Hop til indhold

Vores dejlige Amr. Collier


Gæst A-team of loving
 Share

Recommended Posts

  • Svar 469
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst A-team of loving

Og jo, de er Hvide :slem: og ikke godkendte i denne FCI standard, som DKK bruger.

 

Derfor er de så også med Stamtavler der er Internationale NKC - National Kennel Club.

 

Og vi bruger således den Standard fra Canada (ckc) og her kan i se, at der er hele 5 colliefarver at hygge sig med :klap:

 

( jeg kan desvære ikke linke endnu )

Link til indlæg
Del på andre sites

Therese,

det er fordi de ikke er FCI-godkendte, og de fleste collier i Danmark er vist (heldigvis) med stamtavle :)

 

Det her er ikke hunde med tavle :)

 

Men fine og glade ser de da ud :)

Jeg tænkte nemlig, at det godt kunne være sådan noget, men måtte jo lige spørge :-D Det kunne jo også være, at de (i hvert fald den ene) bare uheldigvis var blevet født med for meget hvidt og derfor bare ikke måtte avles på, men stadig havde tavlen :) Man ved jo aldrig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jo, de er Hvide :slem: og ikke godkendte i denne FCI standard, som DKK bruger.

 

Derfor er de så også med Stamtavler der er Internationale NKC - National Kennel Club.

 

Og vi bruger således den Standard fra Canada (ckc) og her kan i se, at der er hele 5 colliefarver at hygge sig med :klap:

 

( jeg kan desvære ikke linke endnu )

Fem farver alligevel? Hvad er de sidste to? :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

Og de er desværre ikke så velkomne pt. her i lille DK , men jeg syntes de er GUDESMUKKE og derfor opdrætter jeg dem jo så bare med Nationale stambøger o.s.v. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og de er desværre ikke så velkomne pt. her i lille DK , men jeg syntes de er GUDESMUKKE og derfor opdrætter jeg dem jo så bare med Nationale stambøger o.s.v. :engel:

 

Men er årsagen til, at de ikke er så velkome i DK, ikke at de farver samtidig medfører alvorlig risiko for helbredsdefekter?

Anyways - velkommen til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

He he... det er der virkelig rigtig mange der gerne vil sprede rygter om.. :lun:

 

Men jeg er endnu ikke rendt ind i nogen , og er jo også i nærkontakt med andre opdrættere rundt i verden, og også her er man uforstående :stupid: så nok bare nogen der er enten lidt uoplyste eller gerne vil sætte lus i skinpelsen :hmm:

 

Det kan vi jo ikke rigtigt bruge til noget konstruktivt Vel ?? :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

FCI køre også sådan at man kan omreg. sine stambøger når man importere til DKK , man kan også omreg til DRU og andre hvis man vil det, men så kommer hunden ikke tilbage til FCI , med mindre at der så fås avlsforbud.

 

Nationalt siger jo sig selv, så der er også mange lande i den klub, men der er ikke noget "led/klub" i landet . nu for min del her i Danmark .

 

DVS. at jeg f.eks ikke har regler m.v. som jeg SKAL indordne mig under - men i hundenes og egen interesse så udføre jeg jo naturligvis sundhed f.eks PennHip og MDR1 test , også så jeg kan bidrage til at hvalpe kan komme rundt i verden, og naturligvis sunde og raske :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fundet siden og googlet farverne :-D Fandt så en side, hvor der står at collien kan komme i 8 forskellige farvevarianter eller sådan noget.. Det er da vildt nok?

 

Ifølge FCI's racestandard for collien er der kun tre godkendte farver, så vidt jeg ved? Tricolour, zobel og blue merle?

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er NKC jo så smart et sted at få stamtavle :) du kan bare skrive på en formular hvad race du syntes din hund er, sende 2 fotografier og få en dyrlæge til at skrive under på at racen er god nok, så har du straks stambog:) rigtig smart:))

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...