Hop til indhold

Sjove ting til indkalds øvelser

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Har jeres hunde nogle yndlingsting i bruger til indkald? Alt andet end godbidder, er jeg interesseret i.

Min søde unghund synes ikke godbidder er så lækre, har så brugt den der bide ting lavet af lam, men den bryder han sig ikke rigtigt om at trække i - har en anden vi selvf vil prøve og så vil jeg give bold et skud.

Men har i noget som bare er sjååååvt vil jeg gerne inspireres!

Det er forresten ikke det at følge med han halter i, det er at komme helt hen til mig. Han elsker at løbe og kommer han ikke på kald, så kommer han når jeg løber - men skal han hen til mig kommer der lige lidt overspringshandling over det :snusendehund: Og nej, kalder ham ikke kun hen for at give snor på.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har en retriver som heller ikke er madglad. Hans indkald fungere super - dog kun når der ikke er forstyrrelser. Men det arbejder vi på. Men når han kommer så får han et helt stykke kød pålæg. Det har altså hjulpet lidt på det.

Ang. når han får fært så er jeg ved at træne det ved at han får lov at snuse når han er kommet på indkald. Det er lidt sværer, men her kan pålæg altså ikke hamle op.

Og så er jeg begyndt kun at lave selve indkaldet ca. 3 gange på en gåtur på 1 - 2 timer. På den måde bliver indkaldet lidt mere specielt og det stykke lækre pålæg man får er mere værd, hvis ikke det bliver tilbudt 10 gange på en tur. Og så bruger vi tid på at sidde og nusse med pålægen og kun få en lille bid af gangen således at det kommer til at være en helt oplevelse at spise det her lækre pålæg. Og jeg kan også finde på et kaste et lille stykke lidt væk eller lignende. Bare for at belønningen er så god som mulig. Hvis han gider kan jeg også kaste en bold, men det afhænger af humør, energi og om der er fært han hellere vil hen til og snuse videre.

Det er en svær øvelse, men jeg synes altså det bliver bedre og bedre dag for dag. Min hund er nu 15 mdr. og er allerede blevet meget bedre til det de sidste par måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Er der ingen fokus fra nissans side, og bestemmer han sig for at lukke ørene, tyr jeg til pinden!

går ud og finder en stor lækker pind.. og flux har jeg en nissan igen, som sidder savlende og bare gerne vil have den dersens pind, NUNUNUNUNU!!!!!

bruger det kun i rigtig nødvendige situationer, såsom til træning hvis han lige vil tage sig en "runde".

han havde en periode en tendens til at synes alle pinde i skoven var hans... så det skulle vi lige have pillet af ham igen. derfor bliver det kun brugt i de nødvendige situationer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Jeg bruger ikke kedelige godbidder, som skrevet er det ikke specielt interessant, heller ikke grillet oksesteg.

Øjenkontakt før snus bruger vi dagligt, men det vil jeg ikke bruge til indkald, da han synes jeg er irriterende når jeg gør det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Er der ingen fokus fra nissans side, og bestemmer han sig for at lukke ørene, tyr jeg til pinden!

går ud og finder en stor lækker pind.. og flux har jeg en nissan igen, som sidder savlende og bare gerne vil have den dersens pind, NUNUNUNUNU!!!!!

bruger det kun i rigtig nødvendige situationer, såsom til træning hvis han lige vil tage sig en "runde".

han havde en periode en tendens til at synes alle pinde i skoven var hans... så det skulle vi lige have pillet af ham igen. derfor bliver det kun brugt i de nødvendige situationer :-)

Pind, ja den er god, det vil jeg prøve - om jeg kan fremelske en pindetosse er jeg nu ikke helt sikker på, men kan da prøve! Uf det er nok bare 'problemet' med mine, de er slet ikke ting-gale nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Du ved godt, at der er forskel på pinde? Gamle pinde, friske pinde, pinde med savl? Har to, der er (lidt for) glade for pinde, den ene er kun til genbrugspinde med savl, den anden kun til friske pinde (for hun vil pille barken af).

Jeps, havde tænkt mig at tage en af dem hjemmefra med, dem de selv har fundet og slåsset om er klart de bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg bruger sådan en: http://www.tikloshop.dk/hundeaktivering/læderdummie som belønning og Chinook eeeeeelsker den.

Ellers ville jeg også prøvepivdyr - der kan man få nogle små nogle, som kan gemmes i lommen.

Den ser også god ud! Voodoo elsker ellers trækleg, tror bare det der lamme-halløj var for underligt :vedikke: Motor synes nu den er feeeed.

Kom i tanke om vi har en grøn bold med piv han plejer at tonse rundt efter herhjemme, den må komme med på tur :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Jeg bruger sådan en bold med en snor i - det er nemlig sjovest at få bolden hvis jeg også gider at 'prøve' at få den fra ham og så kan vi gå og hive lidt ;-)

Min gamle tæve reagerede på pivedyr. Jeg behøvede ikke engang kalde, jeg skulle bare pive med det, så var hun på pletten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg bruger sådan en bold med en snor i - det er nemlig sjovest at få bolden hvis jeg også gider at 'prøve' at få den fra ham og så kan vi gå og hive lidt ;-)

Min gamle tæve reagerede på pivedyr. Jeg behøvede ikke engang kalde, jeg skulle bare pive med det, så var hun på pletten.

Så skal jeg nok have en ny, har kun en med en kæmpe stor plastik bold i, den er lidt svær at bide over. De andre har de ødelagt. Og ja, der er en pointe i at Voodoo jo synes det er sjovt at blive jagtet når han har bolden - hvem øver så indkald :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Kommer i tanke om hånd target øvelsen, den kunne måske også være god - så kan han jo få belønning på alle mulige måder, men har stadig været helt henne ved mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har trænet boris på neongule tennisbolde med piv i. De kan fås i mange dyrehandlere i en pakke à 3 stk. Boris er ret hurtig til at slå pivet ihjel, så det er rart, at jeg kan erstatte med en helt magen til, uden at boris begejstring for tingen ændrer sig.

I en periode har jeg så på gåture brugt pivet til at fange hans opmærksomhed og har så kastet bold (apport) med ham 2-5 gange på en gåtur 2-4 gange om ugen. Så han ikke når at blive træt af den. Så nu kommer han spurtende ligeså snart han hører pivet. Og hans belønning er så, at han enten får bolden i kort tid eller får et lille kast med bolden.

Jeg har også en neonorange kong wubba, som kun bruges som belønning til agility. Denne er han så hooked på, at jeg faktisk ikke behøver bruge godbidder også. Der er belønningen en ruskeleg med mig med wubba'en. Jeg har leget ruskeleg nogle gange med den derhjemme inden jeg brugte den, hvor wubba'en blev pakket væk, når boris var ved at være rigtig begejstret for den. Så vi sluttede når wubba'en var allermest spændende. Så ligeså snart jeg har lavet en fremadsendelse med wubba'en. Kommer han spurtende tilbage til mig med den fordi wubba'en pludselig ikke er sjov mere, fordi den ikke bevæger sig. Og så leger vi lige i kort tid, inden vi arbejder på agilitybanen igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

En vigtig pointe med de ting jeg bruger er, at de ikke bliver leget med til daglig. De bliver kun fundet frem på specielle tidspunkter. Og begejstringen for tingene er trænet ekstra frem, sådan så Boris rigtigt 'tænder' på tingen ligeså snart han ser/hører den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Pind, ja den er god, det vil jeg prøve - om jeg kan fremelske en pindetosse er jeg nu ikke helt sikker på, men kan da prøve! Uf det er nok bare 'problemet' med mine, de er slet ikke ting-gale nok.

prøvet at belønne med lækker tæve? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

5-6 gange var bolden sjov, han fik den som belønning for håndtarget, det synes han er ret fedt men det øvede vi også da han var lille. Filmede lidt, desværre gik den ud før Motor lige kom dalrende for at hjælpe med at betinge et trækketov :lol::lun:

prøvet at belønne med lækker tæve? :mrgreen:

Nej af gode grunde - men løbende kat kunne selvf være en god ide, tingen er bare at jeg jo så ikke lige ved hvad tid han kommer tilbage igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger godbidder eller træklegetøj. Legetøj og trækleg med mig har klart højest værdi. Han ELSKER det. Jeg stopper så legen og starter den flere gange, men det er kun leg MED mig. De ting vi bruger til trækbelønning er kun med på tur og ikke tilgængelige hjemme. Hjemme har han andet at lege med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Og så kommer træner-helgenen - hvis det skal være indkald, så skal han komme på netop indkaldet og piv skal være belønning, dvs ikke bruge piv som indkald :engel:

Jamen det gøøøør jeg da også, jeg kalder (eller pt venter jeg til han ser min retning og så kalder jeg), han laver håndtarget og SÅ leger vi :-D

Jeg bruger godbidder eller træklegetøj. Legetøj og trækleg med mig har klart højest værdi. Han ELSKER det. Jeg stopper så legen og starter den flere gange, men det er kun leg MED mig. De ting vi bruger til trækbelønning er kun med på tur og ikke tilgængelige hjemme. Hjemme har han andet at lege med.

Og som Petrine sagde, så skal gevinsten først frem, når hunden er kommet :blink:

Jeg har fra dag et arbejdet en del med håndtarget, som du selv nævner. Det ligger ret dybt i Båt nu, så han kommer tit hen og tilbyder det selv på en tur

Har også specielt legetøj, det ligger i godbidsskabet hehe. Og Voodoo har jo øvet target som lille, så han kan jo godt :-D Ved ikke hvorfor, men har en eller anden ting i mig som siger der er større chance for at han kommer for en opgave, end bare for at komme...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det gøøøør jeg da også, jeg kalder (eller pt venter jeg til han ser min retning og så kalder jeg), han laver håndtarget og SÅ leger vi :-D

Har også specielt legetøj, det ligger i godbidsskabet hehe. Og Voodoo har jo øvet target som lille, så han kan jo godt :-D Ved ikke hvorfor, men har en eller anden ting i mig som siger der er større chance for at han kommer for en opgave, end bare for at komme...?

Fordi opgaven er sjovt samvær med dig? Og ikke bare - kom her

Link til indlæg
Del på andre sites