caro2001 Skrevet Juli 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2012 Hej alle håber i vil hjælpe mig med at finde ud af hvilken race jeg skal vælge. Her er krav: hunden skal ikke klippes (kun hvis man selv kan), skal kunne bruges til Agility, størelsen er omkring 30 cm, jeg har i forvejen en labrador retriver, så den skal kunne enes med andre hunde. Bare spørg hvis i er i tvivl om noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Hvad med en dansk/svensk gårdhund ? Meget lærenem lille korthåret hund Og velkommen til Hov forresten..er du på udkig efter en hvalp eller en voksen hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Hvalp og ja jeg elsker en D/S Gårdhund har overveget den meget, men der findes også andre hunderacer i verden og rigtig mange af dem kender jeg, men der også mange jeg ikke kender. Og tak for velkomsten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Hov forresten den skal være børnevenlig da jeg selv er tolv og har en lillesøster på snart syv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 30cm...så er det jo ikke så store hunde, vi taler om, men fandt et link på nettet om små hunderacer, måske du kan få nogle ideer der ? Sm hunde - Hunderacer.com Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Har været der inde før, jeg synes ikke den er så god for den er ikke helt dansk, så har ikke kigget så meget derinde og desuden vil jeg hellere høre fra dem der har en anden erfaring med hunden, altså dem der har den race eller kender en levende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Er der kun en ud af 25 visninger der har haft lyst til at give et bud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Spørgsmål: Hvor mange timer skal den være alene hjemme? Altså uden voksne mennesker. Er det en han eller en tæve, I har nu? Hvor meget må den koste? Bor I i hus eller i lejlighed? Er der en træningsplads for agility i nærheden af hvor I bor? Er der en hundetræningsplads? Er det DIG, der skal træne den? Årsagen til at der endnu ikke er så mange bud, kan jo godt være, at der mangler svar på nogle spørgsmål. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Ro på, det er kun en time siden du oprettede tråden Pelspleje er I villige til det, eller skal hunden være korthåret? Hvor gammel er jeres labrador? Og hvordan er den overfor små hunde/små hvalpe? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Den må desuden godt være 40 cm høj;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Jeg synes en DSG er et super godt bud på en fantastisk hund der nok ville passe til jer. Hvad med at tage ud og møde nogle opdrættere? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Højst en 5-6 timer, vi har en han nu. prisen har intet med sagen at gøre det er en du kommer til at holde meget af. Vi bor på landet 200 m fra vejen med en kæmpe have . Nej der er ingen træningsplads i nærheden, men min far har lovet at bygge/skaffe ting til en lille bane og min mor er villig til at køre mig til træning og ja det er mig der skal træne hunden, men jeg har meget erfarning, da jeg hjalp til med den vi har nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Vi er kan godt pleje pelsen, men jeg gider ikke at gøre det vær dag for så er der næsten ikke tid til andet med den, vore labrador er 2 år, han er meget kærlig overfor andre hunde, han gør kun noget hvis den anden starter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 DSG var også godt bud, andre detbehøver ikke være en gårdhund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Jeg ved ikke om det lyder onsvagt, men jeg har tænkt på en Cocker Spaniel? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Bare kom med noget, jeg er ikk kræsen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Jeg er lidt ivrig, så vil gerne have nogle bud!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Bare kom med noget, jeg er ikk kræsen. Ej... altså... Ud fra hvad du har fortalt indtil nu, så er der ret stor enighed om at en Dansk Svensk gårdhund vil være et godt bud. En cocker spaniel er jo noget mere plejekrævende? Den har jo en masse pels.. Og det er oprindelig en jagthund... Man skal se sig for, så man ikke kommer til at stå med en hund, der KRÆVER en masse aktiviteter hver eneste dag.. Kik i stedet på de små gårdhunde. De er ideelle til at træne lydighed og til at løbe agility med. Godsets gårdhunde. Jack (Nydningens Dannemann), Jeff (Misses Fede Frede). Hanhunde af racen dansk-svensk gårdhund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MartineSophia Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Volpino italiano er klart en af mine yndlings racer . De er super familie venlige og er en super god hund til agility og trods den store pels behøver den ikke særlig meget pelspleje dog skal man huske at børste den sådan det ikke filtre sig . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Det vil også være et spørgsmål om, hvornår familien ønsker en hvalp? Er det i år? Eller er det engang til næste år? Mange racer har jo ikke hvalpe hvert år. Man kan blive skrevet på en venteliste, men hvis opdrætter kun får et kuld om året, så ER det ikke sikkert, at der er en hvalp til familien i næste kuld. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Her er volpino italiano: Kennel Bella Volpino Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Blueberry mine forældre er fuldkommen inde i det og de siger bare at jeg selv kan komme med hunderacer jeg godt kan lide og så kan vi undresøge dem mere, så vi bliver sat helt ind om den er noget for os, mine forældre vil selvfølgelig hjælpe mig. Den der volpino italiano kunne sagtens være en mulighed. Det er først til næste år min vil gerne forberede mig!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2012 Jeg har også tænkt border terrier min mor har haft sådan nogle som barn og ved hvordan den skal trimmes (det kan let gøres selv) er jeg galt på den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2012 Er en Beagle en god agility hund??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Juli 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2012 Hvilke ting passer ikke? ikke alt behøver at være som der står. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts