Hop til indhold

Inkontinens v. steriliseret tæve.


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Ja, nu kommer pylremor op i mig og råber vagt i gevær, men synes nu det er underligt :hmm:

 

 

Ninja blev steriliseret i starten af april, og der har ingen problemer været i nogle retninger.

 

Idag går jeg så tur med hende, og hun tisser fint og som hun plejer - først en stor tår, dernæst mindre tåre de steder hvor hun gerne vil markere (hun snuser meget længe, og tisser så).

 

 

Da vi så kommer hjem igen og skal op på 3. sal, opdager jeg at hun pludselig drypper op af trapperne. Det har hun aldrig gjort før.

 

Jeg tørrer lige tissetårene op, og tørrer også hende bagi. Tænker at det nok ikke er noget, og at jeg bare lige vil holde øje.

 

 

Lige her før ligger hun så ovre i sin seng, og jeg går over for lige at kysse hende på hovedet, da jeg opdager en lille tissetår lige ved siden af sengen.

 

 

 

Mit spørgsmål er, hvor længe kan der gå fra selve indgrebet, til tæven viser tegn på inkontinens ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan gå meget lang tid, det hænger ikke så meget sammen med selve indgrebet som med alderen ;-)

 

Lækker hun, når hun sådan bare går/ligger (som du beskriver det), så tænker jeg straks steriliserings-inkontinens.

 

 

Som jeg har forstået det på nettet, er inkontinens to forskellige ting, om det er alderbetinget eller pga. sterilisering. (og også to forskellige måder at behandle på?)

 

Kan forstå at man behandler det med østrogen-piller, hvis det er grundet en sterilisering ... Altså sådan rimeligt nemt.

 

 

Ja .. Det tænker jeg desværre også :???: Må lige tjekke hendes dyne, når hun rejser sig. (hun sover lige nu).

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tæve blev lettere inkontinent pga sterilisering. Jeg har ikke fået noget til hende da hun er god til at gøre sig ren, men jeg havde på et tidspunkt en tæve der blev inkontinent i forbindelse med løbetid, hun fik østrogen piller, det hjalp.

 

Okay, men hun dryppede så ikke, hende din tæve der blev lettere inkontinent ?

 

Det er først idag Ninja er begyndt at dryppe, og det var ikke mere end det, altså dryp, op ad trappen. Og så den lille tår der lå ved hendes seng, som altså VAR meget lille - men det var nok at den var der til at jeg er lidt bekymret.

 

Petrine: Okay på den måde. Men Ninja er jo også lige steriliseret og er 2år, så det skulle meget gerne ikke være pga. hendes alder.

 

Vi ringer til dyrlægen mandag, hvis det fortsætter over weekenden.

 

Så længe Ninja ikke ser ud til at være generet af det, eller har ondt, gør vi ikke andet end at observere over weekenden.

 

Men ØV, hvis hun skal på noget pille-værk :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo hun drypper, og især når hun skal rejse sig, efter at have ligget,men det er til at klare, med vask af tæpper, hvis hun nu ikke havde gjort sig selv ren, havde jeg fået noget, så hun ikke gik og lugtede af tis hele tiden.

 

Okay, på den måde.

 

Ja. Her bliver løsningen nok nogle piller der kan gå ind og producere lidt østrogen. Jeg ved at vi ikke vil få vasket hendes dyner ofte nok, og indtil videre har hun slet ikke lagt mærke til at hun drypper :vedikke:

 

 

 

Men tusind tak for jeres svar ihvertfald :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...