Hop til indhold

Møffe og hans "nye" cykel


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg lovede jo Birgitta en update om, hvordan det ville gå med Møffe og ladcyklen, med at lære ham, at være i den. Og det er selvføøøøølgelig kun derfor jeg har oprettet denne tråd, og ikke fordi jeg vil prale lidt med min super dygtige hund, der bare syntes, at det var en spændende ny leg vi havde gang i idag :engel:

 

Og det må siges at gå over al forventning, jeg tror ikke, at det varer længe førend vi kan tage den første cykeltur - regner med, at det bliver i morgen :mrgreen:

 

Sagen er jo, at han pt. ikke er helt på toppen efter sin operation i januar (men det begynder efterhånden at ligne noget godt!), men han må jo stadig ikke rigtig noget, hvorfor vi er dybt afhængige af bilen, når vi skal til genoptræning og derudover er vi "fanget" i vores eget kvarter, da vi aldrig når særlig langt på gåturene... Så da jeg fik muligheden for at få en halvrusten og medtaget gammel ladcykel, blev den jo grebet straks. Lidt justeringer skal der til, fronten skal sættes på igen, men så den kan åbnes som en lille låge (den er nittet fast originalt), Møffe skal kunne spændes ordentligt fast. Og så var den godt flad og bremserne havde sat sig + manglede en lås. Og så skal den have en ny saddel - 2 år ubrugt i en baggård med hul i er ikke godt. Der ligger gammelt regnvand i den :badr: Heldigvis havde min mor sådan et "saddel-dækken" fra Home :mrgreen: Den er kommet på, til jeg får købt en ny saddel!

 

Det hele er næsten helt i orden nu! Og jeg kunne idag forsøge at lære Møffe at komme op i den. Havde regnet med, at det ville ende i, at vi skulle ud i at shape det, meeeeeen det ser vist ikke ud til at blive nødvendigt! Dog havde jeg ikke regnet med, at parkeringsbremsen ville gå i udu af, at vi fixede bremsen, så det overvejede jeg slet ikke, da jeg satte igang med træning førend det var for sent - stakkels Møffe, men det slog nu slet ikke ham ud :lol:

 

 

Har cyklet op til cykelhandleren idag for at købe lås (er sat på), det var ikke så hårdt igen - i morgen regner jeg med at komme ud og cykle MED Møffe! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og mor er jo faktisk også meget sej, for uden hans store tillid til mor, var det sikkert gået meget anderledes. :-D

 

Tak, hvor er du sød :oops: :kys:

 

I er begge seje :5up: Og din mor også - det er skønt at have opbakning fra familien (kan jeg svagt erindre noget om ;-)).

Det er også sådan en cykel, jeg gerne vil have fat på til Cicero, men finanserne er ikke lige til det pt. :???:

 

Ja, er også vildt glad for, at hun hjalp! Ellers var vi aldrig kommet videre den dag, førend bremsen var lavet.

 

Også en stor tak til min tekniske far, der bare ved hvordan alt sådan noget skal laves :lun:

 

I er seje allesammen :bighug: Jeg er også meget imponeret over hele din families engagement i Møffe :hjerte:

 

Vi siger ydmygt tak :genert: :kys:

 

Det er nemlig super lækkert, at de hjælper - ved, at de også er super glade for, at vi har fået fat i en ladcykel! Både så jeg ikke længere hele tiden skal låne deres bil og fordi det kommer til at give os så meget mere frihed :-)

 

Så flot!! Og sikke smuk han er!

 

Taaark og taaark :kys:

 

Dygtig hund :5up:...og meget smuk :lun:

 

Tak :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor imponerende! Det fik han hurtigt lært. Han er både smuk og klog.. :lun:

 

Og køretøjet er jo perfekt! ---Altså lige bortset fra den parkeringsbremse.. :mrgreen:

 

Da Møffe springer op første gang ligger der noget inden under køretøjet, som din mor? skubber ud med foden inden I kører. Du skal nok lige have sådan en stopklods til at lægge ved hjulet, indtil køretøjet har fået ordnet parkeringsbremsen.......

 

Ej, jeg vil gerne se billeder af sådan en parkeringsbremse. Jeg har jo en vogn til Silke, og den er ok. Men jeg kunne godt tænke mig at få en bremse på... Måske kan jeres bremse give mig lidt inspiration til at løse det problem...

 

 

---Møffe ser ud som om han osse synes det er helt fint, hvis det er HAM, der skal skubbe vognen..:lol:

 

:hjerte:Han er altså lækker....... lige til at kramme..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor imponerende! Det fik han hurtigt lært. Han er både smuk og klog.. :lun:

 

Jaaa, det med klog - det kan komme over ham en gang imellem :mrgreen:

 

Og køretøjet er jo perfekt! ---Altså lige bortset fra den parkeringsbremse.. :mrgreen:

 

Præcist :lol:

Da Møffe springer op første gang ligger der noget inden under køretøjet, som din mor? skubber ud med foden inden I kører. Du skal nok lige have sådan en stopklods til at lægge ved hjulet, indtil køretøjet har fået ordnet parkeringsbremsen.......

 

Yup, det er boxen til min fars boremaskine. Jeg overvejede faktisk at bruge den som stopklods, tror dog at min far ville flå hovedet af mig så :mrgreen: Sådan en 40-50kg tung ladcykel, der presser til den, njaaah :lol:

 

Men ja, har også funderet i stopklodser, men nu må vi lige se om vi ikke får parkeringsbremsen fixet idag.

 

Ej, jeg vil gerne se billeder af sådan en parkeringsbremse. Jeg har jo en vogn til Silke, og den er ok. Men jeg kunne godt tænke mig at få en bremse på... Måske kan jeres bremse give mig lidt inspiration til at løse det problem...

 

Jeg skal prøve at få min far til lige at hjælpe med at forklare. Men det ser egentlig bare ud til, at man bremser med håndbremsen - og inden, man slipper, så presser man en dut ned, så den ikke slipper bremsen igennem, men forbliver låst.

 

Den kunne nok ordnest billigt med en solid og kraftig snor for jer :-) Lidt omstændigt, men ikke så svært rent teknisk.

 

---Møffe ser ud som om han osse synes det er helt fint, hvis det er HAM, der skal skubbe vognen..:lol:

 

Fnis, men det får han ikke lov til :lol: Har godt nok en rigtig fin træksele til ham, men tror desværre at den må vente til næste hund :-(

 

:hjerte:Han er altså lækker....... lige til at kramme..

 

Jaaa :lun: Og så var han bare så glad :hjerte:

 

Og synes bare, det ser så absurd ud når vognen kører og Møffe bare sidder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaha... Men har er god til bare at sidde...... Han er så smuk.. :lun:

 

Jeg må overveje den med en kraftig snor... Det er bare lige at få øje på, hvordan en snor kan stoppe vognen... :hmm:

Nå jeg skal nok stå foran vognen med en snor i hånden for at kunne se det...

 

Bare bind den hårdt om håndbremsen, så den ikke løsner sig, som den gør, når man slipper den. Giver det mening? Som min far sagde - snoren er sikkert næsten mere effektiv, den er da til at erstatte, hvis den går i stykker :lol:

 

Vi har fået trænet lidt mere i dag og om lidt prøver vi at køre en seriøs tur. Cyklen er nu i orden, med påsat låge foran og spænde-snor til at spænde ham fast med er fundet :-) Så nu skal vi prøve, om han er klar på en tur - tror det hjælper lidt på lågen, for han er lidt usikker, når først den sættes i gang og man ikke når at stikke ham en godbid inden han rigtig når at tænke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Høhø... men der er ingen håndbremse på. Det er sådan en jeg savner.

Det er sådan en vogn, der er beregnet til at sætte bagefter cyklen, ligesom man kan få til at køre børn i.

 

Men den kan også bruges som "hundeklapvogn". Er rigtig god at gå med, men der er altså ingen bremse på... :hmm:

 

Jeg håber vi får en video af jeres cykletur osse..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Høhø... men der er ingen håndbremse på. Det er sådan en jeg savner.

Det er sådan en vogn, der er beregnet til at sætte bagefter cyklen, ligesom man kan få til at køre børn i.

 

Men den kan også bruges som "hundeklapvogn". Er rigtig god at gå med, men der er altså ingen bremse på... :hmm:

 

Jeg håber vi får en video af jeres cykletur osse..:mrgreen:

 

Ja, okay, tænkte den sad fast på cyklen nu og da og så kunne det jo bruges :lol:

 

Der kommer videoer liiiige om lidt :engel: Youtube skal bare lige ruffe sig lidt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, men den tur gik over AL forventning! Møffe synes det var underligt at gå op i ladet, nu hvor der er kommet låge foran :lol: Så der skulle lige tænkes lidt og så var man jo altså også ude på vejen, hvor nogle andre ting potentielt også kunne være ok-spændende? :hmm: Meeen, der skulle nu ikke så meget overtales til, det gik bare ikke helt så vildt glat som inde i haven :lol:

 

Da han først var oppe, jeg havde fået ham til at sætte sig og han var spændt fast, ja, så gik det ellers derudaf. Lige rundt og vende og 3-2-1 så var jeg rundt om hjørnet med en ganske veltilfreds Møffe!

 

Noget der jo så er vigtigt, selvom han er spændt fast, er at han sidder ned - hvis jeg skulle komme ud for at være nød til at lave en nødopbremsning! Og i det hele taget, for han er altså lidt vakkelvorn, når han står op i ladet ;-) Men Møffes syntes nu meget godt om at stå op, så efter de først 500meter havde jeg en kamp med ham, fordi han rejste sig op hver gang vi havde cyklet 15meter :lol: Vi var ikke helt enige i det der "sid ned"-koncept. Dog havde han forstået det, da vi startede op igen efter gåturs-pause der på den anden side af søen (noooj det var spændene, syntes Møffe! Det var vist dejligt at komme et nyt sted hen!) og kæft hvor var han skønherlig på tilbageturen :hjerte: Så sad han bare der, strakte engang imellem halsen ud efter en god duft eller fordi vi passerede nogle mennesker (sørgede pænt for, at han ikke kunne nå dem, når det var aktuelt!) og fra tid til anden, så vendte han lige hovedet om mod mig og sendte mig et stort, veltilfreds smil, som jeg kaldet det udtryk - som om han sagde, kæft hvor er det her dejligt, mor!

 

Og det tror jeg også nok han syntes...! Da vi kom hjem igen, gik han lige amokka med sit pivedyr og dansede rundt og forsøgte at springe op ad mig :chok: Indenfor med ham, inden han kom til skade med sit bagben da! :lol:

 

Og så lige de sidste par videoer :cool: Først af anden og sidste egentlige træningssession :lol:

 

Og så, take off!

Kanterne på vognen er ret skarpe, det er derfor tæppet bliver lagt der - skal ikke risikerer, at Møffe river sig på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er I bare gode:klap: Er så imponeret over, at han bliver siddende:lun:. Det er bare alletiders ide, du har fået med den cykel!

 

Njaaah, han formåede jo at rejse sig en masse gange på vej rundt om søen :mrgreen: Men han fattede det dog til sidst :lun:

 

Ej, er også bare vildt imponeret over hvor snilt det her er gået - havde regnet med meget mere besvær!

 

Nååårh Møffe, hvor er han bare god! Han har et så godt temperament :)

 

Taking it from somebody who knows :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih... det er sådan lidt... "hund på dåse"-agtigt... :klap: Der er kun liiiige plads til hele Møffen med hale og det hele..

 

Men du ser ud til at cykle rimeligt ubesværet! Respekt for det! Der er trods alt nogle kilo hund i dåsen... :mrgreen:

 

Jeg kan godt forstå hvis det vækker lidt opsigt undervejs..

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih... det er sådan lidt... "hund på dåse"-agtigt... :klap: Der er kun liiiige plads til hele Møffen med hale og det hele..

 

Men du ser ud til at cykle rimeligt ubesværet! Respekt for det! Der er trods alt nogle kilo hund i dåsen... :mrgreen:

 

Jeg kan godt forstå hvis det vækker lidt opsigt undervejs..

 

Ååh, det var nu faktisk ret hårdt, når man havde cyklet lidt - jeg var ret rød i ansigtet, da jeg kom hjem :mrgreen:

 

Gruer lidt for genoptræning på onsdag, hvor bilen er på værksted (håber jeg!), for så er det altså 5,8km hver vej jeg skal cykle og højst sandsynligt med flere bakker :genert: Og ikke kun 4,5 - i alt og flat terræn :lol: Men må jo bare holde pauser, hvis det bliver nødvendigt (hjemturen bliver nok pænt hård).

 

Kan ikke huske om du havde interesse i sådan en ladcykel til dig selv, men hvis du havde, må du gerne komme forbi og prøve den. Om det er for tungt eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj... Jeg tror ikke engang jeg ville kunne cykle med 30 kilos Silkehund i sådan en ladcykel... Måske ikke engang på min egen cykel med Silkevognen på slæb. Jeg går hellere med den.

 

Mit problem er nok også, at jeg har ret laaaange ben. Og det betyder at jeg aldrig rigtig strækker benene når jeg cykler. Heller ikke på den store damecykel, som jeg kører på til hverdag. Selv om sadlen og styret er sat helt op.

 

--Så vidt jeg kan se, er de ladcykler ikke til høje/langbenede mennesker.. Jeg har brug for god afstand både mellem pedaler og sadel og mellem sadel og styr..

Det findes næsten kun på deciderede herrecykler. Men så er der stangen, som jeg ikke kan forliges med.. Jeg HAR haft en herrecykel engang..... Heldigvis blev den stjålet:mrgreen:

 

Næ, det er ikke mig, der savner en ladcykel. Det var "Karamellen" i en anden tråd, der puslede med tanken. Jeg gav karamellen et link til din tråd her. ..

 

Men han ville skovle TO hunde i vognen.. :lol: Den ene er kun en hvalp (GD:mrgreen:)

Her er karamellens tråd:

 

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/32982-2-hunde-gd-og-blanding-90-kg-i-ladcykel-hvad-synes-i-erfaringer.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...