Hop til indhold

Ny herinde...


Novah
 Share

Recommended Posts

Hej alle :-D

Jeg har i det sidste lange stykke tid læst med fra sidelinien og nydt billederne af jeres dejlige bull'ere :hjerte:

 

Vi har herhjemme besluttet, efter laaang tids læsning og undersøgelser omkring den franske, at det er sådan en basse vi skal have :banan:

 

Vi har reserveret hvalp hos en opdrætter der har parret for ca. 14 dage siden, så vi håber naturligvis på at der kommer hvalpe ud af den parring :roll:

 

For at fortælle lidt om os, så er vi en familie på 4 (mor, far og tøser på 3 + 5)

Jeg er færdiguddannet (kontor) slut august og pt. har jeg ikke noget job i sigte :cry: Men intet er jo skidt for ingenting, så har jeg jo rigeligt med tid til vores nye basse...

 

Hvis der er nogen spørgsmål, så spørg endelig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til forum, og håber der bliver en hvalp til jer :-D

 

Du skriver jo at der gerne må stilles spørgsmål, så det vil jeg tillade mig at gøre, fordi emnet interesserer mig rigtig meget.

Hvilke overvejelser har I gjort jer mht. sundhed hos Fransk Bulldog? Ved I om tæven er parret naturligt og om hun skal føde naturligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til forum, og håber der bliver en hvalp til jer :-D

 

Du skriver jo at der gerne må stilles spørgsmål, så det vil jeg tillade mig at gøre, fordi emnet interesserer mig rigtig meget.

Hvilke overvejelser har I gjort jer mht. sundhed hos Fransk Bulldog? Ved I om tæven er parret naturligt og om hun skal føde naturligt?

 

Hej Umulia :-D

 

Vi har gjort os overvejelser mht. sundhed, synes at det er super vigtigt at der bliver avlet på sunde hunde, især med tanke på FB'ens skavanker... Vi har valgt at købe hvalp hos en DKK opdrætter, fordi vi gerne vil støtte det gode avlsarbejde og være forholdsvis sikre på at få en sund hvalp ud af det, også selvom det koster knaster :cool:

 

Tæven er parret naturligt - opdrætter ringede samme dag og fortalte at NU sad de sammen, så der ville forhåbentlig komme hvalpe ud af det...

Hvad jeg har forstået på opdrætter, bliver der sigtet efter en naturlig fødsel, men med en god dyrlæge i baghånden hvis ikke det går...

 

Håber det besvarer dine spørgsmål? Ellers spørger du bare igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til, glæder mig til at se jeres lille buller når den kommer :-D men i går bare en lang ventetid i møde... min hvalp skulle gerne blive født her i denne måned og jeg har reserveret siden før tæven blev parret så kan man sige man er med hele vejen men åhhh den ventetid :pray:

 

Mange tak... Ja ventetiden er lang, men det er egentlig helt med vilje at vi først skal have den i efteråret... Vi skal rejse udenlands i 2 uger i august og det ville efter mit hoved bare slet ikke passe ind med en lille ny hvalp, så vi må vente ;-) og da jeg så fandt ud af at opdrætter, som vi helst ville handle med, skulle parre på det tidspunkt - ja, så var det jo bare perfekt!

Men nøjj, hvor er du heldig at du skal have din basse lige om lidt... Hvad skal du have så? Han, tæve? Og hvad har dine overvejelser mht. køn været?

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen:vinken:

 

Hvor er det rart at høre at i har gjort jer så mange overvejelser!

 

Og en lille hemmelighed: med hunde er det heldigvis ikke forventningens glæde der er den største:-) Det at have hund i huset er bare det bedste i verden!

 

Jeg glæder mig til at se billeder af den lille når tiden kommer:-)

 

Takker :-)

 

Vi har ihvertfald gjort os de overvejelser vi har været opmærksomme på, vi kan nok ikke sige os fri for at der er spørgsmål der melder sig på banen jo tættere vi kommer på at få bassen hjem :hmm: Men mon ikke I er så kloge herinde at man kan få svar på det meste... Vi har heldigvis allerede en rigtig fin dialog med opdrætter, så mon ikke vi også kan få hjælp dér :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :vinken:

 

Så håber vi på, at der er gevinst, så I kan få jeres hvalp :-D

 

Mange tak :-D

 

Ja vi håber også! Ellers må vi jo overveje om vi skal vente på et nyt kuld eller... Er nok tilbøjelig til at vi så venter, men puha nu er beslutningen jo taget og det passer perfekt ind her i efteråret........... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak... Ja ventetiden er lang, men det er egentlig helt med vilje at vi først skal have den i efteråret... Vi skal rejse udenlands i 2 uger i august og det ville efter mit hoved bare slet ikke passe ind med en lille ny hvalp, så vi må vente ;-) og da jeg så fandt ud af at opdrætter, som vi helst ville handle med, skulle parre på det tidspunkt - ja, så var det jo bare perfekt!

Men nøjj, hvor er du heldig at du skal have din basse lige om lidt... Hvad skal du have så? Han, tæve? Og hvad har dine overvejelser mht. køn været?

 

Ja så kan det jo ikke være bedre :D

Og jeg er også glad for at min ventetid er ved at være slut :D.... Jamen jeg har bestemt mig for ikke at sætte mig på et bestemt køn, jeg har arbejdet på hundekennel og har erfaring med begge køn, og kan se både det negative og positive ved begge så jeg venter og ser hvad der kommer :blink:

 

Hvad med jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så kan det jo ikke være bedre :D

Og jeg er også glad for at min ventetid er ved at være slut :D.... Jamen jeg har bestemt mig for ikke at sætte mig på et bestemt køn, jeg har arbejdet på hundekennel og har erfaring med begge køn, og kan se både det negative og positive ved begge så jeg venter og ser hvad der kommer :blink:

 

Hvad med jer?

 

Ja hvis man heller ikke har præferencer for noget køn er det jo også fint... Vi har umiddelbart besluttet os for at skulle have hanhund, men hvis der ikke er én eller den ikke passer til os, så tager vi ligeså gerne en tæve :-D

 

Vi har nok mest valgt han pga. løbetid osv... Nu må vi se, det skal ihvertfald ikke været kønnet der afholder os...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Stitch

Ellers spørger du bare løs - vi er nogle stykker som har/har haft fransk bulldog igennem nogen tid :-) (fik min første i '92)

 

Og forstår godt valget - har kun haft hanhunde og synes umiddelbart de virker mere afbalancerede. Eller det har mine 3 ihvertfald været :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hov, havde slet ikke set dit indlæg Stitch :blink:

 

Tak, det er altid rart at vi kan hente lidt hjælp og inspiration herinde... Det er vores første Franske, vi har haft Amstaff for mange år siden og det er jo en helt anden race end den Franske :genert: Så jeg læser og læser for at blive meget klogere på racen og hundehold i det hele taget, er i hvert fald blevet klogere på fodervalg osv. siden jeg meldte mig ind her :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...