Hop til indhold

Erfaringer med Virbac hundefoder


bsl
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Dyrlægerne har et foder der hedder Virbac, som jeg aldrig har hørt om. Jeg har googlet det, men har ikke rigtigt fundet noget på det.

Er der nogen af jer der har hørt eller har erfaringer med Virbac?

 

Hilsen

bsl

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min dyrlæge forhandler foderet - det har han gjort i nogle måneder efterhånden. De prøver det af på deres patienter og bruger det som godbidder i konsultationen. Til nu har han haft positive tilbagemeldinger fra de kunder/patienter der kommer hos ham - så han tror på det foder.

 

Mine beagler har stiftet bekendtskab med det på denne måde - og været vilde med at spise det.

Jeg ville nok ikke selv bruge det.

 

deklarationen fra den prøve pakke jeg fik i går hos min dyrlæge

 

Dehydrated meal,

maize

wheat

animal fat

soybeans

beet pulp

maize proteins

linseed

wheat bran

fruto-oligosaccharides

chondrotin sulphate (215 mg/kg)

chitosan (215 mg/kg)

and minerals

 

Der er tilsat kunstlige vitaminer/mineraler til foderet alle med E numre

 

analyse

Protein 27 %

Fat 18 %

Essential fatty acids 4%

Crude Ash 7,5 %

Crude fibres 2,5 %

Sulfur amino acids 1 %

protein-calorie ratio (PCR) 71 g/Mcal

 

I følge den prøve pakke jeg har fremgår det ikke hvilket kød der er i foderet??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jamen er der så ikke noget med at fedt indholdet i foderet ikke må være særlig højt ? - Når man har noget med bugspytkirtlen så har kroppen endnu sværere ved at nedbryde fedt - og der er jo 18 % i det her foder - så jeg står helt uforstående overfor at din dyrlæge anbefaler det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Virbac har lavet et specialfoder til syge hunde, jeg har ikke fundet det på deres hjemmeside. Har fået indholdsdeklaration på foderet, og det er ikke et naturligt foder for en hund...

 

Synes desværre ikke, at jeg kan bruge dyrlægerne særligt meget vedr. foder. De har deres anbefalinger, som de fået et eller andet sted fra og dem følger de, uden nødvendigvis at have den nødvendige viden omkring det...

 

Jeg laver hjemmelavet mad til ham, primært kylling og grøntsager, så bruger jeg pt. WolfsBluT Wide Plain, som supplement.

Synes at det går for langsomt, med at få ham til at tage på i vægt :-(

 

Tror jeg opretter en tråd omkring fodring til en bugspytkirtel hund, det kan være, at der er andre hvis hund har samme sygdom og gode erfaringer med fodringen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det syntes jeg er en god ide at du opretter en ny tråd - ved der er nogle herinde der har hunde med denne sygdom. Mine har mave problemer (colitis) og det betyder at deres foder skal være fedtfattig.

Vi er enige i at dyrlægerne langt fra er eksperter hvad angår foder - de får nogle tilbud omkring et foder som de så får nogle procenter af - for at sælge. Jeg syntes dog at et fedt indhold på 18 % er meget højt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Så vidt jeg kan se er der korn i, specielt hvede ville jeg nok være lidt påpasselig med, har prøvet at have en hund der fik allergi af det, og det er ikke sjovt.

 

Kan også undre lidt hvis dyrlæger anbefaler det, da flere dyrlæger har frarådet os at bruge foder med korn, men okay, de skal jo også leve:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Flemming

Det er vist sådan at netop kornproduktet i Virbac er det eneste der er specielt varmebehandlet så hunden kan optage dette alt andet i foderet er kun behandlet til 85 gr.c. Du kan se hvis du hælder noget ud i hånden at kornprodukterne ikke er det som der er mest af, disse er lyse. Vi havde planer om at prøve BARF men efter at have læst om dette men henblik på netop Greyhounds så valgte vi Virbac. Vores hund har dårligt hjerte og nyre,efter vi er startet på Virbac Renal så er hendes nyretal og hjertetal indenfor normal. Vi finder en del info om vores race på Dog-DNA. De fleste fodertyper der findes indeholder korn,det er derfor at man får det hårde og tørre foder. I skulle istedet for prøve at spørge til salt,dette er der ikke ret mange producenter som oplyser,det er farligt for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...