Hop til indhold

Dogue de Bordeau-dreng og hans menneske siger "Hej"


Gæst Thyra
 Share

Recommended Posts

Spørg Frank herinde fra...han blev vist "overfaldet" verbalt af en kvinde der mente at Lexus skulle gå med mundkurv...indtil han hev papirerne frem og fortalte hende at hun vel ikke engang kunne stave til Dogue De Bordeaux...:mrgreen:

 

 

Jøsses!

 

Se så er det jo en force at have en stor god og dejlig hund, man lige kan dække af eller bare bede sætte sig, mens man overfaldes verbalt. - Nej jeg synes det er grove løjer!

 

Nå, men mit hjerte banker for de her store mastiffhunde og så må man vel tage fordommene med ... Ak.

 

Brøden af "farlig" på min gode gamle tæve, blev taget, da hun i sine sidste år arbejdede sammen med mig på mit arbejde med sen-hjerneskadede mennesker og mennesker med psykiske lidelser.

 

Nye skønne dejlige bamsehund skal det samme, når han er faldet til og har lært at det er mig og søn, der er de nye mennesker som skal elske ham og sørge for hans ve og vel :-)

Redigeret af Thyra
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jøsses!

 

Se så er det jo en force at have en stor god og dejlig hund, man lige kan dække af eller bare bede sætte sig, mens man overfaldes verbalt. - Nej jeg synes det er grove løjer!

 

Nå, men mit hjerte banker for de her store mastiffhunde og så må man vel tage fodommene med ... Ak.

 

Brøden af "farlig" på min gode gamle tæve, blev taget, da hun i sine sidste år arbejdede sammen med mig på mit arbejde med sen-hjerneskadede mennesker og mennesker med psykiske lidelser.

 

Nye skønne dejlige bamsehund skal det samme, når han er faldet til og har lært at det er mig og søn, der er de nye mennesker som skal elske ham og sørge for hans ve og vel :-)

 

Vi har opfundet vores eget forsvarssystem Vaflerne og jeg...:-D...

 

Hvis et par kommer og den ene siger "skal der ikke mundkurv på den der?" kigger jeg på partneren og svarer "skal der ikke mundkurv på den der? den kan du jo slet ik styre"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har opfundet vores eget forsvarssystem Vaflerne og jeg...:-D...

 

Hvis et par kommer og den ene siger "skal der ikke mundkurv på den der?" kigger jeg på partneren og svarer "skal der ikke mundkurv på den der? den kan du jo slet ik styre"...

 

:sjov::klap::klap:!!!!!!!!

Jeg kan seriøst ikke se, hvorfor folk gider blande sig i andres sager på den måde.. Så længe man har styr på sin hund, og den ikke er til gene for andre mennesker. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har opfundet vores eget forsvarssystem Vaflerne og jeg...:-D...

 

Hvis et par kommer og den ene siger "skal der ikke mundkurv på den der?" kigger jeg på partneren og svarer "skal der ikke mundkurv på den der? den kan du jo slet ik styre"...

 

 

:rotf: Åh for en fantastisk snappy comeback! Åh Gud hvor godt sagt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillægsspørgsmål:

 

Jeg har jo haft mastiff i ti år nu og har gennemlevet at være genstand for en del fordomme om min ... Ehm "muskelhunde". De sidste par år synes jeg det gik noget i sig selv igen og jeg slap for stigmatiseringerne.

 

Hvordan ser det ud med bordeauxen? Er der samme fordomme? Jeg var jo noget rystet over at træner for det unghundehold jeg havde fundet, krævede mundkurv! Min vaps er en familiehund. En kærlighedsklump som er vores ven og del af familien :ryste på hovedet af fordomme smiley:

 

Men kan jeg vente mig samme fordomme?

 

Nu er det et par år siden jeg mistede min DdB, alt for ung - men der var godt med fordomme i luften, og det er der også nu, hvor jeg har en Bulldog.

 

Det værste jeg oplevede var en ung mand, der nærmest overfusede mig for at gå rundt på stranden med en "Rednose". Han var simpelthen ikke til at overbevise, så jeg endte med at tilbyde ham min telefon, så han kunne ringe efter politiet. Det ville han alligevel ikke. Men typisk tumpe, der bare har hørt en halv historie i nyhederne, og tror det gør ham til ekspert :roll:

 

Ellers er det mest ældre mennesker, der kommer med kommentarer - "er det ikke en kamphund?" eller "skal den ikke have mundkurv på?"

Jeg anstrenger mig for at svare pænt, og forklare dem hvad det er for en hund, jeg har. Men ikke alle er interesserede i at høre svaret - de vil bare gerne fyre en smart bemærkning af og skynde sig væk :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov::klap::klap:!!!!!!!!

Jeg kan seriøst ikke se, hvorfor folk gider blande sig i andres sager på den måde.. Så længe man har styr på sin hund, og den ikke er til gene for andre mennesker. :-)

 

 

Jeg er enig. Fuldstændig.

 

Jeg tror bare den der "emsighed" og stemplen af hund, dels har baggrund i angst og dels i uvidenhed. Øv.

 

I øvrigt synes jeg jo ikke en douge de Bordeaux ser aggressiv ud eller andet der kunne skræmme. Jeg synes den ser så sød og rar ud og jeg kommer altid til at smile når jeg ser een.

 

Men størrelsen er jo imponerende! Og jeg som hundens menneske, vil hellere mødes af forundring end foragt ;-)

Redigeret af Thyra
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det et par år siden jeg mistede min DdB, alt for ung - men der var godt med fordomme i luften, og det er der også nu, hvor jeg har en Bulldog.

 

Det værste jeg oplevede var en ung mand, der nærmest overfusede mig for at gå rundt på stranden med en "Rednose". Han var simpelthen ikke til at overbevise, så jeg endte med at tilbyde ham min telefon, så han kunne ringe efter politiet. Det ville han alligevel ikke. Men typisk tumpe, der bare har hørt en halv historie i nyhederne, og tror det gør ham til ekspert :roll:

 

Ellers er det mest ældre mennesker, der kommer med kommentarer - "er det ikke en kamphund?" eller "skal den ikke have mundkurv på?"

Jeg anstrenger mig for at svare pænt, og forklare dem hvad det er for en hund, jeg har. Men ikke alle er interesserede i at høre svaret - de vil bare gerne fyre en smart bemærkning af og skynde sig væk :vedikke:

 

Åh suk - folk og deres aggressive adfærd. Kors hvor var jeg blevet ked af det og rystet hvis det var mig.

 

 

Til alle ikke mastiff-elskende folk: Lov mig, hvis i møder mig og den store dejlige vovsedreng, at i ikke overfuser mig :please: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Åh suk - folk og deres aggressive adfærd. Kors hvor var jeg blevet ked af det og rystet hvis det var mig.

 

 

Til alle ikke mastiff-elskende folk: Lov mig, hvis i møder mig og den store dejlige vovsedreng, at i ikke overfuser mig :please: :lol:

Haha.. Hvis jeg møder jer, vil jeg bare gerne have lov til at ae lidt på dens rynker :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Åh suk - folk og deres aggressive adfærd. Kors hvor var jeg blevet ked af det og rystet hvis det var mig.

 

 

Til alle ikke mastiff-elskende folk: Lov mig, hvis i møder mig og den store dejlige vovsedreng, at i ikke overfuser mig :please: :lol:

 

Tror heldigvis ikke at det er HF folk du skal frygte :-D Der bor 2 DDB'er ikke så langt fra os, jøøøøøøøsses de er store, især hannen. Enorm. Er dog længe siden jeg mødte dem, men i hvert fald hilste min mikroskopiske hvalp engang på dem, de var simpelthen så søde og rolige og venlige, og så så det bare for sjovt ud at deres ansigter var større end hele min hvalp :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

AMAGAD listehunde er jo bare så farlige, skal have mundkurv på og dø, åh, aflives mener jeg. Selv her til aften blev Taiki GROFT overfaldet af en pitbull/mastiff blanding som både legede med ham, tumlede med ham, nappede i kind og løb rundt og rundt. De delte endda stænglen på et slatten skrappeblad. Det er for galt. Listehunde er så farlige, guderne forbyde at mit sure løg til en hanhund rent faktisk har en god oplevelse og så med sådan en smuk grå tigerstribet dame, jeg må hellere ringe til politiet og ikke ét ord om, at de hyggede sig mega meget.

 

 

Eller sagt mindre sarkastisk: Hele listehundemissæren er idiotisk. De eneste hunde jeg kender, som lever op til fordommene, der er det sgu da EJERNE som trænger til en mundkurv. Det ville være en STOR samfundstjeneste.

 

Og må vi SÅ få nogle flere billeder af den dejlige krammebamse. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Tillægsspørgsmål:

 

Jeg har jo haft mastiff i ti år nu og har gennemlevet at være genstand for en del fordomme om min ... Ehm "muskelhunde". De sidste par år synes jeg det gik noget i sig selv igen og jeg slap for stigmatiseringerne.

 

Hvordan ser det ud med bordeauxen? Er der samme fordomme? Jeg var jo noget rystet over at træner for det unghundehold jeg havde fundet, krævede mundkurv! Min vaps er en familiehund. En kærlighedsklump som er vores ven og del af familien :ryste på hovedet af fordomme smiley:

 

Men kan jeg vente mig samme fordomme?

 

Hej Thyra

 

Og velkommen til HF :vinken:

 

Glæd dig til dit ophold her - Folk er altid klar med gode råd!

 

Ang. dit spørgsmål om fordomme, så lever de desværre i STOR stil :damn:

 

Jeg går til hundeleg med en, der har 3 dejlige Dogue de Bordeaux hanner, og hver eneste gang skal træneren lige fortælle alle, at det INGEN kamphund er.

Jeg synes faktisk, at hun siger noget meget sjovt "Se lige alt det flæsk (hængelæberne) de har! De ville jo bide sig selv 50 gange, inden de overhovedet kunne få fat i noget andet".

 

Det er en rigtig dejlig hund, du har dig :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

(null)

 

Tusind tak for din velkomst :-)

 

Og mht fordommene har jeg endnu ikke mødt nogen :whew: Men jeg kommer jo nok ikke udenom.

 

Din træner siger det så godt ... :-)

 

De store bamser er slet ikke "designet" til at bide. I øvrigt har de også de mindste tænder overhovedet muligt, i sådan en stor mund. Men åh god og sød han er.

 

Ja, det er nemlig en rigtig dejlig hund sådan een. Men jeg er ked af det er en fordomshund :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak ;-)

 

Ja for han er simpelthen så rar en hund. Godmodig og så mild. Han tåler ikke hårdhænnethed og det har jeg aldrig brugt når jeg træner hund.

 

Han er begyndt at kende mine"hviske"kommandoer og håndtegn nu, hvor vi har trænet det meget.

 

Tak for alle jeres dejligt tilkendegivelser og opbakning omkring min store kærlighedsklump af en hund :lurve:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...