Gæst A-team of loving Skrevet Juli 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2012 Her er nogen af vores øjesten :hjerte::hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Hvor er de bare smukke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Smukke, smukke hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Amerikanske collier? De er da ret hvide ift. dem vi har herhjemme? Men søde ser de da ud Hvad hedder de? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Slettet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst A-team of loving Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Tusind Tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Therese, det er fordi de ikke er FCI-godkendte, og de fleste collier i Danmark er vist (heldigvis) med stamtavle Det her er ikke hunde med tavle Men fine og glade ser de da ud 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst A-team of loving Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Og jo, de er Hvide :slem: og ikke godkendte i denne FCI standard, som DKK bruger. Derfor er de så også med Stamtavler der er Internationale NKC - National Kennel Club. Og vi bruger således den Standard fra Canada (ckc) og her kan i se, at der er hele 5 colliefarver at hygge sig med :klap: ( jeg kan desvære ikke linke endnu ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Therese,det er fordi de ikke er FCI-godkendte, og de fleste collier i Danmark er vist (heldigvis) med stamtavle Det her er ikke hunde med tavle Men fine og glade ser de da ud Jeg tænkte nemlig, at det godt kunne være sådan noget, men måtte jo lige spørge Det kunne jo også være, at de (i hvert fald den ene) bare uheldigvis var blevet født med for meget hvidt og derfor bare ikke måtte avles på, men stadig havde tavlen Man ved jo aldrig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Og jo, de er Hvide :slem: og ikke godkendte i denne FCI standard, som DKK bruger. Derfor er de så også med Stamtavler der er Internationale NKC - National Kennel Club. Og vi bruger således den Standard fra Canada (ckc) og her kan i se, at der er hele 5 colliefarver at hygge sig med :klap: ( jeg kan desvære ikke linke endnu ) Fem farver alligevel? Hvad er de sidste to? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst A-team of loving Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Og de er desværre ikke så velkomne pt. her i lille DK , men jeg syntes de er GUDESMUKKE og derfor opdrætter jeg dem jo så bare med Nationale stambøger o.s.v. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst A-team of loving Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 (a) Sable and White (b) Tricolour © Blue Merle and White (d) Sable Merle and White (e) White Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Og de er desværre ikke så velkomne pt. her i lille DK , men jeg syntes de er GUDESMUKKE og derfor opdrætter jeg dem jo så bare med Nationale stambøger o.s.v. Men er årsagen til, at de ikke er så velkome i DK, ikke at de farver samtidig medfører alvorlig risiko for helbredsdefekter? Anyways - velkommen til! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst A-team of loving Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 He he... det er der virkelig rigtig mange der gerne vil sprede rygter om.. Men jeg er endnu ikke rendt ind i nogen , og er jo også i nærkontakt med andre opdrættere rundt i verden, og også her er man uforstående :stupid: så nok bare nogen der er enten lidt uoplyste eller gerne vil sætte lus i skinpelsen :hmm: Det kan vi jo ikke rigtigt bruge til noget konstruktivt Vel ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Jeg har fundet siden og googlet farverne Fandt så en side, hvor der står at collien kan komme i 8 forskellige farvevarianter eller sådan noget.. Det er da vildt nok? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst A-team of loving Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 UPS... og tak for velkomsten :slem: Glæder mig til at lære jer at kende :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst A-team of loving Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Nej hvor super , kan du ikke lige linke ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Jo, ville linke, hvis jeg kunne finde det igen Men prøv at google inde på billedesøgningen, så kommer der nogle stykker.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Velkommen til. Kan man opdrætte tavlehunde med tavle fra et andet land, når man bor i DK? Spørger jeg fordi at jeg ikke ved det. Jeg kan jo f.eks ikke opdrætte med SKK tavle, når jeg bor i DK. :hmm: Men det har måske noget med FCI tavler at gøre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst A-team of loving Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Okay, vil jeg prøve... Jeg syntes det er hyggeligt at se noget andet end "de gængse" farver :blink: Smutter igen, skovtur med vovserne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst A-team of loving Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 FCI køre også sådan at man kan omreg. sine stambøger når man importere til DKK , man kan også omreg til DRU og andre hvis man vil det, men så kommer hunden ikke tilbage til FCI , med mindre at der så fås avlsforbud. Nationalt siger jo sig selv, så der er også mange lande i den klub, men der er ikke noget "led/klub" i landet . nu for min del her i Danmark . DVS. at jeg f.eks ikke har regler m.v. som jeg SKAL indordne mig under - men i hundenes og egen interesse så udføre jeg jo naturligvis sundhed f.eks PennHip og MDR1 test , også så jeg kan bidrage til at hvalpe kan komme rundt i verden, og naturligvis sunde og raske :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Jeg har fundet siden og googlet farverne Fandt så en side, hvor der står at collien kan komme i 8 forskellige farvevarianter eller sådan noget.. Det er da vildt nok? Ifølge FCI's racestandard for collien er der kun tre godkendte farver, så vidt jeg ved? Tricolour, zobel og blue merle? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Ifølge FCI's racestandard for collien er der kun tre godkendte farver, så vidt jeg ved? Tricolour, zobel og blue merle? Ja Men derfor kan de vel godt komme i andre farver andre steder i verden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 nu er NKC jo så smart et sted at få stamtavle du kan bare skrive på en formular hvad race du syntes din hund er, sende 2 fotografier og få en dyrlæge til at skrive under på at racen er god nok, så har du straks stambog:) rigtig smart:)) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Ja Men derfor kan de vel godt komme i andre farver andre steder i verden Jo jo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts