Hop til indhold

Opbevare hundelort køligt - gode råd?


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Nu skal Barney gerne ind og have sin årlige vaccine på tirsdag og i den forbindelse vil jeg tjekke ham for hjerte/lunge orm. Han er godt nok tjekket for et halvt år siden, men så besværligt er det jo ikke (kun lidt dyrt), så vil gerne have det gjort.

 

MEN lortene skal jo holdes kølige (helst køleskabs temp) og nu bor jeg sammen med en som normalt ofre sig meget for hunden, men jeg får under ingen omstændigheder lov at ligge hunde lort i køleskabet :mrgreen:

 

før har jeg haft en køletaske til dem, men den røg vist ud ved sidste flytning.. Hvad pokker gør i andre for at holde lortene kolde? Gode råd modtages :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejede at få basse tjekket om vinteren, så kunne de være på altanen!

 

Men du må jo overtale og smide dem i køleskabet. Jeg ville nok smide lorten i en pose eller prutteglas og så i en lille bøtte i en større bøtte, i en tor bøtte med en pose udenom, og så spise pizza de tre dage, og spritte køleskabet af bagefter.

 

Ej, jeg forstår godt din kæreste.. Men det er også ærgerligt at gå og samle lorteprøver som ikke kan bruges, fordi de har haft det for varmt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahaa... Må prutterne ikke røre jorden inden test for orm? Duffy er nemlig meeeget omstændig og prutter KUN inde i et krat/busk laangt væk fra civilisationen (hihi) osv, så det bliver lidt af en udfordring for mig jeg godt se :-/

 

Du tager bare kun den del som stikker op. De behøver ikke HELE lorten, det er faktisk en ret lille del man bruger. Jeg har nemlig prøvet at lave en del af de der lorteprøver, den uge jeg var i praktik hos en dylle!..

Link til indlæg
Del på andre sites

Din kølertaske røg ikke ud i forbindelse med sidste flytning - den står et sted herude i stalden (og vi har helt sikkert brugt den til et eller andet) - du kommer bare og henter den - så skulle vi måske tøffe et spor sammen nu hvor marken lige er til det :)

 

Fedt man! :D tænk engang - der kan man bare se :D troede den var røget i svinget :P Nå ja, så må jeg bare ud og hente den (lørdag) og ja ja ja så snupper vi da lige et død-kedelige-spor :P så bliver min træner så glad :D og min hund lige så... det er kun føren der synes det er nederen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt man! :D tænk engang - der kan man bare se :D troede den var røget i svinget :P Nå ja, så må jeg bare ud og hente den (lørdag) og ja ja ja så snupper vi da lige et død-kedelige-spor :P så bliver min træner så glad :D og min hund lige så... det er kun føren der synes det er nederen!

 

Super duper - jeg har først stævne med ninusserne på søndag - men så skal det være formiddag mens manden er på job :)

Hold nu op så bliver det også til hele 3 dage med spor for min hund i denne uge :shock:

Det må min træner synes godt om!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi samler bare prutterne op i hver sin pose og smider dem i yderligere en pose og så i en tupperware bøtte på køl. Der kommer ikke lugt ud fra tupperware bøtten. Det er den samme bøtte jeg bruger hver gang.

Vi skal ikke tage hensyn til om det har rørt jorden, jeg tror selv dyrlægen tager inde fra midten af... Det gør jeg i hvert fald selv, når jeg laver prøven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...