Hop til indhold

Chinooks og mit første "møde" med en træmingsweekend


* Laila *
 Share

Recommended Posts

Chinook og jeg er lige kommet hjem efter en træningsweekend med to dage pakket med teori og praktik. Ovenikøbet DKK's LP1.

Chinook er MEGET unghund i øjeblikket og mit mål for weekend var ikke noget som helst indenfor LP, men bare at vi kunne træne simple øvelser sammen med de andre uden at Chinook gik i "pive-og-ignorerer-mor-mode".

Jeg havde fortalt min træner det på forhånd, for det er nok ikke alle der synes det er sjovt at træne seriøst og så der står en som træner de mest simple ting og forsvinder med mellemrum, når hunden går i pivemode. Men det var okay og vi meldte os glad til.

Det var en fantastisk weekend og Chinook og jeg er blevet så kloge. :banan:

 

Mit mål for weekenden blev til fulde opfyldt. Vi fik faktisk lavet en hæderlig lineføring med publikum bestående af både mennesker og hunde og Chinook havde kun øje for mig :lun: Og vi fik smagt på mange af de andre deleelementer af LP-programmet: indkald, næseprøver, spring o.s.v.

 

Vores instruktør Ulla Hobert, som selv har tre berner-tøser som hun går til prøver med, var fantastisk. Hun bed LP-programmet ned i så bitte små bidder, at selv Chinook og jeg kunne være med. Hun var rundt ved os alle individuelt mange gange og hjalp os alle på det niveau som vi nu en gang er på.

Jeg fik så mange gode ting med hjem fra mange af programmets dele, som vi kan træne videre på. Og Ulla kom med så mange gode betragtninger omkring min vaps, som jeg kan bruge generelt i mange situationer. Bla. har jeg været lidt bange for at bruge legetøj som belønning, fordi Chinook bliver SÅ glad, at jeg har været bange for at det kammer over. Men her i weekenden, viste det sig at selvom Chinook bliver SUPERglad, så har han meget nemt ved at falde ned igen, så man kan træne videre, hvor han så bare var supermotiveret.

Fantastisk! :klap: Så nu har jeg fået et værktøj til hvordan jeg kan superbelønne og motiverer min hund. :5up:

 

 

Det er bestemt ikke sidste gang jeg melder os til en hel weekend med træning. Det var hårdt og både Chinook og jeg er helt flade nu. Men det er fantastisk givtig at kunne bruge hele dagen, alle dage på hund, træning, fif, øvelser, leg, skæg og ballade og så komme hjem trætte, mætte og fuld af gå-på-mod :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...