Hop til indhold

Forsøg - hold afstand, TAK


Gæst LKollerup
 Share

Recommended Posts

Jamen med stor krave, der forsvinder tørklæder helt i pelsen... seriøst hvis jeg ville hoppe med på "gult", så aner jeg virkelig ikke hvordan, jeg skulle iklæde mine hunde farven!

 

Du kan da bare binde et gult tørklæde i vaps´ halsbånd, så det hænger fri af kraven....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 353
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så en vest eller noget i den stil? Ligesom de der refleksveste man kan få. Ved ikke om man kan få sådan noget i gult dog.

 

Men hvis du ikke er med på ideen, behøver du jo heller ikke tænke så meget over hvordan man lige griber det an :-D

 

Jeg har gule refleksveste, som jeg bruger i jagtsæsonen, men ærlig talt så er det da lidt omstændeligt at skulle iklæde sin hund tøj for at slippe for andre.

Og nej, det er såmænd rigtigt nok, at jeg ikke behøver at spekulere over det, hvis jeg ikke er med på idéen, men nu har jeg jo mange kursister og kunne sagtens tænkes at få stillet spørgsmålet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jamen hvis du er en af dem, der spørger pænt før din hund hilser, så er du en af dem, vi skal have mange flere af. Og hører i øvrigt ikke ind under dem, jeg kalder "hilsetosser".

 

Ingen der har bud på, hvordan man iklæder isn hund gult?

 

 

Laver hurttha ikke de her hel-krops dækkener?

Muligvis også i gult :slem:

 

Eller spraymaling :pift:

 

Eller en halv affarvning, så pelsen bliver pisgul.... :vedikke:

 

Oooork - Der er masser af muligheder.

Det ville bare være væsentlig nemmere, hvis så mange ikke synes det er frygtelig hårdt for dem, at være høflige og spørge om hundene skal hilse. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Laver hurttha ikke de her hel-krops dækkener?

Muligvis også i gult :slem:

 

Eller spraymaling :pift:

 

Eller en halv affarvning, så pelsen bliver pisgul.... :vedikke:

 

Oooork - Der er masser af muligheder.

Det ville bare være væsentlig nemmere, hvis så mange ikke synes det er frygtelig hårdt for dem, at være høflige og spørge om hundene skal hilse. :roll:

 

Ja, halv affarvning er klart en super idé - det vil jeg prøve :blink: Eller måske man kan få specialfremstillet en heldragt i skirggul nylon?

 

Det hele ville være SÅ meget lettere hvis man, som du skriver, bare spørger! Ih hvor ville vi spare meget besvær og bekymring - og så ville vi i øvrigt også være snorepåbudet i min kommune foruden... totalt drømmescenariet!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså livsfarligt! Tænk når de kommer med 30 kilometer i timen, hvis de lige hænger fast i en gren! Det ville jeg aldrig turde gøre!

 

nåååååeeeee, nu tænkte jeg ikke lige på at dyret rendte løs. Jeg troede, at vi snakkede hund i snor. Er de løse og møder andre løsgående hunde er man vist prisgivet skæbnen. Så lader det til at det er et fedt om man kalder sin hund til sig eller ej...

Link til indlæg
Del på andre sites

nåååååeeeee, nu tænkte jeg ikke lige på at dyret rendte løs. Jeg troede, at vi snakkede hund i snor. Er de løse og møder andre løsgående hunde er man vist prisgivet skæbnen. Så lader det til at det er et fedt om man kalder sin hund til sig eller ej...

 

Netop! Og det er jo hele problemet. Så hjælper det jo ikke sn sk** om jeg kan kalde mine hunde ind og sætte snor på - hvis andre folk bare slipper deres hunde (eller undlader at kalde dem ind). Jeg går altid med mine løs, medmindre jeg møder mennesker og hunde - så tager jeg dem naturligvis i snor (mere for signalværdi en for noget andet). Når jeg går med dem i snor bliver jeg aldrig opsøgt at andre. Tror sådan en stor flok virker lidt intimiderende, når de kommer anstigende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ja, halv affarvning er klart en super idé - det vil jeg prøve :blink: Eller måske man kan få specialfremstillet en heldragt i skirggul nylon?

 

Det hele ville være SÅ meget lettere hvis man, som du skriver, bare spørger! Ih hvor ville vi spare meget besvær og bekymring - og så ville vi i øvrigt også være snorepåbudet i min kommune foruden... totalt drømmescenariet!!

 

Garanteret du kan!

Eller bare en skriggul bodystocking - Nøj, de kunne blive lækre :slem:

 

Men enig... Med mere alm. pli og høflighed, så havde vi med garanti helt andre friheder som hundeejere.

 

MEn hvis jeg kunne slippe for at fremmede hunde opsøgte mine, når de er løse, så er det altså ligefør, at jeg ville overveje en skriggul heldragt... :blink:

 

 

Uh.... Prøv. prøv.... Og husk billeder :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha.. Kan se det for mig.. Løs hund iført skriggul heldragt og så med 30 km i timen. det må da kunne skræmme enhver hilselysten hund og dens ejer bort ;)

 

Det kan der vist være noget om :-D Altså de står også stille indimellem - bare ikke så lang tid af gangen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville være super glad hvis jeg kunne se om folks hunde var i løb, jeg er super dårlig til at tage hensyn til at der er en sandsynlighed for at folks hunde er i løb selvom de render fri...

Der ville jeg være totalt rå. Hvis folk med løbetidstæver lader dem rende frit (åh, hvorfor møder vi dog aldrig sådanne labre larver, tsk tsk), så må der være frit slaw i frikadellefarsen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der ville jeg være totalt rå. Hvis folk med løbetidstæver lader dem rende frit (åh, hvorfor møder vi dog aldrig sådanne labre larver, tsk tsk), så må der være frit slaw i frikadellefarsen. :-D

 

Hvorfor i alverden må man ikke lade sin hund løbe løs, fordi den er i løb? Det er vel underordnet, hvis du altid spørger inden din hund hilser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvis du er en af dem, der spørger pænt før din hund hilser, så er du en af dem, vi skal have mange flere af. Og hører i øvrigt ikke ind under dem, jeg kalder "hilsetosser".

Hvad kalder du så hundeejere, der altid går med deres hunde i snor....snoretosser? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor i alverden må man ikke lade sin hund løbe løs, fordi den er i løb? Det er vel underordnet, hvis du altid spørger inden din hund hilser?

Hvorfor man ikke må lade sin hund løbe løs, når den er i løbetid? Det troede jeg ikke, at jeg skulle forklare nogen, må jeg indrømme, men okay. Det er, fordi tæver i løbetid er præcis lige så parringslystne som de hanhunde, de tiltrækker. Og finder sådanne hunde først hinanden, kan du råwe og skrige, til du er blå i hovedet. De smutter og fuldbyrder ægteskabet så langt væk fra dig, som de overhovedet kan komme. Ikke godt med uønskede hvalpe, ikke godt, hvis de på vej til brudesengen må krydse veje.... du kan sikkert fortsætte listen.

 

Siri, jeg FATTER ikke, at du kan spørge? Jeg MÅ s'gu da have misforstået dig?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor man ikke må lade sin hund løbe løs, når den er i løbetid? Det troede jeg ikke, at jeg skulle forklare nogen, må jeg indrømme, men okay. Det er, fordi tæver i løbetid er præcis lige så parringslystne som de hanhunde, de tiltrækker. Og finder sådanne hunde først hinanden, kan du råwe og skrige, til du er blå i hovedet. De smutter og fuldbyrder ægteskabet så langt væk fra dig, som de overhovedet kan komme. Ikke godt med uønskede hvalpe, ikke godt, hvis de på vej til brudesengen må krydse veje.... du kan sikkert fortsætte listen.

 

Siri, jeg FATTER ikke, at du kan spørge? Jeg MÅ s'gu da have misforstået dig?!

 

Det er da godt nok enormt individuelt fra tæve til tæve! Jeg har haft en tæve til parring, der på ingen måde kunne være løs - men jeg kender mange, mange tæver der sagtens kan være løse, træne med hanhunde, komme når der kaldes osv - selvom de er løbske og endda højløbske. Jeg kender altså ingen, der træner med snor, bare fordi hunden er løbsk. Eller dropper turene løse af den grund.

Inden jeg steriliserede min coton var den eneste forholdsregel jeg tog i løbetiden, at jeg havde et endnu skarpere øje på fremmede hunde og samlede hende op, hvis jeg var i tvivl. Hun var ellers helt som normalt og fuldt kontrollerbar!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da godt nok enormt individuelt fra tæve til tæve! Jeg har haft en tæve til parring, der på ingen måde kunne være løs - men jeg kender mange, mange tæver der sagtens kan være løse, træne med hanhunde, komme når der kaldes osv - selvom de er løbske og endda højløbske. Jeg kender altså ingen, der træner med snor, bare fordi hunden er løbsk. Eller dropper turene løse af den grund.

Inden jeg steriliserede min coton var den eneste forholdsregel jeg tog i løbetiden, at jeg havde et endnu skarpere øje på fremmede hunde og samlede hende op, hvis jeg var i tvivl. Hun var ellers helt som normalt og fuldt kontrollerbar!

 

Det samme med vores vapser (intakt tæve og intakt hanhund). Jeg troede ikke det var muligt, men det er det så....

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri - når en hund vil parre, så er den IKKE LYDIG! Den er i sine drifters vold, medmindre det er en kastreret hanhund eller at tæven endnu ikke er i de få kritiske dage. Er der tale om en normaltfungerende hanhund med begge testikler i fin stand OG en højløbsk tæve, så er det amerikansk lotteri at tro, at hundene hellere vil hen til moar og have klap og frikadeller.

 

Uhhh Dina, det er lidt for kategorisk. Jeg nægter at tro, at min han vil parre uden han har fået lov af moar eller farmand.

Link til indlæg
Del på andre sites

men jeg kender mange, mange tæver der sagtens kan være løse, træne med hanhunde, komme når der kaldes osv - selvom de er løbske og endda højløbske. Jeg kender altså ingen, der træner med snor, bare fordi hunden er løbsk. Eller dropper turene løse af den grund.

Som jeg vist (hæ) har nævnt før, så kan jeg - til min store undren og ikke mindre store glæde - altid kalde Sofus tilbage, hvis han er på vej væk fra mig. Men jeg tvivler på, at det ville være tilfældet, hvis han mødte en løbsk tæve. Og jeg ville heller ikke finde det specielt mærkværdigt, om hjernen for et øjeblik forsvandt "nedad". Det ses jo også hos selv de bedste mennesker. :shock:

 

Jeg ved, at han ikke er den eneste normaltfungerende hanhund i verden, så jeg forstår ikke, hvis løbske tæver bliver luftet løse fx på stranden eller i en hundeskov. Jeg forstår ikke sådan en tæveejer, som jo vil være den, der får stor bekymring og tilsvarende ulejlighed, såfremt det går galt?

 

At man kan holde sine intakte hunde fra hinanden ved altid at holde et godt øje med dem, er jeg derimod ikke forundret over. Men lur mig, om det ikke går galt i samme øjeblik, som det opmærksomme øje forsvinder en ti minutters tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh Dina, det er lidt for kategorisk. Jeg nægter at tro, at min han vil parre uden han har fået lov af moar eller farmand.

Jeg ved ikke, om det er kategorisk eller ej, men jeg tror altså, at det vil være en naturlig adfærd for en hanhund at ville parre en villig tæve?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke, om det er kategorisk eller ej, men jeg tror altså, at det vil være en naturlig adfærd for en hanhund at ville parre en villig tæve?

 

Det er det vel, men du ved, det er vel også bare et spørgsmål om opdragelse...ligesom at få kræet til at forstå, at den ikke skal strejfe eller andet af den skuffe....

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg vist (hæ) har nævnt før, så kan jeg - til min store undren og ikke mindre store glæde - altid kalde Sofus tilbage, hvis han er på vej væk fra mig. Men jeg tvivler på, at det ville være tilfældet, hvis han mødte en løbsk tæve. Og jeg ville heller ikke finde det specielt mærkværdigt, om hjernen for et øjeblik forsvandt "nedad". Det ses jo også hos selv de bedste mennesker. :shock:

 

Jeg ved, at han ikke er den eneste normaltfungerende hanhund i verden, så jeg forstår ikke, hvis løbske tæver bliver luftet løse fx på stranden eller i en hundeskov. Jeg forstår ikke sådan en tæveejer, som jo vil være den, der får stor bekymring og tilsvarende ulejlighed, såfremt det går galt?

 

At man kan holde sine intakte hunde fra hinanden ved altid at holde et godt øje med dem, er jeg derimod ikke forundret over. Men lur mig, om det ikke går galt i samme øjeblik, som det opmærksomme øje forsvinder en ti minutters tid.

 

Jamen jeg synes det er super fint, at man som tæveejer tager hensyn og holder sig væk fra fritløbsomårder i højløb - det tager jeg lidt som naturligt hensyn. Men jeg mener klart at tæveejere skal have lov til at lufte som normalt, når blot de udviser hensyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...