Retrieveren Skrevet Juni 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2012 Hejsa Vi skal til Sverige om præcis en måned. Barney er kaldt til re-vaccination nu (han er 1 år) og har ikke fået dem siden han var henholdsvis 8 og 12 uger. Dengang fik han rabies, kennelhoste og den normale. Jeg sidder i eksamen lige nu så vil rigtig gerne lige trække vaccinerne en uges tid.. men kan jeg det? Han skal jo være vaccineret med rabis 21 dage før? men er det lige meget når han blev rabies vaccineret sidste år, eller gælder det for hver gang man rabies vaccinere dem? Håber nogen kan hjælpe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jonas Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 De 21 dage er kun hvis vaccinen er udløbet. Hvis du bare når det før der er gået 1 år fra den sidste kan du gøre det dagen før. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Juni 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Ihh hvor skønt at høre mange tak for svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jonas Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Ihh hvor skønt at høre mange tak for svar Det var søreme så lidt. Men er du sikker på at hans rabiesvaccination skal fornyes nu også? Jeg var oppe hos dyrlægen her i Sverige for et par dage siden da der stod i min hunds pas at rabiesvaccinen skulle fornyes nu. Men så fortalte dyrlægen mig at den rabiesvaccination hun havde faktisk var gyldig i 3 år, og at det var dyrlægen der gav den første der måtte have lavet en fejl ved at skrive at den kun var gyldig i 1 år. Så var vi nødt til at give den igen for ikke at få problemer ved rejse :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Det var søreme så lidt. Men er du sikker på at hans rabiesvaccination skal fornyes nu også? Jeg var oppe hos dyrlægen her i Sverige for et par dage siden da der stod i min hunds pas at rabiesvaccinen skulle fornyes nu. Men så fortalte dyrlægen mig at den rabiesvaccination hun havde faktisk var gyldig i 3 år, og at det var dyrlægen der gav den første der måtte have lavet en fejl ved at skrive at den kun var gyldig i 1 år. Så var vi nødt til at give den igen for ikke at få problemer ved rejse :stupid: Jeg tror måske der er forskel på rabiesvacciner, nogen varer 1 år, nogen varer 3 år. Men det kan ts jo let tjekke i sundhedsbogen/ passet (dato for næste vaccine står der). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 hvis de er rabiesvaccineret første gang før de fylder 1 år, skal den gentages efter et år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Yes, hvad Pinpoynter siger. Derefter er det hvert 3. år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Yes, hvad Pinpoynter siger. Derefter er det hvert 3. år. Nemlig, og derfor skal revacc. gøres 21 dage før indrejse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Nemlig, og derfor skal revacc. gøres 21 dage før indrejse. hvorfor? Hvis vaccinen stadig er gyldig, skal den vel bare revaccineres inden den første udløber, og er dermed gyldig lige så længe som dyrlægen stempler den til? Jeg forstår ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 hvorfor? Hvis vaccinen stadig er gyldig, skal den vel bare revaccineres inden den første udløber, og er dermed gyldig lige så længe som dyrlægen stempler den til? Jeg forstår ikke. Fordi hunden er under 1 år ved første vaccine.Ved ikke hvorfor reglerne er sådan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Det lyder som om jeg lige må ringe til enten dyrlægen eller kontrollen i morgen og hører. Tak for alle jeres svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Det lyder som om jeg lige må ringe til enten dyrlægen eller kontrollen i morgen og hører. Tak for alle jeres svar Du kan også læse reglerne på fødevarestyrelsens hjemmeside. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Fordi hunden er under 1 år ved første vaccine.Ved ikke hvorfor reglerne er sådan. Nej. Hvis hunden er vacc. som 3 mdr. gammel, gælder vaccinen et år. Hvis hunden bliver vacc før vacc udløber er den god nok, så gælder 21 dages reglen ikke. Det er kun hvis hundens vaccine har været udløbet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Nej. Hvis hunden er vacc. som 3 mdr. gammel, gælder vaccinen et år. Hvis hunden bliver vacc før vacc udløber er den god nok, så gælder 21 dages reglen ikke. Det er kun hvis hundens vaccine har været udløbet. Gælder det også for rabies? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Gælder det også for rabies? ja, det gælder for rabies. Holdbarheden af øvrige vacciner er forskellig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Juni 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Mange tak for jeres svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts