Hop til indhold

Så er det Oscars tur


Gæst Beaglepack
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack
Vi var også i biffen lørdag. Synes det var en rigtig spændende film :-D

 

Ville egentlig bare sige pøj pøj med i morgen. Håber det kommer til at gå hurtigt og gnidningsfrit :x2:

 

Tusind tak - mine nerver har det bedre for nu er det snart ovre. Heldigvis har Oscar en morgen tid, så vi ikke skal vente på at skulle afsted. Han får en god gå tur inden og så tager mine sønner sig af de andre to. Når vi vender hjem laver jeg en god lun hule til Oscar i hans bur hvor han får en kurv ind med høje kanter, så han kan ligge der og komme sig når han er kommet hjem igen.

 

Filmen var bare god - jeg opdagede slet ikke de 2½ time den varede - spændende fra først til slut - glæder mig den den 3. film kommer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 93
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Beaglepack

Her lige en kort opdate på forløbet i dag!

 

Det er gået godt og jeg er glad for at det hele er ovre og vi nu kan tage fat på Julen.

 

Det er så ikke min tandbørstning alene som er skyld i det her - denne gang. Vi har nemlig fundet årsagen til hvorfor Oscar danner ekstra plak og det er en tilstand som hedder EPULIS - også kaldet galopperende tandkød - det kan man læse om her hvis man er interesseret http://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/g/galoperenede-tandkoed.aspx

 

Der er sket det at Oscar har fået renset sine tænder med ultralyd - samt fået dem pudset efter for at danne et beskyttende lag. Alle tandkødslommer er gennemgået og fundet i orden - så derfor er der ikke fjernet nogen tænder - men da han har et problem med hurtig voksende tandkød - har han i dag fået fjernet tandkød i den ene side. Dette betyder også at han så tygger forkert og så opstår problemet.

Udover det har Oscar fået taget en særlig blodprøve som måler alle de indre organer - hvordan hunden reagerer på narkosen og en hel masse andet. Alle værdier er tip top i orden - så han betegnes som en stærk hund på alle områder.

Det er altså kun de "dumme" tænder som driller og som vi nu i samråd med dyrlægen vil tage hånd om.

Jeg har taget billeder af Oscar efter han er kommet hjem - men dem må I bevæge jer ind på beaglepack og se :mrgreen:

 

Jeg er lettet og 2000 kroner fattigere - hvad søren gør man ikke for sine hunde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh.... Det er jo ikke noget I lige slipper af med.......

Men når bare Oscar kan tåle narkose, så er der jo ikke noget i vejen for at få det fjernet, når/hvis det vokser ud igen.

---Men det kan jo hurtigt blive dyrt..

 

Det er da ikke noget, der ligger til beagler, er det? I linket er kun nævnt boxere, spaniels og granddanois omtalt..

 

Men pyh, godt det er overstået for denne gang.. Og helt uden at miste tænder! Det var da fint!

 

-----Og det KAN da også være, at han slipper med denne ene gang. Snakkede du med dyrlægen om tandbørstning? Kan det ikke holde skidtet nede?

 

Øj... han ser noet fraværende ud, den smukke unge mand.. Men det er jo forståeligt efter det, han har været igennem..

Han er snart frisk igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Puh.... Det er jo ikke noget I lige slipper af med.......

Men når bare Oscar kan tåle narkose, så er der jo ikke noget i vejen for at få det fjernet, når/hvis det vokser ud igen.

---Men det kan jo hurtigt blive dyrt..

 

Det er da ikke noget, der ligger til beagler, er det? I linket er kun nævnt boxere, spaniels og granddanois omtalt..

 

Men pyh, godt det er overstået for denne gang.. Og helt uden at miste tænder! Det var da fint!

 

-----Og det KAN da også være, at han slipper med denne ene gang. Snakkede du med dyrlægen om tandbørstning? Kan det ikke holde skidtet nede?

 

Øj... han ser noet fraværende ud, den smukke unge mand.. Men det er jo forståeligt efter det, han har været igennem..

Han er snart frisk igen..

 

Nej der skal holdes øje med det her problem - men jeg er da glad for at vi ved hvad det er der gør at Oscars tænder "opfører" sig som de gør. Allerede da han var hvalp havde jeg fokus på hans tænder fordi de forreste tænder sad mærkeligt. Jeg spurgte ved et hvalpetræf hos opdrætter nogle "eksperter" fra beagle klubben omkring hans tænder - men de mente jo bare det rettede sig - det gjorde det så også, men Oscar måde at tygge på har altid været sprøjs og noget jeg har undret mig en del over.

I dag ved jeg så hvorfor.

Jeg har snakket med dyrlægen om tandbørstning og fået anbefalet og købt en tandbørste som passer til Oscars tænder. Jeg må ikke gøre noget lige her og nu - der skal gå en uge før vi må begynde, da tandkødet lige skal have en chance.

Han anbefalede også tyggeting selvfølgelig under hensyntagen at Oscar skal kunne tåle det i maven - så her skal jeg lige kigge mig lidt rundt og prøve mig frem.

Tandbørstning, tyggeting og groft foder som sliber tænderne burde kunne afhjælpe en del af problemet - så det er der vi starter først.

Jeg kender ikke til at beaglen skulle være disponeret for det her problem - ingen af de andre to har sådan noget. Charlie er 9 år nu og har nogle flotte hvide tænder - han får aldrig børstet dem!

Dyrlægen var da også inde på at det er så forskelligt fra hund til hund - nogle rammes af sygdomme hele tiden og andre fejler aldrig noget - en meget ulig fordeling.

 

Ja - Oscar er noget slatten - men her hen under aften er han blevet stærkere i bagpartiet - kan bedre styre sine bevægelser nu, efterhånden som bedøvelsen aftager. Han er stadig træt, men har spist knust opblødt foder efter dyrlægens anbefaling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Birgitta, der står da i linket af det kan hjælpes med en operation, og holdes nede med groft foder.

 

BP, måske du skulle lade være at bløde hans mad op og se om det har en effekt? Det kunne jo være fedt hvis det er så nemt at løse.

 

Oscar får aldrig opblødt foder, men af og til foder piller tilsat vand og serveret med det samme, for at han får mere væske. Han har nemlig aldrig været god til at drikke. Udover det får han våd foder som så mange andre hunde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Oscar får aldrig opblødt foder, men af og til foder piller tilsat vand og serveret med det samme, for at han får mere væske. Han har nemlig aldrig været god til at drikke. Udover det får han våd foder som så mange andre hunde!

 

Det var sådan det ikke for at drille, at jeg skrev.

 

Kan han tåle de der store rugkiks til hunde? Ellers må du jo kunne bage et eller andet stenhårdt til ham (opblødt hundefoder, blandet med vådfoder, tørret langsomt i ovnen)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det var sådan det ikke for at drille, at jeg skrev.

 

Kan han tåle de der store rugkiks til hunde? Ellers må du jo kunne bage et eller andet stenhårdt til ham (opblødt hundefoder, blandet med vådfoder, tørret langsomt i ovnen)?

 

 

 

Jeg ved ikke om jeg vil begynde at tilberede en masse ting, for der skal også passes på vægten - det er jo en beagle det handler om - men jeg overvejer faktisk RC dental veterinary til Oscar - om ikke andet så, som tilskud. Ved godt indholdet ikke lige er efter mit hoved, men hvis det ikke kan være anderledes, så er jeg med på at prøve det af.

Derudover tænker jeg tygge ting/lapper af forskellig natur hud - f.eks. elg eller hvad jeg nu kan finde. Oscar vil gerne tygge i sådan noget - han har så mest fået kanin ører, men de er jo ikke så hårde igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Birgitta - hvor køber du kridt til Silke?

Kan man anvende almindeligt tavlekridt?

Syntes ikke jeg kan finde nogen steder andet en 25 kg foderkalk - så har man jo til en hel kennel :lol:

2 kg sælger de ikke og et sted koster fragten mere end selve kridtet

 

Jeg har læst at man kan bruge MSM pulver da det gør tændene hvide - så det kan jeg vel også bruge til Oscar - tænker jeg :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om jeg vil begynde at tilberede en masse ting, for der skal også passes på vægten - det er jo en beagle det handler om - men jeg overvejer faktisk RC dental veterinary til Oscar - om ikke andet så, som tilskud. Ved godt indholdet ikke lige er efter mit hoved, men hvis det ikke kan være anderledes, så er jeg med på at prøve det af.

Derudover tænker jeg tygge ting/lapper af forskellig natur hud - f.eks. elg eller hvad jeg nu kan finde. Oscar vil gerne tygge i sådan noget - han har så mest fået kanin ører, men de er jo ikke så hårde igen.

Jeg har haft to neutraliserede hunde af racer der også hurtigt bliver for tykke og gav meget lidt tørfoder, netop fordi at de så blev smækfede. Tørfoder er meget koncentreret, så du burde opleve at dine hunde tabte sig hvis noget af tørfoderet blev skiftet ud med "rigtig" mad. Tåler de grøntsager?, for så kan du nemt justere deres vægt ved at variere indholdet af grønt.

 

Har du prøvet om dine hunde tåler kalveklove?. Det kan der ikke være meget krudt i og de er stenhårde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg har haft to neutraliserede hunde af racer der også hurtigt bliver for tykke og gav meget lidt tørfoder, netop fordi at de så blev smækfede. Tørfoder er meget koncentreret, så du burde opleve at dine hunde tabte sig hvis noget af tørfoderet blev skiftet ud med "rigtig" mad. Tåler de grøntsager?, for så kan du nemt justere deres vægt ved at variere indholdet af grønt.

 

Har du prøvet om dine hunde tåler kalveklove?. Det kan der ikke være meget krudt i og de er stenhårde.

 

Ja okay - men ingen af mine beagler er for tykke - snarere tværtom. Jeg har haft så mange problemer med at holde sulet på den yngste - og lige nu jubler dyrlægen for han holder vægten på 13,5 kg og har gjort det ved de seneste kontrolvejninger. Charlie og Oscar er lige som de skal være - her har vægten været stabil på det samme de seneste 4-5 år - men jo det skyldes foderet og derfor skal man også passe på med kalorie og i sær fedt indholdet i foderet.

 

Jeg har ikke prøve kalveklove - men det vil jeg prøve at kigge på - tak for tippet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om jeg vil begynde at tilberede en masse ting, for der skal også passes på vægten - det er jo en beagle det handler om - men jeg overvejer faktisk RC dental veterinary til Oscar - om ikke andet så, som tilskud. Ved godt indholdet ikke lige er efter mit hoved, men hvis det ikke kan være anderledes, så er jeg med på at prøve det af.

Derudover tænker jeg tygge ting/lapper af forskellig natur hud - f.eks. elg eller hvad jeg nu kan finde. Oscar vil gerne tygge i sådan noget - han har så mest fået kanin ører, men de er jo ikke så hårde igen.

 

Ja okay - men ingen af mine beagler er for tykke - snarere tværtom. Jeg har haft så mange problemer med at holde sulet på den yngste - og lige nu jubler dyrlægen for han holder vægten på 13,5 kg og har gjort det ved de seneste kontrolvejninger. Charlie og Oscar er lige som de skal være - her har vægten været stabil på det samme de seneste 4-5 år - men jo det skyldes foderet og derfor skal man også passe på med kalorie og i sær fedt indholdet i foderet.

 

Jeg har ikke prøve kalveklove - men det vil jeg prøve at kigge på - tak for tippet :-D

 

Men så er det jo også svært at komme med forslag, når der skal passes på vægten, men de er for tynde/tilpas:vedikke:

 

Det jeg tænkte hvis du skulle lave noget hjemmelavet, var at tage noget af hans tørfoder og bløde op og blande med fx vådfoder, blande det godt sammen og forme en pølse/bolle af det og bage ved lav varme så den tørrer. Jeg er klar over at varmen kan skade nogle af indholdsstofferne i maden, men hvis du erstatter 2-3 måltider om ugen med sådan et "ben", vil det nok ikke gøre den store forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Men så er det jo også svært at komme med forslag, når der skal passes på vægten, men de er for tynde/tilpas:vedikke:

 

Det jeg tænkte hvis du skulle lave noget hjemmelavet, var at tage noget af hans tørfoder og bløde op og blande med fx vådfoder, blande det godt sammen og forme en pølse/bolle af det og bage ved lav varme så den tørrer. Jeg er klar over at varmen kan skade nogle af indholdsstofferne i maden, men hvis du erstatter 2-3 måltider om ugen med sådan et "ben", vil det nok ikke gøre den store forskel.

 

 

Hvorfor tror du lige at jeg fodre fedtfattigt og altid har gjort det!

Man kan ikke skrive noget herinde uden det tages bogstaveligt - i hver fald af visse personer. Men det betyder IKKE at det er sådan i mine hundes tilfælde - det er generelt ment, at jeg skriver det sådan!

Beaglen er kendt for at tage på i vægt - det undgår jeg ved at give dem et foder så det netop kan spise sig mætte hver eneste dag.

Jeg har ikke bedt om foder forslag - hvor skriver jeg det?

Jeg har spurgt ind til tygge ting - det er dig der begynder med hjemmelavet bagte ben og det skal Oscar IKKE have, af hensyn til hans tyktarm!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja okay - men ingen af mine beagler er for tykke - snarere tværtom. Jeg har haft så mange problemer med at holde sulet på den yngste - og lige nu jubler dyrlægen for han holder vægten på 13,5 kg og har gjort det ved de seneste kontrolvejninger. Charlie og Oscar er lige som de skal være - her har vægten været stabil på det samme de seneste 4-5 år - men jo det skyldes foderet og derfor skal man også passe på med kalorie og i sær fedt indholdet i foderet.

 

Jeg har ikke prøve kalveklove - men det vil jeg prøve at kigge på - tak for tippet :-D

 

Ved godt, at vores hunde kan komme til skade med alt muligt og der sker da forhåbentligt heller noget, ved at give klovene, men det troede dem, hvis hunde det er gået ud over, vel heller ikke, at der gjorde :http://www.hunde-forum.dk/debat/36316-advarsel-hund-dod-pga-koklove.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor tror du lige at jeg fodre fedtfattigt og altid har gjort det!

Det kan jeg simpelthen ikke se at nogen har skrevet.

Man kan ikke skrive noget herinde uden det tages bogstaveligt - i hver fald af visse personer. Men det betyder IKKE at det er sådan i mine hundes tilfælde - det er generelt ment, at jeg skriver det sådan!

Beaglen er kendt for at tage på i vægt - det undgår jeg ved at give dem et foder så det netop kan spise sig mætte hver eneste dag.

Jeg har ikke bedt om foder forslag - hvor skriver jeg det?

Jeg har spurgt ind til tygge ting - det er dig der begynder med hjemmelavet bagte ben og det skal Oscar IKKE have, af hensyn til hans tyktarm!

 

Kan du prøve at sætte dig ind i at det bliver lidt svært at komme med gode idéer, hvis du skriver generelt om racen og ikke om dine egne hunde. Hvordan skulle vi vide det?. Og det er faktisk ikke særlig rart at du bliver sur over det man skriver,.. det er jo bare ment som forslag. Men selvfølgelig ved vi ikke alt om dig og dine hunde og derfor vil der da komme nogle forslag som du ikke mener du kan bruge, men du må da som udgangspunkt stole på at det ikke er for at fornærme dig at vi skriver.

 

Jeg synes det virker naturligt at komme med forslag til hvordan man kan erstatte noget tørfoder med nogle rigtige råvarer, hvor hunden rent faktisk får brugt dens tænder, og troede at det kun var den dårlige mave vi skulle forholde os til. Det med at undgå at få for tyk eller for tynd hund, synes jeg personligt er ret ligetil. Bliver hunden for tynd gives mere mad, bliver den for tyk, gives mindre mad og mere motion, så det regnede jeg ikke med kunne være en issue. :vedikke: Jeg kan ikke udtale mig på Annes vegne, men personligt kan jeg sige at jeg faktisk forsøger at forstå hvordan tingene hænger sammen og komme med forslag til hvordan man kunne ændre Oscars kost så det bliver godt for både hans tandkød og hans mave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det kan jeg simpelthen ikke se at nogen har skrevet.

 

 

Kan du prøve at sætte dig ind i at det bliver lidt svært at komme med gode idéer, hvis du skriver generelt om racen og ikke om dine egne hunde. Hvordan skulle vi vide det?. Og det er faktisk ikke særlig rart at du bliver sur over det man skriver,.. det er jo bare ment som forslag. Men selvfølgelig ved vi ikke alt om dig og dine hunde og derfor vil der da komme nogle forslag som du ikke mener du kan bruge, men du må da som udgangspunkt stole på at det ikke er for at fornærme dig at vi skriver.

 

Jeg synes det virker naturligt at komme med forslag til hvordan man kan erstatte noget tørfoder med nogle rigtige råvarer, hvor hunden rent faktisk får brugt dens tænder, og troede at det kun var den dårlige mave vi skulle forholde os til. Det med at undgå at få for tyk eller for tynd hund, synes jeg personligt er ret ligetil. Bliver hunden for tynd gives mere mad, bliver den for tyk, gives mindre mad og mere motion, så det regnede jeg ikke med kunne være en issue. :vedikke: Jeg kan ikke udtale mig på Annes vegne, men personligt kan jeg sige at jeg faktisk forsøger at forstå hvordan tingene hænger sammen og komme med forslag til hvordan man kunne ændre Oscars kost så det bliver godt for både hans tandkød og hans mave.

 

Det ovenfor stående indlæg er møntet på Anne.

 

Tråden her handler ikke om dårlig mave eller foder - den handler om at Oscar har været i narkose og fået ordnet sine tænder og at han har fået konstateret Epulis!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ovenfor stående indlæg er møntet på Anne.

 

Tråden her handler ikke om dårlig mave eller foder - den handler om at Oscar har været i narkose og fået ordnet sine tænder og at han har fået konstateret Epulis!

 

Ja, og forslaget burde jo tage hensyn til både den nye sygdom, maveproblemerne og vægten.

 

Hvorfor tror du lige at jeg fodre fedtfattigt og altid har gjort det!

Man kan ikke skrive noget herinde uden det tages bogstaveligt - i hver fald af visse personer. Men det betyder IKKE at det er sådan i mine hundes tilfælde - det er generelt ment, at jeg skriver det sådan!

Beaglen er kendt for at tage på i vægt - det undgår jeg ved at give dem et foder så det netop kan spise sig mætte hver eneste dag.

Jeg har ikke bedt om foder forslag - hvor skriver jeg det?

Jeg har spurgt ind til tygge ting - det er dig der begynder med hjemmelavet bagte ben og det skal Oscar IKKE have, af hensyn til hans tyktarm!

 

Jeg kan ikke se hvordan hjemmelavede ben af hans vanlige mad kan skade hans tyktarm?

 

Og så er jeg ikke sikker på hvorfor du skriver herinde, hvis du ikke vil have forslag/meninger:vedikke: Jeg er klar over at du efter eget udsagn ikke "kan fordrage mig", men det betyder vel ikke at vi ikke kan opføre os som voksne mennesker? Og det kunne jo være at andre, jeg selv inklusive, kunne have nogle ideer der kunne hjælpe dine hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Han anbefalede også tyggeting selvfølgelig under hensyntagen at Oscar skal kunne tåle det i maven - så her skal jeg lige kigge mig lidt rundt og prøve mig frem.

Tandbørstning, tyggeting og groft foder som sliber tænderne burde kunne afhjælpe en del af problemet - så det er der vi starter først.

 

Sådan skrev jeg i aftes kl 19:41.

 

Og så for at skære tingene ud i pap: Oscar har et problem med tyktarmen - det betyder at tarmen trækker mere væske ud fordi den arbejder dårligt. Hvis jeg giver Oscar sådan nogle hårde bagte ben - så vil han dagen efter have sådan en kanon hård mave at det han kommer af med er som små kanon kugler der falder fra hinanden - derfor er forslaget med at bage ting eks.vis tørfoderet som Anne foreslår ikke det bedste at give ham.

Er det til at forstå?

 

Jeg er ikke utaknemmelig - overhovedet - jeg er glad for enhver hjælp - men det er altså mig der har det overvejende kendskab til Oscar og ved hvor og hvad jeg skal/skal ikke bruge. Almindelig ben - okseknogler dur heller ikke - han får så hård mave af det og det skal han bare ikke kæmpe med.

AQf gode grunde ved jeg derfor heller ikke om han kan kapere en egentlig dental foder - jeg har mine tvivl - men askeindholdet er forholdsvis lavt - så jeg tænker lige nu

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan skrev jeg i aftes kl 19:41.

 

Og så for at skære tingene ud i pap: Oscar har et problem med tyktarmen - det betyder at tarmen trækker mere væske ud fordi den arbejder dårligt. Hvis jeg giver Oscar sådan nogle hårde bagte ben - så vil han dagen efter have sådan en kanon hård mave at det han kommer af med er som små kanon kugler der falder fra hinanden - derfor er forslaget med at bage ting eks.vis tørfoderet som Anne foreslår ikke det bedste at give ham.

Er det til at forstå?

 

Jeg er ikke utaknemmelig - overhovedet - jeg er glad for enhver hjælp - men det er altså mig der har det overvejende kendskab til Oscar og ved hvor og hvad jeg skal/skal ikke bruge. Almindelig ben - okseknogler dur heller ikke - han får så hård mave af det og det skal han bare ikke kæmpe med.

AQf gode grunde ved jeg derfor heller ikke om han kan kapere en egentlig dental foder - jeg har mine tvivl - men askeindholdet er forholdsvis lavt - så jeg tænker lige nu

 

Men nu plejer tyktarmsproblemer jo at vise sig som lind mave, og i øvrigt tror jeg at jeg taler for de fleste når jeg siger, at det kan være lidt svært at huske hvilke hunde der lider af hvad. Men jeg kan nu ikke tro at hans sædvanlige foder i en mere tør udgave kan give problemer:???: Og kan slet ikke se hvordan det adskiller sig fra andre tørre ting, som jo også suger vand.

 

Har du prøvet tricket med et par dråber mælk i vandet? Det kan få nogle hunde til at drikke mere. Eller husk/loppefrø/hørfrø. Men det skal jo så balanceres ud i vand. Tilskud af magnesia kan også hjælpe på hård mave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ovenfor stående indlæg er møntet på Anne.

Følte mig bare ramt af at du skrev "visse personer".

 

Tråden her handler ikke om dårlig mave eller foder - den handler om at Oscar har været i narkose og fået ordnet sine tænder og at han har fået konstateret Epulis!

 

Okay, jeg troede du var interesseret i at forebygge at han skulle opereres igen og så er det vel nærliggende at man forsøger at tænke out of the box, når nu han har en sart mave (tørfoder giver jo ikke tænderne noget at arbejde med). Men jeg undskylder da, hvis jeg har været med til at komme med forslag som du åbenbart anser for at være ødelæggende for tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Men nu plejer tyktarmsproblemer jo at vise sig som lind mave, og i øvrigt tror jeg at jeg taler for de fleste når jeg siger, at det kan være lidt svært at huske hvilke hunde der lider af hvad. Men jeg kan nu ikke tro at hans sædvanlige foder i en mere tør udgave kan give problemer:???: Og kan slet ikke se hvordan det adskiller sig fra andre tørre ting, som jo også suger vand.

 

Har du prøvet tricket med et par dråber mælk i vandet? Det kan få nogle hunde til at drikke mere. Eller husk/loppefrø/hørfrø. Men det skal jo så balanceres ud i vand. Tilskud af magnesia kan også hjælpe på hård mave.

 

Nej jeg har ikke prøvet med mælk i vandet - og det kan vi generelt ikke bruge her - da der er 3 hunde som drikker af den samme skål.

 

Hmm jeg kan nu godt huske hvilke af mine hunde der lider af hvad - og jo det er et tyktarms problem hos Oscar - det behøver ikke altid af give diare - men da han var hvalp og unghund havde han meget med diare og tarmbetændelse - sådan lidt a la Darwin også havde.

Oscar får hørfrø via det foder han får. Desuden får han et par gange i ugen tilskud af almindelig havrefras som har hjulpet godt på maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Følte mig bare ramt af at du skrev "visse personer".

 

 

 

Okay, jeg troede du var interesseret i at forebygge at han skulle opereres igen og så er det vel nærliggende at man forsøger at tænke out of the box, når nu han har en sart mave (tørfoder giver jo ikke tænderne noget at arbejde med). Men jeg undskylder da, hvis jeg har været med til at komme med forslag som du åbenbart anser for at være ødelæggende for tråden.

 

Jeg er mere end interesseret i at undgå et ny operation - det vil blive over mit lig!!

Men jeg har også en dyrlæge som hjælper - og undskyld men jeg lytter nok lidt mere til ham lige nu, netop fordi jeg ikke er interesseret i at Oscar skal sådan noget igennem igen!

Det her fænomen som Oscar har er også nyt for mig - og som jeg skal forholde mig til - derfor ved jeg af gode grunde ikke lige nu hvad der virker bedst for ham.

Jeg har også i dag været i dialog med min dyrlæge, da han har ringet og forhørt sig til Oscar - hvilket er ret væsentligt lige pt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er mere end interesseret i at undgå et ny operation - det vil blive over mit lig!!

Men jeg har også en dyrlæge som hjælper - og undskyld men jeg lytter nok lidt mere til ham lige nu, netop fordi jeg ikke er interesseret i at Oscar skal sådan noget igennem igen!

Det her fænomen som Oscar har er også nyt for mig - og som jeg skal forholde mig til - derfor ved jeg af gode grunde ikke lige nu hvad der virker bedst for ham.

Jeg har også i dag været i dialog med min dyrlæge, da han har ringet og forhørt sig til Oscar - hvilket er ret væsentligt lige pt.

Der er ingen der siger at du skal lytte mere til Anne og mig end til din dyrlæge, men jeg troede bare du kunne have brug for nogle idéer til det markeret med rødt.

 

Nå, jeg smutter ud af tråden inden der går for meget mundhuggeri i den, held og lykke med lille Oscar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta - hvor køber du kridt til Silke?

Kan man anvende almindeligt tavlekridt?

Syntes ikke jeg kan finde nogen steder andet en 25 kg foderkalk - så har man jo til en hel kennel :lol:

2 kg sælger de ikke og et sted koster fragten mere end selve kridtet

 

Jeg har læst at man kan bruge MSM pulver da det gør tændene hvide - så det kan jeg vel også bruge til Oscar - tænker jeg :hmm:

 

Jeg har brugt tavlekridt. Men man skal købe det billigste af det billigste, for de lidt bedre kvaliteter er iblandet eller overtrukket med noget, der gør at de ikke knækker så let.

Og for min skyld må de knække alt det, de vil, --hvis jeg slipper for "kridtforbedrende midler".

 

Jeg købte det her: http://www.grafical.dk/tavlekridt-10x10-stk_3.aspx

Det var ikke helt det samme mærke, men nogenlunde samme pris, 10 æsker med hver 10 kridt for 62,50 kr.

 

Jeg plejer så at knuse et par æsker i min morter så fint jeg nu kan. Hælder pulveret i en literbøtte med låg og fylder den op med vand, så pulveret bliver skyllet igennem. Næste dag hælder jeg vandet fra ned til bundfaldet, --hælder nyt vand på og rører rundt. Og det gør jeg så nogle gange..

Til sidst hælder jeg vandet fra og sigter slammet gennem en køkkensigte og hælder det over på nogle syltetøjsglas med låg.

Og så er det klar til brug. Inden jeg tager af glasset, så hælder jeg så meget vand fra som muligt for at få en tykkere konsistens.

 

Og så har jeg en ganske lille dåse af plastic med skruelåg. Den fylder jeg med slammet. Og den kan så holde i flere uger,

Det hele opbevarer jeg i køleskab. Jeg ved ikke om det er strengt nødvendigt, men hellere "safe than sorry"..

 

Har du et link til det med at MSM gør tænderne hvide? Jeg vil da overveje, om det er værd at løbe risikoen og blande noget i kridtet til Silke. Problemet er, at Silke jo er allergiker. Og at MSM muligvis er lavet af noget hun vil reagere på..

 

Det er irriterende at man ikke kan købe bare et par kilo foderkridt..

 

Måske har de noget i en dyreforretning.. Jeg tror det bruges til fugle og krybdyr/padder også..

 

-------Der var engang.... hvor jeg bare købte et kilo af det fineste kridtpulver på apoteket.... Tandkridt hed det. Og det var lige til at røre op og bruge...

---Det har de ikke haft længe.. Øu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...