Potemis Skrevet Maj 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Maj 31, 2012 Ekstra Bladet - Livsfarlig hundevirus i omlb Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Endnu en grund til at overholde sit vaccinationsprogram! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Hvor ofte er det nu, at hunden skal vaccineres..? Mine kræ har alle deres vaccinationer i orden, men jeg kan ikke huske hvornår de skal igen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 En gang om året:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Der burde i øvrigt stå i sundhedsbogen hvornår der senest skal vaccineres igen:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Jamen, det er da ikke en gang om året, når hunden er over 1 år? Det mener jeg da ikke... Jeg må godt nok have bind for øjnene, når jeg er til det årlige sundhedstjek ved dyrlægen med mine 2 kræ for jeg kan overhovedet ikke huske hvordan det er... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ccmi Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Vi får kort fra dyrlægen hvert år Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Det kommer vist an på hvilken vaccine det er. Jeg mente også at set var hver 3. år, men dyrlægen sagde at det kun var rabies, de andre skal hvert år:???: I passet står der også at DHPPi og L udløber om et år. Vi får også et kort hvert år, og så synes jeg egentlig at det er ret rart at få hunden tjekket en gang om året. Selve vaccinen koster kun 198 kr. plus moms ved min dyrlæge (pr. stk), og sundhedstjek er inkluderet i konsultationen:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Man kan jo desværre ikk gøre så meget andet end at vaccinere og så håbe at det er nok. Den "alm vaccine" kan man i dch nøjes med hvert 3. År. Tror nok de skal have kennel hoste hvert år og rabis hvert 2. År, men de to er ikke et krav i foreninger. Man ved ikk rigtig hvor længe vaccinen holder, det kan være forskelligt fra hund til hund. Nogle dyrlæger tager en antistof test inden de vaccinere så de ikk vaccinere unødigt. Andre vaccinere bare hvert år for at være sikker. Jeg er selv en af de sidste. Tør ikk rigtig andet. Men nu tjekker jeg også for hjerte lunge orm 1-2 gange årligt, så måske jeg bare er lidt pylder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Mener bestemt rabies holder i 3 år :hmm: at en klub nøjes med at kræve vaccinen fornyet hvert 4. år fx er ingen garanti for at den holder så længe (jeg er hysteris og vaccinerer grundigt og ofte, håber så bare, at det virker) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts