Hop til indhold

Kontaktsøgende hund.


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Luca er jo verdens mest perfekte hund, eller næsten...

 

Hun tror alle er til for at nusse hende, problemet er bare at det er ikke alle mennesker der mener det samme:genert:

 

Vi har et dejlig moseområde, hvor alle hundeejere her omkring lufter uden snor. Det gør vi også. Luca er blevet super god blandt andre hunde. - MEN deres ejere... Pyh ha, hun mister al hørelse, og drøner hen til dem for at få nus. Jeg kan hurtig se hvor det bærer hen, og stopper hende med det samme. 3 ud af 5 gange, kan jeg kalde, fløjte, lave kontaktøvelser, stå på hænder - hun er lige glad, hun må hen og hilse. Langt de fleste synes jo Luca er dejlig, men jeg vil rigtig gerne ha hun venter med at hilse til jeg siger til. Vi har prøvet, med dem vi kender rigtig godt, at de ignorere Luca, men lige meget hjælper det. Faktisk kan hun finde på at løbe lige forbi den anden hund, og hen til ejeren.... :damn:

Vi er begyndt at lufte uden snor, uden for "rush hour", da jeg synes Luca skal ha lov til snuse rundt, men så mangler hun jo omgangen med de andre hunde. Vi har ingen problemer når vi går i snor, og egentlig heller ikke hvis vi møder nogen uden hund...! Skal også lige tilføje, at Luca ellers lystre 100%, men det slår klik når der er en anden hundeejer.. Og det er ikke fordi hun får guffer, det får hun aldrig af andre hundejere.

 

Luca er en hund som er meget kontaktsøgende, det samme når vi har gæster, her er det dog nemmere at få hende stoppet. Jeg synes også hun bliver kørt op/stresser hvis hun for lov til at gå hvileløst rundt mellem gæster for at få nus. Her bruger vi ordet "slut", og hun skal vente med at hilse til folk er kommet helt ind gennem døren. Hendes måde at få opmærksomhed på, er at skubbe til hænder og slikke. Især det sidste, er langt fra alle folk der bryder sig om, og her er jeg lost i forhold til at få det stoppet. Tror hun har gjort det, det meste af hendes snart 8 årige liv.:???:

 

Jeg ved ikke om det er fordi hun er hyrdehund, eller om det er stress-betinget. I hvert fald ville det være rart med lidt input :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Charlotte

Jeg tror ikke det er hyrdehundegenet i hende , der gør ,at hun gerne vil bekræftes i , at alle kan lide hende. Jeg tror bare ,det liggert til sindet. Dog er mange voksne genbrugshunde , også de græske, omtalt som "hærmoriden". Her er det så kun ejeren og familien, den søger opmærksomhed hos. Jeg tror mere, det ligger til lidt usikkert sind.

Min Molly og hendes datter er kun interesserede i folk, de kender godt og ligeglade med andre, dog bliver alle gæster mødt voldsom her pga konkurrencen. Men datters søn er en hærmoride, trods han er født her,.Han er ikke så selvsikker som mor og mormor.

Dette med slikkeri synes jeg er svært, fordi jeg ikke bryder mig om at skælde en usikker hund ud, for at vise ydmyghed.

Det går den jo mere ydmyg og usikker,.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Charlotte

Jeg tror ikke det er hyrdehundegenet i hende , der gør ,at hun gerne vil bekræftes i , at alle kan lide hende. Jeg tror bare ,det liggert til sindet. Dog er mange voksne genbrugshunde , også de græske, omtalt som "hærmoriden". Her er det så kun ejeren og familien, den søger opmærksomhed hos. Jeg tror mere, det ligger til lidt usikkert sind.

Min Molly og hendes datter er kun interesserede i folk, de kender godt og ligeglade med andre, dog bliver alle gæster mødt voldsom her pga konkurrencen. Men datters søn er en hærmoride, trods han er født her,.Han er ikke så selvsikker som mor og mormor.

Dette med slikkeri synes jeg er svært, fordi jeg ikke bryder mig om at skælde en usikker hund ud, for at vise ydmyghed.

Det går den jo mere ydmyg og usikker,.

 

Jeg tror også mere og mere på det er Luca's omplaceringer i hendes liv der gør hende usikker. Eller nærmere pågående.. Vi øver stadig, når vi møder andre hundeejere. Hun må hen og hilse, når først hun har sagt hej, kan jeg sagtens kalde hende til mig og vi kan gå videre som intet var hændt. Det sjove er det kun er andre hundeejere, det forstår jeg ikke. Jeg kan gå uden snor i det mest befærdet sted uden problemer, så længe der ikke er en hundejer med løs hund...!:hmm:

 

Du har ret i at skælde hende ud når hun slikker, er synd. Man kan se når man siger lidt for hårdt nej tak, hun nærmest kravler langs væggene væk. Det er positiv træning hele tiden. - Også fra gæsters side. De er ved at lære det :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg får lidt ustyrlige genbrugshunde som voksne og gerne vil slippe den på sikre områder, så har de hjemmefra lært bare een kommando. Den kender mine gamle hunde jo, og den er temmelig sikker for mig.

Den kører på Frolic og jeg råber Hapser, så farer alle imod mig for at finde deres del, der smides på jorden foran mig. Den der kommer uden at finde noget får så ros og direkte fra lommen.

Så den bruger jeg , når jeg ser noget, hvor jeg er i tvivl om, at de skal kaldes ind. Kan jo ikke stå at råbe 7 navne. Og træning foregår så med de nye i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg får lidt ustyrlige genbrugshunde som voksne og gerne vil slippe den på sikre områder, så har de hjemmefra lært bare een kommando. Den kender mine gamle hunde jo, og den er temmelig sikker for mig.

Den kører på Frolic og jeg råber Hapser, så farer alle imod mig for at finde deres del, der smides på jorden foran mig. Den der kommer uden at finde noget får så ros og direkte fra lommen.

Så den bruger jeg , når jeg ser noget, hvor jeg er i tvivl om, at de skal kaldes ind. Kan jo ikke stå at råbe 7 navne. Og træning foregår så med de nye i haven.

 

Kan lige se dig med hele din flok, råbe hapser, og vupti har du 7 hunde stående.. Super ide!! Den vil jeg huske :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...