Hop til indhold

Hvalpefoder.....


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Yoda er startet op på RC, fordi det fik han hos opdrætter og vi fik en gratis sæk foder med.

 

Men hold da magle hvor kommer der meget ud af den anden ende :shock:

 

Han laver mere og større, end de to store tilsammen - Så nyt foder skal der til.

 

Er jo ret glad for TOTW og begge hunde har tidligere fået det og har fungeret super godt på det.

Men de laver jo ikke hvalpefoder.

 

Acana laver hvalpefoder - Men ikke uden korn, hvad jeg kan finde og Orijen har jeg ikke ret gode erfaringer med.

Begge hundes pels blev træls og huden blev tør og skællet.

 

Såååååå.... what to do...

 

Nogle gode fodermærker til hvalpe, i kan anbefale?

Og ja... Er lidt små-fanatisk mht. korn :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville, hvis jeg var dig, give et hvalpefoder. Og naturligvis et andet end RC, når du vurderer at der kommer for meget ud i den anden ende. Men lige ift. korn, så ville jeg være revnende ligeglad. Bare det virker :-D Og med en aktiv BC hvalp får du svært ved at holde huld med almindeligt foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg ville, hvis jeg var dig, give et hvalpefoder. Og naturligvis et andet end RC, når du vurderer at der kommer for meget ud i den anden ende. Men lige ift. korn, så ville jeg være revnende ligeglad. Bare det virker :-D Og med en aktiv BC hvalp får du svært ved at holde huld med almindeligt foder.

 

 

Det er.... Meget... Der kommer ud!

Så han optager jo ikke ret meget af foderet og så skal der hældes helt vildt meget i ham, for at holde ham i OK foderstand.

Og kan ikke just forstille mig det bliver nemmere, jo ældre han bliver, at holde ham pæn :lol:

 

Han kommer helt sikkert også på hvalpefoder - Han kommer sandsynligvis også på noget høj energi foder når han skal over på voksen foder.

 

Er lidt hys med korn, fordi jeg har en hund, som får røde plamager og klør sig som en gal, på foder med korn i.

Så vil helst undgå det hvis det er muligt. :genert:

 

 

Wolfsblut har et hvalpefoder.

Wolfsblut Grey Peak puppy - 2 kg

 

Jeg har dog ikke selv prøvet det da Chinook meget hurtig røg på almindelig foder, fordi han groede alt for hurtig. :D

 

Kan ikke rigtig finde noget om indholdet, nogen steder :hmm:

Hvis det minder om Orijen, så har det garanteret et mega højt protein indhold - Og synes tit de får så træls en pels af så meget protein.

Selvom det selvfølgelig godt bare kan være mine kræ, der har reageret sådan :engel:

 

Men kigger lige videre - Tak for fiffet! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er.... Meget... Der kommer ud!

Så han optager jo ikke ret meget af foderet og så skal der hældes helt vildt meget i ham, for at holde ham i OK foderstand.

Og kan ikke just forstille mig det bliver nemmere, jo ældre han bliver, at holde ham pæn :lol:

 

Han kommer helt sikkert også på hvalpefoder - Han kommer sandsynligvis også på noget høj energi foder når han skal over på voksen foder.

 

Er lidt hys med korn, fordi jeg har en hund, som får røde plamager og klør sig som en gal, på foder med korn i.

Så vil helst undgå det hvis det er muligt. :genert:

 

 

 

 

Kan ikke rigtig finde noget om indholdet, nogen steder :hmm:

Hvis det minder om Orijen, så har det garanteret et mega højt protein indhold - Og synes tit de får så træls en pels af så meget protein.

Selvom det selvfølgelig godt bare kan være mine kræ, der har reageret sådan :engel:

 

Men kigger lige videre - Tak for fiffet! :5up:

 

Jeg kan lige komme med et lille bjæf her. Luna får dårlige mave af Orijen, men trives fint på Wolfsblut. Tænker at det måske kan være lidt det samme med dine? Selvom det ikke er samme problem.

 

Her står lidt:

 

Hundefutter- Trockenfutter Wolfsblut Alaska Salmon - Hundefutter Wolfsblut (ved altså ikke hvorfor den skriver forkert i linkadressen:hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er.... Meget... Der kommer ud!

Så han optager jo ikke ret meget af foderet og så skal der hældes helt vildt meget i ham, for at holde ham i OK foderstand.

Og kan ikke just forstille mig det bliver nemmere, jo ældre han bliver, at holde ham pæn :lol:

 

Han kommer helt sikkert også på hvalpefoder - Han kommer sandsynligvis også på noget høj energi foder når han skal over på voksen foder.

 

Er lidt hys med korn, fordi jeg har en hund, som får røde plamager og klør sig som en gal, på foder med korn i.

Så vil helst undgå det hvis det er muligt. :genert:

 

 

 

 

 

 

Bare husk at foder med korn jo kun er allergifremkaldende for hunde, der rent faktisk har allergi. For alle andre hunde er det en fremragende foderkilde. Jeg har i hvert tilfælde stadig til gode at finde et foder uden korn, som mine hunde kan holde foderstanden på. Har prøvet mange gange, men de mængder kan de simpelthen ikke spise. med TotW var Spot oppe på 500 gr. for at holde foderstanden - det kan han altså ikke have i sin mave - han er jo bare en lille bitte hund

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare husk at foder med korn jo kun er allergifremkaldende for hunde, der rent faktisk har allergi. For alle andre hunde er det en fremragende foderkilde. Jeg har i hvert tilfælde stadig til gode at finde et foder uden korn, som mine hunde kan holde foderstanden på. Har prøvet mange gange, men de mængder kan de simpelthen ikke spise. med TotW var Spot oppe på 500 gr. for at holde foderstanden - det kan han altså ikke have i sin mave - han er jo bare en lille bitte hund

:-D

 

Det er vel allergiFREMKALDENDE for alle, men kun dem der har allergi (eller er disponeret) har problemer?! Jeg mener, hvis noget er "fremkaldende", gælder det vel alle:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yoda er startet op på RC, fordi det fik han hos opdrætter og vi fik en gratis sæk foder med.

 

Men hold da magle hvor kommer der meget ud af den anden ende :shock:

 

Han laver mere og større, end de to store tilsammen - Så nyt foder skal der til.

 

Er jo ret glad for TOTW og begge hunde har tidligere fået det og har fungeret super godt på det.

Men de laver jo ikke hvalpefoder.

 

Acana laver hvalpefoder - Men ikke uden korn, hvad jeg kan finde og Orijen har jeg ikke ret gode erfaringer med.

Begge hundes pels blev træls og huden blev tør og skællet.

 

Såååååå.... what to do...

 

Nogle gode fodermærker til hvalpe, i kan anbefale?

Og ja... Er lidt små-fanatisk mht. korn :engel:

 

Hvad er det for en variant han får fra RC?

 

Jeg er enig med Siri, der skal noget til at holde en aktiv hund (i vækst) i god foderstand og indimellem må man gå lidt på kompromis med sine "fine fornemmelser" så længe det fungerer for hunden.

Min dobermann var jeg nødt til at sætte på 4800 da hun ikke var ret gammel, ellers kunne jeg overhovedet ikke holde huld på hende. Mine grand danois får schæferfoder under væksten, det gør at de vokser fuldkommen lige og ikke pludselig får forkert benstilling. Sådan er det bare :-)

Det er i øvrigt ikke helt unormalt at hvalpe og unghunde skider mere end hvad man er vant til fra sine voksne hunde, hvor meget spiser han i forhold til dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg kan lige komme med et lille bjæf her. Luna får dårlige mave af Orijen, men trives fint på Wolfsblut. Tænker at det måske kan være lidt det samme med dine? Selvom det ikke er samme problem.

 

Her står lidt:

 

Hundefutter- Trockenfutter Wolfsblut Alaska Salmon - Hundefutter Wolfsblut (ved altså ikke hvorfor den skriver forkert i linkadressen:hmm:)

 

Super -tak!

 

Prøver lige at kigge nærmere på det :5up:

 

Bare husk at foder med korn jo kun er allergifremkaldende for hunde, der rent faktisk har allergi. For alle andre hunde er det en fremragende foderkilde. Jeg har i hvert tilfælde stadig til gode at finde et foder uden korn, som mine hunde kan holde foderstanden på. Har prøvet mange gange, men de mængder kan de simpelthen ikke spise. med TotW var Spot oppe på 500 gr. for at holde foderstanden - det kan han altså ikke have i sin mave - han er jo bare en lille bitte hund

:-D

 

Jojo - De skal have anlæg for at få allergi, for at det har nogen betydning.

Kan bare ikke tro på, at hunde har godt af, at leve af mere korn end kød - Og mængden af afføring hos mine kræ, er proportionel med mængden af korn og fyldstoffer i foderet.

Så tænker de ikke optager så meget af det :hmm:

 

Og har fuldstændig modsatte erfaringer med Totw, end dig..

Deres fiske variant er det eneste foder hvor Kaia har kunne holde vægten, uden at skulle foræde sig fuldstændig vildt.

Og før Bamse blev kastreret var det Acana jeg brugte til ham, for at han kunne holde vægten :hmm:

 

Det er så et overstået problem, med ham.. Han tager godt nok nemt på med alderen og efter kastreringen :mrgreen:

 

Men der er nok individ forskelle og det er slet ikke utænkeligt, at jeg må lægge mine overbevisninger på hylden og så finde en helt anden type foder til Yoda, end jeg ville have valgt som første prioritet ;-)

Men der er jo ret meget fedt og protein i stort set alle typer af hvalpefoder - Så skal lige have studeret kalorie indholdet og optagelses procenten... Nu bliver jeg jo nysgerrig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvad er det for en variant han får fra RC?

 

Jeg er enig med Siri, der skal noget til at holde en aktiv hund (i vækst) i god foderstand og indimellem må man gå lidt på kompromis med sine "fine fornemmelser" så længe det fungerer for hunden.

Min dobermann var jeg nødt til at sætte på 4800 da hun ikke var ret gammel, ellers kunne jeg overhovedet ikke holde huld på hende. Mine grand danois får schæferfoder under væksten, det gør at de vokser fuldkommen lige og ikke pludselig får forkert benstilling. Sådan er det bare :-)

Det er i øvrigt ikke helt unormalt at hvalpe og unghunde skider mere end hvad man er vant til fra sine voksne hunde, hvor meget spiser han i forhold til dem?

 

Han får RC Junior medium.

Og han får 4-5 gange så meget foder som Kaia, som vejer 8 kg.

Og tror snart jeg er nød til at sætte ham op igen, da han er lige til den slanke side nu.

 

Så selvfølgelig skal der komme mere ud af den anden ende - Men SÅ meget som der kommer.... Det er rigtig, rigtig meget der kommer.

 

Og det var RC's 4800 variant Kaia fik tidligere - Det fungerede bare ikke og vi kunne simpelthen ikke holde sul på kroppen af hende.

 

Og helt ærligt... Så anser jeg det ikke som fine fornemmelser fra min side.

Men et ønske om at fodre min hund med det der er bedst for dem og frygten for at for meget korn kan være skidt skyldes, at jeg har haft en hund som udviklede allergi.

Og det ønsker jeg ikke for min nuværende hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Rolig, rolig..... fine fornemmelse er skrevet i ""

 

Men jeg blander mig uden om, god weekend.

 

Det er bare helt i orden - Det er heller ikke for at snerrer af dig.

 

Men jeg prøver ikke at være hysterisk og har jo fodret med RC i over en måned nu, så total hysterisk er jeg jo heller ikke. :mrgreen:

 

Er bare så træt af, at have en hund, hvor man hele tiden skal være over folk, så de ikke putter hvad som helst i munden af ham og får han tænderne i noget han ikke kan tåle, så hedder det binyrebarkhormon for at styre kløen.

Så er måske lidt fanatisk... Men når det nu er så nemt at undgå lige det, som Bamse ikke kan tåle, så vil jeg så vidt muligt gerne undgå at putte det i mine andre hunde.

 

Noget med brændt barn og ild - Du ved ;-)

 

Mere er der såmænd ikke i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hvis du nu er glad for TOTW - hvorfor så ikke give ham det? det er jo et all stage foder.

I øvrigt er de begyndt at lave en hvalpe variant - den kan bare ikke fås her i DK endnu

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...