Gæst Blomsterpigen Skrevet Maj 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Maj 23, 2012 Pisse og skide indenfor, trods at døren er åben! Og pisser og skider om natten trods at han bliver luftet! Jeg gør alt, men alligevel fortsætter han! Jeg føler mig pisse magtesløs og meget irritabel! Men det er der vel heller intet at sige til, når han lige er begyndt på det.. Nogen der vil komme med gode råd? For jeg er lost nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Jeg føler mig pisse magtesløs og meget irritabel! Men det er der vel heller intet at sige til, når han lige er begyndt på det.. Jo der er! Du har overhovedet ingen ret til at være utilfreds. Ville du være sur på en baby, der laver i bleen? Læs denne tråd, og hjælp så din hvalp til at blive renlig: http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/32176-hun-bliver-ved-med-tisse-og-lave-stort-indenfor-pa-trods-af-aben-dor.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Jeg blomsterpigen. der er et indlæg lige under dit, under forummet "hvalpe". her er der stillet præcis samme spørgsmål så mon ikke du kan finde et svar der? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Ninja Umulia Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Ninja Umulia Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Blomsterpigen Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Jo der er! Du har overhovedet ingen ret til at være utilfreds. Ville du være sur på en baby, der laver i bleen?Læs denne tråd, og hjælp så din hvalp til at blive renlig: http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/32176-hun-bliver-ved-med-tisse-og-lave-stort-indenfor-pa-trods-af-aben-dor.html Nej det vil jeg ikke! Men nu er det sådan at han ikke har ble på! Tsk! Renlig.. Tjaa underligt nok kan han være det da vi fik ham, prøv og læs mit indlæg engang til! Der står faktisk at han er begyndt på det! Og jeg har haft ham i snart 3 uger! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Nej det vil jeg ikke!Men nu er det sådan at han ikke har ble på! Tsk! Renlig.. Tjaa underligt nok kan han være det da vi fik ham, prøv og læs mit indlæg engang til! Der står faktisk at han er begyndt på det! Og jeg har haft ham i snart 3 uger! Så er det med at kigge indad - For så har i sikkert gjort noget forkert, når det er noget han er begyndt på. Det kan jo også være han er blevet stukket af noget, mens han har gjort sig ren udenfor, eller har sat sig i en tidsel - Et eller andet der har gjort han ikke synes det er fedt at lave udenfor. Start forfra med renlighedstræningen og de råd der er givet i den anden tråd, tror jeg vil passe rigtig godt til jeres situation også. Så det er bare om at komme i gang og klø på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 hvis du, da du fik ham, gik med ham ud, hver gang han skulle tisse, men nu forventer, at han selv går ud, fordi døren står åben, ligger forklaringen nok der. de færreste hvalpe i den alder, der slet ikke er renlighedstrænede fra opdrætter, vil selv søge ud for at tisse. du skal gå ud med ham når han har sovet, spist, drukket leget, begynder at blive rastløs osv. under alle omstændigheder kan du overhovedet ikke forvente noget der minder om renlighed fra en 11 uger gammel hvalp, og du kan godt finde tålmodigheden frem, for der kan gå uger og måneder, hvor han stadig har mange uheld inde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Blomsterpigen Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 hvis du, da du fik ham, gik med ham ud, hver gang han skulle tisse, men nu forventer, at han selv går ud, fordi døren står åben, ligger forklaringen nok der. de færreste hvalpe i den alder, der slet ikke er renlighedstrænede fra opdrætter, vil selv søge ud for at tisse. du skal gå ud med ham når han har sovet, spist, drukket leget, begynder at blive rastløs osv. under alle omstændigheder kan du overhovedet ikke forvente noget der minder om renlighed fra en 11 uger gammel hvalp, og du kan godt finde tålmodigheden frem, for der kan gå uger og måneder, hvor han stadig har mange uheld inde. Han har selv fået lov til at gå ud i haven, nej jeg har ikke gået tur med ham hvergang han skulle lave!.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 og umulias pointe har selvfølgelig intet med ble at gøre, den har at gøre med, at en hvalp i den alder, i lighed med en baby, slet ikke fysisk har så meget blærekontrol, at man kan forvente renlighed af den. så en kombination af fysisk modenhed og hensigtmæssig renlighedstræning fra din side, skal nok få gjort ham renlig - men du må lige slå koldt vand i blodet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Mere læsestof: http://www.hunde-forum.dk/content/75-hvalpe-renlighed.html Og her kan du i øvrigt se hvornår andre H-F-brugeres hvalpe har været renlige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Han har selv fået lov til at gå ud i haven, nej jeg har ikke gået tur med ham hvergang han skulle lave!.. det skal du så til nu, følg ham ud en gang i timen +/- og bliv ude med ham, til han har gjort hvad han skulle, hvor du så selvfølgelig roser ham. når han har uheld inde, skal det selvfølgelig bare ignoreres, ingen skæld ud. heldigvis er det perfekt vejr til renlighedstræning disse dage! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Blomsterpigen Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Så er det med at kigge indad - For så har i sikkert gjort noget forkert, når det er noget han er begyndt på. Det kan jo også være han er blevet stukket af noget, mens han har gjort sig ren udenfor, eller har sat sig i en tidsel - Et eller andet der har gjort han ikke synes det er fedt at lave udenfor. Start forfra med renlighedstræningen og de råd der er givet i den anden tråd, tror jeg vil passe rigtig godt til jeres situation også. Så det er bare om at komme i gang og klø på Gjort noget forkert? vi roser ham hvergang han både laver og tisser. Han gør tingene bevidst og det kan ses.. og han giver ikke lyd til og skulle ud og lave.. Som han har gjort før. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Blomsterpigen Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 det skal du så til nu, følg ham ud en gang i timen +/- og bliv ude med ham, til han har gjort hvad han skulle, hvor du så selvfølgelig roser ham. når han har uheld inde, skal det selvfølgelig bare ignoreres, ingen skæld ud. heldigvis er det perfekt vejr til renlighedstræning disse dage! Okay du siger at det er heeelt okay at han har uheld indenfor, uden skæld ud?! o_O' Det er måske også okay at han bare gør det bevidst uden lyd? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 hvis du har en tanke om, at han gør det på en eller anden måde for at provokere, er det virkelig vigtigt, at du lægger den fra dig nu! sådan tænker han med 100% garanti overhovedet ikke! en hvalp i den alder vil ofte bare tisse eller skide, hvor den nu går og står i det sekund den føler behovet. nogle hvalpe er hurtigere renlige - det er dem, der er renlighedstrænede fra opdrætter, hvor opdrætter har taget dem med ud med jævne mellemrum for at tisse. husk lige på, at percy er vokset op i en stald/løbegård (noget i den stil) og altså slet ikke har haft muligheden for at lære, at tisse og skide gør man et andet sted end hvor man sover og opholder sig. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Okay du siger at det er heeelt okay at han har uheld indenfor, uden skæld ud?! o_O'Det er måske også okay at han bare gør det bevidst uden lyd? JA! det er helt ok, og han gør det IKKE bevidst! at skælde en lille hvalp ud for at være urenlig må du simpelthen ikke gøre, det skærer mig i hjertet og det er SÅ misforstået, han gør det ikke for at drille dig, han gør det fordi 1. han er ikke fysisk moden til renlighed, 2. han har endnu ikke lært konceptet med at kun tisse ude, det er altså ikke noget en hvalp er født med at vide. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Blomsterpigen Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 og umulias pointe har selvfølgelig intet med ble at gøre, den har at gøre med, at en hvalp i den alder, i lighed med en baby, slet ikke fysisk har så meget blærekontrol, at man kan forvente renlighed af den. så en kombination af fysisk modenhed og hensigtmæssig renlighedstræning fra din side, skal nok få gjort ham renlig - men du må lige slå koldt vand i blodet. Tjaaa, jeg tror faktisk også at du vil ha det som mig, når han først er begyndt med at pisse og skide indenfor nu, hvor før hen tissede han engang indenfor ellers tissede og sked han udenfor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 det kan jeg love dig, at jeg ikke ville. min hvalp havde heller ingen uheld de første dage, faktisk troede vi, at han var blevet helt renlig, pludselig i nogle uger STOD det bare ud af ham igen, når som helst og hvor som helst. vi bor på 5. sal og jeg var nede med ham en gang i timen for at få renligheden på plads! men prøv at høre her, percy bliver IKKE hurtigere renlig af, at du skælder ud på ham, og han lærer INTET af, at du skælder ud på ham. kun at du er farlig og utilregnelig, og når han skal tisse, skal han sørge for at gemme sig for dig. at du bliver frustreret er sådan set ikke hans problem, når man får lille hvalp, så VIL man opleve tis og lort inden for i ugevis, sådan er det for ALLE hvalpeejere, det må man indstille sig på, og det er simpelthen ikke fair, at du bliver så sur på ham over noget, som er fuldstændigt naturligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Han gør tingene bevidst og det kan ses.. Hvis du tror på det, så er du allerede inde på et rigtigt dårligt spor i forhold til at få en hund, du kan holde ud at leve sammen med. Hunde irriterer os ikke bevidst - de gør uønskede ting fordi de ikke forstår hvad vi vil have dem til. Jeg har svært ved at tro at han ikke giver signal når han skal ud. Det er nok bare dig, der ikke kan læse hans kropssprog. Hvis han helt er holdt op med at vise tegn på at han skal ud, må det være fordi han har haft dårlige erfaringer med at gøre det, fordi hans mennesker har reageret vredt el.lign. Men en lille hvalp i hans alder kender sandsynligvis slet ikke forskel på ude og inde. Én ting du lige så godt kan lære fra starten: Når en hvalp gør noget forkert, er det fordi dens ejer gør noget forkert. Det er ikke kritik af dig, det er bare sådan det er. Hvis der sker noget, man ikke vil have, må man se på sig selv, og finde ud af hvad man kan gøre bedre. 3 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Blomsterpigen Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 hvis du har en tanke om, at han gør det på en eller anden måde for at provokere, er det virkelig vigtigt, at du lægger den fra dig nu! sådan tænker han med 100% garanti overhovedet ikke! en hvalp i den alder vil ofte bare tisse eller skide, hvor den nu går og står i det sekund den føler behovet. nogle hvalpe er hurtigere renlige - det er dem, der er renlighedstrænede fra opdrætter, hvor opdrætter har taget dem med ud med jævne mellemrum for at tisse. husk lige på, at percy er vokset op i en stald/løbegård (noget i den stil) og altså slet ikke har haft muligheden for at lære, at tisse og skide gør man et andet sted end hvor man sover og opholder sig. Nej det ved jeg godt at han er, men du vil også se det underlig i at han gør det nu og ikke i starten, for det gør jeg.. Og jeg forstår ikke en skid af noget af det.. i de sidste par dage vil han ikke lave udenfor, hvorfor aner jeg ikke, jeg er ude sammen med ham indtil han tisser og laver, men nu foregår det hele indenfor.. Og det gør mig fandeme frusteret ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Aj, hold nu op med at hænge fast i, at han gør det med vilje... Såvidt jeg kan læse, gik du i starten ned han ud hver gang, hvor han så tossede udendørs, nu står døren åben og du forventer at han selv går ud? Voila, der har du sikkert forklaringen... Du kan slet ikke forvente renlighed af en 11 ugers hvalp... Op på hesten igen, ud hver gang han har leget, spist, sovet, og vejret er da super lækkert til at renlighedstræne en hvalp Og nej ingen skæld ud, når han gør det inde, han kan sgu ikke gøre for at blæren ikke kan holde sig... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Blomsterpigen Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Hvis du tror på det, så er du allerede inde på et rigtigt dårligt spor i forhold til at få en hund, du kan holde ud at leve sammen med. Hunde irriterer os ikke bevidst - de gør uønskede ting fordi de ikke forstår hvad vi vil have dem til. Jeg har svært ved at tro at han ikke giver signal når han skal ud. Det er nok bare dig, der ikke kan læse hans kropssprog. Hvis han helt er holdt op med at vise tegn på at han skal ud, må det være fordi han har haft dårlige erfaringer med at gøre det, fordi hans mennesker har reageret vredt el.lign. Men en lille hvalp i hans alder kender sandsynligvis slet ikke forskel på ude og inde. Én ting du lige så godt kan lære fra starten: Når en hvalp gør noget forkert, er det fordi dens ejer gør noget forkert. Det er ikke kritik af dig, det er bare sådan det er. Hvis der sker noget, man ikke vil have, må man se på sig selv, og finde ud af hvad man kan gøre bedre. Nu skal jeg fortælle dig en ting! Han plejer at give lyd når det er at han skal! Og det har han ALTID gjort, nu går han bare et sted hen og pisser og skider, det gør mig virkelig vred at du skriver sådan noget pjat, for jeg har kunne læse når han skal ud, men det er fandeme svært når han ikke giver lyd som han plejer! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Blomsterpigen Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Men tak for jeres råd !! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 ok, jeg fik indtryk af før, at du forventede, at han selv ville søge ud i haven, når han var trængende. det kan du nemlig ikke forvente, så det er vigtigt, at du tit følger ham ud. det er altså ikke sååå usædvanligt, at det kan svinge, nogle uger uden uheld, nogle uger med flere, sådan var det hos os. måske har du forventet så meget renlighed fra ham, at du har slækket lidt på rutinerne? du må lige kigge ind ad. men uanset, han er 11 uger, der er INTET usædvanligt i, at han tisser og laver inde, du må bare pakke idn frustration væk og fortsætte træningen. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Tror du blir nødt til at være tålmodig.. Som jeg husker det kunne min hund stadig have uheld indenfor helt indtil hun var 5-6måneder hvis jeg ikke lige var opmærksom. Det er stadig en lille "baby". Som andre har skrevet er det bare med at tage ham med ud efter hver gang han har sovet, spist og leget, og så rose når han gør som han skal, men ingen skæld ud indenfor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts