Hop til indhold

Kommende første gangs hunde ejer ?


Gæst RosenSs
 Share

Recommended Posts

Gæst RosenSs

Hejsa alle sammen

jeg har for små 3-4 dage siden stødt på navnet Löwchen og måtte selvfølgelig under søde hvad nu det var få en race og jeg må nok sige at det virker til at være en vildt dejlig race

men syntes også jeg har kunne læse at der er lidt forskellige meninger om hvor meget de skal motioneres.

Jeg kan fortælle jeg er 28 og har aldrig haft hund, har passet et par stykker og gået tur med nogen men det er så også det, så der for har jeg brugt de sidste 2 år på at læse og lære så meget om hunde som muligt og undersøgt forskellige racer for at findet en der matcher det jeg tror jeg kan tilbud så godt som muligt, men pu jeg syntes godt nok det er en jungel:o(

jeg er førtidspansionist så hvis jeg kommer ud i skånejob bliver det højst 3 timer

men det jeg som minimun håber og tror på jeg kan tilbyde er

10-15 min gå tur om morgen

20-½ time om formidagen/eftermidagen

15-20 min gå tur ved spisetid

og så alle de have ture den skulle have lyst til

der ud over regner jeg med at skulle gå til hvalpe motivation og sener hen amindelig lydigheds træning en gang i ugen, og så tænker jeg den skal med mig alle de steder hvor det er muligt

 

er dette nogen en Löwchen ville kunne trives med ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej og velkommen til

Jeg har to løwchens og det er en fantastisk race.

Jeg vil sige, at de sagtens kan trives med den motion, som du skriver.

Det er ca den samme mængde, som mine får i hverdagene, bare i en anden rækkefølge.

 

Det er selskabelige hunde

Den er lykkelig når den kan være sammen med dig.

Jeg vil anbefale dig at læse lidt på denne hjemmeside. Det er den opdrætter, som jeg har købt hunde hos, og hun har lavet en rigtig god hjemmeside, hvor der står en masse om racen

index

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Ja, det vil jeg mene, udover gåturene kan man jo arrangere hundemøder, hvor hundene kan lege og få brændt noget krudt af, det lyder super fint at du gerne vil hvalpemotivation og lydighed :-D

 

Udover gåturene er der jo rig mulighed for at aktivere i hunden i haven med diverse søge øvelser feks, som gør hunden mentalt træt, sådanne øvelser kan man jo også sagtens indbygge i de daglige gåture :-D

 

Duffy (som er en løwchen) er i hvert fald super god til at tilpasse sig os, og slapper bare af de dage der ikke sker så meget, og omvendt er hun klar og på når der sker noget... Duffy er tæt knyttet til os, og er super nem at have med overalt, og er en rigtig selskabshund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

okey og mange tak :o)

hmm min pc lukker op til en side hvor man selv kan lave en hjemme side :o(

ind til vider har jeg kigget på lidt forskellige hjemme side og lige nu heller jeg nok mest til king of lions eller hvad den nu hedder han rigtig godt lide det der står og så tor jeg måske det er den der er nemmest at komme til

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er enig med de andre, dog mener jeg nok, at alle hunderacer og selvfølgelig inkl. löwchen også har brug for jævnlige lidt længere ture. ikke fordi de nødvendigvis har brug for mange kilometer i benene, men fordi de har brug for nye indtryk, ro til at gå og snuse, opleve nye omgivelser, omgås andre venlige hunde, løbe nogle runder i en park/skov/strand osv. altså bare ud og få nogle oplevelser. men ja, en löwchen er ret omstillingsdygtig, dog har de krudt i røven som unge, i hvert fald min, og er altidaltid friske på sjov og ballade, det er ikke (kun) et sofadyr, og i hvert fald ikke en specielt doven race, så man skal orke en lille vimmer unghund med fuld fart frem :hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Forresten, hvis du gerne vil undersøge flere muligheder til en oplagt race, så er Løwchen i familie med bichon havanais, bichon frise, bichon de tulear og sikkert nogle flere som jeg har glemt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

okey og mange tak :o)

hmm min pc lukker op til en side hvor man selv kan lave en hjemme side :o(

ind til vider har jeg kigget på lidt forskellige hjemme side og lige nu heller jeg nok mest til king of lions eller hvad den nu hedder han rigtig godt lide det der står og så tor jeg måske det er den der er nemmest at komme til

 

Jeg har linket til Lions og Denmarks hjemmeside

Jeg prøver med et andet link her

 

Forside

 

 

Det er en rigtig god kennel som jeg gerne vil anbefale

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

Findus mange tak for dit svar

det lyder bare rigtig godt, jeg har selv tænkt på at hvis man nu kunne finde en lille håndfuld mennesker kunne man jo mødes en gang i ugen og hygge hvor hundene rigtig kan få kruttet af :o) det med haven har jeg også tænk på men den lejlighed jeg forhåbenlig snart for tilbud er haven ikke særlig stor men der er mange grønne græsplæner lige i nærheden, små 5-8 min i bus så er jeg ved en skov og små 20 miin så er jeg ved en strand :o)

og så tænker jeg der kan øves lidt trick eller søge efter foder :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

findus ja har kigge lidt på malteseren,lhasa apso og shih tzu især shih tzuen da jeg mødte to til en dkke udstillning sog jeg blev noget forelsket i men kig fra dem igen da jeg var meget itvivl om deres pelspleje plus kunne forstå at de to var plaksemplare at racen deres sind

 

men må sige ud fra det jeg kan læse om Löwchen lyder det som en race er lige noget for mig men ved så ikke hvor meget at det jeg har læst passer :o/

 

det jeg er meste itvivl om er pelsplejen og om den er blød nok i senet til mig

men hvis det med at den er rolig og behagersyg og klovne spasmager så lyder det altså rigtig godt :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

bløde i sindet er de i hvert fald, og meget kærlige og ret ukomplicerede. i forhold til pelsplejen vil jeg dog nok mene, at det kommer ud på et med den og shih tzu og de andre langhårsracer. men en rimelig kort klipning minimerer jo arbejdet. og så tænker jeg umiddelbart, at en shih tzu er lidt roligere, i hvert fald de eksemplarer jeg kender.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

Søster lagkage tak skal du have det er vigtig lige at have med :o)

umildbart kan jeg ikke forstille mig at jeg ville have noget i mod en lille vimmer røv som vimser rund så længe den bare kan falde til ro også det med længer ture vil også være en mulighed nogen dage og eller hvis den kan lære at gå fri kan man tage den steder hen hvor den ikke har være og gå lidt for at få nye indtryg, ved det er vigtig at de for læst dagens avis eller hvad man nu skal kalde det :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
findus ja har kigge lidt på malteseren,lhasa apso og shih tzu især shih tzuen da jeg mødte to til en dkke udstillning sog jeg blev noget forelsket i men kig fra dem igen da jeg var meget itvivl om deres pelspleje plus kunne forstå at de to var plaksemplare at racen deres sind

 

men må sige ud fra det jeg kan læse om Löwchen lyder det som en race er lige noget for mig men ved så ikke hvor meget at det jeg har læst passer :o/

 

det jeg er meste itvivl om er pelsplejen og om den er blød nok i senet til mig

men hvis det med at den er rolig og behagersyg og klovne spasmager så lyder det altså rigtig godt :o)

 

Ja, shih tzu tror jeg også kunne være en oplagt race for dig, og pelsen kan jo klippes ligesom ved Löwchen :-D

 

Løwchen er en meget blød hund, ved ikke om jeg vil kalde den behagersyg, det afhænger nok lidt af hvad du ligger i ordet, Duffy er i hvert fald ikke sådan pleaseragtig og arbejdsivrig som man oplever ved andre hunderacer som feks jagthundene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

søster lavkage tak igen for svar :o)

dem jeg så og hørte på den udstilling virkeder noget larmende og hisige undtaget de tre jeg mødte kendte hende der var asted med to og hun delte så tælt med en der havede en hvalp med de virkede meget stille og rolige, men hende jeg kender siger de kan være noget hyber når de er hjemme

og så filter pelsen en hel del :o/

 

grunden til at jeg er nervøs for pelsplejen er at jeg har haft en main coon blanings kat og det var virkelig en kamp vær gang han skulle børstet og det ville jeg være så ked af hvis det også ville ske med en hund for det var firkelig hårdt psykisk

Link til indlæg
Del på andre sites

en löwchenpels filtrer også nemt, hvis den ikke holdes meget kort og/eller passes med kartning flere gange om ugen. det er det samme med alle de små langhårsracer. men hvis man vænner hunden til pelspleje fra den er lille hvalp, er det ikke noget stort problem - og det er nok nemmere end at vænne en kat til det. jeg har også en hund fra lions of denmark, og han var helt vant til bad og karte da vi fik ham 12 uger gammel.

 

de shih tzuer jeg kender er ikke hidsige, og heller ikke specielt larmende, men nok en lidt mere egenrådig hund end en löwchen, som er ret velcroagtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

findus tror jeg mener at den er nem at opdrave i forhold til andre det var måske ikke det helt rigtig ordvald,

tænker bestemt at hvis det bliver en langhårt race skal den koldes i en hvalpe/bamse klip men der skal man jo så klippe og stadigvæk børste og det er det jeg er lidt nervøs for skal gå hen og blive en kamp

 

men igen syndtes op de fleste hjemme sider har læst at de vender hvalpen til at blive børsten som 3 uger og de også klipper den i løveklip inde den flytter hjemme fra så hvor meget bøvl kan man få hvis man forsætter med det opdratteren har gjordt og de fleste opdratter kan man vil søger om de ikke vil være sød og hvis hvordan de børster og klipper ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

søster lavkage okey det var også det jeg tænkte lidt men har kun efaring med katte så tænkte at det ville blive noget rigtig ..... hvis det skulle blive lige sådan en kamp med en hund :o(

 

det er lige prasis det der velcroagtig jeg rigtig godt kunne tænke mig :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Synes ikke du skal være så nervøs for at det bliver en kamp med pelsplejen, hvis du holder den i hvalpeklip... Som du selv skriver bliver hvalpen vænnet til at blive børstet osv hos opdrætter, og det fortsætter du jo bare med... I starten har hvalpen ikke noget egentlig behov for at blive børstet, men det er en god idé at gøre det, netop for at vænne hvalpen til, at det er noget ganske naturligt og ufarligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

Findus okey ja det kunne jeg godt forstille mig at der ikke er brug for i starten men som du skriver hvis man forsætter for opdratteren slap så bliver de vendet til at det er noget der høre til :o)

 

er der nogen af jer der kender til king of lions ?

Link til indlæg
Del på andre sites

"en kamp" synes jeg på ingen måde det er, og jeg er ikke specielt god til at holde min hunds pels - altså at børste så ofte, som jeg nok burde. lidt kedeligt synes jeg det er :lol: og når man som jeg klipper selv og gør det med saks, tager det selvfølgelig noget tid hver gang. men det er helt udramatisk, og min hund finder sig fint i det, tror ikke det kan sammenlignes med pelspleje af en vrangvillig kat, det kan jeg godt forestille mig er hårdt og opslidende.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kender ikke king of lions personligt, men de har haft en bruger herinde på et tidspunkt, du kan jo evt. prøve at søge. ellers kan du undersøge, hvornår der næste gang er udstilling i nærheden af dig, der er jo mulighed for at hilse på et par opdrættere? lions of denmark er der i hvert fald altid, og deres hunde må man gerne rage på og snakke med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

Okey det syndtes jeg er rigtig rart at vide for ja det var meget hårdt syntes jeg

min tanke var lidt at finde en trimer at gøre det med men måske er det nemmer med en saks ?

tænker lige at hvis jeg nu skulle have lyst til at prøve at udstille er jeg vel nød til at have den i den der sjove løveklip

men igen så kan man vel spøger opdratter om hvordan man børster og klipper og holder pelsen såden ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

kan se der komme i vejen den 15-16 september så hvis jeg kan lokke nogen med så kommer jeg og kigger

lider af angst så det med at tage et sted hen hvor jeg ikke har været før og hvor der er mange mennesker er ret så svært for mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...