Hop til indhold

Med sommerferie for døren...


Gæst pixiedee
 Share

Recommended Posts

Gæst pixiedee

Hvor tager man på ferie med sin hund i Danmark? Min Pixie er helt klart til "badeferie" eller noget "Ornitologisk" :D Gerne en kombination. Hvilke skove eller hundeområder kan I anbefale? Beskriv måske jeres yndlings lufte skov. Og nu ved jeg godt at ikke alle hunde er vilde med badeferie, men

hvor tager man så hen.? :) jeg savner badesteder til "løse" hunde. Jeg selv anbefaler hundeskoven i Fårhus Sønderjylland tæt på den tyske grænse, der er både skov, åben mark, sand, og den er meget besøgt af både lokale og tyskere, man oplever ofte at der er mange hunde så din hund bliver dejligt stimuleret, der er alle typer af hunde fra små papillon til irsk ulvehund. Derudover er der opstillet en lille vandhane til de varme dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne slå et slaw for Anholt! Her er skønt om sommeren, og meget hundevenligt. Man skal dog være opmærksom på at både fastboende og turister ofte har løse hunde, så hvis man er utryg ved det, er det måske ikke stedet at tage på ferie. Selv har jeg oftest Kaya i snor, fordi hun stadig er usikker i sit indkald - men hun løber gerne løs på stranden eller i ørkenen, hvor man næsten altid kan finde et sted for sig selv.

 

Vi skal selv være på ønskeøen det meste af sommeren, ellers skal vi bl.a være på vestkysten ved Thorsminde, hvor mine forældre bor. Det er også rigtig skønt, og der er flere gode indhegnede hundeskove i rimelig afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har sommerhus ved Liseleje (nordsjælland), men der må hundene ikke være løse på stranden.

Vi er længere oppe af kysten og der er der ikke så mange badegæster. Uden for sæsonen er der aldrig problemer og nu har vi ham med på stranden om aftenen i en lang line - der er ikke andre badegæster.

 

Der er en hundeskov ved Melby, men den er ikke så stor - dog går den helt ned til stranden. Den er ikke indhegnet.

 

Til sommer skal vi selv til Højby, Vig for at se noget andet... Det er også tæt på stranden - men jeg kender ikke området.

Opdatering må komme efter ferien:-)

Redigeret af Cerus
Halvt svar:-(
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...