Hop til indhold

Leder efter hund, og race.


Gæst Emil1997
 Share

Recommended Posts

Ascha - tror desværre du har ret, når nu jeg sidder og læser det igennem. Studsede også over størrelse på de 80kg. Og lige en tilføjelse til dine observationer, så står der i første indlæg at storesøster snart flytter ud, og senere at hun nok bor hjemme til hunden er fuldvoksen. En 15 årig dreng kan jo ikke flytte hjemmefra snart! Og hvilken 15 årig har råd til at betale 5000kr om måneden til en hund? - det kræver vist mere en usædvanlig god overtalelse derhjemme:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Emil1997

Tak for dette haha, har fået nok oplysninger mht. staffordshire der. Den er flot og kigger lidt på den. Kommer Tilbage om et par måneder, oprettede jo kun en bruger for at finde ud af hvilken hund jeg skulle anskaffe mig. hyg jer

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha værsgo, +4524651891 osv osv. du må gerne kalde mig en troll, HVORFOR skulle jeg bære mig an med at lave en troll her? jeg var væk da jeg var 13. Jamen jeg er da utrolig ligeglad med om du tror det er en troll, jeg vil have mig en hund. Er blevet forelsket i dem, i de sidste par år, og jeg har sparet sammen for at købe den selv. tror det vil vise lidt om hvad fanden jeg vil gøre for dem. jeg sender gerne et billede om en måned eller 2, efter jeg har fundet mig en perfekt hvalp at hjælpe videre op. En troll? gud bevares. Taler dog pænt herinde for ikke at genere nogen.

Jeg har ikke talt andet end pænt til dig, men dine facts hænger bare ikke sammen og der er for mange ting du pludselig ændrer på, så du har jo ikke givet mig grund til at tro på hvad du siger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha - tror desværre du har ret, når nu jeg sidder og læser det igennem. Studsede også over størrelse på de 80kg. Og lige en tilføjelse til dine observationer, så står der i første indlæg at storesøster snart flytter ud, og senere at hun nok bor hjemme til hunden er fuldvoksen. En 15 årig dreng kan jo ikke flytte hjemmefra snart! Og hvilken 15 årig har råd til at betale 5000kr om måneden til en hund? - det kræver vist mere en usædvanlig god overtalelse derhjemme:mrgreen:.

 

Ja, jeg ville nok gøre lidt mere ud af at forklare hvordan tingene hang sammen, hvis folk ikke kunne forstå meningen med hvad jeg skrev,... ihvertfald hvis jeg ville have råd om noget. Det bliver der ikke, hvilket bare forstærker min mistanke. Er sgu egentlig lidt ærgerlig over at folk der morer sig over at trække et forum rundt i manegen, samtidig ødelægger nye brugeres mulighed for at få hjælp til ting der faktisk kan være ret vigtige. Men humor er jo forskellig,... eftertænksomhed ligeså.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Det behøver nødvendigvis ikke være et troll, men muligvis bare en 15 årig med brug for et realitetstjek eller to.

 

synes ikke engang det er fedt han vil bruge 5000,-/mnd..

hvis han skal passe sin skole ved siden af at tjene penge, er der ikke meget tid til overs til hunden.

 

 

bliv du bare hundelufter først og gem potensforlængeren til senere! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

min mor er ligeglad med racen! men kan man ikke finde et mix med rottweiler/schæfer så den bliver mindre "vogter"? eller bare et look a like. kan dog også lide pitbulls, men de er svære at klare.

De er også svære at få lov til at have, for de har i mange år været forbudt herhjemme. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal nok komme tilbage med et billede af mig og min kommende hund om et par måneder, så kan du sige hvad du vil til den dag. Adiøs indtil da.

 

Hvis det er tilfældet, vil jeg da håbe at du begynder at interessere dig for hunderacernes forskellige egenskaber, for udseendet er ikke alt.

 

....... med mindre man er et hankønsvæsen med en meget lille "beeeeb". :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Emil1997

Mente nu mere det der bull terrier look! undskyld misforståelsen, er ikke så god på alle racerne endnu! Jamen jeg skaffer pengene på min egen måde, og har masser af tid til hunden vil jeg regne med. desuden har mor og far jo også noget tid når jeg ikke er hjemme, og vil altid aftale det med dem først

Link til indlæg
Del på andre sites

Det behøver nødvendigvis ikke være et troll, men muligvis bare en 15 årig med brug for et realitetstjek eller to.

Usandsynligt. TS reagerer stort set ligesom den unge pige der for nogle dage siden spurgte løs om 117 racer. Overser en del kritiske indlæg, for så at virke ked af at blive talt grimt til. Denne trådstarter krydrer det så bare med lidt skælsord,.. præcis som en dreng ville gøre. Vedkommende har lagt en fejl ind hvor der byttes om på kommaer og punktummer, i den anden tråd var der lidt sjove stavefejl.... sådan for at lyde ung. Og hvilken 15-årig anvender f.eks. udtrykket: adiøs

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

tja. da jeg var 15 havde jeg også helt sikkert råd til at bo i stor lejlighed, spise godt og rende i byen.

skulle jo "bare" arbejde lidt ekstra.

 

når man så finder ud af hvor pengene egentlig kommer fra finder man ud af at sætte et budget sammen.

 

min lillebror på 16 kunne sagtens have skrevet det der.

men ja... sikke et sammentræf at indlægget kommer lige efter det andet ;-)

 

skal vi se om begge kan være online samtidig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Emil1997

Jamen jeg prøver vel bare at "passe ind" i jeres tale måde, vil du gerne have jeg skriver som jeg gør med mine venner haha? det gør jeg gerne. Vil bare ikke mødes af negative kommentare sådan der. osv osv. Jeg tror også man kan connecte med facebook, så kan du se jeg er 15 år, hedder emil, og er fra 1997. Havde fødselsdag her den 17-7.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

næh! du ved hvor gammel man skal være for at være fyldt 15! thumbs up!

 

du skriver da bare ligeså torveligt chatsprog som det passer dig. så måske du bliver forstået af nogle jævnaldrende ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan holde sig til samme historie hele vejen igennem, og tage til sig at det er ok at være realistisk?

 

drømmetænkning er helt ok - men hold lige hovedet koldt.

 

hvis du virkelig er interesseret i at få hund nu. så er det alt det sociale med venner der ryger, som jeg ved man sætter pris på i den alder!! ... og du skal knokle for at få råd til at have hund. du skal altid være fornuftig og kedelig - og dine venner er nok meget uenige i dine beslutninger.

 

men hvis du er en 15 årig som virkelig gerne vil have hund, så find ud af hvad du kan tilbyde en hund, og sæt dig ind i hvilke racer der passer til det.

hvor meget vil du være hjemme ved hunden? det er jo ikke bare en hund som er der når det passer dig.

 

men jeg vil råde dig til at vente! og hvalpen bliver alligevel kun solgt til din mor. ingen seriøs opdrætter sælger til en 15årig.

 

selv var jeg 17 da jeg begyndte at ringe rundt til opdrættere, og 18 da jeg fik min første hund.

selv om der kun gik et år, er jeg glad for jeg ventede.

 

så vent... din hund skal være sammen med dig i 13-14 år, vent til du ved hvordan din fremtid ser ud... det er ikke nok bare at tænke... "jeg skal starte i 10. eller på gymnasiet eller hvad du nu skal"... der skal helst være planlagt lidt bedre, og din mor skal være 100% med i beslutningen, da hun nok risikerer at skulle tage sig af hunden når du ikke gider den om et par år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hej Emil - jeg tror på dig. Nevermind med de indlæg om trolde og ikke trolde - hvis du trykker på indstillinger øverst til højre, kan du lidt nede af siden (til venstre) sætte brugere på ignorer, hvis du bliver træt af at høre på dem :)

 

Men ang. hund, de 5-20 min er ikke nok til morgentur, den skal jo lige skide og tisse af for de næste 6-7-8 timer. Og har du overvejet hvad du vil gøre hvis i får hvalp, en hvalp skal først både lære at være renlig og at være alene hjemme, alene hjemme kan godt tage noget tid. Vi brugte 3 uger med vores første hund og lidt mere end 1 måned med den næste.

 

Synes du skal gøre det bedste du kan for dig og din evt kommende hund, og fluks gå på biblioteket og låne Lone Grevas bøger, bl.a. Hvalpen. Der står nogenlunde alt du har brug for at vide for at gøre det bedst muligt for din hund. Og for guds skyld, lad være med nogensinde at falde for dominans teorier og hård opdragelse.

 

 

 

 

Usandsynligt. TS reagerer stort set ligesom den unge pige der for nogle dage siden spurgte løs om 117 racer. Overser en del kritiske indlæg, for så at virke ked af at blive talt grimt til. Denne trådstarter krydrer det så bare med lidt skælsord,.. præcis som en dreng ville gøre. Vedkommende har lagt en fejl ind hvor der byttes om på kommaer og punktummer, i den anden tråd var der lidt sjove stavefejl.... sådan for at lyde ung. Og hvilken 15-årig anvender f.eks. udtrykket: adiøs

 

Det hedder nu adjø ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...