Louisen Skrevet Juni 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2012 Åha ja, først får Taiki rundesyge som sætter sig som tyndskid, da det endelig er ved at gå over sluger han så et lille stykke gummi. Det skete i går aftes. Hele natten pev han og ville ud hver halve time. Jeg troede, at det var maven den var gal med igen og han skulle skide, så han kom ud hver gang. Men han åd bare græs! Til sidst, da kl. var 5, var jeg så træt at jeg bare "opgav" og lod ham æde græs, mens jeg sad og holdt flexilinen og prøvede ikke at falde i søvn. Til sidst havde han ædt så meget græs at han kastede op. Der var både aftensmad, græs og noget hvidt skum jeg tror var Zoolac. Jeg kunne ikke se, om gummi-dimsen var kommet med op. Bagefter sov han igennem, jeg jog ham ud at skide og tisse kl. 8 fordi jeg skulle i skole og kæresten først kom hjem fra job kl. 9.15, og han spiste glad hvalpefoder af hånden, drak fint, sked og tissede - men var træt. Han sov til kl. 17 uden at komme ud, så gik kæresten med ham og fortalte bagefter, at han åd græs og kastede op igen. Men han spiser fint mad, er sit eget gode humør og drikker fint. Jeg tænker lidt, at han måske spiser så meget græs for at fremprovokere opkast? For at komme af med gummiet. Vi har besluttet at så længe han ikke har smerter og spiser, drikker, skider m.m. fint så ser vi det an. Men er det stadig galt fredag, tager vi til dyrlæge. Hvad tænker I? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Juni 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Det skal lige siges, at vi først sov fra kl. 5, så både han og jeg har været mega trætte i dag, derfor sover han så meget. Og jeg også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Jeg har meget svært ved at reo at et lille stykke tyggegummi skulle kunne smadre en hundemave?? Jeg ville tro han ikke er helt ovre dårlig mave endnu.. Min hund spiser græs dagligt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Juni 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Jeg har meget svært ved at reo at et lille stykke tyggegummi skulle kunne smadre en hundemave?? Jeg ville tro han ikke er helt ovre dårlig mave endnu.. Min hund spiser græs dagligt.. Han spiser også græs når han har dårlig mave, men her i går spiste han simpelthen græs indtil han kastede op. Det virkede meget målrettet. Gummistykket er 1 cm bredt og 2 cm langt. Men vi ser det i hvert fald bare an, så længe han ikke har smerter og spiser fint, tror jeg det går. Problemet er bare at en del mad kom med op de to gange han kastede op, det går jo ikke i længden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Jeg ville smide ham på skånekost.. Eller lade ham faste et døgn.. Og se hvad der sker.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Hver gang Teitur har maveproblemer æder hans græs som en robot indtil han brækker sig. Mon ikke også det er det der er med din hund ? At han har stadig har mavevrøvl og derfor spiser græs for at brække sig ? Jeg tror at sådan et lille gummistykke kommer med ud af naturligvej igen uden problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Han spiser også græs når han har dårlig mave, men her i går spiste han simpelthen græs indtil han kastede op. Det virkede meget målrettet. Gummistykket er 1 cm bredt og 2 cm langt. Men vi ser det i hvert fald bare an, så længe han ikke har smerter og spiser fint, tror jeg det går. Problemet er bare at en del mad kom med op de to gange han kastede op, det går jo ikke i længden. Hvad var det for et stykke gummi? Nogle bløde kunststoffer bliver hårde og skarpe når de kommer ned i mavesyren. Det gør det sværere at slippe af med dem igen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Juni 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Fra en gammel sål til en sko, så jeg tror den kan klare lidt af hvert uden at blive hård, det er de jo lavet til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Det tyder på, han ikke er ovre sin mave infektion endnu - det at han kaster mad op tyder i den retning. Så et par dages skånekost vil måske være en god ide - ellers skal du banke hans tørfoder i stykker og hælde lunt vand på, så hans ømme mave bedre kan fordøje foderet - denne metode bruger jeg altid til mine hunde. Mange hunde kan lide at spise græs - græs er en naturlig ting for hunde, da det indeholder stoffer de har brug for og som de ikke får dækket gennem deres føde indtag. Min egen teori bygger på de iagttagelser jeg har gjort af mine hunde. Det er kun de to af mine der spiser græs - Charlie gør det yderst sjældent - Der kan ligge sult i det, som gør at de spiser græs, har jeg fundet ud af. Om foråret og i forsommeren er græsset særlig lækkert, da det indeholder en masse kulhydrater som de har behov for. Det kan også være/blive en uvane at de æder græs. Sidst har jeg også set at hvis de vil fremkalde opkastninger er det de særlige lange strå de spiser - de nærmest sluger det helt og når de kaster op kommer græsset med ud i hel stand. Opkastninger kan de fremkalde for at rense mave systemet ud for di slimhinden i maven er irriteret, ser man ofte hos Colitis hunde. Vil de ikke fremkalde opkastning kan man se at de tygger græsset grundigt, før det sluges. Græsset kan så ses i efterladensskaberne, da de ikke kan fordøje græsset og det dermed kommer hel ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Fra en gammel sål til en sko, så jeg tror den kan klare lidt af hvert uden at blive hård, det er de jo lavet til. Gamle skosåler passerer for det meste igennem systemet uden problemer.. Især i små bidder:-D. Men opkastninger og græsspisning kan jo skyldes helt andre årsager. Der kan jo ryge mange ting ned i en hundemave.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Det græs som hunde spiser for at brække sig hedder faktisk hundegræs, sjovt nok. Det er langt og lidt tykt og de plukker det over og sluger det næsten helt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Juni 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Taiki spiste meget græs i går aftes inden sengetid og kastede op i... mit hår. Tak tak. Da jeg så stod og redte halvt fordøjet hundemad og -græs ud af mine lange lokker, inden jeg tog et bad, drattede der et fint stykke gummi ned på det til formålet udbredte viskestykke. I dag har Taiki været i et vældigt humør, helt sig selv og glad. Stadig lidt slatten mave, men hverken vandet eller tynd, og det endda på alm. kost og uden Zoolac. Han er også begyndt at drikke af det rindende vand ved vandposterne på Assistens kirkegården fremfor af de små fuglebade, det tror jeg har en god effekt også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Det var da pudsigt at et SÅ lille stykke gummi ikke selv kunne passere gennem tarmene... Godt det kom op igen. Fint nok at det endte i dit hår. Så kunne du da ikke overse, at det var kommet op:blink:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Det var godt at høre, ikke det med opkastet i dit hår men alt det andet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts