Hop til indhold

Skod foder

Gæst awina
 Share

Recommended Posts

Gæst awina

Coda har jo kun været her 3 dage, så han fodres med det samme fra avler. I dag begynder vi overgangen til andet foder, for pokker hvor er det et skod foder.

Royal Canin, ikke nok med at jeg betalte en mindre formue for det i maxi zoo, så skider han konstant. Jeg syntes det var udpræget uden sådan at tænke for meget over det, men så her til morgen. Vi stod op kl. 5 og kl. 6 havde han pøllet 3 gange....aj...:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Coda har jo kun været her 3 dage, så han fodres med det samme fra avler. I dag begynder vi overgangen til andet foder, for pokker hvor er det et skod foder.

Royal Canin, ikke nok med at jeg betalte en mindre formue for det i maxi zoo, så skider han konstant. Jeg syntes det var udpræget uden sådan at tænke for meget over det, men så her til morgen. Vi stod op kl. 5 og kl. 6 havde han pøllet 3 gange....aj...:shock:

Så er det ud og i gang med at finde et nyt foder til vaps. Vi havde det samme bavl med Hills som I har med Royal Canin. Det er jo individuelt, hvad hunde trives på, så der er ikke meget andet at gøre end at prøve sig frem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.... Jeg ville ikke sige at RC generelt er et skod foder. Altså, der er meget der er bedre og meget der er værre. Og hvis hunden fungerer på det, er det vel et godt foder???

Bella får bl.a. RC - dog lever hun primært af Orijen og Acana, men et par gange om ugen får hun RC. Ikke mindst fordi vi har fået 5 sække gratis:-)

Har du nogen ide om hvad Cody skal køres over på? Det er jo lidt af en jungle, det med hvalpefoder:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er en hvalp på 8 uger er 3 x pølle på en nat ikke helt usædvanligt.

Og RC er ikke et skodfoder, jeg bruger det selv og er meget tilfreds. Men som de andre også siger, det er forskelligt hvad hunde trives på. Det er dog ikke tilrådeligt at skifte foder alt for mange gange medens hvalpen er helt lille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stresset er han ikke...meget laid back hvalp. Foderet skulle skiftes under alle omstændigheder, syntes bare det er vildt at pølle 7-9 gange i døgnet, men derudover er han også sulten selvom han får lidt mere end han burde.

Plan 1 er at han skal have Nutra Nuggets, men ja det er en jungle og det har da også krævet en del tid og research at blive enig med mig selv om hvad vi skal have, så må vi se hvordan han fungerer på det

Link til indlæg
Del på andre sites

Stresset er han ikke...meget laid back hvalp. Foderet skulle skiftes under alle omstændigheder, syntes bare det er vildt at pølle 7-9 gange i døgnet, men derudover er han også sulten selvom han får lidt mere end han burde.

Plan 1 er at han skal have Nutra Nuggets, men ja det er en jungle og det har da også krævet en del tid og research at blive enig med mig selv om hvad vi skal have, så må vi se hvordan han fungerer på det

De fleste hvalpe er jo sultne. Bella åd som om vi sultede hende, men pludselig da hun var omkring et halvt år, giv hun fra foderet.

Nutra Nuggets kender jeg ikke, men hvis det er det foder din anden hund får (for du har en voksen hund også, ikke?), giver det jo god mening:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo har også en voksen.

Hmm nu har jeg jo ikke haft sådan en type hund før, Nemo var og er jo aldrig sulten, og hundende før ham kan jeg helt ærligt ikke huske hvordan de var med foder de første uger.

Men når han har spist sin portion står han og piver som en tosse ved skålen. Så får han en gulerod i haven i stedet :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hvalp laver kun stort morgen og aften på RC, så det kommer vist mest an på hvad hunden fungerer på. Jeg fortsatte med det fordi hun havde fået det hos opdrætteren og trives :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke det?.

Små hvalpemaver er måske ikke så fleksible som voksne hundes maver. Hvis man tror det er foderets skyld at hvalpen ikke er renlig, kan man jo nå at komme igennem temmelig mange fodermærker i løbet af en uge, og måske bare gøre ondt værre.

Trådstarter kommer selv med en hentydning til problemets kerne: Hvalpen får mere foder end den burde have. Så skider den selvfølgelig også mere. Det kan også være godbidder, man måske har glemt at man har givet osv. Der skal ikke så meget til når det er små nye maver, det drejer sig om. Det er f.eks. derfor jeg altid bruger tørfoderet som godbidder indtil de har gennemskuet at der findes mere lækre ting ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Små hvalpemaver er måske ikke så fleksible som voksne hundes maver. Hvis man tror det er foderets skyld at hvalpen ikke er renlig, kan man jo nå at komme igennem temmelig mange fodermærker i løbet af en uge, og måske bare gøre ondt værre.

Trådstarter kommer selv med en hentydning til problemets kerne: Hvalpen får mere foder end den burde have. Så skider den selvfølgelig også mere. Det kan også være godbidder, man måske har glemt at man har givet osv. Der skal ikke så meget til når det er små nye maver, det drejer sig om. Det er f.eks. derfor jeg altid bruger tørfoderet som godbidder indtil de har gennemskuet at der findes mere lækre ting ;-)

Det kan du måske have ret i, men en hvalp skal nok blive renlig uanset hvad den bliver fodret med. Mine hunde har fået meget varieret foder (og menneskemad) som helt små, fordi jeg tror man anlægger en sart mave, hvis de som små kun får det samme foder. Jeg kunne derfor aldrig drømme om at give to sække af samme mærke, i træk, men sådan er vi jo forskellige. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det kan godt være foderet han skider så meget på - det er alt for mange gange i døgnet. Hunde er forskellige også den måde de optager deres foder på. Derfor behøver RC jo ikke være et dårligt foder -

Min Darwin fik Bozita robur hvalpefoder fra opdrætteren og det sked han også af i døgndrift - indtil jeg skiftede til et all stage foder, så kom der mere ro på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rooolig...det var ikke for at kritisere RC andet end det bare ikke rigtig virker her :slem:

Mht adskillige foderskift hos hvalpe, så regner jeg da kun med ét skift og det oplever næsten alle hvalpe da, da mange ikke fortsætter med det avleren gav, så dét ser jeg absolut ingen problemer i.

Og ser det ud til jeg lige skal sige at det intet har at gøre med renlighed, hvor mange gange han pøller, så jeg ved ikke hvor det kom fra. Vi har ingen uheld haft indendørs endnu.

Godbidder er vi ikke rigtig begyndt med endnu, indtil nu er det kun foderet der anvendes.

Nå men jeg syntes jo bare det var rigtig mange pøller :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RollosDyr

Det jeg personligt synes er problemet ved mange af royal canins fodertyper er at der er meget korn i og det bryder jeg mig ikke om, men jeg er også lidt af en foder-fanatiker ;)

Men en lille hvalp pøller en del til tider, men selvfølgelig skal det heller ikke være noget der virker til at ta' overhånd.

Dog vil jeg sige, at man selvfølgelig skal vente lidt med at skifte foder, så hvalpen lige har fået lov til at komme hjem og vænne sig til det hele :)

Vores hvalpe fik Orijen og Taste of the Wild hvalpefoder, det håber jeg da meget folk fortsætter med, især af de grunde jeg forklarede dem - desværre er det ikke nogle mærker som er til at købe i en dyrehandel og det er jo nok dér mange falder for f.eks. Royal Canin m.fl. og det er efter min mening så ærgerligt.

- Måske jeg er doven, jeg synes da det er nemmere at sidde herhjemme og lige bestille på nettet og så få leveret til døren OG spare et par hundrede kroner *GG* Men jeg er også et dovendyr med sådan noget!

Link til indlæg
Del på andre sites