Hop til indhold

Skør snude

caro2001
 Share

Recommended Posts

Da vi var i København, så vi en gul Labrador (det lignede en labrador), den havde en to farvet snude, den var sort med sådan en lyserød form på (det lignede lidt noget af en flod der gik skråt ned i det sorte.

Er det nomalt, har din hund sådan en?

Bliver snuden ensfarvet når den bliver ældre? (det var en hvalp).

:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sikkert snownose, meget normalt for gule labber og goldens. Næsen behøver ikke nødvendigvis være en farve, men kan godt være både sort og lyserød.

Og nej det er ikke sikkert den ændrer farve. Og gør den, vil den sikkert skifte tilbage igen

Det kan jo også være en blanding, hvor den så bare har fået 2 farvet snude, det sker

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min Darwin har mildest talt haft en sjov næse farve mens han voksede til. Der var perioder hvor den stort set ingen farve havde, så var den rødlig og det kom og gik - så jeg begyndte at spekulere på, hvad søren der skete med den næse.

Du kan se det her billede af Darwin da han var 4 måneder gammel - farven blev nærmest slidt af og han så mærkelig ud i en lang periode hvor farven kom og gik. I dag hvor han er 2 år er næsen endt med at blive mørkebrun.

DSC01566.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Darwin har mildest talt haft en sjov næse farve mens han voksede til. Der var perioder hvor den stort set ingen farve havde, så var den rødlig og det kom og gik - så jeg begyndte at spekulere på, hvad søren der skete med den næse.

Du kan se det her billede af Darwin da han var 4 måneder gammel - farven blev nærmest slidt af og han så mærkelig ud i en lang periode hvor farven kom og gik. I dag hvor han er 2 år er næsen endt med at blive mørkebrun.

[ATTACH=CONFIG]91289[/ATTACH]

Hehe, men den var ikke på somme måde det var mere adskilt.

Ok JeanetteH jeg er ret sikker på det var en labrador. den var tolv uger og med det dejligste sind den var så sød og rolig, kælen og lækker:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var en ung hvalp, så kan det være, at farven ikke var færdigudviklet.

Mange hvalpe fødes med lyserøde snuder, der med tiden får flere og flere sorte pletter, indtil de er helt sorte.

http://www.hunde-forum.dk/attachments/berner-sennen/1484d1216830470-temperament-og-arvelige-sygdomme-hos-berner-sennen-kelso.jpg

---Den sidste berner, jeg havde, havde rester af det lyserøde inde i næseborene i flere måneder efter jeg havde fået ham..

lercheonline.dk - Velkommen til lercheonline.dk

Hos retrieverne er snuden som regel allerede sort når man henter 8-ugers-hvalpen. Men der kan sikkert være undtagelser.

---Men hos de allerfleste ender snuden altid med at blive helt sort..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var en ung hvalp, så kan det være, at farven ikke var færdigudviklet.

Mange hvalpe fødes med lyserøde snuder, der med tiden får flere og flere sorte pletter, indtil de er helt sorte.

http://www.hunde-forum.dk/attachments/berner-sennen/1484d1216830470-temperament-og-arvelige-sygdomme-hos-berner-sennen-kelso.jpg

---Den sidste berner, jeg havde, havde rester af det lyserøde inde i næseborene i flere måneder efter jeg havde fået ham..

lercheonline.dk - Velkommen til lercheonline.dk

Hos retrieverne er snuden som regel allerede sort når man henter 8-ugers-hvalpen. Men der kan sikkert være undtagelser.

---Men hos de allerfleste ender snuden altid med at blive helt sort..

Jeg ser da mange gule labber med lyse snuder:genert: Det er en af grundene til at jeg ikke vil have en gul, nemlig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser da mange gule labber med lyse snuder:genert: Det er en af grundene til at jeg ikke vil have en gul, nemlig

Vores lab har mørkebrun snude, jeg har ikke lige et nyt billede af ham men et fra da han var 4 måneder, måske det kan bruges da snuden ikke har ændret sig særlig meget. her er det:Mambo hvalpen.jpg

Den er dog blevet lidt mørkere:klap: .

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men er der forskel på lyse snuder og spættede snuder.

Silkes snude var sort da hun var ung, men med alderen er den blevet mere brunlig, især om vinteren. Om sommeren bliver den mørk og solbrændt.

Men det er jævnt fordelt, med bløde overgange. Det ser nærmest ud som om hun har slidt snuden mod jorden ved hendes mange fodersøg.. :mrgreen:

vintersnudeIMG_3745e.JPG

Sommersnude ------------------- Vintersnude..

Hvis der er skarpe skel mellem lyserød og sort, så er det nok enten en snudeskade :megaked:eller (mest sandsynligt) en endnu ikke helt færdigfarvet hvalpesnude.

sommersnudeIMG_2821e.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Aiyo havde lyserød og sort snude da hun blev født, idag 3mdr gammel er den helt sort [ATTACH=CONFIG]91300[/ATTACH] 5 dage

[ATTACH=CONFIG]91301[/ATTACH]10 dage

[ATTACH=CONFIG]91302[/ATTACH]12 timer

[ATTACH=CONFIG]91304[/ATTACH] 10 uger gammel

Så den er skiftet meget undervejs

Hehe nurh hvor er den sød!

Link til indlæg
Del på andre sites

så skynder jeg mig da lige og smide et til at ham.............

[ATTACH=CONFIG]91306[/ATTACH]

Baxter og han veninde molly...........

[ATTACH=CONFIG]91307[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]91308[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]91309[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]91310[/ATTACH] :hjerte:

Han er bare så lækker med den snude:lun: .

Link til indlæg
Del på andre sites

Aiyo var godtnok moj bette engang..... :lun:

Men hun er superlækker! Også som "stor" 3-måneders med sort snude.. :lol:

Ja hun var en bette en men med hendes 177 g var hun alligevel, den største i kuldet:-D

idag vejer hun 2989 gram så der er en lille forskel :lol:

Glæder mig til at jeg skal lægge hus til hvalpetræf her i november, bare for at se hvor store de andre er blevet , hendes bror ser vi da en gang eller to i ugen super hyggeligt og han får bank hver gang gør han :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

De gule labber fødes med lyse næser og trædepuder. Hvis de har rigtig pigment, så kommer farven i løbet af 1 uges tid.

Her er en af Maggies kuldsøskende 3 dage gammel

Pona_dag04_01.jpg

Og her som 14 dage gammel

Pona_dag09_01.jpg

og lige inden de flytter hjemmefra som 8 ugers er næserne fine og sorte

(det er Maggie til venstre)

Pona_dag37_05.jpg

Hvis næsen ikke er sort som helt ung, så mangler der noget pigment - evt. noget brunt i et sted i stamtavlen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rrrrrrrrrrrr:lun::lun::lun:.... De er bare uimodståelige....... Sådan en må jeg have næste gang..... :genert: Om mange, mange år, selvfølgelig.....

Men allerede da hvalpene var 3 dage gamle havde de altså brune snuder? Altid? For så var det nok ikke en gul lab-hvalp, som TO så.

Men det kan være en lab-aussie-blanding eller en lab-berner-blanding.. :???:

Uanset snudefarve, så er vapperhvalpe uimodståelige...

Men jeg husker godt da jeg så min første berner for første gang.. Han havde lyserøde pletter på snuden:shock:... Men opdrætter lovede med garanti at snuden nok skulle blive HELT sort. :lol:

Det ser sødt ud på en hvalp, men når man står og drømmer om hvalpen som fantastisk udstillingshund, så er man ikke vildt glad for pletter på snuden.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites