Hop til indhold

Omplacering af en Malinois


Gæst Koda
 Share

Recommended Posts

Vi er blevet tilbudt en hanhund på 6 år fra Tjekkiet, mit spørgsmål er, hvor hurtig kan man lære hunden det danske sprog, så den kender kommandoerne?

Og hvad med dens navn, er det til at lave om på når hunden er så gammel?

 

Venlig hilsen

Kirsten :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde tilpasser sig ufattelig hurtigt ofte.. Men det kommer jo an på den individuelle hund.

 

Med hensyn til navn og komandoer er det jo helt op til en selv.. Personligt ville jeg ikke selv ændre det hvis den lystrede på disse, alt skal jo indlæres igen så det ville i princippet være som at få en hel "blank" hund hvor den skal lærer at kode de nye ord på handlingerne.

 

Dette er dog ganske muligt... Og hele idéen med at man ikke kan lærer en gammel hund nye tricks er jo ikke helt sand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Shii siger, så omstiller de sig rigtigt hurtigt.

Har et par gadehunde fra Polen, som vi har haft i 6 mdr. og de kender godt de forskellige kommandoer på dansk. De lærte det i løbet af 1-2 måneder.

Vores har også fået nye navne. Men de navne de havde i forvejen, var bare navne, som personalet på internatet, havde givet dem og ikke et de som, sådan blev kaldt hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal bare sammenligne det med at lære nye komandoer. Det danske sporg kan det jo ikke alligevel..Så hvis du får en "ordbog" med på det hunden kender og hvordan det udtales og så siger du bare den nye danske komando lige inden den gamle, så skal det nok hurtigt komme:)

 

Navn ville jeg bare skifte, det er jo bare et "se på mig, signal".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en (måske tåbelig) ide om, at nyt hjem = nyt navn og alle mine har fået nye navne hos mig. Min mand taler norsk til dem (helt andet tryk og lyd på kommandoerne), så mine er tosprogede og kan to kommandoer på alt :-D tror slet ikke det bliver svært for din at lære dansk. Held og lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en (måske tåbelig) ide om, at nyt hjem = nyt navn og alle mine har fået nye navne hos mig. Min mand taler norsk til dem (helt andet tryk og lyd på kommandoerne), så mine er tosprogede og kan to kommandoer på alt :-D tror slet ikke det bliver svært for din at lære dansk. Held og lykke med det.

 

Vi taler også både Hollandsk og Engelsk til begge hunde.. Og en lille smule dansk...

 

Det er faktisk en smart ting tror jeg, fordi vi bruger de ord fra hvert sprog som "virker bedst"... F.eks. er det mest rosende ord, som Dexter modtager "bedst" stadigvæk "dyygtiiiig" :lol: Og jeg elsker når jeg høre min kæreste stå der og sige "døktiiiii" :lol:

 

Næste hund bliver trænet på DANSK dog :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...