Hop til indhold

Træningsudfordringen - september


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Kort og godt:

Dette koncept går ud på at lære sin hund et nyt trick for hver måned i året. For hvert nyt trick opretter jeg en ny tråd i starten af måneden.

Jeg er meget åben overfor forslag, så bare kom med dem :mrgreen:

 

Tråden her kan bruges til småsnak, erfaringsudveksling og hvad vi nu ellers har lyst til og når man er kommet så langt at man har lyst til at vise sit trick frem, uploader man et billede/video.

 

Træningsudfordringen for september måned er foreslået af Buju og går ud på at lære din hund at gå i play-bow på kommando

:mrgreen:

Jeg glæder mig til at se en masse fantastiske fotos/videoer i løbet af den næste måneds tid!

 

Beklager forsinkelsen, jeg har en hvalp, fuldtidsjob og en masser kursister der tager al min tid. Meget flabet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen, der har nogle begynder-tips? Hvordan man liige får "hul" på den, så at sige?

 

Vi startede med at bruge Samsons pivedyr - når vi leger med den går han tit i playbow. Så klikkede vi med det samme han var i den rette position.

 

Ellers sad vi bare og kiggede på ham et stykke tid med en godbid i hånden, så prøvede han alle mulige kunster for at få den - og klik når han endelig gjorde det.

 

Edit: det tog ham dog et godt stykke tid at finde ud af hvad det ligesom var vi ville have ham til

Link til indlæg
Del på andre sites

Afhængig af hvordan din hund dækker - nogle dækker bagfra andre forfra - kan du bruge det signal - altså "dæk" og klikke lige præcis når playbow positionen er der. Hvis vovse dækker forfra er positionen nem at fange.

 

Ellers kan du med en godbid bagfra imellem vovses forben "trække" hoved og forkrop ned og belønne der.

 

Eller du kan pjatte og lege så positionen fremprovokeres.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror faktisk gerne vi vil være med her :-D Karla kan jo allerede de ting vi træner til hvalpetræning indtil videre, så det kan vel ikke skade at træne denne her ved siden af :confused:

 

(hvis der er nogen der ved bedre, så sig endelig til... hun er 14 uger nu)

 

playbow feemkom naturligt da vi begyndte at træne dæk med klikkeren, så jeg tror faktisk det er muligt for os at hitte ud af :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi også lært den (i hvert fald indenfor hvor der ikke er nogen forstyrrelser).

 

Så vi ville blære os til hundetræning - men sjovt nok vælger Samson netop den dag at være eminent god til at dække, men play bow næh nej:roll:

 

Der kommer film når jeg får en til at optage og finder ud af at lægge den på

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi også lært den (i hvert fald indenfor hvor der ikke er nogen forstyrrelser).

 

Så vi ville blære os til hundetræning - men sjovt nok vælger Samson netop den dag at være eminent god til at dække, men play bow næh nej:roll:

 

Der kommer film når jeg får en til at optage og finder ud af at lægge den på

 

Hunde er bare så dejlige :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg video på mobilos af Pelle som bukker, kan nogen forklare hvordan jeg får lagt det herind?

 

Hvis den stadig er på mobilen, så skal du enten have sådan en USB-ting til din mobil, så du kan overføre det eller have bluetooth på din PC.

 

Hvis det allerede er på PC'en, så, når du skriver et indlæg, siger du "upload billeder" og så skal det bare foregå med filmen som med et almindeligt billede.

Dog med forbehold for at HF ikke godtager dit videoformat - og med forbehold for, at det ikke er den rigtige fremgangsmetode, da jeg endnu ikke har haft et videoformat, som HF godtog.

Men ellers så er youtube en OK løsning. Og der er sikkert også andre webtjenester.

 

Håber at du kan bruge det til noget :-D

 

Glæder mig til at se Pelle bukke :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå jeg opgiver, det må blive et foto så, når jeg får taget et.

 

Først havde jeg et allerh....... mas med at få fundet et program som kunne vise videoen og nu siger Hundeforum at det er en invalid fil.

Øv

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå jeg opgiver, det må blive et foto så, når jeg får taget et.

 

Først havde jeg et allerh....... mas med at få fundet et program som kunne vise videoen og nu siger Hundeforum at det er en invalid fil.

Øv

 

Du kan vedhæfte det i en god gammeldags mail og sende det til én der kan konvertere filen til et brugbart format eller som vil uploade det på youtube for dig.. :-)

 

Bare en idé :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan vedhæfte det i en god gammeldags mail og sende det til én der kan konvertere filen til et brugbart format eller som vil uploade det på youtube for dig.. :-)

 

Bare en idé :blink:

 

Youtube?

 

OK, HVEM TILBYDER SIG SÅ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Youtube?

 

OK, HVEM TILBYDER SIG SÅ?

 

 

Du kan maile den til mig, så skal jeg nok smække den op.

 

Jeg kunne også bare maile dig, med instruktioner i hvordan du gør???

 

Så kan du jo næste gang, og så får vi helt vildt mange videoer (ja jeg er udspekuleret)

 

Helt op til dig om du vil maile eller have en guide i det :blink:

 

 

******** EDIT*****

 

Så er der lavet en guide

 

http://www.hunde-forum.dk/diverse/3476-upload-pa-youtube.html#post89363

 

Men du skal være velkommen til at maile mig videoen hvis det er!

Redigeret af Aslan
Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan maile den til mig, så skal jeg nok smække den op.

 

Jeg kunne også bare maile dig, med instruktioner i hvordan du gør???

 

Så kan du jo næste gang, og så får vi helt vildt mange videoer (ja jeg er udspekuleret)

 

Helt op til dig om du vil maile eller have en guide i det :blink:

 

 

******** EDIT*****

 

Så er der lavet en guide

 

http://www.hunde-forum.dk/diverse/3476-upload-pa-youtube.html#post89363

 

Men du skal være velkommen til at maile mig videoen hvis det er!

 

 

Din mailadresse tak...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...