Hop til indhold

hundetræning i tåstrup


Gæst mknud
 Share

Recommended Posts

Gæst mknud

hej alle .jeg har langt om længe fået min hund den er sød og dejlig , men har en "dårlig hørelse" den kommer ikke når jeg kalder.

jeg vil høre om nogen kender et godt sted at gå til hundetræning? jeg bor i tåstrup, men er indstillet på at køre lidt længere hvis tåstrup ikke kan tilbyde noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har trænet i Ishøj´s brugshundeklub.

Det er sådan set fint nok - men man skal bare fastholde sine egne træningsmetoder.

For godt nok siger de at de bruger den positive indlæringsmetode (og det gøre de da også) men desværre bruger de også hårdt ryk i snoren, hvis hunden ikke gøre det den skal.

 

Godt nok træner man PH - et program politihunde også bliver trænet under (så vidt jeg har forstået :vedikke: )

Men de hold man starter på handler mere om at få kontakt til hunden, gå plads, venstre - højre - fremad, indkald og "stress øvelser" (hvor hunden skal arbejde med sin føre, fx gå plads eller dæk - sit med kontakt, imens de andre hunde er tæt på.)

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for alle jeres svar og links , ærgeligt at man som hundeejer i tåstrup er" tvunget" til at tage fra byen for at træne sin hund , p.g.a. en magtsyg formand i taastrup agility klub .Det er mig en gåde hvorfor sådan en mand ikke bliver stemt væk fra posten, og smidt ud af kluben , så kluben kan komme til at køre på måde så både hundeførere og trænere er glade for at komme i kluben for at træne /undervise . Dette burde man nemt kunne gøre på en generalforsamling , det er jo det man bl.a bruger dem til.

jeg vil søge andre steder , indtil dette er sket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor også i Tåstrup og tror egenligt at Sydkystens hundeskole er den mest seriøse klub i områder, også mht til trænernes uddannelse. Har desværre ikke kunne bruge den , da jeg ingen bil har.Hund og træning har også indimellem gode hold i området.

Der er også ved Albertslundbjerget flere klubber, men synes selv ikke godt om dem. Har ikke været der i flere år, men hurtig udskifning af trænerer, så intet følges op.

Som Franziska skriver findes også Ishøj brugshundeklub, vist oprindelig lavet til familiehundetræning, men de fleste trænerer er voldsomme brugshundefan, altså deres træning har baggrund i f.eks rothweilere, og klubben ligger på rothweilerklubbens areal i Ishøj landsby. Gik der selv for 7 år siden med en stor hvalp og ved intet om dens udvikling siden.

Hvis du har bil , vil du nok få mest for pengene i Sydkystens Hundeskole.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket prisniveau tænker du i for et hold?

 

Der findes DKK med træning forskellige steder i storkøbenhavn og DCH har vist træning i Rødovre.

Betaler man hvad det koster, så er der også flere private hundetrænerne samt hundeklubber i Storkøbenhavn.

 

Jeg har været (og er stadig :mrgreen:) glad for hende her: www.72183283.dk med træning i Ishøj og for Katrine Søegaard til Rally og begynderhundetræning gennem www.lyngholm.com; Katrine har træning i Værløse.

Er man til klikkertræning, så er Hund & Træning gode, som Chili Con Caia henviser til og de har da hold i Tåstrup.

 

Et godt råd vil være at tage et smut ud omkring de forskellige steder og se hvordan miljøet og trænerne er; jeg har ihvertfald mere end en gang betalt dyre domme for et hold, hvor jeg intet fik ud af det på grund af manglende kemi med træneren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor også i Tåstrup og tror egenligt at Sydkystens hundeskole er den mest seriøse klub i områder, også mht til trænernes uddannelse. Har desværre ikke kunne bruge den , da jeg ingen bil har.

 

Jeg har heller ikke bil, men det ER muligt at deltage, hvis man virkeligt vil, jeg tager s-toget til Jersie og går fra stationen, men tilstår, man skal virkeligt VILLE til træning så. De har en rigtigt god LP-træner, der er værd at køre efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har gået til rally på sydkystens hundeskole da de startede, det var jeg rigtig glad for, det var med Poul som træner. Men de har skiftet rigtig meget ud her på det seneste, de har blandt andet "overtaget" flere af tak's trænere. Jeg synes de er blevet for "store", men jeg kan sagtens finde på at melde mig til et kursus hos dem hvis jeg kan få Poul til træner.

 

jeg har også gået hos Lilian http://www.72183283.dk/ som Inkognito og er også rigtig glad for hende, det er kun afstanden der holder mig tilbage.

 

det som jeg kunne tænke mig at prøve er Hundetræning - Hunde psykolog - DogWise - Betina Sabinsky jeg har været på et weekend kursus hun afholdte og har en rigtig god fornemmelse af Betina.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Chili Con Caia
jeg har gået til rally på sydkystens hundeskole da de startede, det var jeg rigtig glad for, det var med Poul som træner. Men de har skiftet rigtig meget ud her på det seneste, de har blandt andet "overtaget" flere af tak's trænere. Jeg synes de er blevet for "store", men jeg kan sagtens finde på at melde mig til et kursus hos dem hvis jeg kan få Poul til træner.

 

jeg har også gået hos Lilian http://www.72183283.dk/ som Inkognito og er også rigtig glad for hende, det er kun afstanden der holder mig tilbage.

 

det som jeg kunne tænke mig at prøve er Hundetræning - Hunde psykolog - DogWise - Betina Sabinsky jeg har været på et weekend kursus hun afholdte og har en rigtig god fornemmelse af Betina.

 

Jeg synes også rigtig godt om Betina.. Har selv været på et af hendes kurser:-)

Hun er utrolig sød, og meget behagelig...

Link til indlæg
Del på andre sites

hej alle, 1000 tak for jeres hjælp og gode forslag til alternative steder at træne end tåstrup aglitily klub , da den jo ikke er en muglighed (grundet formanden).

jeg har haft kontakt med hf70 i kastrup , har været ude og snakke med de trænere og hundefører i klubben og fornemmer en rigtig god stemning og et godt sammenhold , så jeg starter op i klubben 14 august .

igen 1000 tak for al jeres hjælp

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...