Hop til indhold

Hund nummer to...


caro2001
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack
Er en Beagle en god agility hund???

 

En beagle kræver noget tålmodighed at arbejde med. Faktisk findes der mange fremragende aglity beagler ligesom der også findes mange fremragende lydigheds beagler. Beaglen er en støver og den kan være meget jagtpræget i den retning - både mens den vokser til og i sær i de første par år af dens liv.

 

Jeg har beagler i flere aldre. Min ældste bliver 8 år næste gang og han er bestemt ikke faldet af på dem - han er vaks og i vigør som aldrig før og når næsen tændes så skal træningen være på plads så man kan rette op på hunden. Min anden beagle bliver 5 om en måneds tid og han er den af mine beagler der er mest spor krævende - det går lynhurtig når de går på spor efter noget.

Min yngste er 2 år og her er næsen også en tand længere fremme ind i mellem - dog knap så meget som hos nr 2 af mine beagler.

 

Beaglen kræver en ret fast hånd i mange tilfælde

 

Et bud på en agilty hund kunne være en papilion!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 253
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ok her kommer det: I min hverdag går jeg i en ganske aldmindelig folkeskole hvor jeg har fri kl 2 eller der omkring, jeg vil tilbyde hunden en masse motion da vi bor 500 m fra en skov. Jeg/vi har en masse erfaring med hunde da både mor og far er opvokset med hund, dog er det mest mor der er hunde elsker, men far ikke noget imod dem, vi bor på landet i hus med kæmpe have, når hunde/hundene er alene hjemme er de i hundegård som er bygget op ad laden, der er et hul i vægen ind til et lille lunt rum med kurv. Maden bliver sprædt ud på græset når de/den får mad. Pelsen skal være forholdsvis nem at holde en ugenlig børstning er ikke noget problem. størelsen er omkring 30-40 cm. Hunden vil få det den har brug for med hensyn til træning da jeg elsker sådan noget!!!

Hvilken hund vil passe til mig?

 

Ps den skal bruges til agility.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Har kigget meget på en DSG, men vil gerne have lidt at vælge imellem. Hvad mener du med at beaglen bliver for svære at håndtere??

Fordi beaglen er en jagthund - du vil ikke kunne slippe den løs når du går tur med den f.eks. - der er alt for meget jagt i en beagle, så den vil stikke til skovs. Det vil kræve en anden form for træning end lige at kunne gå til aglity.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
+ At de, på trods af deres vægt, er nogle rigtige muskelbundter, der kan være svære at holde for et barn, når jagtinstinktet er sat ind.

 

He he - ja det har du ret i - de er stærke som okser i sær når der er vilje og fært med i spillet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det ved jeg men sådan en skal jeg aldrig have så er det fåst:genert:

nu bliver jeg da nysgerrig hvorfor vil du ikke have sådan en??? kender du racen og hvorfra i så fald??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg syntes og det er ikke for at være flabet jeg skriver det her - at du caro2001 er noget konservativ (det er de fleste nok i den alder, mig selv inklusiv:mrgreen:)

Derfor syntes jeg også du skal kigge på de hunderacer der er foreslået og ikke straks forkaste alle forslag. Det tager lang tid at finde lige netop den hunde type der passer til en/familien

Det er jo vigtig at dine forældre ikke overlader til dig at beslutte hvilken hund det skal være, da de jo sikkert skal passe den når du skal ud med vennerne - får mere krævende skoleting og måske helt andre interesser.

Det handler jo om at finde den hundetype der passer ind i din/jeres livsstil og ikke om hvilket udseende hunden har.

Vi er blevet enig i at beaglen vil være for stor en mundfuld - hvilket jeg har givet udtryk for højere oppe i indlæggende.

Löwchen kunne være et udmærket bud - ligesom mini schnauzer også kunne være et bud. Min bror har sådan en - en dejlig super aktiv lille hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...