Hop til indhold

Ny på hunde-forum :)


Gæst Julie Mia
 Share

Recommended Posts

Gæst Julie Mia

Hej :)

 

Jeg og min kæreste er blevet de heldige hunde-ejere af en fantastisk dejlig Fransk Bulldog ved navn Maggie :hjerte: Hun er 11 uger gammel imorgen. Hun er en livlig hund med en masse gåpå-mod, og er fantastisk i selskab med andre hunde, og for den sags skyld andre mennesker - en meget social anlagt hund. Hun har krudt i numsen, og er allerede vokset en del.

Vi er simpelthen så glade for hende, og hun er klart det rette valg for os.

 

Maggie.jpg

 

Jeg har dog et spørgsmål, som jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med - give mig nogle gode råd :roll:

 

Hun tisser og laver "puha" hele tiden. Så jeg tror det løber lige igennem hende. Hun får foderet Farm Dog, og vi har snart ikke mere tilbage, og overvejer at købe noget nyt. Problemet er egentlig ikke at hun tisser og laver hele tiden, men det er også tyndt hendes "puha". Hun er glad og lader sig slet ikke påvirke af det heldigvis, så dette er rigtig rart. Så jeg vil ikke tro det er noget med sygdom, men snarere noget med det hun får indenbords. For hun har haft tynd puha siden vi fik hende. Det skal dog lige nævnes, at hun var på pincilin den første uge vi havde hende, da hun måske var på vej til en lungebetændelse, efter en stor skyller i regnvejr hos hendes første familie der ejer hendes mor. Så dette var for at forebygge hun ikke skulle få en lungebetændelse. Så i den første uge gav vi "pincilinen skylden". Men nu tror jeg, at det har noget med hendes foder at gøre :hmm:

 

 

Håber i måske kan give mig nogle gode råd til nyt foder mm.?

I må lige bære over med mig, da jeg er ny herinde :-D

 

- Mvh. Julie Mia & Maggie

Redigeret af Julie Mia
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chilli

Inden folk kan hjælpe dig må vi lige vide om:

 

Spiser han fint - har han god appetit ?

 

Fortynder du foderet med vand ?

 

Har dyrlægen undersøgt ham - 14 dage med tynd mave virker for mig længe.

 

Har dyrlægen undersøgt ham med hensyn til at han skulle have lungebetændelse - jeg stiller mig lidt uforstående over for at give penecilin hvis der ikke er konstateret lungebetændelse, men at det bliver givet som forebyggende.!!!!

Men det er bare min holdning.

 

Og så lige et stort tillykke med jeres skønne hvalp :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :vinken:

 

Hvor ser hun sød ud :lun:

Jeg undre mig så også lidt over, at der bliver givet forebyggende medicin. Men tænkte også på, om det ikke kunne være pencillinen der har slået hendes mave i stykker.

Man kan købe noget der hedder Pro-kolin, det er gavnlige mælkesyrebakterier, der er med til, at opbygge tarmfloraen igen, og så se om det hjælper. Det plejer, at hjælpe ret hurtigt.

Har hun fået ormekur ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Halen

Hej Julie og tillykke med Maggie :-)

 

Jeg ville tage et smut forbi din egen dyrlæge og få en snak med ham/hende. En enkelt dag eller to med tynd mave er sjældent noget problem, men varer det længere er det altid en god ide at snakke med dyrlægen.

 

Hvad angår foder, så kan du måske hente lidt inspiration i forum omkring foder. Foder

Det kan være noget af en jungle at vælge foder, men der er mange gode råd at hente derinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Julie Mia
Inden folk kan hjælpe dig må vi lige vide om:

 

Spiser han fint - har han god appetit ?

 

Fortynder du foderet med vand ?

 

Har dyrlægen undersøgt ham - 14 dage med tynd mave virker for mig længe.

 

Har dyrlægen undersøgt ham med hensyn til at han skulle have lungebetændelse - jeg stiller mig lidt uforstående over for at give penecilin hvis der ikke er konstateret lungebetændelse, men at det bliver givet som forebyggende.!!!!

Men det er bare min holdning.

 

Og så lige et stort tillykke med jeres skønne hvalp :-D

 

Hej Chilli

 

Det er en pige, og hun har rigtig god appetit. Hvis det stod til hende, kunne hun spise hele tiden. Jeg fortynder ikke foderet med vand, jeg giver det som det er, og så får hun lidt leverpostej med af og til.

Ang. pencilinen var det hvad vi fik af vide af hende vi købte hende af, så mere ved jeg ikke - iht. om det er forebyggende, det var hvad vi fik af vide.

Men vi skal til dyrlæge med hende idag, da hun skal have sin 2. vaccine, så jeg får ham lige til at se på hende mhb. på hendes afføring. For kan kun give dig ret i, at 14 dage virker alt alt for længe, også derfor jeg bekymrer mig en del nu, da det ikke er helt normalt. Men hun er i højt humør hele tiden, og har rigtig god appetit heldigvis.

 

& tak, hun er bare en fantastisk lille dejlig hvalp :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Julie Mia
Hej Julie og tillykke med Maggie :-)

 

Jeg ville tage et smut forbi din egen dyrlæge og få en snak med ham/hende. En enkelt dag eller to med tynd mave er sjældent noget problem, men varer det længere er det altid en god ide at snakke med dyrlægen.

 

Hvad angår foder, så kan du måske hente lidt inspiration i forum omkring foder.

Det kan være noget af en jungle at vælge foder, men der er mange gode råd at hente derinde.

 

Hej Halen :)

 

Vi skal også til dyrlæge med hende idag, da hun skal have sin 2. vaccine. Så her får jeg ham lige til at se på hende, da jeg også bekymrer mig en del pga. hendes afføring.

Ang. foder - tusind tak! Dette vil jeg lige gå ind at tjekke, for vi overvejer stærkt at skifte foder, men vi vil selvfølgelig prøve at finde det mest passende til Maggie :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Julie Mia
Hej og velkommen til :vinken:

 

Hvor ser hun sød ud :lun:

Jeg undre mig så også lidt over, at der bliver givet forebyggende medicin. Men tænkte også på, om det ikke kunne være pencillinen der har slået hendes mave i stykker.

Man kan købe noget der hedder Pro-kolin, det er gavnlige mælkesyrebakterier, der er med til, at opbygge tarmfloraen igen, og så se om det hjælper. Det plejer, at hjælpe ret hurtigt.

Har hun fået ormekur ?

 

Hej Tullemus :vinke:

 

& mange tak, vi er også bare så glade for hende!

Men kan kun give dig ret i, at det virker underligt med forebyggende medicin, men det var hvad hende vi købte den af sagde til os. Men det kan godt være du kan have ret i, at det er pencilinen der kan være skyld i hendes dårlige mave :confused:

Vi skal til dyrlæge med hende idag, da hun skal have sin 2. vaccine, så her får vi ham lige til at tjekke hende ang. hendes afføring, for synes det virker underligt, at hun kan have tynd mave i 14 dage nu. Hun har fået ormekur ja, men har også overvejet om det kan være hun har fået orm, for har hørt, at selvom de har fået en ormekur, kan de i nogle tilfælde godt få det alligevel?

Det med Pro-kolin vil jeg lige prøve at undersøge, så tusind tak :) & ellers spørger jeg selvfølgelig også lige dyrlægen til hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chilli

Godt at høre at i skal til dyrlægen i dag og dejligt at der ikke umiddelbart er andet i vejen med hende. Når det " bare" er dårlig mave og der ikke er mangel på appetit og evt opkast, kunne det godt tyde på at det er maven der er slået istykker og ikke en eller anden form for parasit eller lign.

Prøv lige at spørge dr. dyr om det er normalt at give penecilin forbyggende, vil rigtigt gerne vide hvad han mener,det kan jo godt være at det er korrekt og så har vi andre lært lidt nyt i dag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hej og velkommen herinde :klap:

 

Din Maggie ser rigtig dejlig ud - mine beagler leger nogle gange med en FB - den er så voksen og hun kan i hvert fald godt sno mine 3 hanner om sine poter :lol:

 

Ang hendes mave, så kan det jo være en infektion, så syntes du skal snakke med dyrlægen om det, når I nu alligevel skal af sted. Syntes det er underligt hun får medicin forebyggende :hmm:

Jeg syntes dog uanset hvad at et foder skifte vil være godt - det er et foder lavet på biprodukter - desuden indeholder det både BHA og BHT som er mistænkt for at kunne være kræft fremkaldende. Så skift til et bedre foder.

God bedring med den lille :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...