Hop til indhold

Søger den dejligste han-Golden til paring af min tæve


Gæst chelle
 Share

Recommended Posts

Gæst chelle

Hej der ude.

 

Jeg søger en han-Golden med stamtavle til paring.

Bella som hun hedder, er 3½ år og som så mange andre den dejligste, kæreste og mildeste familiehund man kan ønske sig. Vi kunne rigtig godt tænke os at få et kuld hvalpe på hende om ca. 6 mdr. når hun kommer i løbetid igen.

 

Bella er en familiehund og er en amerikansk Golden. Hun bliver ikke brugt til andet end at være en del af vores familie. Hun er en mild pige som vi stoler 100% på og hun er fantastisk glad for børn. Vi har selv en lille pige på 11 mdr. som kan ligge og putte, kramme og stå op af hende uden hun gør noget som helst.

 

Derfor søger vi en herre med stamtavle, gerne en amerikans Golden, som har en pæn mørk/gynlden farve og er sygdomsfri.

 

Vi bor selv ved Slagelse, men afstanden skal ikke være begrænsningen for den rigtige han hund.

 

Jeg er ikke sikker på, hvordan jeg får et billede på tråden, men sender gerne billeder af hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Når hun ikke at blive for gammel til at få sit 1 kuld? Synes måske at I bør gøre jer nogle tanker omkring det...

 

Nej... Indtil 5 år er ok. Altså selvfølgelig forudsat at dyrlægen siger god for parringen. Tæven skal vel undersøges først.

De store hunde er sent modne, så hun skal jo lige være voksen.

 

Men det er da ved at være sidste chance. Hvis parringen ikke lykkes så skal de nok ikke prøve igen. Selv om svangerskab og fødsel er en naturlig ting, så ER der mange ting, der kan gå galt.

 

Selv ville jeg aldrig lade min tæve parre medmindre der var virkelig vigtige grunde, f.eks. racemæssigt. Ikke kun fordi hunden er sød.

Jeg ville aldrig tilgive mig selv, hvis min hund måtte gennemgå akut kejsersnit og/eller måske mistede livet og alle hvalpene... Bare fordi jeg syntes at det kunne være sjovt hvis min søde hund fik nogle søde hvalpe.....

 

Men sådan er vi jo forskellige. Og med forskellige erfaringer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...