rulle rundt

Spille død

Ligge som en dame (ligge med krydsede forpoter :mrgreen: )

Hvad siger hunden eller Vov, her gør han så.

Hvor er dimsen? (henter Dimsen, som er en bold han elsker)

Samle op og bære ting hjem

Op (står på bagben, meget kort tid pga dårlig balance :mrgreen:)

 

Vi mangler nye sjove el. nyttige ting at lære ham, så kom endeligt med forslag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lidt et problem når han gør, han vil nemlig altid småbjæffe lidt først. Jeg kunne godt tænke mig at han bare gøede rigtigt når han fik kommandoen. Jeg belønner først når han gør rigtigt. Det er vel rigtigt eller? :genert:
Jo, det kan det da sagtens være :-D Tror det kommer lidt an på hvor let hunden har ved at gør. Bobo fx. skulle helt klart belønnes for bare at lave en eller anden lyd.. Hehe.. For han er ikke en gøende race og det falder ham ikke som sådan naturligt..
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal have gang i denne tråd igen :mrgreen:

 

Vi mangler nye sjove el. nyttige ting at lære ham, så kom endeligt med forslag :blink:

 

Slukke lyset?

Rulle sig selv ind i et tæppe?

Lukke døren?

Lukke skabe?

Kravle?

Gå rundt om sig selv?

Elefant?

Ligge tøj ind i vaskemaskinen?

ZigZag imellem dine ben?

 

JoJo, vi har det sjovt herhjemme :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kan ikke lære at slukke lyset for vores kontakter er små og ret hårde at trykke. Den havde jeg nemlig overvejet engang.

 

men vil helt sikkert skrive kravle, gå rundt om sig selv, lukke skabe og den med vaskemaskinen ned :blink:

Jeg vil nok ikke bruge den med dørene. For han har det med at lukke sig selv inde nogle gange, så jeg ved ikke helt om man skal opfordre ham til det :lol:

 

Taak for gode ideer :bighug:

 

Therese har fået mig til at overveje at lære ham at bruge klikkeren, så det vil jeg først prøve at lære ham. Så jeg må ud og have fat i nogle bøger til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lidt et problem når han gør, han vil nemlig altid småbjæffe lidt først. Jeg kunne godt tænke mig at han bare gøede rigtigt når han fik kommandoen. Jeg belønner først når han gør rigtigt. Det er vel rigtigt eller? :genert:

 

jeg ville klart bruge klikkeren... så du kan makere de høje bjef og og belønde for dem =>forsterke dem og kun dem... ellers vil din godbid bare forstærke både de høje og lave bjef... da hunden måske tror at først skal man pipe lidt og så et bjef eller 2 også får jeg min godbid...

 

men husk at betinge klikket først hvis du ikke allerede har gjort det... dvs klik og belønd ca 30 gange på forskellige måder... sådan så hunden opdager at når der kommer et klik så kommer der også noget godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kan ikke lære at slukke lyset for vores kontakter er små og ret hårde at trykke. Den havde jeg nemlig overvejet engang.

 

men vil helt sikkert skrive kravle, gå rundt om sig selv, lukke skabe og den med vaskemaskinen ned :blink:

Jeg vil nok ikke bruge den med dørene. For han har det med at lukke sig selv inde nogle gange, så jeg ved ikke helt om man skal opfordre ham til det :lol:

 

Taak for gode ideer :bighug:

 

Therese har fået mig til at overveje at lære ham at bruge klikkeren, så det vil jeg først prøve at lære ham. Så jeg må ud og have fat i nogle bøger til det.

 

Med en klikker går tingene bare så meget hurtigere og det er meget sjovere. Jeg sprang bare ud i det, har ikke læst bøger eller noget om det. Kun lidt rundt omkring på nettet.

 

Man kan også lave meget sjovt med en musemåtte, fx. sætte en pote, begge poter eller dutte med næsen på den. Han kan også lære at rydde op :mrgreen: Eller med en hulahopring, lidt ala elefanten..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville klart bruge klikkeren... så du kan makere de høje bjef og og belønde for dem =>forsterke dem og kun dem... ellers vil din godbid bare forstærke både de høje og lave bjef... da hunden måske tror at først skal man pipe lidt og så et bjef eller 2 også får jeg min godbid...

 

men husk at betinge klikket først hvis du ikke allerede har gjort det... dvs klik og belønd ca 30 gange på forskellige måder... sådan så hunden opdager at når der kommer et klik så kommer der også noget godt...

 

Ja det er jo helt rigtigt at han sikkert tror at han gør det rigtigt fordi min belønning falder forkert.

Jeg har ikke rigtigt brugt klikkeren endnu, jeg skal først til at lære ham at bruge den.

 

Men kæresten vil ikke bruge den, og det er jeg egentligt ligeglad med. Men forstår han så stadig de 'gamle' belønninger? Kæresten træner ikke ret meget med ham, det er bare sådan lidt af de øvelser han kan som han bruger.

Altså han skal jo også gerne stadig kunne belønne ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Med en klikker går tingene bare så meget hurtigere og det er meget sjovere. Jeg sprang bare ud i det, har ikke læst bøger eller noget om det. Kun lidt rundt omkring på nettet.

 

Man kan også lave meget sjovt med en musemåtte, fx. sætte en pote, begge poter eller dutte med næsen på den. Han kan også lære at rydde op :mrgreen: Eller med en hulahopring, lidt ala elefanten..

 

Jeg tror helt sikkert også det ville blive bedre med vores træning med en klikker.

Det med poterne syntes han er mega sjovt :-D Jeg peger bare på en ting og siger poterne, så sætter han poterne op på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er jo helt rigtigt at han sikkert tror at han gør det rigtigt fordi min belønning falder forkert.

Jeg har ikke rigtigt brugt klikkeren endnu, jeg skal først til at lære ham at bruge den.

 

Men kæresten vil ikke bruge den, og det er jeg egentligt ligeglad med. Men forstår han så stadig de 'gamle' belønninger? Kæresten træner ikke ret meget med ham, det er bare sådan lidt af de øvelser han kan som han bruger.

Altså han skal jo også gerne stadig kunne belønne ham :-D

Det tror jeg :-D Belønningen er jo stadig en godbid eller hvad I nu bruger. Det eneste der er anderledes, er måden man viser at hunden har gjort det rigtige. Tror sagtens hunde kan kende forskel på "dygtig" og et klik og vide at begge ting er tegn på, at der kommer en belønning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg :-D Belønningen er jo stadig en godbid eller hvad I nu bruger. Det eneste der er anderledes, er måden man viser at hunden har gjort det rigtige. Tror sagtens hunde kan kende forskel på "dygtig" og et klik og vide at begge ting er tegn på, at der kommer en belønning.

 

Det håber jeg han kan. For kæresten har ikke godbidder og sådan noget med når han går med ham. Det træning han laver er nemlig bare sådan en pludselig indskydelse når han lufter ham hehe.

Men ja han glemmer jo ikke hvad 'dygtig' og 'flot' betyder, bare fordi han lærer noget nyt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er jo helt rigtigt at han sikkert tror at han gør det rigtigt fordi min belønning falder forkert.

Jeg har ikke rigtigt brugt klikkeren endnu, jeg skal først til at lære ham at bruge den.

 

Men kæresten vil ikke bruge den, og det er jeg egentligt ligeglad med. Men forstår han så stadig de 'gamle' belønninger? Kæresten træner ikke ret meget med ham, det er bare sådan lidt af de øvelser han kan som han bruger.

Altså han skal jo også gerne stadig kunne belønne ham :-D

 

Hogan vil sagtens kunne bruge begge slags træning. Jeg træner både med og uden klikker, og det virker til Molly er ret ligeglad med hvilken vi bruger, men det går meget hurtigere når klikkeren er fremme..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ingen problemer stadig at bruge vebal ros, i Zeus sidder dygtig næsten lige så godt fast som klikkeren, det er bare nemmere at ramme det rigtigr tidspunkt med klikkeren

. Zeus kan efterhånden mange sjove ting, men skal klart være bedre til at få gjort øvelsen helt færdig altså med kommando også... Det er mest kun konkurrence øvelserne der bliver fin pudset på ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det håber jeg han kan. For kæresten har ikke godbidder og sådan noget med når han går med ham. Det træning han laver er nemlig bare sådan en pludselig indskydelse når han lufter ham hehe.

Men ja han glemmer jo ikke hvad 'dygtig' og 'flot' betyder, bare fordi han lærer noget nyt :mrgreen:

Så kæresten bruger ikke belønninger? Så tror jeg slet ikke der bliver et problem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hogan vil sagtens kunne bruge begge slags træning. Jeg træner både med og uden klikker, og det virker til Molly er ret ligeglad med hvilken vi bruger, men det går meget hurtigere når klikkeren er fremme..

 

Fantastisk :D

 

Ja ingen problemer stadig at bruge vebal ros, i Zeus sidder dygtig næsten lige så godt fast som klikkeren, det er bare nemmere at ramme det rigtigr tidspunkt med klikkeren

. Zeus kan efterhånden mange sjove ting, men skal klart være bedre til at få gjort øvelsen helt færdig altså med kommando også... Det er mest kun konkurrence øvelserne der bliver fin pudset på ;-)

 

Det kender jeg godt. Det og så at blive færdig med at indlære en øvelse skal jeg arbejde meget på.

 

Så kæresten bruger ikke belønninger? Så tror jeg slet ikke der bliver et problem :-D

 

Han bruger kun belønning i form af leg og ros :-) Han glemmer altid at tage godbidderne med. Men det er som om hunden godt ved det. Han forventer ikke godbidder af ham, men det gør han af mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

hov glemte næsten den vigtigeste "fremtids trik" at tøre poterne af...!!! bella skraber i jorden hvergang hun har lavet "bummelum" og denne adfærd skal jeg altså havde "fanget" kunne være SÅ FEDT at bede hunden tøre poterne af når vi kommer ind til folk:lol: og super om vinteren at hunden selv "tager det værste" snavs af de våde poter:5up:

 

Jeg kender nogle med 4 dalmatinere. De har lært dem at gå rundt på måtten når de kommer ind. De går et par runder rundt om sig selv på et tæppe/måtte inden for døren, når de kommer ind.

 

De skal bare sige det til dem så går de rundt, smart.

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk :D

 

 

 

Det kender jeg godt. Det og så at blive færdig med at indlære en øvelse skal jeg arbejde meget på.

 

 

 

Han bruger kun belønning i form af leg og ros :-) Han glemmer altid at tage godbidderne med. Men det er som om hunden godt ved det. Han forventer ikke godbidder af ham, men det gør han af mig.

 

hvis jeres hund er glad for at lege kan legebølendinger være MEGET bedere end godbider....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...