Hop til indhold

Alene hjemme uden anden hund

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Voodoo har aldrig lært at være helt alene hjemme fordi han ikke har været så glad for alene hjemme tingen, selv sammen med Motor, men synes dog efterhånden det går rigtig godt.

Kan det skæres ud i pap hvordan jeg kommer skridtet videre?

De får en kong når de skal være alene, det glæder Motor sig så meget til at han er ved at poppe ud af pelsen, så tænker jeg skal starte med at Motor er lukket ude i haven (ellers får jeg ham nok aldrig slæbt med på tur :lol:). Men hvad så - skal jeg give Voodoo kong og så bare gå i haven og vente i starten? Tænker at han vel kan høre os?

Edit, har hentet audacity men han er ikke en pivehund, så ved ikke om jeg kan bruge det til så meget? Kender i programmer som kan optage fra computeren, photo booth virker ikke rigtigt, går ned/stopper efter et stykke tid.

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Hmmm. det vi har gjort, ikke ens betydning med at det virker for jer, er at vi egentlig gør som vi plejer.

Chili er 2tal ligeglad med om hun er alene-alene eller sammen med Caia..

Det er Caia der tidligere har haft svært ved det.

Nåmen, Caia kommer ind i soveværelset, med noget lækkert at gumle på, enten ben, tæppe med guffer, kong eller hvad vi nu lige har.

Kæresten er så gået med Chili, jeg er blevet i nærheden af opgangen, og så har vi taget den derfra stille og roligt og bygget på...

Vi burde nok træne endnu mere på det, men når vi har brug for at Caia lige skal være HELT alene hjemme uden Chili går det ganske fint. Vi snakker så heller ikke flere timer eller noget..

Men altså alt i alt, så er vi bare gået stille og roligt frem, bibeholdt de faste rutiner osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Voodoo har aldrig lært at være helt alene hjemme fordi han ikke har været så glad for alene hjemme tingen, selv sammen med Motor, men synes dog efterhånden det går rigtig godt.

Kan det skæres ud i pap hvordan jeg kommer skridtet videre?

De får en kong når de skal være alene, det glæder Motor sig så meget til at han er ved at poppe ud af pelsen, så tænker jeg skal starte med at Motor er lukket ude i haven (ellers får jeg ham nok aldrig slæbt med på tur :lol:). Men hvad så - skal jeg give Voodoo kong og så bare gå i haven og vente i starten? Tænker at han vel kan høre os?

Edit, har hentet audacity men han er ikke en pivehund, så ved ikke om jeg kan bruge det til så meget? Kender i programmer som kan optage fra computeren, photo booth virker ikke rigtigt, går ned/stopper efter et stykke tid.

Hvis han er så glad for Kong'en, ville jeg smide Motor ud i haven - give Voodoo sin kong - sørge for at det han ikke må få fat i er væk osv.. og så gå et par minutter (helt ud af haven ville jeg gøre) og komme tilbage? Her tænker jeg at komme tilbage inden/lige når han er færdig med den kong, så han ligesom ikke når at gå i 'alene-hjemme-panik' ??

Og så langsomt øge tiden derfra?

Men ved jo ikke hvad Motor siger til at være hjul på den vogn? :hmm:

ellers kunne Anders gå med Motor - du giver kong og siger farvel - du går og kommer tilbage igen ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Arj jeg gjorde det, jeg smed Motor i haven, gav Voodoo kong, og gik så ud kort med Motor - som så skulle bummelumme og ikke kunne finde det rigtige sted, så synes vi blev for længe væk, men Voodoo kom roligt spadserende fra huset, han havde åbnet alle dørene, men det kan man jo ikke sige så meget ud fra.. andet end hvis han går i panik næste gang jeg prøver, så var det nok skidt gjort :oops: Han havde dog tømt kongen (han er lynhurtig)! Ja og han sad i hvert fald ikke og ventede ved lågen.

Er gået med Motor alene 1000 gange, og været her hvor f.eks. Anders alene er gået, og Voodoo sidder helst og venter længe, indtil han så glemmer det. Altså han sidder ude ved havelågen, lukker jeg ham ind, sidder han ved døren.

Har selvf prøvet at beskæftige ham, mange gange, især som lille, og han lader sig da underholde men ret halvhjertet og hvis man skal noget et sekund, sidder han så og kigger mod havelågen igen. Og så tænkte vi på et tidspunkt, at sådan gør han bare og han sidder jo i det mindste ikke og kører sig selv op eller piber, han sidder bare og kigger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Arj jeg gjorde det, jeg smed Motor i haven, gav Voodoo kong, og gik så ud kort med Motor - som så skulle bummelumme og ikke kunne finde det rigtige sted, så synes vi blev for længe væk, men Voodoo kom roligt spadserende fra huset, han havde åbnet alle dørene, men det kan man jo ikke sige så meget ud fra.. andet end hvis han går i panik næste gang jeg prøver, så var det nok skidt gjort :oops: Han havde dog tømt kongen (han er lynhurtig)! Ja og han sad i hvert fald ikke og ventede ved lågen.

Er gået med Motor alene 1000 gange, og været her hvor f.eks. Anders alene er gået, og Voodoo sidder helst og venter længe, indtil han så glemmer det. Altså han sidder ude ved havelågen, lukker jeg ham ind, sidder han ved døren.

Har selvf prøvet at beskæftige ham, mange gange, især som lille, og han lader sig da underholde men ret halvhjertet og hvis man skal noget et sekund, sidder han så og kigger mod havelågen igen. Og så tænkte vi på et tidspunkt, at sådan gør han bare og han sidder jo i det mindste ikke og kører sig selv op eller piber, han sidder bare og kigger.

Men det er vel egentligt ok? Hvis han ikke er destroyer, kører sig op, hyler eller lign. så sys jeg da det er ok.. Det er vel heller ikke så tit han kommer til at være alene alene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Men det er vel egentligt ok? Hvis han ikke er destroyer, kører sig op, hyler eller lign. så sys jeg da det er ok.. Det er vel heller ikke så tit han kommer til at være alene alene?

Ja det synes jeg også er ok, jeg er nok bare bange for at han går tilbage til at panikke over at vi går, det var ikke så sjovt.. Nej ikke dagligt, men det ville være rart nogle gange at kunne tage dem ud alene og så vil jeg rigtig gerne starte til træning på et tidspunkt, men Anders arbejder rigtig meget, så det er lidt svært at få passet sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja det synes jeg også er ok, jeg er nok bare bange for at han går tilbage til at panikke over at vi går, det var ikke så sjovt.. Nej ikke dagligt, men det ville være rart nogle gange at kunne tage dem ud alene og så vil jeg rigtig gerne starte til træning på et tidspunkt, men Anders arbejder rigtig meget, så det er lidt svært at få passet sammen.

Hvis det endelig er mht. træning, ville den ene hund så kunne være i bilen imens du træner med den anden? Altså selvf. kun hvis vejret tillader at have hunden i bilen osv. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Hvis det endelig er mht. træning, ville den ene hund så kunne være i bilen imens du træner med den anden? Altså selvf. kun hvis vejret tillader at have hunden i bilen osv. :-)

Det er jo bare lidt for ofte vejret ikke er til at lade sin hund være i bilen? Bliver det ikke mere noget rod?

Ingen af dem er vant til at blive i bilen, Motor ville nok underholde frygteligt larmende. Der er ikke noget mad der kan slå at komme ud et nyt sted. Hvordan har i gjort det, i bilen kan de jo se en gå væk ud af vinduet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil gør som en besat bag i bilen, hvis vi går - så det er no-go hos os! men han kan godt være alene hjemme..

så jeg kan ikke komme med gode råd til det.

Min kusines to labber ligger bare og sover bagi i bilen.. altså den lille (datteren) har så også spist halvdelen af bilen (og huset) for hun kunne ikke være alene.. men hun har vist lært det 'på den hårde måde'

Min kusine er til alfa-rul osv.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst Buddha

Øvøv, kan ikke nå at gå ud af havelågen før han begynder at hyle gø. Hvad jeg ikke fatter er, at han alligevel har nået at få tømt sin kong :shock: Jeg ved godt at folk fryser dem, men det duer ikke med Voodoo, for så er de ikke spændende nok til at han vælger dem over at fare efter os.

Må bare øve noget mere at han er ude bagved alene og vi er inde/i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke lige de store tips til alene hjemme hver for sig - Kency lærte aldrig at være alene-alene, kun sammen med Sitto - orkede ikke at træne dem hver for sig også, når vi havde bøvlet med at lære Kency at acceptere det bare sammen med Sitto. MEN mht at optage træningen - så bruger jeg altså bare min computers webcam - har din computer ét indbygget? - for sådan en kan sagtens optage hele dagen. :-) Ayo fylder.. bum bum.. 9 mdr i morgen - og jeg optager hende stadig hver dag :genert: med webcamet kan jeg både se hvad hun laver og høre om hun piver. Nu er hun dog fuldstændig stabil i at være alene og sover faktisk hele dagen - så jeg kigger bare en masse "stikprøver" igennem i løbet af klippet. I starten kiggede jeg det noget mere nøje igennem - på min kan man spole sig frem med 5 minutters interval. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Jeg er startet helt fra bunden med Chino, fordi min mand og Sputnik har været væk. Og når jeg siger helt fra bunden mener jeg HELT fra bunden. Lukke døren et splitsekund uden at lade håndtaget falde i hak. Lade håndtaget falde i hak, men åbne døren straks efter. 1 sekund. 5 sekunder. Åbne hoveddøren - tilbage til hunden. Åbne og lukke hoveddøren - tilbage til hunden. Osv osv osv. Dealen var at Chino skulle blive i sin kurv og slappe af. Han må gerne holde øje med mig, men skulle blive i kurven.

Jeg er personligt ikke så meget til at liste ud mens han er i gang med en kong - for så blev han bare frustreret når den var færdig og jeg var væk. Han skal vide at jeg går - og være sikker på at jeg kommer tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg er startet helt fra bunden med Chino, fordi min mand og Sputnik har været væk. Og når jeg siger helt fra bunden mener jeg HELT fra bunden. Lukke døren et splitsekund uden at lade håndtaget falde i hak. Lade håndtaget falde i hak, men åbne døren straks efter. 1 sekund. 5 sekunder. Åbne hoveddøren - tilbage til hunden. Åbne og lukke hoveddøren - tilbage til hunden. Osv osv osv. Dealen var at Chino skulle blive i sin kurv og slappe af. Han må gerne holde øje med mig, men skulle blive i kurven.

Jeg er personligt ikke så meget til at liste ud mens han er i gang med en kong - for så blev han bare frustreret når den var færdig og jeg var væk. Han skal vide at jeg går - og være sikker på at jeg kommer tilbage.

Kong er = at vi går, de ved det udemærket (og kan høre det), Motor var fin nok bare at give et par godbidder men ikke med Voodoo og jeg har prøvet, helt fra bare at gå mod døren (1000 gange). Der var først fremskridt da han fik kong.

Men ja, skal nok ud i noget helt tilbage til start.

Sitto, nej som skrevet går mit det der photo booth ud efter kort tid :vedikke: Men kommer i tanke om mit digital kamera, det kan optage op til 10 min.

Shii, tvivler, desuden bryder jeg mig heller ikke om ting der kan sidde fast i halsen, han kan stadig godt tro han kan sluge hele og halve ting, og så må halvt ørle dem op igen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke nogle indstillinger du kan ændre? Min gik også ud efter 10 minutter før, min er godt nok en HP, men det var blot et flueben i indstillingerne som skulle fjernes - den var sat til max at kunne optage i 10 minutter. Nu kan den optage al den plads der er på computeren væk hvis det skulle være.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites