Hop til indhold

En Engelsk Mastiff hvalp flytter (snart) ind!


Cricht
 Share

Recommended Posts

Så har vi efter utålmodig venten endelig være på det første hvalpebesøg hos vores opdrætter!

 

Kærlighed ved første blik :lun:

 

Hvalpene er nu 3 uger gamle og vi var selvfølgelig særlig opmærksomme på de 3 tæver, hvoraf 2 er abricot og én fawn.

 

Vi regner med at navngive hende Carla - Og ser frem til udvælgelsesforløbet mellem de tre meget kære tæver!!

 

Jeg vil opdatere tråden løbende med billeder når vi besøger opdrætter og når vi får vores lille pige hjem :mrgreen:

 

Et par billeder fra besøget idag:

1. besøg 29. juli 2012.jpg

1. besøg 29. juli 2012 4.jpg

1. besøg 29. juli 2012 5.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 78
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Årh hvor nusser:lun:

 

Jaa :lun: Vi var jo helt solgte og liiige ved at smugle en af dem med hjem i håndtasken :engel:

 

Vi fik os en god snak med opdrætter om barf, renlighedstræning og en masse andet, så nu føler vi os endnu mere klædt på til at blive Mastiff-ejere!

 

 

Åh nogle søde små hvapser, det blir svært at vælge, hehe...

 

MEGET! Hehe.. Men opdrætter ved hvad vi går efter, så jeg er sikker på de vælger den bedste hvalp i forhold til vores familie! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Bedre sent end aldrig.. Her er billederne fra 2. besøg hos opdrætter og de fineste Mastiff hvalpe der dengang var 5 uger og som nu er 7 uger gamle..

 

Vi henter og får Carla med hjem næste søndag!! :klap:

 

IMG_0531.jpg

 

Nu er hjemme efterhånden også hvalpe-klart! Der er ihvertfald indkøbt godbidder og legetøj til den helt store guldmedalje.. Så må vi se om det er interessant, eller om hun hellere bare vil finde en pind i haven :mrgreen:

IMG_0533.jpg

IMG_0529.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi svar fra opdrætter om præcis hvornår vi kan hente hende.. Søndag kl 11 går det løs! :banan:

 

(mind mig om hvor meget jeg har glædet mig, om et par måneder når hun har tygget i mine Louis Vuitton tasker og tisset overalt i huset :stupid:)

 

Tillykke!

Og husk, man skal aldrig klage over at få sig en hvalp med sans for kvalitet, men glæde sig over at få nye sko og sandaler:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhhhhh hvor bliver det spændende for jer:klap: Jeg har måske overset det, men endte Carla med at blive en fawn (lys) eller apricot? Kan godt forstå I glæder jer! Det er altid så spændende, når man henter sådan en lille ny hjem.

 

Hun endte med at blive fawn :lun: Opdrætter mente at vi godt kunne klare en hvalp med lidt krudt i røven, og det kunne vi ikke være mere enige i, så tror det er det helt rigtige valg! Den abricot tæve er en smule mere forsigtig, og skal så vidt vi forstår til et hjem med en ældre hund som godt kan lidt fred og ro..

 

Så må vi holde styr på ballademageren :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun endte med at blive fawn :lun: Opdrætter mente at vi godt kunne klare en hvalp med lidt krudt i røven, og det kunne vi ikke være mere enige i, så tror det er det helt rigtige valg! Den abricot tæve er en smule mere forsigtig, og skal så vidt vi forstår til et hjem med en ældre hund som godt kan lidt fred og ro..

 

Så må vi holde styr på ballademageren :mrgreen:

 

Jamen tillykke med krudtuglen:mrgreen: - er sikker på hun er skøn:lun:

 

 

 

Hayly, som var vores første mastiff, var en stille pige og meget trygshedsnarkoman. Martha er stikmodsat - fuld skrue og meget lidt tryghedssøgende (faktisk meget atypisk mastiff). Men man elsker dem på hver deres måde. Er lidt spændt på vores den lille nye pige - for hun skal jo helst kunne matche/passe til Marthas temperament.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen tillykke med krudtuglen:mrgreen: - er sikker på hun er skøn:lun:

 

 

 

Hayly, som var vores første mastiff, var en stille pige og meget trygshedsnarkoman. Martha er stikmodsat - fuld skrue og meget lidt tryghedssøgende (faktisk meget atypisk mastiff). Men man elsker dem på hver deres måde. Er lidt spændt på vores den lille nye pige - for hun skal jo helst kunne matche/passe til Marthas temperament.

 

Ja det bliver da spændende at se! Hvornår får i den lille ny?

 

Det bliver da sikkert rigtig dejlig for Martha at få en lillesøster at lære nogen unoder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det bliver da spændende at se! Hvornår får i den lille ny?

 

Det bliver da sikkert rigtig dejlig for Martha at få en lillesøster at lære nogen unoder :mrgreen:

 

Martha kommer til at elske at have en anden hund at være sammen med - hun elsker hundesamvær. Og særdeles mastiff-samvær:hjerte:. Marthas søster er lige blevet født, hun er kun 1 uge nu. Hun bliver hentet hjem, når hun er 12 uger. Så det bliver midt november, at hun flytter ind:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Martha kommer til at elske at have en anden hund at være sammen med - hun elsker hundesamvær. Og særdeles mastiff-samvær:hjerte:. Marthas søster er lige blevet født, hun er kun 1 uge nu. Hun bliver hentet hjem, når hun er 12 uger. Så det bliver midt november, at hun flytter ind:-D.

 

Ihh hvor dejligt! Så kommer de jo rigtig til at hygge sig sammen!

 

Vi drømmer også om at få en søster eller bror til Carla på et tidspunkt.. Men én hvalp af gangen, nu skal vi først nyde hende her i et par år :lun:

 

God der ikke er så længe til november så (selvom de 12 uger nok skal føles længe nok! Synes aldrig 8 uger er gået så langsomt som siden Carla og hendes søskende blev født - ventetid er bare ikke min kop te :roll:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Endelig fik vi Carla hjem :lun:

 

Laaaang køretur til Jylland, super afhentning hos opdrætter hvor vi lige fik nybagte boller og lidt Mastiff hygge, og endnu længere køretur hjem med kø, kø og atter kø på motorvejen :roll:

 

Carla pev lidt de første 15-20 min i bilen, men derefter faldt hun til ro og sov og puttede sig resten af turen hjem.. et enkelt stop på en rasteplads for at få lidt vand var dog ikke en succes - Der var vist for mange mennesker, biler og andre hunde i nærheden til at hun følte sig rigtig tryg, så hurtigt ind i bilen igen med os.. (tossede mennesker her troede da det lille pus måtte være tørstig så varmt der var i bilen, men neeej..)

 

Trygt hjemme blev haven udforsket til den store guldmedalje, og vi fik da også lige bjæffet lidt af naboens hund :mrgreen:

 

Og på ægte Mastiff manér faldt hun i søvn i sin kurv og snork sov i en times tid.. for derefter at pive lidt, hoppe op i sofaen, lægge sig mellem mine ben og falde i søvn igen :klap::lun:

 

 

 

418864_4537935369088_1664715739_n.jpg

217915_10151095205238393_498427442_n.jpg

295239_4537934929077_901815286_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...