Gæst klunte Skrevet Juni 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2012 Nogle af jer har nok set min anden tråd hvor jeg til sidst ender med at være lidt i tvivl om hvilken race min kommende hund skal være, når nu det nok ikke bliver en shetland sheepdog denne gang. Jeg havde egentlig tænkt lidt på nogle andre racer, men nu spørger jeg bare hvilke i vil tro passer til os. Krav til den: Den skal helst være langhåret, og ikke fælde så meget (min erfaring er at korthårede hunde fælder langt mere, og at langhårede fælder mere i totter). Den skal være mellem størrelse (eller 8-20 kg ca.) Den skal være venlig mod andre, så den også kan med børn. Den skal være aktiv og gide træne, og gå/løbe lange ture. Vi kan tilbyde: Et stort hus, med stor have samt skov og strand lige ved siden af. Lange gå- og løbeture hver dag, badeture når vejret er til det, og masser af træning hjemme og i haven (også agility træning). Den kommer til at møde en masse andre mennesker, børn, hunde, heste og andre dyr. Der er sikkert noget jeg har glemt, men kan ikke lige komme på mere Nogle racer I vil anbefale os? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Cocker, Welsh eller springer spaniel:???: De har dog tilsyneladende tendens til at få træls pels hvis de bliver neutraliseret (so I've heard). Hmm..... Dansk spids? Hvis det ellers er til at opdrive sådan en. Border Collie? Jeg kender (som med sheltien) nogle der både er ekstremt aktive, gøende, hyrdende og nogle der er vildt rolige - igen, det handler om at se på forældrene. Og så er der jo puddel. Jeg synes sådan en er meeeeega lækker! Men der er selvfølgelig noget pelspleje (klip) forbundet med sådan en bandit. Og jeg kan jo ikke lade være med at tænke på de hunde jeg evt. selv kunne tænke mig, så derfor ovenstående:-) Eller en dværg-golden (hvis sådan en eksisterede):banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Mellempudlen lever op til alle dine krav: Den skal helst være langhåret, og ikke fælde så meget (min erfaring er at korthårede hunde fælder langt mere, og at langhårede fælder mere i totter). Længden på pelsen bestemmer du jo mere eller mindre selv. Den er selvfølgelig krøllet, hvilket måske ikke er, hvad du forestillede dig - men til gengæld fælder den ikke. :5up: Den skal være mellem størrelse (eller 8-20 kg ca.) 35-45 cm Den skal være venlig mod andre, så den også kan med børn. Pudler har generelt et meget venligt sind og kommer godt ud af det med alle mennesker. Den skal være aktiv og gide træne, og gå/løbe lange ture. Pudler er livlige, aktive og intelligente hunde, der elsker lange ture og træning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Jeg ville kigge spanielracerne igennem , dog bliver welshen og springeren vel over 20 kg, men har nemmere , mindre pels end cockeren. Du får lige et foto af en copckerhvalp, der studerer botanik. (Den er solgt for mange år siden.) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Karenoguldtotten Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 SCHAPENDOES (hollandsk hyrdehund) :-) Jeg har en schapendoes han hvalp på 1/2 år. Det er er den bedste hund jeg kan forestille mig Og den lever op til dine krav.. Den er langhåret, men kræver på trods af det, ikke enormt meget pelspleje. Som voksen er det nok at børste den ca. hver 14. dag. Mere mens den er ung, og skifter til voksenpels. Den vil RIGTIG gerne træne (uden at kræve så meget som nogle af de andre hyrdehunde racer), og de er rigtig gode til agility, lydighed og rally. De er meget børneglade, og det er nogle fjollede og glade hunde Det er en mellemstørrelse hund. Vægten er 15 - 20 kg. Spørg hvis du vil vide mere. V.H. Karen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts