Hop til indhold

Barn og hund?


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg aner slet ikke hvor jeg skal ligge det her indlæg.. Nu ligger jeg den her selvom det egentlig ikke er en debat.. Og igen er det lidt, for jeg vil bare super gerne have nogle gode råd.

 

Den næste tid, har vi besøg fra Danmark... Dexter er jo ikke vant til børn, og da der er tre stks er det jo noget af et virvar!

 

Jeg tror aldrig han bevidst ville gøre dem noget "desværre" er børnene bare vant til deres egen hund (som også er på besøg), som er super rolig...

 

De elsker at Dexter er legesyg, desværre er jeg super bange for at han skal hoppe op eller gøre skade på dem... Specielt den bette som ikke engang er to år er helt frygtløs, og render jo hen og klapper Dexter :lol: (Oftest rammer hun ham i hovedet eller i munden....:shock:)

 

Igår trænede den ældste med Dexter :lun: Han er 8 år gammel og Dexter forstår jo slet ikke dansk, men alligevel lignede det bare at de havde det super hyggeligt.. Og Dexter var HELT vildt tilfreds for da drengen synes det var for kedeligt servede han en skål godbidder til Dexter :lol:

 

Nå men mit problem er jo at jeg nærmest vogter over Dexter som en høg.. Mest fordi jeg ved at faren til børnene ER bange for at Dexter skal skade dem, og derfor vil jeg bare ikke have nogle misforståelser... Specielt med babyen...

 

Den store dreng ville rigtig gerne lege "hund" med Dexter og de kravlede rundt og tumlede, og Dexter møffede til ham med snuden, hvor til moren gør det klart for drengen at hvis han byder op til leg, så må han altså forstå at man godt kan komme til skade og at Dexter jo ikke ville forstå det på samme måde, og derfor måske komme til at ramme med tænderne...

 

Det forstod han helt fint, det største problem vi har er når det bliver for meget så har begge af de store det med at "løbe væk", og det synes Dexter jo bare er den SJOVESTE leg i verdenen! Så der skal man altså være hurtig!

 

Nå, men hvordan ville i gøre? Jeg havde et kort sekund tænkt at så måtte Dexter i snor, men et eller andet sted tænker jeg også at det kan jo ikke passe?

 

Jeg vil bare blive SÅ ked af det hvis Dexter kradser en af dem, og de så tror han er farlig :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kender jeg ikke dexter så det lidt svært, men hvis jeg går ud fra Maya så har hun en eller anden forståelse for børn.

Min lillebror der er 4 leger så fint med hende, når de ses.. (måske en gang om mdr.)

Og "fange leg" fungere ved at min bror løber væk - fx rundt om en stol og Maya så skal fange ham.

Hun fangere ham så ved at puffe til ham :lun:

 

Jeg tror jeg vil holde øje - men også sige til forældrene at de må styre deres børn. For min oplevelse er i hvert fald at hvis jeg stresser meget over hvad Maya laver hele tiden - bliver hun selv overgearet og faktisk mere voldsom en hvis jeg bare tog det lidt med ro.

(ikke sagt at dexter skal have lov til at tromle dem - men ja - nu det blevet totalt rodet der her.. )

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan ikke forvente at forældrene holder styr på deres børn, som du selv skriver, er deres egen hund vant til at forholde sig i ro, det er Dexter ikke, når vi er i Norge / har besøg fra Norge, så får Petrine snor og mundkurv på, jeg er 100% sikker på hun ikke kaster sig frådende over nogen, men jeg ved lige så sikkert, at hvis en unge får mast Petrine op i et hjørne og stikker en finger i øjet på hende, så hakker spætten og en eller anden forælder kan risikere at være hurtig til at afstraffe Petrine.

 

Og nej, det er ikke fair at få mundkurv eller snor på i sit eget hjem, men det gør i hvertfald mig tryg og rolig. Jeg ville klart holde Dexter under opsyn og så ellers adskilt fra børnene, jeg ville ikke overlade det ansvar til forældrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er børnene til at tale med om at man ikke løber væk? Mine kan godt forstå, når jeg siger sådan noget til dem. Jeg synes, det er forældrenes ansvar, men er godt klar over, at det slet ikke er sikkert, de er gode nok til hundsk til at kunne påtage sig opgaven.

 

Jeg ville være ekstra på den næste tid og sørge for, at det blev så godt som muligt for både hund og børn. Dexter lade jo til at være glad for børnene, så han lærer nok hurtigt, hvordan man leger med dem. Hjælp dem til samvær :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter er virkelig en vidunderlig hund... I går måtte jeg stå med åben mund og bare tænke "Han ER jo fantastisk"...

 

Den første dag blev han jo ved at ville hen og tumle når de to drenge ville "lege hunde"... I går gjorde de det igen, og Dexter satte sig fint et par meter væk og kiggede på!

 

Bagefter legede de fangeleg (drengene), og da en af dem tager Dexters bold reagere Dexter jo ved at han vil være med, drengen løfter bolden over hovedet og jeg når lige at tænke "Nooooooo"... Dexter gør anspring til at hoppe op og drengen nærmest panisk skriger "Neeeej Dexter", og Dexter stopper sit hop halvvejs i luften :shock:

 

Han rør ikke deres sko osv som ellers er smidt over det hele... Jeg har fortalt dem at hvis ting ligger på gulvet så tror Dexter det er hans! Han nåede at stjæle en bamse, og efterfølgende har de været super gode til ikke at smide med tingene.

 

Men tror også Dexters energi er ved at være brugt op :lol: Han er jo ikke vant til at have sin egen have, og nu har han jo endda en "veninde" som gider at lege også :lol: De to leger bare PERFEKT sammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror nu at jeg trods alt ville tage det temmelig roligt - Dexter viser jo at han godt kan klare situationen, så du kan vist godt slappe af , men jeg mener nu stadig at det er FORÆLDRENES ansvar hvordan børnene opfører sig og selvfølgelig hundeejerens ansvar hvodan hunden opfører sig, jeg mener ikke vi som hundeejere kan have ansvar for hvad børn der er på besøg sammen med deres forældre foretager sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...