Hop til indhold

Vores dejlige Amr. Collier


Gæst A-team of loving
 Share

Recommended Posts

Hold da op, så er stilen da lige lagt?

 

Og hvad skulle hundene være blandede af?? Hvordan kan du vurdere ud fra et par billeder at det er blandinger?

Jeg kan da sikkert også sagtens finde en hund fra DRU, der ikke ligner hunde af samme race fra DKK, men derfor er de vel ikke blandinger?

 

Har set andre billeder af nogle af TS's hunde, og jeg synes ærligt at nogle af dem ligner borzoi blandinger både pga. pels og næsens længde og form :)

Jeg kan af gode grunde ikke svare på om de er det eller ej, men i mine øjne kunne de sagtens være blandinger deraf :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 469
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst A-team of loving

Jeg vildleder bestemt ikke mine hvalpekøbere :hmm:

 

De får en Amerikansk Stamtavle, hvor forældre m.v. fremgår, og DNA m.v. sikre at det jo netop er disse forældre, der nu også er forældre :hmm:

 

Tydeligere kan det vist da ikke være :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

helt ærlig og oprigtigt, jeg syntes det er noget fis! dine hunde er sikkert meget søde, men hvorfor kalde dem Collie?? hvorfor ikke bare kalde dem det de er , nemlig nogle fine krydsninger!

Det har ikke meget med collier at gøre og ligner da heller ikke efter min mening, jeg syntes helt ærligt at det er vildledning af køberne du har gang i!

 

Det synes jeg nu er lige groft nok...

 

Køberne vidledes jo ikke når de gøres opmærksom på at varianten ikke kan stambogsføres i Danmark... Og nu er f.eks. de "color headed white collies" jo faktisk ret sådan.. normalt kendt er det ikke? bare fordi det ikke er ønskværdigt i den collie vi kender, behøves det jo ikke gøre hundene til blandinger!

 

Min veninde har taget her til Holland for at købe en tofarvet puddel.. Den fåes heller ikke i Danmark, det gør den jo ikke mindre til en puddel.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

Griner.. tja, det er nu nok bare lidt problematiskt at der kommer lidt nyt her til Danmark :lun:

 

Prøv dog at google, så vil du så sandelig se mange collier der ligner mine :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har set andre billeder af nogle af TS's hunde, og jeg synes ærligt at nogle af dem ligner borzoi blandinger både pga. pels og næsens længde og form :)

Jeg kan af gode grunde ikke svare på om de er det eller ej, men i mine øjne kunne de sagtens være blandinger deraf :)

 

Men når nu hun har stamtavler der viser hvad de er, skal vi så ikke bare sige: Velkommen, smukke hunde, hvor er det fedt at nogen gider at gøre et arbejde for at få sunde og raske hunde, uanset race!

 

Fremfor at pege fingre og anklage hundene for at være blandinger!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeps, det svarer til at samtlige lab krydsninger i landet som bare ligner labrador lidt er F1 labs

jeg hader når man bevist forsøger at snyde folk, der findes ganske rigtigt amrikanske collier men dem her har intet med det at gøre!

Du svarer ikke på spørgsmålet? Har du indgående kendskab til trådstarters opdræt, så du ved at hun blander racer og derefter sælger dem som ægte collier for at snyde folk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men når nu hun har stamtavler der viser hvad de er, skal vi så ikke bare sige: Velkommen, smukke hunde, hvor er det fedt at nogen gider at gøre et arbejde for at få sunde og raske hunde, uanset race!

 

Fremfor at pege fingre og anklage hundene for at være blandinger!

 

Synes nu hverken jeg peger fingre, eller skriver at hundene ER blandinger..

Tvært imod skriver jeg at jeg ikke kan sige om de er eller ikke er ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du svarer ikke på spørgsmålet? Har du indgående kendskab til trådstarters opdræt, så du ved at hun blander racer og derefter sælger dem som ægte collier for at snyde folk?

jeg stopper her!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har set andre billeder af nogle af TS's hunde, og jeg synes ærligt at nogle af dem ligner borzoi blandinger både pga. pels og næsens længde og form :)

Jeg kan af gode grunde ikke svare på om de er det eller ej, men i mine øjne kunne de sagtens være blandinger deraf :)

Det kan da også sagtens være, at de ER blandinger og at TS rent faktisk er en snydetamp.. Men det er sgu lige groft nok at beskylde folk for at lyve for deres hvalpekøbere, hvis man reelt ikke ved det.

Det kan selvfølgelig også være at Kleo ved noget vi andre ikke ved, og så tager jeg selvfølgelig mine ord i mig igen, men lige nu synes jeg bare det er et totalt ukonstruktivt, meget personligt, indlæg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da også sagtens være, at de ER blandinger og at TS rent faktisk er en snydetamp.. Men det er sgu lige groft nok at beskylde folk for at lyve for deres hvalpekøbere, hvis man reelt ikke ved det.

Det kan selvfølgelig også være at Kleo ved noget vi andre ikke ved, og så tager jeg selvfølgelig mine ord i mig igen, men lige nu synes jeg bare det er et totalt ukonstruktivt, meget personligt, indlæg..

 

Jeg tror de fleste, der indimellem besøger et vist andet hundeforum har kendskab til TS og TS' opdræt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

Men jeg er skam ingen snydetamp , men nogen har et problem med at der kommer nyt til Danmark :stupid:

 

Og så kan man jo altid under sig over hvorfor de mon har det :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

Nej, jeg var på HG , men der fik jeg og mine hunde da ikke lov at være :lun:

 

Jeg fik besked af en HAér at jeg ikke måtte lave tråde om mine hunde, så var der en anden venlig bruger der gjorde mig opmærksom på at HAérne jo alle var DKK´er og at når DKK blev modsagt eller kom i dårligt lys, så var der en gruppe, der bevist lavede gang i den, så de tråde blev slettet :hmm:

 

Sådan kan man jo også "bøffe" andre Brugere :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker, og jeg håber da at jeg må være her :klap:

 

 

Der vil altid være forskellige holdninger til hvad der er og hvad der ikke er en rigtig racehund...

 

Men der er plads til ALLE gode og dejlige hundeejere herinde UANSET hvilken stamtavle deres hund har (eller ikke har!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Forøvrigt TS, hvis du er den eneste opdrætter på Fyn, har jeg gået til Kørekort Til Hund med en af dine hvalpe. Kan ikke huske, hvad dyret hed, men jeg kom til at snakke en del med ejeren, da jeg var nød til at høre, hvad den der collielignende hund med den mærkelige næse var for en. Jeg troede faktisk også, at det var en borsoi-blanding :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

Takker, jeg tror såmænd da også at her er mere rart at være, det virker sådan, trods at der er nogen der tydeligvis debattere begge steder :oops:

 

Og i min verden, så er hunde nemlig dejlige uanset hvilken tavle, og jeg har såmænd heller intet mod tavleløse hunde, de kan så sandelig være lige så kønne og charmerende som tavlehunde , og for den sags skyld så kan de også være friske selv om de ikke er testet for alverdens sygdomme.

 

Men når jeg opdrætter og skal sælge små hvalpe til familier, så vil jeg da klart sætte en ære i at de får sig en hvalp der er sund og frisk , andet ville da være direkte ondskab :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

zaz-zaz , det er da en vidtgående udmelding, men kom med navnet, så skal jeg da kunne svare dig om det er en fra mig :blink:

 

Hvor tog i/du Kørekort til Hund ?

Link til indlæg
Del på andre sites

zaz-zaz , det er da en vidtgående udmelding, men kom med navnet, så skal jeg da kunne svare dig om det er en fra mig :blink:

 

Hvor tog i/du Kørekort til Hund ?

 

Ejeren sagde bare, at den var fra en opdrætter på Fyn, så jeg tænkte, at det måtte være en af dine hvalpe, hvis du er eneste opdrætter på Fyn.

 

Vi gik bare til Kørekort Til Hund for at give vovserne og deres ejere lidt forståelse for, hvordan man opfører sig som hund og menneske i bymiljøet. Vi har gået 1000 gange med vores Berner og en enkelt sæson med den lille tæppetisse, vi fik sidste år. Det er hyggeligt og træneren her i Odense er sød og ved, hvad hun laver, så man får noget ud af at traske rundt med vovserne sådan en sæson. Og hej ! Se, jeg fik lært en ny race at kende. Det er også noget værd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...