Hop til indhold

Små gule bamser


Hopsa
 Share

Recommended Posts

  • Svar 176
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak skal I alle sammen ha' :-D

 

Det blir nu meget hyggeligt med myldren i huset igen, i hvert fald når de første par uger er klaret. Jeg er altid så vanvittigt bekymret den første tid, både for tæven og for hvalpene, men når de nærmer sig tiden hvor de kan begynde at spise rigtig mad SÅ blir det sjovt :mrgreen: og det blir rigtig dejligt at få lov at ha' hvalpe på et andet tidspunkt end midt i den dybe vinter. Det er 9 år siden jeg sidst havde et sommerkuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Hvordan går det med den kommende mor?? Det må da være ved at være tid om ikke så længe??

 

(og her håber jeg ikke at have misset en tråd med at hun alligevel ikke var drægtig:oops:)

 

Haha nej du har ikke misset noget, mor Prima er så drægtig som de kommer og nedkommer om max 14 dage (vil jeg tro).

Hun er glad og tilfreds, spiser alt hun kan komme til, kigger på maven når hvalpene møver rundt og sover en masse. Jeg håber temperaturen snart falder igen, det er ikke til at holde ud som det er nu.

 

forsideFkuld1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må altså sige, at det er nogle af de fineste GD'er jeg har set.. De virker på en eller anden måde slet ikke så store og tunge som andre jeg har set :-D

 

Tusind tak, Therese!

Altså, de er jo både store og vejer meget, men en GD skal være elegant og imponerende, ikke stor og klodset ;-)

Noget af det der står øverst på min prioritetsliste er sunde og ubesværede bevægelser, og det lever disse to hunde bestemt op til..... ja lige for tiden, not so much når det er Prima der bevæger sig :lol::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak, Therese!

Altså, de er jo både store og vejer meget, men en GD skal være elegant og imponerende, ikke stor og klodset ;-)

Noget af det der står øverst på min prioritetsliste er sunde og ubesværede bevægelser, og det lever disse to hunde bestemt op til..... ja lige for tiden, not so much når det er Prima der bevæger sig :lol::lun:

Jo, de skal da være store, men nogle af dem virker altså en anelse.. Ja, klodsede på mig.. :mrgreen: De er ret elegante at se på, synes jeg - når de altså ikke lige skal føde lige om lidt :lol:
Link til indlæg
Del på andre sites

Mens jeg venter på mine egne hvalpe kan jeg hygge mig med at følge de hvalpe som min hanhund er far til :lun:

 

granddefeld.dk

 

Jeg glæder mig i øvrigt meget til de er 6-7 uger, så smutter jeg en tur over og ser flokken inden de begynder at flytte hjemmefra :-)

 

Arhhhh men altså :lun:

 

Hvor mange gange tungere bliver en GD fra den fødes til den er udvokset??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gennemsnitligt ligger fødselsvægten på 5-600 gram, det afhænger meget af kuldets størrelse.

Når den er 8 uger vejer tæverne vel omkring 10 kilo og hannerne 12 kilo.

Som voksne ligger tæverne mellem 60-65 kilo og hannerne mellem 75-85 kilo - alt sammen gennemsnitligt selvfølgelig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gennemsnitligt ligger fødselsvægten på 5-600 gram, det afhænger meget af kuldets størrelse.

Når den er 8 uger vejer tæverne vel omkring 10 kilo og hannerne 12 kilo.

Som voksne ligger tæverne mellem 60-65 kilo og hannerne mellem 75-85 kilo - alt sammen gennemsnitligt selvfølgelig :-)

 

De var meget små og fine ved siden af moren....men for syv søren da :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de fylder ikke meget når de fødes, det er bare en håndfuld men det går hurtigt over :mrgreen:

 

I mit første kuld var der kun 6 hvalpe og der vejede den største 800 gram og den mindste 600 gram. Men jeg kender til opdrættere der af forskellige årsager har modtaget meget små hvalpe, helt ned omkring 300 gram.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der skal sørme noget råstyrke til at holde sådan en basse, der vil frem i verden hva? Eller en rigtig god opdragelse.. Haha

 

Det hele handler om samarbejde og gensidig respekt, tror man det skal klares med muskelkraft har man tabt på forhånd og så er det at grimer og andre tåbelige redskaber tages i brug.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...