Cricht Besvaret Oktober 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2012 Yes! Så starter vi på hvalpemotivationshold! Endelig fik vi brev fra træneren, vi starter på lørdag! Glæder mig til at komme afsted og se hvor kvik hun er Håber der er nogen søde hunde og hundeejere, tænk hvis man var så heldig at kunne møde en fremtidig legekammerat til hende.. Jeg tror også det er tid til nyde udfordringer nu, og håber virkelig at vi kan få indkald til at blive rigtig godt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret Oktober 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2012 Bliver spændende....hvor skal I gå henne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret Oktober 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2012 Bliver spændende....hvor skal I gå henne? Nede ved Mosede Fortet i Karslunde/Greve ved en fyr der hedder Jim. Der er teoriaften her den 25., i DKK lokaler her i Jersie, deres hovedkvarter. Vi havde håbet på også at kunne gå til træning der, for der er ca. 100 meter derhen, meen kunne desværre ikke lade sig gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret Oktober 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2012 Nede ved Mosede Fortet i Karslunde/Greve ved en fyr der hedder Jim. Der er teoriaften her den 25., i DKK lokaler her i Jersie, deres hovedkvarter. Vi havde håbet på også at kunne gå til træning der, for der er ca. 100 meter derhen, meen kunne desværre ikke lade sig gøre Hvor bliver det godt for jer...:banan: Ludwig syntes i hvert fald at det ar sjovt sidst, og dejlig træt bagefter. Skal i træne med ex. Clicker? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret Oktober 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2012 Hvor bliver det godt for jer...:banan: Ludwig syntes i hvert fald at det ar sjovt sidst, og dejlig træt bagefter. Skal i træne med ex. Clicker? Jeg håber og krydser også alt hvad jeg har for at hun vil synes at det er sjovt! Jeg er nu ikke så bange for hendes reaktion, hun eeeelsker både mennesker og andre hunde.. Det er mere måske en lille frygt for at der kun er bitte små mini-hunde på holdet, for så bliver der jo altså ikke mange der gider lege med min lille klodsmajor af en Mastiff Jeg er også spændt på at se hvor længe der går inden hun ligger sig til at sove midt på træningsbanen Carla-leg og træning foregår jo normalt i meget korte intervaller da hun så mener at NU har vi altså været aktive nok, og at det er tid til en lur Så 1,5 times træning og leg bliver en udfordring for hende tror jeg! Vi træner allerede med clicker nu, bare det mest basale: sit, dæk, stå, bliv og indkald. Og det fungerer fint, hun ved udemærket hvad clickeren betyder og kan alle kommandoerne, dog kun med håndtegn endnu. Forhåbentlig bliver hun bare super god når træningen kommer igang, men har ikke de vilde forventninger.. Hun er trods alt en Mastiff og træning er jo altså ikke de gør sig mest i (for ikke at nævne at godbidder også er sådan lidt, "mjaaaa når du nu giver mig den sådan lige foran næsten, kan jeg da godt spise den"-agtig) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Oktober 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2012 Altså hvis hun ikke er interesseret i godbider, så er der noget galt med mastiff-genet:mrgreen:. Nej spøg til side, tricket til at få en mastiff til at træne er rigtig gode godbider! Martha skal fristes af noget spiseligt for at ville yde til træning, derfor vil jeg råde dig til at finde nogle lækre godbider, som ligger langt fra hendes tørfoder, og som hun kun må få ifbm træning. Derudover skal træningen være sjov - Martha vil gerne yde, hvis nogle af øvelserne også tilpasses hende. Hun elsker øvelser, hvor hun må bruge sin krop, så afveksling mellem stille/i ro øvelser og action øvelser har været vejen frem herhjemme. Rigtig god fornøjelse! Var i forresten afsted til udstilling i lørdags? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret Oktober 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2012 Altså hvis hun ikke er interesseret i godbider, så er der noget galt med mastiff-genet:mrgreen:. Nej spøg til side, tricket til at få en mastiff til at træne er rigtig gode godbider! Martha skal fristes af noget spiseligt for at ville yde til træning, derfor vil jeg råde dig til at finde nogle lækre godbider, som ligger langt fra hendes tørfoder, og som hun kun må få ifbm træning. Derudover skal træningen være sjov - Martha vil gerne yde, hvis nogle af øvelserne også tilpasses hende. Hun elsker øvelser, hvor hun må bruge sin krop, så afveksling mellem stille/i ro øvelser og action øvelser har været vejen frem herhjemme. Rigtig god fornøjelse! Var i forresten afsted til udstilling i lørdags? Tak for tippet :5up: Vi vil prøve med pølser i små stykker til træningen på lørdag, dem virker hun ret interesseret i, og det har hun heller ikke fået før som godbidder Jeg er simpelthen så spændt på hvordan hun tager det! Ja vi kørte til Lundby og hyggede med Mastiffer Der var kun 11 tilmeldt, men det var egentlig ok at der ikke var vildt mange, for det var jo første gang hun overhovedet oplevede at være sådan et sted henne, og desuden var der jo en del flere sankt bernhards hunde så der var riiiigeligt at se til i forvejen! Hun NØD det bare og klarede til UG og kryds og slange eller hvad det nu hedder Da vi kom derned var hun straks meget opmærksom på alle de andre hunde, og for første gang var det faktisk hundende hun synes var mere spændende end alle de mennesker der var helt betaget af hende og skulle nusse og kæle hende. Hun er jo ellers meget menneskeglad Hun fik leget rigtig godt med en 4 måneder gammel sankt bernhard hvalp og de tumlede rundt og det blev ret vild leg på et tidspunkt, så sankt bernhard ejeren lige måtte trække sin hvalp til sig, for hun skulle udstilles og var jo blevet helt rodet og beskidt i pelsen Men begge hvalpe synes det var så herligt og der var dejlig meget plads de kunne tumle rundt på! Hun fik også stiftet bekendtskab med de store drenge :klap: Harley (tror jeg han hed), 110 kg Mastiff på 2,5 år, der var lige så frisk på leg som Carla :5up: Så de to tumlede også rundt, og jeg var i starten en smuuule hønemor, for ville jo ikke have hun skulle blive tromlet af sådan en stor basse, men hun sagde bare ikke en lyd og nød det bare 110% at få leget lidt vildt med nogen størrelser der kan tåle at man dasker til dem :slem: Hun er bestemt ikke bange af sig! Selv de lidt ældre hanner gik hun bare hen til og daskede til med poten, og prøvede at stjæle deres pølse-godbidder, så hun fik jo selvfølgelig smigret sig ind hos nogle af de andre ejere så hun fik lidt af de gode godbidder Det var bare sådan en god positiv oplevelse for både hende og os! Skønt at se hende sammen med "hendes egen slags", for man kunne virkelig se at hun passede ind i mængden selvom hun jo stadig bare er en lille baby Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret Oktober 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2012 Så har vi været til træning første gang! Det gik bare så GODT!!! :banan: Carla er simpelthen så glad og sød overfor andre hunde, går bare stille og roligt hen og snuser, og lader dem snuse til hende alt hvad de vil. Ikke én gang satte hun sig imod at en af de andre kom hen og snussede.. Men det er godt nok en broget flok, både hvad angår alder på hvalpene og hvad angår racer.. Det er lige fra 8 uger op til 7 måneder Hundende var 2 labrador, en chow chow (Nuuurh en sød fluffy bamse Ham og Carla kunne godt lide hinanden!), en flatcoated, en finsk laphund (tror jeg nok), cockerspaniel, en blandingshund som var noget hyrde-noget (kan ærlig talt ikke huske det og ejeren vidste det vist heller ikke helt selv) og den sidste var ifølge ejeren en GD-blanding hvor der også var dalmantiner i.. Sidstnævnte vil jeg så lægge hovedet på blokken på, også havde amerikansk bulldog/amstaff i sig, det hovedet var IKKE til at tage fejl af :hmm: Dalmantineren passer godt nok med de svage prikker den havde, men uhh blev bare så gal over at han prøvede at bilde alle ind i begyndelsen at det var ren GD - Hallo hvor dumme tror du folk er?! Da han på spørgsmålet "hvad er det for en?" bare svarede "Grand Danois", spurgte jeg ham på en anden måde: "hvad er det en blanding af?" (eftersom jeg INTET GD kunne se!) og så var svaret "mja tror også der er noget dalmantiner i ham" Nå men hunden var faktisk rigtig sød, problemet var bare at fordi den SÅ tydeligt lignede amstaff/amerikansk bulldog, så veg mange af de andre hundeejere sådan lidt væk fra ham, så han fik ikke rigtig lov til at snuse så meget. Min kæreste lod så Carla komme hen og snuse fordi hun var meget interesseret i ham, og den var rigtig sød og forsigtig. Men den hylede jo bare næsten hele træningen, fordi den ikke fik lov til noget Og manden havde ikke sindsygt godt styr på hunden og fik da også i en pause besked på af træneren, at han skulle få bedre styr på den, ellers ville han nok beordre den til at have mundkurv på.. Men alt i alt, rigtig god oplevelse, og tror det bliver nogen gode træningsgange :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2012 Det er skønt at se ens hvalp få hundevenner på træningspladsen Vinnie startede godt nok først til træning da hun var 1 år (da jeg fik hende), men hun fik sig en Schæfer-slyngveninde - de to var bare BFF Leroys bedste ven var en Harlekin GD pige. Da Leroy ikke turde løbe gennem tunnellen, sendte vi GD'en igennem først, og pludselig løb han gennem den tunnel som om han aldrig havde lavet andet Men lidt ærgerligt for ham fyren med den ubestemmelige blanding, synes jeg nok - at folk allerede begynder at tage afstand på et hvalpehold :hmm: Jeg var blevet sur, må jeg ærligt indrømme. Og at han ikke havde styr på den - hvorfor begynder man at gå til træning!!? Synes det lyder ret uretfærdigt overfor ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Oktober 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2012 Dejligt at I havde en god træning:5up: Men må give Umulia ret, at det var lidt synd for gutten med den-måske-ulovlige-hund. Vi går jo som regel til træning for at få redskaberne til at komme til at styre vores hunde - nogle ved i forvejen, hvordan man gør og andre gør ikke. Så medmindre den var direkte aggressiv i sin adfærd, så ville jeg været blevet temmelig irriteret over en træner, som skal hjælpe mig, sagde sådan. Hos os er vi ikke raceforstrækket ifht hvem vores hunde må lege med, så længe de ikke er agressive (hvilket jo gælder alle racer!). Havde du fundet de gode godbider frem:mrgreen:? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret Oktober 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2012 Vi havde også ret ondt af den, for på nær en enkelt hund hvis ejer tog "mod" til sig til sidst, var Carls faktisk den eneste hund der sådan rigtig var ovre og snuse og lege med den.. Hun synes til gengæld han var en dejlig en og hunden var altså rigtig rar, lige så snart den fik lov at snuse blev den helt rolig - den ville jo bare være med!! Håber de andre ejere næste gang vil lade deres hunde snuse, for selvom jeg er ret overbevist om at hunden nok er ulovlig, så så den altså ikke ud som om at den havde tænkt sig at gøre en myg fortræd uha ja, pølser skåret i små skiver, det kunne få madøret op i hende hun var bare så dygtig, fik ros flere gange og følte mig lidt overlegen da hun som den hurtigste fattede øvelsen "zig zag mellem ben" - og så siger de at Mastiffer er dumme, HA! vi havde super god kontakt, øjenkontakt næsten hele tiden og en meget træt hund da vi kom hjem min dejlige Carla-mus.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Oktober 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2012 Vi havde også ret ondt af den, for på nær en enkelt hund hvis ejer tog "mod" til sig til sidst, var Carls faktisk den eneste hund der sådan rigtig var ovre og snuse og lege med den.. Hun synes til gengæld han var en dejlig en og hunden var altså rigtig rar, lige så snart den fik lov at snuse blev den helt rolig - den ville jo bare være med!! Håber de andre ejere næste gang vil lade deres hunde snuse, for selvom jeg er ret overbevist om at hunden nok er ulovlig, så så den altså ikke ud som om at den havde tænkt sig at gøre en myg fortræd uha ja, pølser skåret i små skiver, det kunne få madøret op i hende hun var bare så dygtig, fik ros flere gange og følte mig lidt overlegen da hun som den hurtigste fattede øvelsen "zig zag mellem ben" - og så siger de at Mastiffer er dumme, HA! vi havde super god kontakt, øjenkontakt næsten hele tiden og en meget træt hund da vi kom hjem min dejlige Carla-mus.... Vil gerne advare imod zigzag-øvelsen:mrgreen:. Martha og jeg er flere gange blevet de andres pauseklovne, fordi hun ikke selv ved, hvor stor hun er, men hun kan sagtens huske øvelsen - men nu er hun altså for stor til den:mrgreen:. Faktisk er mastiff'er ikke så dumme, som man tror. Men når de ikke gider, så gider de bare ikke, og så kan de se på en, som om du taler russisk til den. Skønt at I er kommet godt i gang, og havde en god oplevelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret Oktober 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2012 Vil gerne advare imod zigzag-øvelsen:mrgreen:. Martha og jeg er flere gange blevet de andres pauseklovne, fordi hun ikke selv ved, hvor stor hun er, men hun kan sagtens huske øvelsen - men nu er hun altså for stor til den:mrgreen:. Faktisk er mastiff'er ikke så dumme, som man tror. Men når de ikke gider, så gider de bare ikke, og så kan de se på en, som om du taler russisk til den. Skønt at I er kommet godt i gang, og havde en god oplevelse. Haha, vi talte netop om da vi kom hjem, at det bliver spændende at se hvor længe vi kan lave den øvelse med hende inden hun vælter os omkuld Jeg er også bare noget så glad for at det var sådan en god og positiv oplevelse! Glæder mig allerede til næste lørdag :klap: (hmm ja og det der med at se ud som om vi taler russisk til hende, det blik fik vi altså også da vi skulle lave en "søge"-øvelse hvor hun skulle tage en pind som lugtede af os.. hun forstod vitterligt ikke hvad øvelsen gik ud på tror jeg Så vi opgav lidt og hyggede os med pølse-godbidder imens istedet ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret November 23, 2012 Rapporter Share Besvaret November 23, 2012 Jeg synes det noget længe siden vi har set billeder og hørt histoirier om Carla *hinthint* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret November 23, 2012 Rapporter Share Besvaret November 23, 2012 meget meget længe siden Men dejlig opdatering indtil da! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret November 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 25, 2012 I har helt ret Vi er vist alt for dårlige til at huske at tage billeder af hende, som man gjorde da hun var helt "lille" Men i kan få en opdatering, og så kommer der billeder senere idag, det lover jeg Carla er faktisk lige blevet 20 uger igår og vejer nu omkring 33 kg! Hun er blevet meget bedre til at forstå et nej, hun lytter mere når vi kalder på hende og i det hele taget er hun faktisk ret nem! Hun har dog også fået et par foruroligende vaner, blandt andet at hun mener at vores seng er blevet hendes seng :hmm: De sidste par dage har vi måtte slæbe hende ned derfra en 4-5 gange i løbet af natten, fordi trunten jo er blevet så høj nu at hun uden problemer selv kan kravle op i sengen uden hjælp! Meen i nat opgav hun omkring kl 03, og sov i sin kurv ved siden af vores seng resten af natten - Sejr til os! :slem: Nu hvor jeg sidder og skal skrive det ned, så tænker jeg over hvor meget der egentlig er sket den sidste måneds tid.. Hun er blevet 90% renlig, dvs. hun har kun uheld hvis hun er alene hjemme i over 4-5 timer, hvilket kun sker 1-2 gange om ugen, og hun kan holde sig hele natten uanset hvor sent vi står op. Idag har hun fx sovet til 10.30 da vi vågnede (jaja det er vel weekend ). Hun er hold op med at gnave i sofapuderne og i os, det er kun hvis vi leger at hun føler behov for at gnave lidt i os, men det hænger nok også sammen med at hun har skiftet alle sine tænder nu, bortset fra hjørnetænderne.. Sikke nogen fine store bisser hun har fået nu De små hvalpetænder virker jo helt til grin nu Men Carla er bare en fantastisk pige, hun følger os og elsker at komme og ligge hovedet på ens lår hvis man sidder i sofaen og få sig en lille lur oven på en. Hun er stadig helt vild med at blive kælet og nusset, men har dog ikke den samme interesse for fremmede mennesker som hun havde lige da vi fik hende. Nu nyder hun da hvis nogen kommer hen og vil nusse hende, meeen det er kun hvis det er nogen hun kender rigtig godt, at hun virkelig giver udtryk for sin glæde og logre helt vildt med halen. Hun tager bare alle med storm og er bare altid så glad og veltilpas, mere kan man jo ikke ønske sig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret November 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 25, 2012 Og som lovet.. Billeder :klap: Aaarh lad mig nu vææære!! Se hvor meget slaske-slaske jeg har fået i mit ansigt :slem: Mor elsker når jeg savler og tørrer det af i hendes bukser eller sofapuder! Uhm PIND! Meget store pinde godt nok... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 25, 2012 Rapporter Share Besvaret November 25, 2012 Hvor er hun bare blevet stor:lun:. Slet ikke til at forstå, at hun er 20 uger nu! Dejligt at høre at det går rigtig godt med hende! Øver I stå-stilling til udstilling, hvor hun står? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret November 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 25, 2012 Ja synes godt nok også det går stærkt nu! Vi har lige været en weekend på juleshopping i London, hvor hun blev passet og forkælet hos mine svigerforældre, og synes jeg kunne se stor forandring da vi kom hjem Mange af hendes yndlings-sovesteder kan hun ikke være mere Nej slet ikke, vi sender bare altid en opdatering til opdrætter sådan ca. hver 4. uge, og der sender vi altid et stå billede og et sidde billede så de kan se sådan lidt hvordan hun udvikler sig.. ved faktisk ikke engang hvordan hun skal stå med benene for at stå "rigtig" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 25, 2012 Rapporter Share Besvaret November 25, 2012 Helt ok - var også mere for ellers at give et lille fif, hvis det var det, I havde gang i:mrgreen:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret November 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 25, 2012 Jamen fortæl endelig Kunne godt tænke mig at prøve at stille hende op sådan rigtig og så hvor flot hun ser ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 25, 2012 Rapporter Share Besvaret November 25, 2012 Jamen fortæl endelig Kunne godt tænke mig at prøve at stille hende op sådan rigtig og så hvor flot hun ser ud Hun står faktisk rigtig flot på sin forben, men hendes bagben er lidt for meget ind under kroppen. Lårbenet på Carla er trukket en anelse fremad, og det skal gerne være enten lige ned, eller en anelse bagud rettet - prøv evt at se på disse billeder (rul lidt ned og se f.eks Augusta fra jeres opdrætter): Dansk kennel klub shows 2012 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret November 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 25, 2012 Hun står faktisk rigtig flot på sin forben, men hendes bagben er lidt for meget ind under kroppen. Lårbenet på Carla er trukket en anelse fremad, og det skal gerne være enten lige ned, eller en anelse bagud rettet - prøv evt at se på disse billeder (rul lidt ned og se f.eks Augusta fra jeres opdrætter): Dansk kennel klub shows 2012 arh, så hun skal faktisk stå meget bagud med bagbenene.. Er det egentlig kun ved udstilling at det er vigtigt at hun har denne stilling, eller bør hun også stå sådan normalt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 25, 2012 Rapporter Share Besvaret November 25, 2012 arh, så hun skal faktisk stå meget bagud med bagbenene.. Er det egentlig kun ved udstilling at det er vigtigt at hun har denne stilling, eller bør hun også stå sådan normalt? Det behøves ikke være helt så meget bagud, som Augusta gør - det gør mange af de voksne ikke. Men en anelse ja. Jeg ved faktisk ikke, om hun bør stå sådan:hmm:. Martha står som regel sådan af sig selv, så det er ikke noget vi har trænet. Men om det har noget at sige ifht kropsbygning, aner jeg desværre ikke. Spørg evt din opdrætter næste gang, du mailer til hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret November 26, 2012 Rapporter Share Besvaret November 26, 2012 Vi havde også ret ondt af den, for på nær en enkelt hund hvis ejer tog "mod" til sig til sidst, var Carls faktisk den eneste hund der sådan rigtig var ovre og snuse og lege med den.. Hun synes til gengæld han var en dejlig en og hunden var altså rigtig rar, lige så snart den fik lov at snuse blev den helt rolig - den ville jo bare være med!! Håber de andre ejere næste gang vil lade deres hunde snuse, for selvom jeg er ret overbevist om at hunden nok er ulovlig, så så den altså ikke ud som om at den havde tænkt sig at gøre en myg fortræd uha ja, pølser skåret i små skiver, det kunne få madøret op i hende hun var bare så dygtig, fik ros flere gange og følte mig lidt overlegen da hun som den hurtigste fattede øvelsen "zig zag mellem ben" - og så siger de at Mastiffer er dumme, HA! vi havde super god kontakt, øjenkontakt næsten hele tiden og en meget træt hund da vi kom hjem min dejlige Carla-mus.... Hvordan filan vil du lave den øvelse, når hun bliver voksen? Er du model med lange ben eller sådan? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts