Hop til indhold

Møffe og hans "nye" cykel


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Nøj... Jeg tror ikke engang jeg ville kunne cykle med 30 kilos Silkehund i sådan en ladcykel... Måske ikke engang på min egen cykel med Silkevognen på slæb. Jeg går hellere med den.

 

Mit problem er nok også, at jeg har ret laaaange ben. Og det betyder at jeg aldrig rigtig strækker benene når jeg cykler. Heller ikke på den store damecykel, som jeg kører på til hverdag. Selv om sadlen og styret er sat helt op.

 

--Så vidt jeg kan se, er de ladcykler ikke til høje/langbenede mennesker.. Jeg har brug for god afstand både mellem pedaler og sadel og mellem sadel og styr..

Det findes næsten kun på deciderede herrecykler. Men så er der stangen, som jeg ikke kan forliges med.. Jeg HAR haft en herrecykel engang..... Heldigvis blev den stjålet:mrgreen:

 

Næ, det er ikke mig, der savner en ladcykel. Det var "Karamellen" i en anden tråd, der puslede med tanken. Jeg gav karamellen et link til din tråd her. ..

 

Men han ville skovle TO hunde i vognen.. :lol: Den ene er kun en hvalp (GD:mrgreen:)

Her er karamellens tråd:

 

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/32982-2-hunde-gd-og-blanding-90-kg-i-ladcykel-hvad-synes-i-erfaringer.html

 

Hehe, ok, det var bare ud fra, at du var så nysgerrig omkring det, at jeg tænkte det kunne være :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han altså bare sej og mega kær :hjerte:

Når han står op, når du cykler, så bruger han jo balancen og dermed nogle af de små muskler han normalt ikke bruger, så måske er det ikke helt skidt... hvis det bare går langsomt, så der ikke er et ryk, når cyklen stopper pludseligt...

 

Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg synes ikke, at det er noget jeg skal lære ham - for så får jeg bare et aller helveds hyr, når han netop skal sidde ned. For det gider han da ikke, hvis han mener, at han lige så godt kan stå :lol:

 

Man ved heller ikke lige, hvornår der kommer noget uforudset ud på vejen, så man må bremse - og så vil han altså flyve frem i fronten og slå sig :-/

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj... Jeg tror ikke engang jeg ville kunne cykle med 30 kilos Silkehund i sådan en ladcykel... Måske ikke engang på min egen cykel med Silkevognen på slæb. Jeg går hellere med den.

 

Totalt off topic, sorry Rikke. Men hvordan er den at gå med? Er den tung? for jeg har jo planer om at købe en til Luna. Og hvad er det for en, du har?:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wauw - Møffe er altså bare SÅ smuk... Helt utroligt..

 

jeg har et eller andet med at jeg har et billedet i hovedet at alle berner ligner min svogeres.. (og den er bare ikke særlig køn, lille- klumpede.. - ja:vedikke:)

 

Men Møffe er da bare totalt lækker... :lun:

 

Uuhh, tak :lun: Hvor er du sød :kys: Synes jo også selv, at Møffe er den smukkeste :lun:

 

Totalt off topic, sorry Rikke. Men hvordan er den at gå med? Er den tung? for jeg har jo planer om at købe en til Luna. Og hvad er det for en, du har?:genert:

 

Det er helt ok :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Totalt off topic, sorry Rikke. Men hvordan er den at gå med? Er den tung? for jeg har jo planer om at købe en til Luna. Og hvad er det for en, du har?:genert:

 

Det er denneher:

 

http://www.am-handel.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=129&category_id=16&option=com_virtuemart&Itemid=3

 

Den har en fin størrelse til Silke på 30 kg. Når jeg lukker taget op, kan hun stikke snuden op og hilse på folk. Alligevel er den ikke så lav så hun skal sidde og dukke sig, når taget er på, hvis det f.eks. øsregner..

 

 

Jeg synes den er rigtig god at gå med, når man lige har vænnet sig til at løfte forhjulet lidt, når man skal dreje.

 

MEN. Jeg er ret høj, 182, så jeg kan forestille mig, at hvis man har en mere "normal" højde, så er den for høj at gå med i længere tid. Jeg har altid haft problemer med at barnevogne og klapvogne til ungerne var for lave.

 

Det er meget nemt at pille forhjul og håndtag af og på hvis man både vil bruge den til cykelanhænger og som gåtur-vogn.

 

Men den har ingen bremse. Det betyder måske ikke ret meget, når den sidder bag på en cykel, men når man går med den, så skal man holde fast i den hele tiden. Det kan være lidt svært ved ind- og udstigning, hvis man er alene om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er denneher:

 

http://www.am-handel.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=129&category_id=16&option=com_virtuemart&Itemid=3

 

Den har en fin størrelse til Silke på 30 kg. Når jeg lukker taget op, kan hun stikke snuden op og hilse på folk. Alligevel er den ikke så lav så hun skal sidde og dukke sig, når taget er på, hvis det f.eks. øsregner..

 

 

Jeg synes den er rigtig god at gå med, når man lige har vænnet sig til at løfte forhjulet lidt, når man skal dreje.

 

MEN. Jeg er ret høj, 182, så jeg kan forestille mig, at hvis man har en mere "normal" højde, så er den for høj at gå med i længere tid. Jeg har altid haft problemer med at barnevogne og klapvogne til ungerne var for lave.

 

Det er meget nemt at pille forhjul og håndtag af og på hvis man både vil bruge den til cykelanhænger og som gåtur-vogn.

 

Men den har ingen bremse. Det betyder måske ikke ret meget, når den sidder bag på en cykel, men når man går med den, så skal man holde fast i den hele tiden. Det kan være lidt svært ved ind- og udstigning, hvis man er alene om det.

 

Tak, det er den, jeg bla har haft kig på. Luna vejer lidt mindre og er nok også lidt mindre end Silke:-D Jeg er kun 1.60 og vejer 50 kg, så jeg skal helst have noget, jeg kan skubbe plus at den kan komme bag på cyklen, men jeg har også øje på en, der vejer ca 13-14 kg. Den koster så også mere end dobbelt så meget:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, det er den, jeg bla har haft kig på. Luna vejer lidt mindre og er nok også lidt mindre end Silke:-D Jeg er kun 1.60 og vejer 50 kg, så jeg skal helst have noget, jeg kan skubbe plus at den kan komme bag på cyklen, men jeg har også øje på en, der vejer ca 13-14 kg. Den koster så også mere end dobbelt så meget:genert:

 

 

Har du et link, så jeg kan se den? :???:

 

Du har ret i, at Silkes vogn er for lille til dig...

Du skal nok prøve at køre med den vogn, du tænker på at købe.. Så du ikke render ind i sådan et problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...