Hop til indhold

Previcox...

Bitten Soerensen
 Share

Recommended Posts

Gæst TrineHG
Glem mit indlæg - det var da helt ude i hampen for jeg misforstod dit ...

Hahah, sorry igen - så først denne kommentar nu :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TrineHG
Jeg ser dine indlæg primært som bekymring for hundes ve og vel når deres ejere uden at konsultere dyrlæge medicinerer dem selv - er det korrekt forstået for så er vi helt enige:-)

BINGO - jeg er glad for, at du sætter det op sådan, for det er netop min pointe og holdning :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, du skal læse igen, hvad jeg skriver - men jeg skal gerne kort ridse det op her:

1. Jeg kritiserer, at du får udleveret så mange stærke piller fra din dyrlæge - om dyrlægen har fejlvurderet din hunds levealder, vil jeg slet ikke kommentere på.

2. Dem, jeg mener, der "hælder hundeguffer" i deres hunde, er sørme da dem, der KØBER din medicin, det burde være tydeligt i sammenhængen.

Jeg har ingen grund til at betvivle dine gode hensigter, men jeg stejler saftsusme, når jeg, via alm. Googling for at læse mere om præparatet, falder over sådan en tråd her som een af de første. Hvis det var medicin for mennesker, ved vi jo godt begge to, hvad sådanne handler ville blive kaldt.

Men det er åbenbart tilladt her på stedet, så det skal jeg ikke "anfægte", men min mening om det, er vist klar.

Jeg er glad for at du ville ridse det op hér - eftersom det jo ikke var klart for mig hvad du mente:

- Altså at det var min dyrlæge du ikke mente var kompetent - trods dét du ikke kender hverken ham, klinikken, eller øvrige forhold der kan påvirke hans beslutning.

- Og at det er dem der evt. KØBER de piller jeg har til overs - uanset hvilke grunde de købere har for at købe disse piller.

Ja, jeg er både blond og naiv, men jeg tror ikke på at der er nogen herinde som kunne drømme om at købe dén slags piller (og til dén pris) hvis det ikke er fordi de ER ordineret fra egen dyrlæge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TrineHG
Jeg er glad for at du ville ridse det op hér - eftersom det jo ikke var klart for mig hvad du mente:

- Altså at det var min dyrlæge du ikke mente var kompetent - trods dét du ikke kender hverken ham, klinikken, eller øvrige forhold der kan påvirke hans beslutning.

- Og at det er dem der evt. KØBER de piller jeg har til overs - uanset hvilke grunde de købere har for at købe disse piller.

Ja, jeg er både blond og naiv, men jeg tror ikke på at der er nogen herinde som kunne drømme om at købe dén slags piller (og til dén pris) hvis det ikke er fordi de ER ordineret fra egen dyrlæge...

Jeg kan forstå, du føler dig "angrebet", det kan jeg ikke lave om på. Jeg udtaler mig ikke, om din dyrlæge er kompetent, men jeg udtrykker BEKYMRING over, at vedkommende udleverer så store doser (du anfører da også selv, at du ikke ved, om det skyldes jeres bekendtskab???).

Din vurdering af, hvad folk kan finde på at købe, og hvem, der kan finde på det, er jeg ikke enig med dig i.

Min pointe er vist kommet frem, du har fået afhændet dit "produkt", og så må man håbe, køberen forvalter det godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg kan forstå, du føler dig "angrebet", det kan jeg ikke lave om på. Jeg udtaler mig ikke, om din dyrlæge er kompetent, men jeg udtrykker BEKYMRING over, at vedkommende udleverer så store doser (du anfører da også selv, at du ikke ved, om det skyldes jeres bekendtskab???).

Din vurdering af, hvad folk kan finde på at købe, og hvem, der kan finde på det, er jeg ikke enig med dig i.

Min pointe er vist kommet frem, du har fået afhændet dit "produkt", og så må man håbe, køberen forvalter det godt.

Mht salg af receptpligtig medicin, så vil jeg ikke kommentere på det andet end, at vi er rimelig enige - når det så er sagt, så er der ikke det store misbrugspotentiale i fx Previcox, medmindre evt køber har en hund med ikke 'klarlagte' smerter og vedkommendes dyrlæge derfor ikke er indover.

Jeg vil dog meget gerne kommentere på din bekymring over, at sælgers dyrlæge har valgt at udskrive den beskrevne mængde piller = til ca 2 måneders forbrug til 'normal' str hund.

Tager man et hurtigt kig på Medicinpriser, så har jeg fuld forståelse for, at sælgers dyrlæge har udskrevet piller til et par måneder eller evt længere. Previcox koster et par tusinde kroner, hvis man bestiller til et par måneders fast dagligt forbrug. Bestiller man de mindre pakninger, så er prisen en helt anden - der er ca dobbelt op på prisen.

Så hvis man har en hund, der bliver behandlet fast med medicinen, så giver der da kun god mening, at udskrive 'økonomipakken'.

Jeg er selv kronisk smertepatient og min læge kunne da aldrig drømme om, at udsætte min økonomi for et større pres ved at udskrive fx gigtmedicin i 'småpakninger', når pillerne står til halv pris, hvis man køber 'det store glas' og jeg kan forstå, at sælgers hund fik medicinen fast hver dag.

Hvis din hund får det fast, så syntes jeg faktisk, at din dyrlæge burde kigge på sin egen moral mht måder, at tjene penge, hvor det er overflødigt - for er det rimeligt, at en kunde skal ringe hver 10´ende dag for, at få en ny recept, så der kan udskrives piller til endnu 10 dage, når der er tale om en kronisk lidelse/smerte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TrineHG
Mht salg af receptpligtig medicin, så vil jeg ikke kommentere på det andet end, at vi er rimelig enige - når det så er sagt, så er der ikke det store misbrugspotentiale i fx Previcox, medmindre evt køber har en hund med ikke 'klarlagte' smerter og vedkommendes dyrlæge derfor ikke er indover.

Jeg vil dog meget gerne kommentere på din bekymring over, at sælgers dyrlæge har valgt at udskrive den beskrevne mængde piller = til ca 2 måneders forbrug til 'normal' str hund.

Tager man et hurtigt kig på Medicinpriser, så har jeg fuld forståelse for, at sælgers dyrlæge har udskrevet piller til et par måneder eller evt længere. Previcox koster et par tusinde kroner, hvis man bestiller til et par måneders fast dagligt forbrug. Bestiller man de mindre pakninger, så er prisen en helt anden - der er ca dobbelt op på prisen.

Så hvis man har en hund, der bliver behandlet fast med medicinen, så giver der da kun god mening, at udskrive 'økonomipakken'.

Jeg er selv kronisk smertepatient og min læge kunne da aldrig drømme om, at udsætte min økonomi for et større pres ved at udskrive fx gigtmedicin i 'småpakninger', når pillerne står til halv pris, hvis man køber 'det store glas' og jeg kan forstå, at sælgers hund fik medicinen fast hver dag.

Hvis din hund får det fast, så syntes jeg faktisk, at din dyrlæge burde kigge på sin egen moral mht måder, at tjene penge, hvor det er overflødigt - for er det rimeligt, at en kunde skal ringe hver 10´ende dag for, at få en ny recept, så der kan udskrives piller til endnu 10 dage, når der er tale om en kronisk lidelse/smerte?

Hej Malene.

Tak for dit informative indlæg - jeg indrømmer blankt, at jeg overhovedet ikke havde overvejet økonomien i det her, men jeg kan se på "medicinpriser", at der er en stor forskel på stykprisen på pillerne.

Der er dog intet i indlægget, der indikerer, at vi taler om en kroniker-hund - havde den oplysning kommet frem, havde mange kommentarer i hvert fald været overflødige. Hvad der får mig til at "stejle" er netop, når en begrundelse er, at "man kender dyrlægen".

Vores hund har HD, ja, men han har gode perioder, så han får ikke medicinen kronisk, men ved behov, derfor har jeg ingen grund til at tro, at vores dyrlæge blot er ude på at kapre en "konsultation", for det tager han sig ikke betalt for, når vi blot skal have nye piller.

Ang. din 1. linie, hvor vi jo således er enige. Jeg ville gerne have henvist til produktsedlen, men linket opfattes åbenbart som "spam". Det er for mig at se ikke noget harmløst produkt, og man må da således håbe, at pillerne ikke er endt i forkerte hænder. Hvis eens hund er "godkendt" til præparatet, ville jeg personligt vælge turen gennem Dr. Dyr, fremfor at købe på nettet på en mere eller mindre tilfældig side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Malene.

Der er dog intet i indlægget, der indikerer, at vi taler om en kroniker-hund - havde den oplysning kommet frem, havde mange kommentarer i hvert fald været overflødige. Hvad der får mig til at "stejle" er netop, når en begrundelse er, at "man kender dyrlægen".

Jeg bliver nødt til at reagere på dette indlæg - for sådan som jeg læser det, lyder det som om jeg har et privat/personligt forhold til mine dyrlæger - og dette er under ingen omstændigheder tilfældet.

Som jeg skrev i tråden: "Jeg ved ikke om det har nogen betydning at jeg kender dyrlægerne ret godt, efterhånden, samt de kender mig, og hvordan jeg forvalter den medicin jeg får udleveret fra dem"

Med dét mente jeg at jeg har ofte har konsulteret mine dyrlæger, fordi mine hunde har haft behov for det, gennem de sidste år - og netop derfor kender mine dyrlæger til måden jeg behandler mine dyr, samt min holdning til dét at ha' hunde. Derfor véd de også at jeg aldrig kunne drømme om at give mine hunde noget som helst medicin (håndkøb eller på recept) uden først at ha' rådført mig med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Malene.

Tak for dit informative indlæg - jeg indrømmer blankt, at jeg overhovedet ikke havde overvejet økonomien i det her, men jeg kan se på "medicinpriser", at der er en stor forskel på stykprisen på pillerne.

Vores hund har HD, ja, men han har gode perioder, så han får ikke medicinen kronisk, men ved behov, derfor har jeg ingen grund til at tro, at vores dyrlæge blot er ude på at kapre en "konsultation", for det tager han sig ikke betalt for, når vi blot skal have nye piller.

Ang. din 1. linie, hvor vi jo således er enige. Jeg ville gerne have henvist til produktsedlen, men linket opfattes åbenbart som "spam". Det er for mig at se ikke noget harmløst produkt, og man må da således håbe, at pillerne ikke er endt i forkerte hænder. Hvis eens hund er "godkendt" til præparatet, ville jeg personligt vælge turen gennem Dr. Dyr, fremfor at købe på nettet på en mere eller mindre tilfældig side.

Jeg synes at du er ret hurtigt ude med den store kanon i den her tråd..

Og enten er din dyrlæge meget pernitten eller også er andre dyrlæger skide ligeglade, for jeg ligger da også inde med en recept på 30 stk previcox.

Nu er det ikke alle der er så dumme at de bare køber medicin (dyr medicin) for sjovt, og stopfoder deres hunde, uden at dyrlægen har anbefalet det.

Desuden er der mange gigt-hunde der får previcox hver-hveranden dag, for at ha en nogenlunde normal levestandart.

Om indlægget indikere at der er tale om en kronisk syg hund. Det er så op til den enkelte at vurdere. Men jeg vil skyde på at du lige der står alene om at være i tvivl

Jeg kender da også min dyrlæge og vi hilser da også, når vi mødes på gaden.

Det er da ikke ens betydning med at hun bare skriver alt ud til mig af hvad jeg lige lyster at eksperimentere med

Hvis ens hund er dømt til at leve resten af sine dage på medicin, så kan jeg overhovedet ikke se noget galt i, at man overtager resterne fra nogen, der ikke har brug for det mere, og sparer lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja- jeg har 7 hunde og har gennem 20 år haft flere eller omkring 4 hunde af gangen.

Og ja, hvis jeg ringer til dr dyrs klinik og siger, Hej det er Ulla, så ved de da også hvem jeg er.

Og hvis jeg har en hund i behandling , så taler vi jo ofte sammen, der er da intet galt i dette.

Jeg oplevede for år siden en over 8o årig kvinde ringe om min hjælp, da hendes hunds medicin var udløbet. Hendes dyrlæge var død og ingen ville udskrive Prednisolon , 2,5 mg , hvor hunden fik 1/2 hver dag pga let allergi. Den var gammel, ejer havde cancer og hendes mand dement. Hun magtede ikke at tage en taxa til dr dyr alene.

Jeg fandt mine rester, der ikke var udløbet og sendte dem i en taxa.

Jeg måtte bede hende gå på ejendomskontoret for at få en af gårdmændene til at læse etikken på det udløbede, for at være sikker. Og så måtte han ringe til mig.

Så fik hunden og ejer fred for generende kløe. Jeg havde kendt parret i 40 år og vidste , at hunden havde fået dette præperat, men nu kunne den jo havde skiftet.

Nogle dyrlæger er sku for mærkelige og det var min egen klinik , der nægtede udskrivning , fordi de ikke havde set hunden i flere år, fordi de brugte en kørende dyrlæge pga gangbesvær.

Og dyrlægerne havde kvalt mig, hvis de vidste dette. Iøvrigt døde begge inden få uger efter dette og vovsen blev aflivet. Og datteren sendte resten tilbage til mig gennem bekendte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Trine- jeg synes du er unødig grov.

Jeg har også en kronisk syg hund og min dyrlæge kender både mig og min hund utrolig godt, da vi nærmest er der 2 gange om måneden. Han får binyrebarkhormon og det er da bestemt hellere ikke noget man skal spøge med, men min dyrlæge udskriver mellem 30 og 100 tabelletter pr gang. Han ved jo godt at jeg ikke bare tankeløs fodre min hund med pillerne indtil der ikke er flere. Vi er jævnligt i kontakt og overvejer om dosis er rigtig, om han kan holde pause osv. I øvrigt BEHØVER jeg ikke bruge pakken op. Men det er godt at have liggende, hvis hunden igen skulle få det rigtig skidt og jeg måske først kan komme til dyrlægen om to dage, eller dagen efter.

Så der er ingen grund til at fare sådan op.

Vi er en hel del hundeejer der efterhånden er utrolig grundig inde i forskellige typer medicin og hvor dyrlægen har fuld tillid til at vi kan administere det og flere behandler selv dere dyr hjemme, ude konstant at rende til dyrlæge, hvis de har en kronisk syg hund.

Jeg har 3 forskellige slags dyrlæge ordineret medicin liggende, som min dyrlæge har udskrevet, som jeg kan bruge i tilfælde hvor der er brug for det. Af og til ringer jeg lige og spørger for en sikkerheds skyld om jeg bør give ham det og det.

Der er ingen i den her tråd der snakker om at man fodre sin hund med piller som var det boljser, det var dig der kom med den kommentar.

Synes ikke det er fair over for trådstarter, hun har lige mistet sin elskede hund gennem mange år og ville faktisk bare hjælpe andre hundeejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 7 months later...
Jeg forstår iøvrigt ikke dem, som køber sådan en portion - det er altså ikke okay at lege dyrlæge for sin egen hund! Det er jo ikke bolsjer.

Hvis en hund har en kronisk skade (HD eller spondylose som i tilfældet med min forrige hund), så er der intet galt i at have en endog stor æske smertestillende piller stående på badeværelset. Vi købte en æske med 180 piller i, og jeg legede på intet tidspunkt hverken dyrlæge eller "bolsje-uddeler".

Med instruktion i, hvor mange piller en hund kan tåle på en dag, er der ingen fare for overdosering og den bedste til at vide, om hunden har smerter, er vel ejeren? Jeg forstår slet ikke din uvilje.

Gisp - der gjorde jeg det igen.....glemte at se efter, om der var tale om et nyt eller gammelt indlæg. Fy mig!

Redigeret af Dina
Senilitet
Link til indlæg
Del på andre sites