Hop til indhold

Yoda!


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli
Dyyyyygtig Yoda der charmerer alt og alle og tager alt med ophøjet ro!

 

Gætter på at det har været hårdere for hans moaaar..... :blink:

 

Han er maaaajet dygtig :klap:

 

Må indrømme, at jeg ikke synes det var ret sjovt at vente på at kunne hente ham.

Og da jeg måtte kapitulere på arbejde og køre hjem og lægge mig under dynen, inden dyrlægen havde ringet og sagt han var klar til afhentning, var jeg rigtig træt af det.

Synes jo det er træls at jeg ikke selv kunne få lov at hente ham :genert:

 

Sjovt nok, så er manden noget mere pylret end jeg er og kan slet ikke holde ud at være med hundene til dyrlæge, så han var vist endnu mere træt af det end jeg var :blink:

 

 

Men det gjorde godt til Yodas moooar, at Yoda sov så godt da jeg lagde ham i buret... Så var jeg i hvertfald ikke i tvivl om, at han bare sov fra det meste af det.

 

Og nu mener han, at han skal ud og fræse rundt i den store have..... Jeg er ikke enig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 467
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Miss_menelli

Yoda er frisk med frisk på i dag.

 

Ved ikke lige hvad det har gjort ved ham, at få fjernet de bisser, men det har i hvertfald gjort godt.

 

Alle hans bamser og legetøj har fået den helt store rusketur, han har prøvet at slippe afsted med at slæbe et utal af pinde med ind og er i det hele taget en rigtig spilopmager i dag - Så narkosen er i hvertfald ikke noget han er mærket af længere :mrgreen:

 

Og så har han været total provo overfor Bamse i dag og ikke taget nej for et svar.

Hver gang Bamse troede han skulle irettesætte ham, så har Yoda hængt i ørerne, halen og kinderne på ham og det er endt med leg hver gang, fordi Bamse vist er lidt blødsøden på sine gamle dage :lun:

 

Men for dælen der er gang i dingledyret... Er glad for at manden er hjemme, for var ved at dø en lille smule det kvarter jeg var ude med hundene i dag og måtte kapitulere og gå ind under dynen igen :evil:

Så godt manden kan tage lidt over.

 

Håber dog på at være frisk nok til at komme ud og se lidt konkurrence i C-B-A og E klassen i Herning i morgen, sammen med dinglen.

 

Og så er der gang i ører-sagen igen.

Hold da op de dingler rundt alle vegne i dag - Sådan lige fra den ene dag til den anden så er der virkelig kommet gummi i dem.

De sidder ikke på samme måde to sekunder af gangen i dag ;-)

 

 

DSC_0418.jpg

 

 

DSC_0416.jpg

 

 

DSC_0402.jpg

 

 

DSC_0392.jpg

 

 

 

DSC_0385.jpg

 

 

DSC_0312.jpg

 

 

DSC_0311.jpg

 

 

DSC_0310.jpg

 

 

DSC_0308.jpg

 

 

DSC_0309.jpg

 

 

DSC_0259.jpg

 

 

DSC_0256.jpg

 

 

 

DSC_0259.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvor er han altså bare smuk :lun:

 

Synes at det er nu de er ved at tage form som rigtige border collier. Pelsen er ved at blive fin, de er ved at få løve manke, deres hoved bliver bredere og meget mere smukkere og brystet er blevet bredere.

Smukt, smukt :-D

 

Hehe... Den der med det bredere hoved synes jeg ikke jeg ser.

Men snakkede også lige med Dumlemor i går og vi blev enige om, at jeg nok får DK's mest feminine hanhund... Muligvis er det derfor Bamse elsker ham en lille smule :klap:

 

Men ellers, så ja... Især pelsen pynter rigtig meget.

Den her glansfulde lækre, lækre pels... :lun:

 

 

Og så løj dyrlægen lidt om hans tænder.... Han havde i hvertfald ikke fjernet alle hvalpetænderne, for han tabte en lige ned i skødet på mig i går.

Som Kaia hapsede og gav sig til at gnave i :badr:

Men nu er de i hvertfald ude alle sammen, for nu har jeg tjekket maaaajet grundigt, til stor irritation for Yoda.

 

 

Hmm... Og så var Yoda jo med til konkurrence i Herning i går.

Der var alle lydighedsklasserne, samt agility så der var en frygtelig masse mennesker og hunde.

Men kan godt mærke at Yoda allerede er ret så vant til at blive slæbt med rundt og er fuldstændig ligeglad med postyret.

 

Han kan dog blive fristet af alle de nye bedste venner der går forbi og hoppe op af en ny ven eller to, hvis jeg ikke er vågen :lol:

 

Han blev total tændt på agility og det er første og eneste gang jeg har set hans hyrde instinkt blive vækket på den måde.

Selv ikke engang fårene tændte han sådan på.

Men efter han fandt ud af, at han altså ikke måtte fise ud på banen, så lå han lige så pænt og kiggede - Men fandeme om han ville med væk derfra igen.

 

Vi mødte også Bamses gamle adfærdsbehandler, som jeg stadig har lidt kontakt med.

Hun er simpelthen noget af det sødeste og selvom jeg ikke har set hende i evigheder, så kunne hun kende mig med det samme og sørme om hun ikke kunne huske Yodas navn, fra en mail jeg havde sendt hende.

Og lad os bare sige han fik en fantastisk evaluering af hende :mrgreen:

Hun havde ikke en finger at sætte på noget som helst og var dybt imponeret over hans sind - Søde dame :lun:

 

Jeg presser Yoda mere og mere for hver gang vi er ude og denne gang, så blev det til at han skulle ligge og slappe af under bordet mens vi spiste, mens en frygtelig masse mennesker snakkede pænt højlydt omkring ham. Ikke noget jeg generelt vil praktisere, men det er en meget god ting at lære ham.

Ud over han ikke altid lå ned, men var henne og snuse til lidt mennesker, så var han temmelig ligeglad.

 

Bagefter så synes han altså godt nok det var tid til at vi skulle træne.

Nu gik den ikke længere..... Vi kunne da ikke bare fise den af derude hele dagen.

Så træning han fik - Og det er imponerende hvor mange forstyrrelser den hvalp kan ignorere! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Min lille hundehvalp er slet ikke en hundehvalp længere.... :shock:

 

Han ligner efterhånden en helt rigtig hund i mini format... Og når jeg arbejder med ham, så er han helt voksen agtig :scared:

Altså, det voksen agtige i træningen er jo fantastisk og meeega lækkert.

Øhj, hvor er han skøn at arbejde med og det går bare så hurtigt fremad.

 

Til trænings i onsdags, så skældte han endda ud på mig, fordi jeg ikke var hurtig nok i optrækket til at komme i gang med træningen :mrgreen:

Det er simpelthen herligt, så nem han er at have med at gøre og så hurtigt han fanger tingene.

 

Ham og Kaia er stadig.. Tjaa... Kærester er vist det mest beskrivende ord for deres forhold.

Hold da op, hvor er de glade for hinanden.

De ligger og putter om natten, fuldstændig filtret sammen, leger både stille og roligt og med fuld fart.

 

Bamse har erkendt at han ikke forsvinder og er stadig sådan lidt... Ahh.. Ved ikke om jeg vil overgi' mig fuldstændig, agtig.

Men Yoda har jo for længst fundet ud af hvordan han skal snøres og hvordan man slipper afsted med at putte med Bamse :5up:

 

Havde hele banden med ude ved mine forældre i sommerhuset i torsdags og gik en tur langs åen.

Og min meget vandglade hvalp havde trods alt ikke mod på at hoppe i åen. Men aaaalt det vand som sådan fristede, havde åbenbart opbygget et behov for at hoppe lige ud i put & take søen da vi kom hen til den :sjov:

Han var fandeme ikke til at slæbe op igen, det lille møgkræ!

Så godt vi tog gåturen sidst på turen, så han kunne tørre på vejen hjem.

 

Han er i det hele taget bare skøn og alt det vi havde håbet på at få i en hund :lun:

 

 

Og så har ørerne bestemt sig for at de vil tilte forover de sidste par dag.

Ud over den måde de sad på før, så er den her måde sådan de har siddet på længst tid af gangen.

Og så er de så småt begyndt at rejse sig lidt.... Så tror ikke det er et helt hen i vejret gæt, at han får kip-ører. :hmm:

396525_10151056561523471_1706445237_n.jpg

 

DSC_0479.jpg

 

DSC_0503.jpg

 

DSC_0509.jpg

DSC_0449.jpg

DSC_0441.jpg

DSC_0456.jpg

DSC_0474.jpg

DSC_0487.jpg

DSC_0502.jpg

DSC_0504.jpg

DSC_0507.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Har lige været på kursus og her derfor været væk hjemmefra i to dage... Og synes jeg kan se han har udviklet sig bare på den korte tid :shock:

 

Muligvis bare bedrag...

Men halsen og brystet er i hvertfald begyndt at blive bredere, så han er ved at få lidt hanhundepræg.

Hovedet begynder også at ændre sig lidt, men måske er det ørerne der snyder :hmm:

 

Nå... Men hundene har hygget sig med manden et par dage og han kan ikke nænne at lade Yoda sove i buret, så han har sovet i sengen hele natten.

Med det resultat at han er blevet vækket kl. 4.30 hvor Yoda mente, at NU skulle der ske noget :klap:

 

Dinglen kan ikke hitte ud af det der med, at lægge sig ned og sove igen, når først han er vågnet om morgenen og derfor kommer han i bur når han begynder at falde i søvn om natten.

For i buret er der ingen problemer med at sove til kl. 8-9 stykker.

Men der er der jo heller ikke så mange fristelser når han vågner :mrgreen:

 

Han kommer så med op i sengen igen, til morgen hygge, når vi har været nede og tisse af - Men det er mest sådan noget moslen rundt i hovedet på os, hygge noget :lun:

Tror nu nok manden har indset, at dinglen godt må få lov at blive i sit bur lidt endnu, indtil han bliver gammel nok til at værdsætte at sove længe og ikke begynder at tosse rundt kl. alt for tidligt :engel:

 

Og så lige dagens billeder:

 

 

DSC_0378.jpg

 

 

DSC_0367.jpg

 

 

DSC_0344.jpg

 

 

DSC_0343.jpg

 

 

DSC_0320.jpg

 

 

DSC_0296.jpg

 

 

DSC_0290.jpg

 

 

DSC_0271.jpg

 

 

DSC_0268.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dejligt at se Yoda igen igen igen...;-) det kunne være sjovt hvis du viste en række fotos fra lille til nu så man kunne se udviklingen :-D f.eks. med en måneds mellemrum ....

 

håbe nu min hvalp bliver lige så nem som Yoda... den flytter jo ind om ca. 3 uger :shock: og er lidt i panik... der er så meget at holde styr på ... men glæder mig nu ret meget alligevel :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg sidder her og voldsavler over dine flotte billeder og din smuksak - Øj hvor er han lækker!

 

Taaaak :bighug:

 

Synes også han udvikler sig i den rigtige retning :lol:

 

Hvor er det dejligt at se Yoda igen igen igen...;-) det kunne være sjovt hvis du viste en række fotos fra lille til nu så man kunne se udviklingen :-D f.eks. med en måneds mellemrum ....

 

håbe nu min hvalp bliver lige så nem som Yoda... den flytter jo ind om ca. 3 uger :shock: og er lidt i panik... der er så meget at holde styr på ... men glæder mig nu ret meget alligevel :hjerte:

Uhh... opfordring til endnu mere spam :klap:

 

Den klare jeg, når engang jeg får lidt ledig tid!

 

Smuuuuukke Yoda.....tror han har savnet sin moar... :lun:

 

Sagall vores bliver mindst lige så nemme....eller noget :stupid:

 

Selvfølgelig bliver jeres hvalpe lige så nemme!

Glæder mig helt vildt meget til at se hvem i får hver især og forhåbentlig følge en frygtelig masse updates, historier og billedspam med dem :5up:

 

Og alle hundehvalpe er jo :lun:

Især aussie hvalpe... De er ekstra :lun::hjerte::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så har min lille dreng set sit første DM :klap:

 

Det synes han vist bare var suuuper hyggeligt.

I hvertfald fik han hilst på en masse søde hunde og mennesker.

 

Han fik hilst på suuuure, suuuure mormor, som absolut ikke gad ham, fik hilst på meeeeget legesyge søster, som ikke helt forstod at Yoda ikke gad lege hele tiden, fik hilst på en biiiitte lille hvalp som bare var :lun:

Yoda endte så med at lægge sig ovenpå hvalpen som hang i kinderne på ham :stupid:

Dumlemors kæreste havde i hvertfald et hyr med at holde styr på dem, mens jeg tog billeder af Dorte og Liva - Og da Yoda legede med søster var det Korvis der fik tjansen :engel:

 

Han fik delt lidt mysser ud til et par HF'ere og en masse fremmede.

Men en af mine "konkurrenter" har mødt Yoda et par gange hvor jeg har haft ham med ude i konkurrencer og kidnappede ham lidt, mens jeg tog billeder af en træningskammerat - Og mit dingledyr ænsede ikke jeg var væk :hmm:

 

Og så er han total fejlpræget..... Retrievere i alle afskygninger (helst Liva, som ikke gider ham) og schæfere.... De er :lun: mener Yoda.

De andre bc'er er da søde.... Men især schæfere..... Uhh..... Hold da op hvor kan han skabe sig for at få lov at komme over og snakke og han gør sig til som en anden tosse for at blive gode venner.

Så forstil jer hvor besværlig han var omkring IPO ringen - Det var ikke ret lang tid vi tilbragte der :mrgreen:

 

Han blev tjekket igennem af Christian fra Magtor og fik charmeret sig så godt ind på ham, at vi fik en pæn aftale i stand om at få tjekket og behandlet alle tre tornadoer :5up:

Øhj, hvor Christian sød og suuuuper god til hundene.

En rigtig sympatisk mand, som jeg glæder mig til at få til at rette den enkelte ryghvirvel der sidder en smule skævt på Yoda og få tjekket Bamse og Kaia igennem.

 

Ellers så synes jeg Yoda opførte sig rigtig pænt og var super nem at have med rundt.

Jeg kan tydeligt mærke, at han er vant til at der sker en hel masse omkring ham og han ænser det stort set ikke.

Det er herligt at have en så nem og kærlig hvalp med rundt og det var i det hele taget en skøøøn dag!

 

Dagens billeder:

 

Før søster fik lokket ham med på unoder.... Han gjorde ellers sit bedste for at ignorere hende i ret lang tid

 

DSC_0574.jpg

 

 

Tigger godbidder hos konkurrenten... Så han vist har et godt øje til

 

DSC_0397.jpg

 

 

Og så blev han træææææt..... Han sov hele vejen hjem i bilen og fortsatte med at sove, da jeg havde hentet manden og han skulle hente junk til os :lun:

Tror der gik 6-7 mennesker ind og ud af døren og han ænsede dem ikke :lol:

 

IMAG0002.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Og på opfordring... Yoda fra bitte lille til nu:

 

Yoda, lige født:

 

548309_3631475956438_960289219_n.jpg

 

 

2 uger gammel:

 

398948_3732710607241_116800092_n.jpg

 

 

 

4 uger gammel:

 

526161_10150750279628471_662189204_n.jpg

 

 

 

5 uger:

 

464998_10150797672238471_1511017528_o.jpg

 

 

 

 

6 uger:

 

380355_10150820096073471_1689956767_n.jpg

 

 

550799_10150820097068471_740560630_n.jpg

 

 

 

 

8 uger:

 

475817_10150850459078471_1262432720_o.jpg

 

 

474159_10150850455988471_332591913_o.jpg

 

 

 

 

10 uger:

 

458196_10150889387088471_565441973_o.jpg

 

 

470105_10150889389913471_693891298_o.jpg

 

 

 

 

12 uger:

 

458512_10150917139098471_226682156_o.jpg

 

 

278143_10150917144698471_1608199271_o.jpg

 

 

 

 

15 uger:

 

330893_10150952383143471_1009017478_o.jpg

 

 

 

 

18 uger:

 

415538_10150996449263471_1335051443_o.jpg

 

 

331514_10150996451023471_307452671_o.jpg

 

 

 

 

20/21 uger:

 

621967_10151026244113471_1726981951_o.jpg

 

 

614460_10151036217148471_1454633633_o.jpg

 

 

286844_10151036235898471_888485306_o.jpg

 

 

 

 

Ooog... Yoda i denne uge 5½ måned gammel :lun:

 

466157_10151067222963471_112824639_o.jpg

 

 

545790_10151067221738471_689111056_n.jpg

 

 

240026_10151057902573471_260600831_o.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvor er det vildt at se udviklingen, men hold op hvor er han bare en lækker dreng!! Ham har du været heldig med :lun:

 

Ja, det er gået helt vildt stærkt.

især de første uger kan man se forskel fra uge til uge.

På et tidspunkt var det næsten fra dag til dag.

 

Her på det sidste er det knap så meget i højden, men mere de små ting der gør ham mere og mere voksen - og synes også han er faldet ret heldigt ud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Tak ... det godt du kan opfylde ønsker :)

 

Hehe... Når det handler om billeder, så er det ingen problem ;-)

 

Jeg ønsker mig Tornado-besøg på Sjælland......... :engel::blink:

 

Det kan være jeg efterkommer det ønske engang når konkurrence sæsonen starter igen her til foråret.

Så kan det godt være jeg forvilder mig over på øen til en forlænget weekend/konkurrencetur :mrgreen:

 

Og så kan man jo komme til at gramse på aussie hvalp :lun:

 

 

 

 

Vi har haft vores første rigtig udfordring i træningen i går.

Han var med ude på træningsbanen inden jeg skulle træne med Bamse - Og hooooold nu kæft, han havde svært ved at holde koncentrationen, fordi der var masser af blade, lyde, vand og pinde der fløj rundt.

 

Og så var hans indkald ikke eksisterende :stupid:

 

Så tænkte, at vi vist liiiiige skulle have trænet det derses indkald og det viste sig at være et ret godt træk - I hvertfald så tog det ikke lang tid inden det var helt stabilt igen.

Indtil han pludselig fik den idé at en af mine træningskammeraters hund var viiiiiiildt spændende.

Han kom dog stormende hen til mig efter han indså, at hun ikke gad snakke med ham.

 

Meeeeen... Begynder så småt at kunne mærke en tendens til en lidt mere selvstændig og fræk hundehvalp/teenager :klap:

 

Fik så trænet med Bamse - Og så skal jeg dælme love for at dinglen var tændt, da han fik lov at komme ud bagefter og så fik vi trænet :5up:

 

Og så lige dagens lækkerhedsbilleder :lun:

 

 

220397_10151069702453471_880342365_o.jpg

 

 

622195_10151069702988471_1369169923_o.jpg

 

 

401418_10151069705803471_968812700_n.jpg

 

 

622216_10151069707893471_780337900_o.jpg

 

 

621658_10151069707753471_15255175_o.jpg

 

 

277650_10151069704093471_129694776_o.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Og bedst som man troede at aftenens træning var slut, så tilbyder hundehvalpen lige at stikke snuden ned i en balje vi har til vasketøj, hive en strømpe op og komme og aflevere den pænt i hånden på mig og står så og venter på sit klik :klap:

 

Det skal siges, at vi havde trænet indkaldspositionen og plads.... Men han synes åbenbart lige jeg skulle have strømpen, så den tog vi lige et sæt med det også.

Og skulle så også lige prøve med lidt andre genstande og han har åbenbart virkelig fanget det der med at hente noget til mig og aflevere det pænt i hånden på mig, for ikke én gang blev genstanden ikke pænt hentet og afleveret.... Kreative og dygtige lille hund :lun:

 

Egentlig utroligt, eftersom jeg aldrig rigtig har trænet afleveringen som "træning", men bare har krævet at bolden blev afleveret for at den blev kastet igen, eller blev byttet til en godbid - Og så har jeg ellers kun trænet slip på passivitet og belønnet for det, med hans legetøj.

 

Men så har han åbenbart lige valgt at prøve sig frem og kæde alt muligt sammen, sådan ud af det blå.

BC hvalpe er herlige :sjov:

 

Kan godt lide den måde han formår at generalisere alt muuuuuligt ud på alle mulige mærkelige ting og tænker at opstart til feltsøg ikke er så frygtelig langt væk :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe... Når det handler om billeder, så er det ingen problem ;-)

 

 

 

Det kan være jeg efterkommer det ønske engang når konkurrence sæsonen starter igen her til foråret.

Så kan det godt være jeg forvilder mig over på øen til en forlænget weekend/konkurrencetur :mrgreen:

 

Og så kan man jo komme til at gramse på aussie hvalp :lun:

 

:banan: Tornado og Tornado-mor-besøg på Sjælland :banan: :banan: Kunne være hyggeligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...