Hop til indhold

Nyt og godt tørfoder, hvilket?


Stefano Fava
 Share

Recommended Posts

Hej,

har nu haft min hund på råfoder i en måned. Og det gik for at sige det mildt, pænt ringe. Opkast, spise opkast spise og tyndskid i hele måneden næsten. :( Meget afføring også, tror ikke min hund kan finde ud af det heller, især et helt kyllingelår var godt på vej til at slå min hund ihjel. :cry: Hunden har også tabt sig næsten et helt kilo, hvilket er utroligt hurtigt og meget....

 

Har før i tiden haft lidt problemer med pengene, så jeg fodrede til dels pga. ignorance og til dels pga. jeg ikke havde råd hunden med chappi og andre billige mærker.. Det gik langt bedre end barf/råfoder, men min hund havde tendens til overvægt(stadig et problem i mindre grad dog). ;)

 

Nå, lang historie kort; er der noget specifikt tørfoder til en bullterrier med overvægt problemer, sarte trædepuder og hang til øjebetændelse? Ved godt jeg fisker lidt dybt, men tænkte der sikkert findes en eller anden type med magiske egenskaber. :S

 

Ellers er det bare vigtigt for mig der er 0 korn i foderet, og lav kulhydrat.

Tak på forhånd,

Stefano.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fodrer også med Acana kornfri og Orijen, og Bella fungerer rigtig fint på det! Hun har super lækker pels, og der kommer ikke særlig meget ud af den anden ende.

 

Jeg køber Orijen i Tyskland, og sparer ca. 100 kr. pr. sæk. Den Acana jeg fodrer med (ranchlands) kan jeg dog ikke finde i Tyskland, så den køber jeg via dk hjemmesider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det skal være kornfri skal du være meget opmærksom på kcal indholdet (ikke kun fedt indhold), da de fleste ligger ret højt. Jeg har selv haft kig på fish4dogs til min, fordi det netop er kornfrit og har et lavt kcal. Indhold. Har dog ikke afprøvet det endnu (vi skal liige lidt længere ned i vægt inden jeg tør eksperimentere med foderet).

Jeg er også blevet anbefalet at bruge senior foder, da det generelt ligger lidt lavere i kcal. Orijen senior er fx lav i kulhydrat og ikke voldsom i kcal..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fordre med orijen.

 

Ang. overvægt så giv mindre portioner?

 

Alas... Ikke altid helt så simpelt. Men ja enkelt, og i mange tilfælde effektivt;-)

 

Jeg har selv forsøgt, men har oplevet at skellet mellem hunden tager på, til hunden får mangel symptomer ligger på få gram. :cry:

Så jeg foretrækker at kunne fodre en lidt større mængde for samme kcal. så portionen bliver lidt nemmere at tilpasse. Så er jeg også fri for at have en hund som bruger alt tiden på gåturene på at finde mad. Der er jo ingen grund til at fodre bøf bearneaise når magert kyllingebryst kan gøre det:blink:

 

Men ja ts' hund kan jo være helt anderledes end min.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm
Alas... Ikke altid helt så simpelt. Men ja enkelt, og i mange tilfælde effektivt;-)

 

Jeg har selv forsøgt, men har oplevet at skellet mellem hunden tager på, til hunden får mangel symptomer ligger på få gram. :cry:

Så jeg foretrækker at kunne fodre en lidt større mængde for samme kcal. så portionen bliver lidt nemmere at tilpasse. Så er jeg også fri for at have en hund som bruger alt tiden på gåturene på at finde mad. Der er jo ingen grund til at fodre bøf bearneaise når magert kyllingebryst kan gøre det:blink:

 

Men ja ts' hund kan jo være helt anderledes end min.

 

Nu skal sådan en sheltie vel heller ikke have mere end 150-200gram foder om dagen?

 

For vi snakker jo kun 10-20 gram mindre om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for input. :)

Det er lidt svært at vælge nu, og det er sikkert smag og behag - har altid hørt rigtigt meget godt om orijen og wolfsblut, men troede sgu ikke man kunne få wolfs til under 500spir! Det er da voldbilligt. :) Hvor køber du det til den pris JeanetteH?

 

Btw, tror jeg har fået noget helt galt i halsen vedr. hvor meget foder min hund skal æde.. Pt, får hun 300gram fra et royal canin bæger af en midlertidig Pedigre pose. Lige pludselig får jeg en snigende fornemelse, at jeg har været mega dum at gå efter det målebæger i så lang tid! Foder har vel ikke samme massefylde... ARGH... :S

 

JeanetteH og Dorte. Jeg vælger wolfsblut, og spæner ud og køber en lille madvægt med 1grams interval - så jeg kan måle helt nøje i starten. ;)

Tak igen folkens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker Dorte. Det var da lækkert, bestiller når jeg kommer hjem. :)

Men hold da kæft en masse varianter, kan ikke beslutte mig for hvilken wolfsblut variant det skal være. :S

468kroner for den dyreste, det er billigt. :) 679 kroner vil foderexpressen have for samme produkt.

 

 

[TABLE=width: 550]

[TR]

[TD=colspan: 2]Lieferung nach Dänemark:

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] Mindestbestellwert[/TD]

[TD]30 Euro[/TD]

[TD=align: left]daenemark.gif[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] Frachtkosten[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

Med forsendelse koster de mere. Hmmm.. :S

Redigeret af Stefano Fava
Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for input. :)

Det er lidt svært at vælge nu, og det er sikkert smag og behag - har altid hørt rigtigt meget godt om orijen og wolfsblut, men troede sgu ikke man kunne få wolfs til under 500spir! Det er da voldbilligt. :) Hvor køber du det til den pris JeanetteH?

 

Btw, tror jeg har fået noget helt galt i halsen vedr. hvor meget foder min hund skal æde.. Pt, får hun 300gram fra et royal canin bæger af en midlertidig Pedigre pose. Lige pludselig får jeg en snigende fornemelse, at jeg har været mega dum at gå efter det målebæger i så lang tid! Foder har vel ikke samme massefylde... ARGH... :S

 

JeanetteH og Dorte. Jeg vælger wolfsblut, og spæner ud og køber en lille madvægt med 1grams interval - så jeg kan måle helt nøje i starten. ;)

Tak igen folkens.

 

 

Samme sted som Dorte:-D

 

Haha er det ikke Johna der er på amoccas avatar - så siger vi bare at det er fordi der er beagle i hende, så hende og willa ligner hinanden :) hehe

 

Det er det vi gør:engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker Dorte. Det var da lækkert, bestiller når jeg kommer hjem. :)

Men hold da kæft en masse varianter, kan ikke beslutte mig for hvilken wolfsblut variant det skal være. :S

468kroner for den dyreste, det er billigt. :) 679 kroner vil foderexpressen have for samme produkt.

 

 

[TABLE=width: 550]

[TR]

[TD=colspan: 2]Lieferung nach Dänemark:

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] Mindestbestellwert[/TD]

[TD]30 Euro[/TD]

[TD=align: left]daenemark.gif[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] Frachtkosten[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

Med forsendelse koster de mere. Hmmm.. :S

 

 

Jeg plejer at betale 6 eller 7 euro for fragt ved petshop.de i forsendelse til DK. De modtager bare ikke bestillinger til under 30 euro, som jeg læser det du har linket til foroven.

 

Zeus er pt. glad for alle varianterne, men green valley er han speciel vild med. Det er nok at prøve sig lidt frem, men er hun vild med fisk skal hun nok blive glad for pacific

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

DOH! :confused:

Har nu kørt Wolfsblut wild pacific i tre dage, og Nikki er bestemt ikke imponeret. Hun har ca. spist 300gram over 3 dage(gav hende 300gram d. 24)... :S

Lidt trist når jeg jo ville oppe mig lidt, forkæle hunden med noget kvalifoder og så gider kræet ikke æde det! ARGH! :D ahhaha... 15kg næsten useless foder, kan jeg mon "spege" det op så hun spiser det på en måde? Det sjove ved det hele er, at jeg troede varmen tog hendes appetit!

 

Men.

 

Idag var jeg forbi petworld for at blive medlem inden søndag(20% på alt dag for medlemmer - høhø) - og fik så en 3kilo pose Arion adult maintainance large breed med hjem som velkomst gave. Gæt en gang.

 

Nikki fråder det i sig som var det en livret, har aldrig set hende hugge mad i sig på den måde. Jeg var så "udspekuleret" at ligge de 150gram oveni de "gamle" rester af wolfsblut - men næ nej du, de ligger der stadig... :sjov:

 

Hvad gør jeg lige med det dyre foder? :P Nu tør jeg jo næsten ikke engang bestille andet, uden at hunden får smagsprøver først jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...