Hop til indhold

Yoda!


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli
Årh - han er jo bleve ENDNU smukkere!! :lun:

 

Skønt at han begynder at udfordre dig lidt - også selvom det giver grå hår :blink: Men det betyder jo, at han er godt på vej til at modnes mentalt.

 

Hehe... Han er en lille selvstændig herre på visse punkter.

Altså... Han vil kunne se mig hele tiden, men så kan han også rende lige så langt væk det skal være, bare jeg er et sted ude i horisonten :mrgreen:

 

Er dog så heldig, at det jo er en bc jeg har anskaffet mig og det er ret nemt at lære sådan en indkald, ellers havde jeg godt nok været på herrens mark og så blev han aldrig sluppet løs, for han kan dælme nå laaaaangt væk på meget kort tid.

 

Han var fantastisk til træning i aften, SÅ lækker at arbejde med og han fanger bare alting så lynhurtigt.

 

Vores eneste udfordring er dog, at når han skal arbejde længere væk fra mig, f.eks når han skal løbe ud til en target, så kan han godt nå at finde andre spændende ting undervejs derud - Hvilket kan betyde folk får hvalpemysser, sådan lige pludselig :engel: Eller at der liiiige er en plet der dufter dejligt.... Eller en fugl man skal kigge på.

Så vi har valgt at bruge hans enorme kærlighed til mennesker på en lidt konstruktiv måde og bruge det som belønning.

 

Det skal jeg dælme love for, er noget der virker.

 

For dælen den target blev interessant lige pludselig, når han vidste at han som belønning for rigtig godt udført arbejde kunne få lov at lege med nogle af de andre på holdet :klap:

 

Men man kan godt mærke at hans horisont pludselig er blevet lidt større og at han har opdaget der er andet interessant i denne verden ud over mig.... Og det skal udforskes.

Dog ingen grå hår endnu, men en masse gode grin, hvor er det herligt at have sådan en livsglad tosse :lun:

Er nu også ret heldig.... Tror de fleste på holdet med glæde byttede deres hunde væk for min hvalp - Er bare forvent med voksne fornuftige hunde og en hundehvalp der i den grad er en arbejdsnarkoman, når han er på, så jeg mærker ekstra meget, når han lige er optaget af noget andet. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 467
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Miss_menelli

Herlig træning.

 

Yotada'en var skøøøn i dag. :lun:

 

Han er for alvor ved at have fanget det dersens lineførings nowet.

 

Det er stadig ikke så lang tid af gangen han kan gå og koncentrere sig, men hurtige og rigelige belønninger gør at der lynhurtigt sker fremskridt.

Og så har jeg fundet vidunder belønningen - Makrel på tube.

Han bliver helt saaaaalig når han får lov at stå og guffe af tuben.

 

Den var ellers indkøbt til Kaia, men hun må deles med Yoda kan jeg så regne ud :lol:

 

Han er super på og tilbyder alle de færdigheder vi har trænet indtil videre, så han er nu en rigtig klikkerhund og shaping begynder at være rigtig sjovt.

Det er helt vildt som han forstår at korrigere de helt små ting og han er ret kropsbevidst når det drejer sig om træningen.

 

Omvendt så er han en tumpe, når der kommer til at hilse på mennesker.

Han er fuldstændig vild og selvom han er blevet MEGET bedre til ikke at hoppe lige i snotten på alt og alle, så kan glæden stadig løbe af med ham og det er bare ikke alle der synes sådan et lille hoppe-loppedyr er sød :fornaermet:

Så det er med kyndig vejledning af dem der vil hilse og med line på dingledyret, at han må hilse fremover, for han forstår altså ikke at sætte farten ned INDEN han når hen til folk :blink:

 

Men et surt opstød herfra og en lidt træls oplevelse.

 

En træner havde sin hund ude og den render altid løs når der ikke er andre og den er søøøøød!

Sagde jeg gik over for at hente Yoda, men da der lige kom en ny til samtidig med ombestemte jeg mig, indtil de to havde fået hilst og var i line.

 

Da de så havde rendt og hilst på hinanden og snust lidt, så sagde jeg at jeg gerne ville have min hund ud.

Fint, fint med dem.

Men havde sådan set forventet de havde taget deres i snor - Men nej.

Den ene hund rendte lige hen i hovedet på Yoda og hilste.

 

Det gik fint i starten og havde jo stadig Yoda i line og det var ved at være noget værre kludder og ingen af de to andre var lige i nærheden, så tog linen af ham så han havde frihed til at kunne bevæge sig.

Men skal da lige love for han fik en uberettiget røffel af den sidst tilkomne hund, da han hilste på den første træners hund.

 

Yoda tog det pænt og lod ikke til at være videre rystet og der skete heller ingenting.

Men undre mig over, at folk ikke tager deres hunde i snor når jeg siger jeg kommer ud med min hvalp, især hvis den ene er lidt hys - Og bagefter siger den ene af de to andre så , at det jo altid går galt når man har 3 hunde ude sammen.

Jamen, hvorfor tager du så ikke din hund i snor? :stupid:

 

Nå... Men surt opstød slut herfra.

Må bare lige huske på hvem der har deres hund i line og hvem der ikke har og huske på at gøre klart opmærksom på, at folk lige skal tage snor på deres hund, når jeg kommer ud med min.

Kommunikation er en svæææær ting, da de jo nok havde forventet jeg ville have Yoda ud til hundeleg, hvor jeg egentlig bare ville træne "bliv i ro ved bænken når jeg sætter mig ned, selvom der er andre mennesker og hunde."

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Årh, min hundehvalp fylder lige straks et halvt år :lun:

 

Der er dælme heller ikke meget hundehvalp over ham længere.

Tværtimod, så er han godt på vej til at være en rigtig bøllefis af en teenager.

 

Og mht. udseende så er han simpelthen så sindssygt smuk og efterhånden ret godt sammenhængende.

Der er ved at være lidt fylde på brystet og om halsen, så han er ved at få lidt hanhundepræg.

 

Det går ret stærkt med fylden, mens han ikke rigtig rykker i højden pt.

Vil gætte ham til omkring max 14 kg, så han bliver en lækker let og adræt hund.

 

Han har også fået en lidt ældre udtryk i øjnene og ørerne har vist bestemt sig til hvor de vil sidde nu :mrgreen:

 

DSC_0682.JPG

 

 

 

Han har en del skrammer i fjæset - Ikke fordi han laver ulykker, bliver uvenner med de andre eller noget.

Men fordi han er lidt for gode venner med Bamse og ikke helt forstår at bremse inden han kommer direkte ind i gabet på Bamse og når han så rammer en hjørnetand så får han lidt skrammer i ny og næ. :stupid:

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det, andet end at håbe på han lære det med tiden.

 

Fandt sørme ham og Bamse i samme kurv puttende helt tæt i går morges :lun:

Det sker ellers bare IKKE at Bamse putter så tæt med andre hunde, men når Yoda opføre sig pænt, så må han åbenbart godt engang imellem.

 

Bamse bruger ellers meget tid på at brumme af Yoda, fordi Yoda knuselsker ham og nogle gange har svært ved at forstå at han kan bremse med de dersens fire ben, så han torpedere Bamse ret ofte.

Bamse tager det ret pænt, men mon ikke det bare er et spørgsmål om tid inden det begynder at udløse skideballer :blink:

 

 

Vores svømmehal lukkede jo, så vi havde et par klip der skulle bruges i søndags, hvor Yoda virkelig fik lov at slå sig løs som vandhund.

Han er sgu' sjov, for han bryder sig ikke om at gå ud i vandet og jeg tror det skyldes den måde bassinet er opbygget på, hvor de pludselige ikke har fast grund under fødderne mere og det går ret stejlt nedad.

 

Men løfter man han tilgengæld op på kanten, så hopper han selv i, eller også vil han gerne løftes ned i vandet og så er han ikke til at få op igen, men svøøøøømmer rundt lige så fint og stille og roligt.

Han er fuldstændig ligeglad med legetøj osv. det er det der med at svømme han synes der er hyggeligt.

Og han skal dælme ikke hen til kanten, så han risikere vi får ved ham og vil have ham op :stupid:

Men han er så heldigvis god til selv at svømme op til rampen, når han begynder at blive træt, så vi kan hjælpe ham op.

 

DSC_0569.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ih, altså hvor bliver Yoda bare dejligere og dejligere.

 

Træningsmæssigt er han fuldt på højde med de andre på holdet og lidt foran, selvom han jo let og elegant sprang hvalpeholdet over.

Og nu har vi så gået til træning med ham siden august og de "nedlægger" hvalpe-fortsætter holdet og vi starter på begynder lydighed fra næste onsdag.

 

Så det skal nok blive spændene.... De fleste på holdet har hunde der er mellem 1 og 2, og et par stykker er væsentlig ældre.

Og Yoda er lige fyldt et halvt år :lol:

Men hvor er han bare skøøøn at arbejde med og sikken en fart han har på i indlæringen :5up:

 

 

D. 20 oktober stiller vi op til hjemmebedømmelsen - Uden for konkurrence godt nok, men for at få prøvet at træne under de forhold og se hvordan vi arbejder sammen når posen bliver rystet lidt.

Det skal nok blive sjovt!

 

Og så har vi fået feriebarn hjem igen.... Det er sgu' lidt af en oplevelse denne gang.

Ved ikke lige hvad det har gjort ved Bamse, men i hvertfald så knuselsker han Yoda nu og de har lige lagt og moslet rundt i Bamses kurv og hygget en masse.

Da Bamse så blev... Tja... Bamse agtig (han er lidt socialt handicappet i leg) så skred Yoda, men det skulle han dælme ikke have lov til, så Bamse fulgte efter og smed sig på ryggen, så Yoda kunne få lov at kanøfle ham :lun:

 

De har simpelthen et meeeega sært forhold til hinanden de to, men der er ingen tvivl om, at de har det godt sammen og har deres egen lidt sære måde at omgås og hygge sig på.

 

Kaia og Yoda.... Det er et kapitel for sig selv.

Tror godt Kaia kan lide lidt yngre fyre, i hvertfald er hun fuldstændig forelsket i Yoda og omvendt.

De tumler, hygger, putter og leger og har det bare så godt sammen.

Kaia har stadig en ide med, at Yoda skal have ordnet bisserne engang imellem og Yoda åbner pænt munden og lader hende komme til - I starten....

Når han så bliver træt af det, så begynder han at gnave lidt i Kaia, med det resultat at han får en verbal røffel og hun lægger sig ovenpå ham og bliver endnu mere ihærdig :stupid:

Til sidst ender det dog i enten en god gang leg, eller en gang putten.

 

Lige nu er der fuld gang i den herhjemme trods 4 timer på træningsbanen.... Men feriebarn ryster altså posen lidt og han er IKKE træt.

Heldigvis har jeg Bamse til lige at fortælle, at nu skal der være RO og feriebarn godt bare kan lægge sig og slappe af... Når han da ikke lige leger med Bamse :mrgreen:

 

Yoda er bare søøøøøød.... Han kan godt fornemme at feriebarn ikke helt ved hvor han har ham og lige skal se ham lidt an.

Så Yoda har gang i samtlige tricks han kan, for at overbevise feriebarn om, at de skal være bedsteste, bedste venner og at feriebarn da burde kunne huske ham fra sidst, selvom han er blevet større :lun:

 

Bliver spændende at se hvor meget søvn vi får i nat....

 

Og så lige dinglen:

 

175180_10151087557768471_2133708622_o.jpg

 

 

191550_10151087558023471_2119266565_o.jpg

 

 

523929_10151087559928471_571674553_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kaia har stadig en ide med, at Yoda skal have ordnet bisserne engang imellem og Yoda åbner pænt munden og lader hende komme til - I starten....

Når han så bliver træt af det, så begynder han at gnave lidt i Kaia, med det resultat at han får en verbal røffel og hun lægger sig ovenpå ham og bliver endnu mere ihærdig :stupid:

 

Kan se det for mig. :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er bare så fedt, at han kører så godt træningesmæssigt - fantastisk at høre!

Men altså.. hvad sker der for billede 1? Hvor er jordforbindelsen:blink:

Tror han har arvet lidt kængurugener fra sin mor!!

 

 

Han har MEGET kængurublod - Jeg siger dig, han har svært ved at sidde på sin flade og hilse på folk.

Det er som om alle fjedre i hele kroppen bliver spændt, så det kræver meeega meget selvkontrol for ham, at blive på jorden :mrgreen:

 

Og han er stoppet med at jagte insekter.... Men ikke med sådan ud af det blå at hoppe lige op i luften :stupid:

Tror bare han synes det er skide sjovt at være fugl et par sekunder.

 

Kan se det for mig. :sjov:

 

Yes... Skal se om jeg ikke kan skaffe video dokumentation, for det er ganske underholde at se på.

 

I det hele taget er det herligt at se, hvordan sådan en flok finder deres egne vaner, indbyrdes særheder og omganstoner.

Der er dælme stor forskel på Kaia/Bamse - Yoda/Bamse - Kaia/Yoda relationerne.

Og nå nu vi har proppet en ny ind i flokken, så rusker det op i relationerne og rutinerne og det er heeelt vildt sjovt at se hvordan de tilpasser sig hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Arh du må ikke ikke opdatere herinde! Elsker den her tråd :-D

 

Enig med Siri.....kan man abonnere på opdateringer fra bloggen??:engel:

 

Vil bare gerne have lidt mere "ejerskab" over billeder og tekst.

 

Her har jeg ingen mulighed for at fjerne noget igen - En del af billederne kan dog godt lade sig gøre da jeg har hapset dem fra fjæs.

Men kan godt lide at have lidt mere ejerskab over det hele.

 

Det irritere mig lidt at jeg ikke har friheden til at kunne ændre på noget.

 

Ikke at der er noget jeg har lyst til at ændre nu - Men kan være tingene ser anderledes ud om 5-8 år :vedikke:

Eller hvis der skulle ske noget med Yoda.. Så hænger den her tråd sådan til evig googling og smerte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hihi....mig og en af de andre trænere med en jævnaldrende hvalp, er blevet enige om, at vi skal have en hyggedag til skue i blåhøj til december...

 

Og så skal begge ranglede og usammenhængende kræ sgu' udstilles :mrgreen:

Det skal nok blive muntert.

For det første så skal vi liiiige have lært Yoda lidt helt basale ting for at kunne begå sig på en udstilling og i ringen...

For det andet så skal jeg have et crash kursus i hvordan sådan noget foregår og hvordan jeg skal opføre mig.

Og for det tredje så har jeg en mistanke om, at jeg nok skal huske at Yoda er den smukkeste bc i mine øjne og dommeren ikke aner noget om hvordan sådan en skal se ud... For tror ikke ligefrem at Yoda er udstillingspotentiale :engel:

 

Men prøves skal det og så skal vi bare have en super hyggelig dag med hans gode hundepige ven :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så er vi tilmeldt skue i Blåhøj :klap:

 

Ej, men altså... Jeg har allerede fortrudt en lille smule, for min hvalp hopper i hovedet på alle mennesker, kan ikke stilles (jojo, vi kan stå.. Meeeeen....), han kan ikke løbe ved siden af mig uden at lave badutspring og sandsynligvis får den stakkels dommer sit livs oplevelse med en sprælsk og meget menneskeglad bc hvalp, hvor pelsen stritter i alle retninger og intet hænger sammen endnu og som ikke ligefrem er af showlinjer :sjov:

 

Men hvor bliver det sjovt :mrgreen:

 

I det mindste stiller min trænerveninde med en svejrygget og lidt småtyk chesapeake bay retriever, som også kan lave spilopper og hun (ejeren) kan guide mig igennem!

Og så kan vi sige, at vi har prøvet det og jeg tænker det er meget god miljøtræning.

 

Og dinglen er daaaaajlig :lun:

Han har simpelthen et formidabelt temperament og er bare så nem, så nem og så fantastisk på alle måder.

Hvis jeg skulle beskrive drømmehunden, så var det dinglen - Uden tvivl!

 

Han har bare hele pakken - Og hvor håber jeg det snart bliver foto vejr, for han får mere og mere fylde og pels og er imo meeeeega lækker at se på :engel:

Jeg kan jo godt lide de her sporty typer og sådan en bliver han bestemt.

Men han er så småt ved at få hanhundepræg og mere og mere manke og bryst - Uhadadada... Han er efterhånden en rigtig lille charmør.

 

Nu skal vi måske/måske ikke prøve en bedømmelses situation i morgen og har tænkt mig, at det primære skal være, at han ikke skal hilse på dommer og træner, at han skal kunne arbejde selvom der står fremmede omkring ham (tror ikke det bliver noget problem) og så tænker jeg, at jeg vil shape en ny øvelse under de forhold.

Bare en lille nem ting, men noget der kan udfordre ham og mig lidt.

Ellers er det bare stå, sit og dæk med flyd på (har ikke kommando på andet end dækken endnu) - Men er sikker på vi nok skal få en hyggelig dag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Skulle man ikke have lidt dingledyrs spam?

 

Nu vil vejret jo absolut ikke samarbejde og det ser ud til at solen ikke har tænkt sig at vise sig den næste uge.

Så måtte jeg jo nøjes med gråvejrs billeder, men med dejlige efterårsfarver, da Yoda er vild med at ligger og hygge i bladene:

 

421005_10151102873703471_700642560_n.jpg

 

 

56625_10151102874048471_2143315044_o.jpg

 

 

602330_10151102874243471_610414707_n.jpg

 

 

615781_10151102874428471_214720347_o.jpg

 

 

375869_10151102876883471_1471739872_n.jpg

 

 

576482_10151102878438471_1079343860_n.jpg

 

 

615248_10151102878728471_856681020_o.jpg

 

 

486783_10151102880753471_1475607074_n.jpg

 

 

67154_10151102881313471_1606597309_n.jpg

 

 

176133_10151102881483471_1024155160_o.jpg

 

 

 

Gud hvor jeg dog knuselsker den hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hihi.... Dingledyrsballaden og den store hvide tornado er vist officielt fantastiske venner...

Faktisk er Yoda den eneste hund som Bamse gider putte med.

 

Bamse har bare i dag lagt sig hen til Yoda både i kurven, på gulvet og på sofaen.

Sådan helt tæt, fuldstændig flettet ind i hinanden :lun:

Det ligner slet ikke Bamse gang på gang at søge så tæt ind til en anden hund og det er herligt at se.

 

Bamse prøver også at lege med ham, men ender som regel altid med at bodyslamme ham, så ham vælter og inden Yoda får rejst sig og er klar igen, så er der gået turbo i Bamse som spuuurter afsted og Yoda hænger så i halen på ham :stupid:

 

Ved godt jeg har nævnt det flere gange, men deres putten bliver tættere og tættere og det er ren kluddermor til tider.

Så tæt havde jeg aldrig troet at Bamse nogensinde ville komme på en anden hund - og så vælger han en intakt hanhund, som er på vej mod kønsmodningen.

Det kommer godt nok bag på mig, at de bliver ved med at blive bedre og bedre venner.

 

Kaia tilgengæld har klart meldt ud, at nu er hvalpelicems udløbet og selvom hun absolut knuselsker Yoda, så får han besked med det samme, hvis han er for strid og der er kontant afregning ved kasse 1, hvis han ikke stopper når hun advare ham.

Hun er heldigvis en fantastisk madamme og overreagere aldrig, men ved lige præcis hvor meget og hvornår hun skal råbe af ham.

 

3 sekunder senere så kan de så enten lege sammen, eller ligge i ske i kurven, alt efter hvad madammen nu foretrækker :mrgreen:

 

Det er er sgu' dejligt at have sådan nogle tosser at muntre sig over, når der er så meget andet der driller lige for tiden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...