Hop til indhold

Hvalp


Gæst vivi68
 Share

Recommended Posts

Hejsa..

 

Er der nogen der kan hjælpe.

 

Jeg har fået en hundehvalp( shih Tzu ) men den spiser sin egen afføring:cry:, hvad gør jeg ved det??

 

hilsen Vivi

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Rikke.

 

Men jeg har prøvet ananas, men det hjalp ikke. nu har jeg købt nyt hundefoder, så må jeg se..

 

Giver I hundefoder eller koger I ris til dem.

 

vivi

 

Ananas plejer ellers at virke, men hvad, ingen regler uden undtagelser :mrgreen:

 

Selv har jeg ingen hund endnu (de oplysninger jeg har givet, er fra et hundeprogram med proff. adfrædsbehandler, der skulle behandle en hun for samme problem), men når jeg skal have hund, bliver det hundefoder i hele dens hvalpetid, fordi jeg vil være p***** bange for at den bliver fejlernæret, mens den vokser. Men det varierer meget med, hvad man giver fra hundeejer til hundeejer.

 

Ikke fordi jeg har den store forstand på det, men hvilket foder giver du din hvalp?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hvalp havde en kort periode hvor det eneste kræet ville spise var pedigree :mad: jeg havde fået en prøvepose og det var ALT jeg kunne få i hende.... var så nervøs for at hun slet ikke ville spise, så lod hende få det, selvom jeg ikke havde lyst til at hun skulle spise den slags "junk-food"...

 

i den periode åd hun andre hundes afføring hvis hun fik lov :???:

 

nu er vi skiftet til Olivers (har været igennen mange andre! Royal canin, hills, eaglepack og eukanuba - ingen af dem har hun ville have!)...

 

Olivers vil hun gerne have (lidt!) af og så får hun hjemmelavet ved siden af (efter annemaries opskrift som kan findes i fodertråden) ... og hun spider ikke længere afføring ... :5up:

 

så mit bud er at der "mangler" noget i hendes foder.... hvad får hun?

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv med Kaprotabs det virker. Kan købes på apoteket uden recept. Det fik vi anbefalet af Københavns Dyrehospital da vi var der i anden anledning.

 

Forøvrigt tror jeg ikke det er fordi der mangler noget i foderet, jeg tror nærmere det er en generel hvalpeting, nok noget med at rydde spor op efter sig selv, men der må de der er klogere end mig nok bryde ind :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv med Kaprotabs det virker. Kan købes på apoteket uden recept. Det fik vi anbefalet af Københavns Dyrehospital da vi var der i anden anledning.

 

Forøvrigt tror jeg ikke det er fordi der mangler noget i foderet, jeg tror nærmere det er en generel hvalpeting, nok noget med at rydde spor op efter sig selv, men der må de der er klogere end mig nok bryde ind :rolleyes:

 

jeg er absolut ikke en af de kloge der bør bryde ind :blink: men vil lige nævne at Karla aldrig rørte sit eget.... kun fremmede hundes.... så tror ikke helt på "oprydnings" teorien.... med mindre hun ville rydde op efter de andre, :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej VIVI68

 

Royal Cainn er et rigtigt godt produkt. :-D Jeg har også selv en Shih Tzu hvalp på 4 md. De laver altså også special foder til Shih Tzu hos Royal Cainn. Dette begynder jeg at bruge indenfor kort tid. Så er jeg sikker på at hun får lige hvad hun skal have og det er sikkert også smadder godt for pelsen.

Lige nu får hun Mini Junior fra 2 til 10 md. Dette vil jeg så blande med Shih Tzu foderet.

 

Og så lige et andet råd. Dryp hendes øjne med saltvand ca. hver anden dag blot er par dråber i hvert øje. (Det fås på apotektet i små ampuller.) Dette gør underværker, da de desværre har tendens til at få en masse snaks i øjne.

 

Mvh

Lilo

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej igen Vivi :vinken:

 

Jeg har taget kontakt til min dyrlæge da min Shis tzu Lilo også begyndte at spise afføring både sit eget og andres.

Dette er helt normalt. Nogen hunde gør det og andre ikke. Hunde er generakt tiltrukket af fordærvet mad og dette er det som gør at de også bliver tiltrukket af Høm, hømmer. Alt det med fodret er åbenbart blot en gammel skrøne...Hold din hund i kort snor så du kan holde øje med hvad den stikker snuden i. Lad vær med at slippe den løs før du er sikker på at du kan kalde den til dig. Jeg bruger godbidder til at lokke min tilbage. Og det virker. Jeg har dem i en bøtte som jeg ryster og hun ved hvad der er i bøtten. Jeg håber du kan bruge lidt af ovenstående. :5up:

 

P.S Min Lilo er ikke så interesseret i andres afføring mere så jeg håber det bare var en kort periode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1.gangs-ejer

Jeg har også en shih tzu (5 mdr). Jeg har aldrig døjet med hun spiser afføring.

 

Hun får Royal Canin Breed Shih Tzu junior. Det er rigtig godt. Kan hvert fald anbefales :lol::lol:

 

Lilo: Tak for rådet med øjnene. Det vil jeg til at prøve. Ved du forresten om de kan skifte farve?? Min er sort og hvid. Nu er hun begyndt at blive grå i bunden af det hvide - øv øv!! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en shih tzu (5 mdr). Jeg har aldrig døjet med hun spiser afføring.

 

Hun får Royal Canin Breed Shih Tzu junior. Det er rigtig godt. Kan hvert fald anbefales :lol::lol:

 

Lilo: Tak for rådet med øjnene. Det vil jeg til at prøve. Ved du forresten om de kan skifte farve?? Min er sort og hvid. Nu er hun begyndt at blive grå i bunden af det hvide - øv øv!! :megaked:

 

Alle hunde kan skifte farve! :-D De skal være ret så voksne, før man kan "vide" ca, hvad man ender med. Os især en farve som sort ændrer sig meget gennem hundens liv. Min Milo (løwchen) var hvid med helt kulsorte pletter da han blev født. Men nu er hans sorte plet i hovedet blevet lysebrun i bunden, grå længere ude, og sort i spidsen. Tillige er den ene sorte plet på rygge begyndt at blive grå på ca. halvdelen af pletten. De andre sorte pletter er stadig kulsorte. Jeg synes det er skønt, og gør Milo til den han er. Og så er det jo lidt spændende at se, hvordan han udvikler sig farvemæssigt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej 1.gangs ejer

 

Jo jeg tror Milo har ret for min har også skiftet farve. Lilo er hvid og sort men er for længe siden begyndt at blive grå og mørkebrun i det sorte. Tjaa sådan er det bare, men det har også sin charme. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Gæst mussepig1965

hej vi har fået en shih tzu som nu er 10 uger... han er en glad lille dreng.

 

vi har dog haft til diskution hvad vi skal gør i forhold til at han ofte gør af os når vi enten ser tv eller når vi sætter os ved spisebordet... vi opfatter det som at han vil have opmærksomhed hvilket han får meget af tiden.. men på disse tidspunkter vil vi gerne have ro af ham.... hva gør vi ved det...???

 

problem 2. han elsker at løbe efter vores ben/fødder når vi går frem og tilbage i huset... hvad gør man for at stoppe dette..?

 

håber i kan give et bud på disse spørgsmål. så vi her hjemme kan finde en ens løsning, da vi er af den overbevisning at vi skal handle ens alle i familien for at hunden forstå budskabet fra os... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
hej vi har fået en shih tzu som nu er 10 uger... han er en glad lille dreng.

 

vi har dog haft til diskution hvad vi skal gør i forhold til at han ofte gør af os når vi enten ser tv eller når vi sætter os ved spisebordet... vi opfatter det som at han vil have opmærksomhed hvilket han får meget af tiden.. men på disse tidspunkter vil vi gerne have ro af ham.... hva gør vi ved det...???

 

problem 2. han elsker at løbe efter vores ben/fødder når vi går frem og tilbage i huset... hvad gør man for at stoppe dette..?

 

håber i kan give et bud på disse spørgsmål. så vi her hjemme kan finde en ens løsning, da vi er af den overbevisning at vi skal handle ens alle i familien for at hunden forstå budskabet fra os... :blink:

 

Vi har en Shih Tzu på 16 md. Hun kan også godt finde på at gø af os, når vi ser TV eller sætter os ved spisebordet.

Og der er ingen tvivl om, at det er for at få opmærksomhed.

Vi har taget den beslutning, at vi ikke giver hende noget, når vi sidder ved spisebordet, så når hun sætter sig ned og gøer, så siger jeg: "Nej, det er mors" ........... dette plejer at betyde "du får ikke noget af det her".

Nogle gange kigger hun fornærmet på mig og tier stille - men nogle gange kan hun blive ved med at gø i længere tid, og så tager jeg hende og sætter hende ud i bryggerset og lukker døren til vi er færdige med at spise.

 

Muligvis husker hun det næste gang vi spiser. Ellers gentager vi øvelsen.

 

Når vi ser TV vurderer jeg om hun har grund til gerne at ville have opmærksomhed. Hvis jeg ved, at vi har haft for travlt og måske har forsømt hende lidt i løbet af dagen, ja - så må jeg indrømme, at så giver jeg mig, og tager en tumle-/legetur med hende på gulvet.

Men hvis jeg ved, at hun ikke har nogen grund til at søge opmærksomhed, så ignorerer jeg hende selvom hun måske gøer flere gange, og det virker som regel.

Men man skal være klar over, at en Shih Tzu ikke gøer så forfærdelig meget, så når de gøer er der tit en grund.

Vores gøer f.eks. altid :

1. Hvis hun kan se noget af sit legetøj ligge oppe på et bord eller reol - så gøer hun........

2. Hvis hun har fået noget skubbet ind under en reol / skab, så er det nøjagtig det samme...

ligesom for at sige ...... kan du da ikke se, jeg ikke kan nå det.

 

Mht til at løbe efter fødder/ben - så tror jeg det er en hvalpeting - Soffi gjorde det også i starten ligesom hun brugte tænderne, når vi legede - men begge dele er helt væk nu, og det har det været meget længe, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst mussepig1965

hej...

min hund er efterhånden blevet 7 mrd og han kan stadig finde på at gø når vi spiser eller ser TV... jeg er godt klar over det er opmærksomhed han vil ha, men ved også at det mangler han ikke...så han er bare klog nok til at prøve når han kan se vi er optaget af noget andet.. :)

 

 

ang. at spise "lort" så kan jeg fortælle at min hund elsker harrelort og går dirkte efter det... men det eneste man kan gør er at holde den fra de steder der ligger lort... og forøvrigt skal man ALTID have sin hund i rem... hvis man har sin hun kær og så kan man jo også styre uden om Lorten. :)

 

Min hund er også købet som Helt sort, men nu hvor han er 7 mrd er han begyndt at få hvide/grå pletter rundt om kring og nogen steder er han brun... så en Helt sort Shih-tzu er ikke let af finde når de er fuldvoksne... ;)

 

Men vil lige stille et sidste spørgsmål...???? jer der har sort Shih-tzu har jeres hund under pels.... jeg har ladt mig fortælle at de sorte ikke får underpels som voksen...????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99

Hejsa..

 

Tillykke med hvalpen først og fremmest... Vil også lige sige, at det kan måske være, fordi hunden har set sin mor gør det. Tæven rydder jo op efter hvalpene. Vores nye hvalp gjorde det også i starten. Heldigvis ser det ud til, at ud hun har stoppet med det, hun har skidt et par gange inden for, og dem har hun ladet være... :) held og lykke med det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...