Hop til indhold

Parvovirus i Ålborg området.


Potemis
 Share

Recommended Posts

Det kommer vist an på hvilken vaccine det er. Jeg mente også at set var hver 3. år, men dyrlægen sagde at det kun var rabies, de andre skal hvert år:???:

 

I passet står der også at DHPPi og L udløber om et år.

 

Vi får også et kort hvert år, og så synes jeg egentlig at det er ret rart at få hunden tjekket en gang om året. Selve vaccinen koster kun 198 kr. plus moms ved min dyrlæge (pr. stk), og sundhedstjek er inkluderet i konsultationen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo desværre ikk gøre så meget andet end at vaccinere og så håbe at det er nok. Den "alm vaccine" kan man i dch nøjes med hvert 3. År. Tror nok de skal have kennel hoste hvert år og rabis hvert 2. År, men de to er ikke et krav i foreninger.

 

Man ved ikk rigtig hvor længe vaccinen holder, det kan være forskelligt fra hund til hund. Nogle dyrlæger tager en antistof test inden de vaccinere så de ikk vaccinere unødigt. Andre vaccinere bare hvert år for at være sikker. Jeg er selv en af de sidste. Tør ikk rigtig andet.

Men nu tjekker jeg også for hjerte lunge orm 1-2 gange årligt, så måske jeg bare er lidt pylder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...