Gæst Sissel Skrevet Juli 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2012 Hej Hundeforum Min hvalp har skåret sig på noget imens vi var ude og gå, og har skåret sin ene trædepude. Skal jeg til dyrlæge? Hun har ikke pivet, og det bløder ikke længere? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Hvor dybt er såret? Og hvor bredt/langt er det? Sørg for at vaske det RIGTIG godt! I første omgang med rigelig lunken vand, så du kan se hvor stort såret er. Hvis det ikke er særlig stort, ville jeg smutte på spoteket efter noget klorhexidin spray eller pulver, og så lægge en lille forbinding på i dag. Og få en sko på når i er på tur. Du kan enten købe Pawz (i fx Maxizoo, Petworld og på nettet), eller købe en neoprensko med velcro. Og brug skoen indtil såret er helt lukket og der er skorpe på. Det tager laaaaaang tid om at hele! Da Bella skar sin trædepude op (halvvejs igennem) tog det omkring 5 uger før hun slap for at gå med sko. Hvis såret et mere end en rift, eller det bliver træls at se på, er der risiko for infektion, og så er det afsted til dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Smider lige et link til min tråd om trædepuden. Der ligger et billede af skaden (da den var en uge gammel), men så har du lidt at sammenligne med. http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/29731-operation.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Du skal på apoteket og anskaffe medi skrub - som er en medicinsk sæbe - man anvender den også på sygehusene, i forbindelse med kirurgiske indgreb . Sæben er et must når man har hunde og det får småsår, rifter og lign. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Øv da, sikke noget. Enig med de andre. Vurder størrelsen og risikoen for infektionsfare og rens godt. Ellers afsted... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sissel Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Hvor dybt er såret? Og hvor bredt/langt er det? Sørg for at vaske det RIGTIG godt! I første omgang med rigelig lunken vand, så du kan se hvor stort såret er. Hvis det ikke er særlig stort, ville jeg smutte på spoteket efter noget klorhexidin spray eller pulver, og så lægge en lille forbinding på i dag. Og få en sko på når i er på tur. Du kan enten købe Pawz (i fx Maxizoo, Petworld og på nettet), eller købe en neoprensko med velcro. Og brug skoen indtil såret er helt lukket og der er skorpe på. Det tager laaaaaang tid om at hele! Da Bella skar sin trædepude op (halvvejs igennem) tog det omkring 5 uger før hun slap for at gå med sko. Hvis såret et mere end en rift, eller det bliver træls at se på, er der risiko for infektion, og så er det afsted til dyrlægen. Det er omkring en centimeter langt, og kun lige ind igennem trædepuden - det er ikke et kødsår. Det sagde dyrlægen - fordi tog derind for at få nogen råd.. Jeg har købt noget klorhexidin og smurt på, også noget vat i en sok også på med den, men den falder simpelthen hele tiden af. & hun er kun hvalp Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sissel Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Smider lige et link til min tråd om trædepuden. Der ligger et billede af skaden (da den var en uge gammel), men så har du lidt at sammenligne med. - Det er slet ikke så dybt. men kan sætte et billede ind senere i dag, hvis det er? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Jeg bruger balloner om vinteren til at skåne duffys poter mod salt.. Måske du kan bruge en til din hvalp? Køb de runde balloner og så klip det øverste stykke af... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sissel Besvaret Juli 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 Jeg bruger balloner om vinteren til at skåne duffys poter mod salt.. Måske du kan bruge en til din hvalp? Køb de runde balloner og så klip det øverste stykke af... Ja okay, det kan jeg prøve Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts