Hop til indhold

To hunde - vild hvalp

Gæst awina
 Share

Recommended Posts

Gæst awina

Coda er en aktiv hvalp på 9 uger, der er næsten lige så stor som Nemo som er en aktiv hund på 3 år.

Nemo tillader Coda at gå rigtig langt, han siger ikke rigtig fra. Coda får lov at snige sig ind på ham og jumpe op på hovedet af ham, bide ham i bagben, hale osv. Jeg har indtil nu vist Nemo at jeg nok skal opdrage på denne hvalp og stoppet ham, når jeg kan se Nemo ikke gider og Coda bliver for vild. En enkelt gang har jeg faktisk set Nemo prøve at løbe væk fra denne irriterende hvalp.

Jeg er målløs over Nemos reaktion på Coda, han er ellers en hund der nok skal sige fra. Men han passer på babyen hele tiden og giver ham bare meget lang snor.

Ville I lade ham blive ved indtil Nemo sættter ham på plads eller vil i fortsætte med at blande jer?

Grunden til jeg blander mig (foruden at beskytte Nemo lidt) er at jeg ikke syntes Nemo skal tvinges til at gøre ham noget når nu han er så sød ved ham.

Grunden til ikke at skulle blande mig, er en bekymring for at Nemo aldrig får sat sig i respekt, hvilket han gerne skulle inden Coda bliver større end ham.

Hvad siger I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Coda er en aktiv hvalp på 9 uger, der er næsten lige så stor som Nemo som er en aktiv hund på 3 år.

Nemo tillader Coda at gå rigtig langt, han siger ikke rigtig fra. Coda får lov at snige sig ind på ham og jumpe op på hovedet af ham, bide ham i bagben, hale osv. Jeg har indtil nu vist Nemo at jeg nok skal opdrage på denne hvalp og stoppet ham, når jeg kan se Nemo ikke gider og Coda bliver for vild. En enkelt gang har jeg faktisk set Nemo prøve at løbe væk fra denne irriterende hvalp.

Jeg er målløs over Nemos reaktion på Coda, han er ellers en hund der nok skal sige fra. Men han passer på babyen hele tiden og giver ham bare meget lang snor.

Ville I lade ham blive ved indtil Nemo sættter ham på plads eller vil i fortsætte med at blande jer?

Grunden til jeg blander mig (foruden at beskytte Nemo lidt) er at jeg ikke syntes Nemo skal tvinges til at gøre ham noget når nu han er så sød ved ham.

Grunden til ikke at skulle blande mig, er en bekymring for at Nemo aldrig får sat sig i respekt, hvilket han gerne skulle inden Coda bliver større end ham.

Hvad siger I?

Jeg har haft en del hvalpe i løbet af de sidste 8 år og jeg kan ikke komme i tanker om enkelte episoder, hvor jeg har blandet mig. Jeg sørger imidlertid for at den voksne får hvalpefri tid hver dag i hjemmet (f.eks. et babygitter) og den voksne er alene på lufteture mm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg læser at der er en helt normal reaktion. Nemo lader hvalpen "snigløbe" sig - det vil vende når de har lært hinanden lidt bedre og kende. Nemo skal nok tage den "opdragende" pote på når tiden er inde.

Du skal give både Nemo og Coda frikvarter fra hinanden - det kan man gøre ved at bruge bur eller adskille dem på anden vis. Giv hvalpen et sted hvor den har sine ting - legetøj med videre og hold den voksne hund væk derfra og omvendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super...de får tid hver for sig, børnegitter er guld værd! Nemo nyder tydeligt at "holde fri" ind i mellem.

Jeg syntes det er vildt hvad man kan slippe af sted med fordi man er en hundehvalp....

'Nemo finder et kødben og ligger sig med det ude på græsset, det opdager Coda der drøner hen for at tage det. Nemo rejser sig og drejer sig væk, tydeligt irriteret, men Coda fortsætter. Coda får fat i den anden ende af kødbenet og begge hunde trækker og trækker. Nemo vinder, han er trods alt både størst og ældst. Men så sætter Coda sig ned og siger to ynkelige "piv piv" hvilket gørat Nemo smider alt hvad han har i hænde.....nårh nej...i munden og skynder sig hen for at se hvorfor baby græder...baby stjæler herefter kødbenet og stikker af. Nemo gider ikke følge efter! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er også hvalpefri tid, både når jeg lufter dem hver for sig (dagligt) eller skiller dem af med et børne gitter når jeg kan se på den gamle at nu har hun fået nok.

Derud over kan den gamle til hver en tid hoppe ind på min datters værelse og ligge der, der kan desværre bare ikke følge med i hvad der sker i resten af huset, derfor fravælger hun ofte den mulighed hvis ikke min datter er derinde.

Har blandet mig en enkelt gang eller to, hvor jeg synes Aiyo blev lige strid nok, og den gamle ikke rigigt kunne finde ud af /ville sætte hende på plads, siden har der intet været de ikke kunne klare selv , og de tosser rundt og er ved at vælte hele huset er ind i mellem i tvivl om det er en gammel hund og en hvalp jeg har eller om det er 2 hvalpe ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites