Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Min hund fælder utolig meget

Featured Replies

Besvaret

Hvad gør jeg med min DSG hunds pels, hun er brun og hvid, og hun fælder SÅ meget.

Jeg kan ikke have sort tøj på da det bliver helt lyst efter bare 10 min, når jeg holder hende.

Besvaret

Lad hende gå på sine ben i stedet for ;-)

Hvis hunden fælder konstant og det ikke kun er i perioder, så skal du måske se lidt på foderet.

Og selvom det er en korthårsrace kan den godt have brug for pelspleje.

Besvaret

Ha ha, hun går, men er vel lidt skødehund når vi sidder ned.

Ja jeg kan jo prøve at finde en blød børste til hende eller en handske jeg kan strigle hende med.

Besvaret

I Matas kan man få nogle bløde skrubbebørster (til bad) til mennesker. Jeg kender flere som med succes bruger dem på deres DSG'er og de koster heller ikke alverden.

Besvaret

Ved ikke om det ødelægger pelsen, hvis man udstiller, men jeg bruger mikroklude, de der rengørings-klude og det virker ret effektivt.

Besvaret

Jeg synes at en gummimassagebørste er mest velegnede til korthårshunde.De gør ikke ondt og tager alle løse hår.Er billige og holdbare.

Besvaret

Du kan gøre meget med godt foder og en blød klud - men du slipper ikke for hårene... Jeg er så i den heldige situation at have både en sort og en brun / hvid - så der findes INGEN farver tøj vi kan bære hvor man ikke kan se hundehår overalt :lol:

Besvaret
Furminator duer, så vidt jeg ved, ikke til hunde uden underuld?

Den gør da decideret ondt på en hund uden underuld, tænker jeg?

Vi kan kun bruge den 1-2 gange i ugen på Taiki, ellers bliver hans hud irriteret og han har altså et tykt lag underuld til at isolere trods alt.

Besvaret

Jeg brugte med stor succes denne børste til min DSG:

P1010052.JPG

Det er en gummibørste som kan børste RIGTIG mange hår af - og så tror jeg den var rar at blive børstet med, Sitto blev i hvert fald ellevild når jeg fandt den frem og satte sig straks klar på trappen, hun så ud til at nyde det i fulde drag at blive børstet med den :hjerte:

Og ellers kan man kigge på hundens foder - Sitto fungerede bedst på enten Orijen eller hjemmelavet hundemad, også ifht pelsen. Og ellers kan et skud daglig lakseolie i maden også have en god effekt. :5up: