Camilse Skrevet Maj 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Maj 23, 2012 Ufatteligt nok er jeg ikke rasende, men nok mere lidt irriteret og ærgelig. Jeg skulle ud og lufte Joy og Cassi. Det var rigtig hyggeligt og der var en masse snuseri på vejen. Jeg ville have dem en tur ned på marken, men kan se at der står nogle med deres tre hunde. De er løse og man kaster bold til dem. Jeg vælger at blive på den modsatte side af vejen og gå ind på marken længere nede, så jeg slipper for endnu engang at skulle trækkes med andres løse hunde. Jeg kender dem desuden og ved at de bare får lov til at rende over til andre hunde. "De gør jo ikke noget!" er årsagen, og det er da også mødet med en af de hunde der er skyld i at Cassi bare ikke kan snuppe løse fremmede hunde. Pludselig kommer først den ene hund hen. Jeg kan se på den at den er ung og den søger hen til Joy. Jeg ved at Joy ikke gør en flue fortræd, han kan snerre lidt af fremmede hunde og det er det. Jeg regner med at de får kaldt hunden til sig og jeg prøver bare at holde Cassi væk fra den, for hun blev lidt usikker. MEN hunden bliver ikke kaldt hjem og nu kommer en anden hund hen. Noget det mest af alt ligner en kamphundeblanding og den går direkte til Cassi. Hun er nu så meget oppe at køre at børsterne står op ad ryggen på hende, hun gør og bakker tilsidst ud af halsbåndet. På dette tidspunkt får jeg råbt:"Få lige styr på jeres hunde!". Joy begynder også at blive lidt strid, for han kan godt mærke at Cassi er usikker og at jeg ikke har styr på situationen. Endelig bliver de to hunde kaldt væk og heldigvis er Cassi så lydhør for min kalden at hun bliver hos mig selvom hun er usikker. Jeg er lettet over at der ikke skete noget og at Cassi ikke bare stak halen mellem benene og løb hjem. Den ene af dem med hundene, som bestemt ikke havde travlt med at komme og hjælpe med at få dem væk siger:"Det må du undskylde", problemet for mig er bare at hun lød som om det nærmest var min egen fejl. Jeg går videre og siger så til mig selv:"At det må du nok sige" Det får så kvindemennesket til at tænde af, for der skete jo ikke noget. Jeg siger så til hende at nej, der skete ikke andet end min unge hund blev bange(og det er jo slemt nok). Hun mente så at hun havde en hel masse at brokke sig over og opførte sig som om det var min skyld. Der tog jeg bare mine hunde og gik. Cassi var lidt oppe på mærkerne, men heldigvis smittede Joys afslappethed. Men hvor ville jeg dog ønske at folk ville holde øje med deres hunde, hvis de nu absolut skal have dem gående løst. Det kan da ikke være rigtigt at hele to hunde kan smutte hen til fremmede hunde uden man opdager det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Puha...Godt, at Cassie ikke løb sin vej. Man bliver alligevel noget rystet, når sådan noget sker. Ja, uansvarlige hundeejere er der nok af, desværre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Hej, Det var da en træls oplevelse. Det er sådan noget vi alle helst ville være foruden. Mine hanhunde kan godt med andre, men I en sådan situation er jeg ret sikker på at de ikke ville finde sig i noget. Godt der ikke skete mere . V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anaid Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Det er SÅ irriterende! Jeg har også været ude for det et par gange, endda hvor jeg har min hund i snor! Og hvor den anden ejer mente at min hund var en lortehund, da jeg bad dem fjerne deres hund fra min, da jrg ikke helt kunne forudse om min hund ville blive sur! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Jeg er en af dem der efterhånden altid har hund i snor, da jeg for tiden ikke kan stole på at hun kommer når jeg kalder. Og her i Århus er der i denne tid en skærpet indsats over for hunde der ikke er under kontrol. Sjovt nok spørger mange mig (fordi jeg er jurist) om det virkelig kan være rigtigt at man kan få en bøde for det osv. Og her svarer jeg altid med, at det jo ikke er et problem hvis blot hunden er under kontrol - med eller uden snor. Jeg er rigtig glad for den skærpede indsats her i Århus. Mere for at trænge igennem til de mennesker der beskrives i denne tråd. Her i Lisbjerg er der heldigvis aldrig problemer andet end om sommeren når folk fra campingpladsen lufter deres hunde i "vores skov":-) Men hvor er det irriterende at i gang på gang skal udsættes for sådan noget! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Maj 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 Øv! Men jeg forstår ikke, var I ikke på samme mark? Og du ved at de løber til fremmede hunde? Det er på ingen måde for at dunke dig i hovedet, og det er jo altid let at være bagklog, jeg undrer mig bare over om du ikke kunne have forudset situationen. Ikke at det på nogen måde retfærdiggør at de ikke havde styr på deres hunde! Jeg skriver at da jeg ser de er på marken vælger jeg at blive på den modsatte side ad vejen og for at gå ind på marken længere nede. Altså var jeg slet ikke på marken og de to hunde løb over en vej for at komme hen til mig. Jeg valgte jo netop at holde god afstand så de ikke skulle løbe hen til os :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Maj 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 Det stod heller ikke helt tydeligt. Man kan jo være glad for der ikke kom en bil forbi samtidigt. Problemet er også lidt at folk mener at bare fordi deres hund ikke gør noget, så er det helt legalt for den at løbe hen til fremmede hunde. Men de glemmer bare at det ikke er sikkert alle andres hunde er lige så flinke. Og hvis deres egen hund bliver bidt af en fremmed hund, risikerer de også selv at den blev dum over for andre hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Maj 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 Man kan jo være glad for der ikke kom en bil forbi samtidigt. Tja ... så var I da sluppet :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst *Balto* Besvaret Maj 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 Træls oplevelse, hvis du ved hvem de er burde du melde dem, da det i realiteten koster en bøde. Hunden må kun være løs hvis man har 100% kontrol over den, og det har de færreste. Mange med løs hund bruger ofte kommentaren, "den gør ikke noget" NEJ men en gang skal jo være den første, og da de ikke kender den anden hund, og ved hvad den kan finde på, burde de også tænke på deres egen hund. Derudover sender hundene en masse signaler til hinanden via kropsprog, så den såkaldte "fredelige" hund kan i realiteten give den "slemme" hund fingeren uden vi kan se det, hvorfor den "slemme" hunds reaktion bliver mere forståelig. Men mange er desværre ufattelig uvidende om hvad det er de har anskaffet sig. Hvis en fremmed hund bevægede sig ind en en flok ude i naturen, hvad mon der så vil ske??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stellz Besvaret Maj 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2012 Rigtig træls oplevelse. det sker også tit her.. sidst det skete, havde jeg Akira i snor, og de kom cyklende med deres hund imod os løs. jeg trækker akira bag mig og prøver på at holde den anden hund væk.. ejerne siger: den gør ikke noget.. hvortil jeg svarer: Det gør min! gentagene gange. hun bryder sig ikke om hunde der løber mod hende og slet ikke tæver(da hun er blevet overfaldet 4 gange). synes bare det er så uansvarligt, når jeg nu kommer med min i snor og de så ikke tager deres i snor! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Maj 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2012 Selvfølgelig er det super træls med løse ukontrolleret hunde - jeg er også selv træt af dem. Men vil så til gengæld sige at jeg er glad for sætningen "den gør ikke noget". For selvom løse hunde ikk skal komme hen til min (som jo altid er i snor hvor der er andre pga. "dårlig hørelse") så slapper jeg meget mere af hvis jeg ved det er en venlig hund. Barney et blevet overfaldet og jeg bliver utryg ved løse fremmede hunde som kommer hurtigt imod os, og klart nok gør min hund jo det samme. Så både han og jeg bliver mere tryg når ejeren fortæller at hunden ikk gør noget. Ja selvfølgelig skulle den ikke være kommet i første omgang, men når den nu kom er der da rart at vide. Da jeg havde min forrige hund som reagerede som vinden blæste hjalp sætningen ikk meget - til gengæld var folk som regel ret hurtige til at få fat i deres hund når jeg sagde "nej men det gør min". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Valishia Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Ja det er da fuld forståeligt, at du synes det var en rigtig træls situation. Da vi boede i lystrup (for bare en måned siden) kunne man ikke benytte den lokale skov, for den brugte nogle hundeejere til at sludre mens deres hunde fræsede rundt i HELE skoven, uden synderligt meget opsyn... Nå så fandt vi et andet sted, hvor vi kunne træne lydighed uden snor, men her blev der altså en kæmpe svinesti med hundelorte over alt Vi bor nu i et område, hvor der står skilte alle vegne med påbud om snor. Og hvor glad Hope end er for at gå uden snor, så er jeg faktisk rigtigt glad for dette. Vi har endnu ikke oplevet nogen hunde uden snor eller som ikke har været fuldt ud lydige Jeg er så glad for det her område, da jeg var så træt af ikke at kunne gå nogen steder uden, at vi havde løse hunde rendende... Det er ikke sjovt, når man har en usikker hund, der rejser børster og knurrer. Hun skal altså ikke udsættes for det gentagne gange. Vi var nået langt med vores træning i at møde andre hunde og gå ture, desværre er vi røget et godt stykke tilbage efter flere episoder. Den sidste sådan belastende episode var en dame, som godt kunne se, at jeg trænede med Hope og alligevel slap sin hund. Det var en stor golden af ældre dato, som gerne ville hilse på Hope og snuse røv, dette var Hope absolut ikke interesseret i og selvom jeg beder hende kalde kræet til sig, så gør hun det ikke! Hun siger bare "han gør ikke noget". Nej men jeg kan altså ikke love at min ikke bider om lidt, dertil svarer konen, jamen så lærer han det jo nok...... - det skal siges at blot en uge før var der en med en tæve, som blev politianmeldt for at hunden havde bedt en hanhund, som også var uden snor og heller ikke kunne kaldes tilbage til ejeren. Ejeren havde dengang sagt det samme og desværre lærte hunden så at tæven bed... og på trods af en advarsel fra ejeren af tæven (som var i snor) så politianmeldte hanhundens ejer altså tævens ejer. Ikke om jeg vil stå i samme situation... og Retrieveren. Den der med "den gør ikke noget" har jeg også fået, men med en usikker hund, som rejser børster og knurrer i snor kan sende nogle andre signaler. I vores tilfælde var det et signal der sagde "angrib mig", for den "rare" labrador ændrede fuldstændig kropssprog og blev agressiv. Jeg reddede os ud af den situation med et skarp nej og fast ryk i labradorens halsbånd, men hvem siger, at jeg kan nå det næste gang??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 MIN hund gør NOGET! Han er blevet han-aggressiv og jeg kalder ham altid til mig og sætter snor på, når han er løs og der kommer andre hunde. Jeg bliver selv edder-tosset, når andre siger: "Den gør ikke noget". Det kan godt være DIN hund ikke gør noget, Solejma... Men det gør min. Hvis "din" hund skal være løs, så skal du, som det mindste, kunne kalde den til dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Ja det er da fuld forståeligt, at du synes det var en rigtig træls situation. Da vi boede i lystrup (for bare en måned siden) kunne man ikke benytte den lokale skov, for den brugte nogle hundeejere til at sludre mens deres hunde fræsede rundt i HELE skoven, uden synderligt meget opsyn... Nå så fandt vi et andet sted, hvor vi kunne træne lydighed uden snor, men her blev der altså en kæmpe svinesti med hundelorte over alt Vi bor nu i et område, hvor der står skilte alle vegne med påbud om snor. Og hvor glad Hope end er for at gå uden snor, så er jeg faktisk rigtigt glad for dette. Vi har endnu ikke oplevet nogen hunde uden snor eller som ikke har været fuldt ud lydige Jeg er så glad for det her område, da jeg var så træt af ikke at kunne gå nogen steder uden, at vi havde løse hunde rendende... Det er ikke sjovt, når man har en usikker hund, der rejser børster og knurrer. Hun skal altså ikke udsættes for det gentagne gange. Vi var nået langt med vores træning i at møde andre hunde og gå ture, desværre er vi røget et godt stykke tilbage efter flere episoder. Den sidste sådan belastende episode var en dame, som godt kunne se, at jeg trænede med Hope og alligevel slap sin hund. Det var en stor golden af ældre dato, som gerne ville hilse på Hope og snuse røv, dette var Hope absolut ikke interesseret i og selvom jeg beder hende kalde kræet til sig, så gør hun det ikke! Hun siger bare "han gør ikke noget". Nej men jeg kan altså ikke love at min ikke bider om lidt, dertil svarer konen, jamen så lærer han det jo nok...... - det skal siges at blot en uge før var der en med en tæve, som blev politianmeldt for at hunden havde bedt en hanhund, som også var uden snor og heller ikke kunne kaldes tilbage til ejeren. Ejeren havde dengang sagt det samme og desværre lærte hunden så at tæven bed... og på trods af en advarsel fra ejeren af tæven (som var i snor) så politianmeldte hanhundens ejer altså tævens ejer. Ikke om jeg vil stå i samme situation... og Retrieveren. Den der med "den gør ikke noget" har jeg også fået, men med en usikker hund, som rejser børster og knurrer i snor kan sende nogle andre signaler. I vores tilfælde var det et signal der sagde "angrib mig", for den "rare" labrador ændrede fuldstændig kropssprog og blev agressiv. Jeg reddede os ud af den situation med et skarp nej og fast ryk i labradorens halsbånd, men hvem siger, at jeg kan nå det næste gang??? Jeg siger bestemt heller ikke at det gør det retfærdigt. Er som sagt selv træt af løse hunde. Jeg siger bare at for mig så gør det mig mere tryg hvis man får at vide at hunden er venlig da både min hund og jeg bliver anspændt når der kommer en løs stor hund rendende. Da jeg havde min forrige hund hjalp det ikke, da han ikke var venlig overfor andre hunde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Valishia Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 nå ja, nu var jeg så hellig før om, at vi ikke havde oplevet det herude, hvor vi bor nu... og bla bla... og GÆT LIGE hvad vi møder på vores gåtur hjem af...... Først ser jeg godt der går en med en løs hund, som vender om, fint tænker jeg og går så bare ned til venstre i forhold til den sti... og vupti som vi kommer længere ned, så bliver jeg klar over via Hope, at der kommer altså noget drønende ud... og kraft en i.......... BIP.... så kommer der en sort hund drønende... Min første reaktion er at stille mig imellem den og Hope og bare råbe/sige bestemt NEJ og glo på den hund der... Den havde lab str. men den var meget spinkel... Den står med rejste børster og let logren med halen?! nå inde fra træerne kommer der så en råben på kræet... og jo der dukker en 40-50 årig mand op, som så siger; den vil altså bare lege.... Svaret han fik var, ja det kan godt være, men det er min ikke interesseret i... Han går ikke hen og tager fat i kræet, men kalder bare på den... imens må jeg gå lidtt frem og sige mere NEJ til den... Ikke om den fatter pointen! Ej hellere gjorde ejeren Pludselig vender han ryggen til og går lidt væk mens han kalder på den, den går en lille smule væk fra os og vender så om og når omkring mit ben og hen til Hope... Hun sagde det så ret kontant "Skrid din bøvs"... og ejeren kom tilbage og fandt snoren frem fra lommen :stupid: Han gentager sit "hun vil bare lege", Nej en hund med rejste børster vil altså ikke bare lege! og dertil fik han en meget sur bemærkning med på vejen "DU SKAL have snor på DIN hund!" Hmm tænker hvordan man ellers skal reagere... manden var jo ikke lige ansvarlig i mine øjne! :hmm: Men han fik da køteren i snor og gik væk med den i snor...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Maj 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2012 Min hund rejser også børster selvom han gerne vil lege. Det bunder i usikkerhed efter et overfald. Så når han hilser på andre hunde eller ser dem på afstand kan han godt få den adfærd selvom han er venlig og gerne vil lege. Men ubehageligt for jer med endnu en ubehagelig oplevelse det er rigtig ærgeligt når det sker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanja Besvaret Maj 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2012 Jeg synes det er så trist når folk ikke er ansvarlige hundeejere. Man skal respektere at ikke alle hunde har lyst til at hilse, og slet ikke i snor. Og kan man ikke kalde sin hund til sig, er det på med snoren. Hvis min hund løber løs, kalder jeg hende altid til mig hvis der kommer en cykel, en jogger, gående, en hest, anden hund. Og oplever at folk siger tak fordi jeg har styr på hende. Men det bør være en selvfølge at kunne styre sin hund. Jeg synes vi skal hjælpe hinanden med at være ansvarlige hundeejere og respektere hinanden samt folk uden hunde ved at holde styr på vores egne hunde (og samle hømhøm op efter os) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Maj 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2012 - det skal siges at blot en uge før var der en med en tæve, som blev politianmeldt for at hunden havde bedt en hanhund, som også var uden snor og heller ikke kunne kaldes tilbage til ejeren. Ejeren havde dengang sagt det samme og desværre lærte hunden så at tæven bed... og på trods af en advarsel fra ejeren af tæven (som var i snor) så politianmeldte hanhundens ejer altså tævens ejer. Ikke om jeg vil stå i samme situation... Uhha, den tæve må godt nok have bidt voldsomt, siden den anden ejer valgte at politianmelde? Godt nok kan tæver blive hammertrætte af, at hanhundene sniffer dem bagi, men de plejer da at knurre vredt med løftet overlæbe, og sådan noget har de fleste normale hanhunde respekt for. Men det er noget skidt, hvis folk slipper deres hunde uden at kunne kalde dem nogenlunde sikkert til sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Maj 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2012 nMen han fik da køteren i snor og gik væk med den i snor...... Og lige en lille bøvs fra mig - den anden hunds ejer lavede en irriterende fejl ved at have sin hund løs, men det gjorde altså ikke hunden til en køter. :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Maj 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2012 Dina: Føler min sig presset nok, så advarer hun ikke først med snerren. Hun farer på lige med samme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Valishia Besvaret Maj 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2012 Uhha, den tæve må godt nok have bidt voldsomt, siden den anden ejer valgte at politianmelde? Godt nok kan tæver blive hammertrætte af, at hanhundene sniffer dem bagi, men de plejer da at knurre vredt med løftet overlæbe, og sådan noget har de fleste normale hanhunde respekt for. Men det er noget skidt, hvis folk slipper deres hunde uden at kunne kalde dem nogenlunde sikkert til sig. Så vidt jeg forstod, så havde tæven allerede advaret flere gange, men da tævens ejer ikke kunne fjerne hanhunden, og hanhundens ejer ganske enkelt ikke en gang mente, at hun skulle gøre noget ved sagen, så kan det hurtigt gå stærkt. Og hvis jeg selv advarer folk på forhånd, så forventer jeg dælme de respekterer det jeg siger... - om hanhunde ejeren så bare har tænkt "det siger de sku altid", det ved jeg ikke.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts