Hop til indhold

De særlige talenter


Umulia
 Share

Recommended Posts

Når jeg træner Chinook, får han jo et klik, når han er go og så går der jo lige et sekund eller tre før godbidden falder. I den tid har han lært sig selv at kaste hovedet tilbage flere gange, så det nærmest ser ud til at han kaster hovedet tilbage i hip-hop-style :klap: Det ser bare så skægt ud.

Nu har han så videreført den, så når han for alvor grovtigger, så sidder han og hip-hopper..... :sjov:

 

Og så kan han rode sin legetøjskasse igennem og dutte på flere ting, indtil han finder lige præcis den ting, han havde besluttet sig for at han vil lege med. Det virker virkelig som om han på forhånd har besluttet sig til hvad han vil lege med og så dutter han på alting til han høre præcis den lyd, som tingen siger. :lun:

 

Det lyder simpelthen så sjovt det der hip-hoppen!!! Er helt færdig af grin ved tanken. :klap:

 

Jeg glemte at nævne at begge tæver ofte drikker vand ved at dyppe hele snuden i vandbaljen, helt op tll øjnene, og så nærmest tygger de vand i sig, mens de blæse bobler ud af næsen. :-D

 

Haha det gad jeg godt at se! Hvorfor i alverden mon de gør det, hihi, skøre hunde! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hogan vil også gerne bide negle på os. Det er så skægt når han ligeså stille tager ens finger i munden og finder neglen :lol:

 

Ellers så ligger han ned og drikker hvis han får vand af en skål på gulvet. Hans egen herhjemme er jo i et stativ.

 

Hvis han gaber så smækker han altid med tungen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Charlie har sådan en speciel måde at kante sig op på siden af mig og på en eller anden mystisk måde får han sig viklet ind under min ene arm så vi sidder sammen - det er hygge :lun:

Oscar går i sin kurv om aftenen og her trækker han sit tæppe helt om sig - intet må være til syne af Oscar - og så er det godnat :mrgreen:

Darwin smækker med dørerne - han klaprer med dem, når han fortæller at han vil ud. Udover det har han en "irriterende" vane, at klappe låget ned på opvaskemaskinen - stå op på låget, for så kan han lige nå op på køkkenbordet, for at se om der nu skulle ligge en krumme eller to :-D - så det er med at huske at lukke låget helt i

 

Ville lige vise et par billeder af Oscar når han skal sove

 

DSC00800.jpg

DSC02386.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bailey rynker næse, slikker munden og hvisker - alt sammen på kommando selvfølgelig.

 

Hun kan så mange kommandoer at jeg har været nød til at liste dem i et excel ark for at selv kunne holde styr på dem - vi er tæt på 100.

 

Og så kender hun forskel på vand og safte-vand :roll: Hun kan høre når flasken tages ud af køleskabet - og det sker ikke når det er sodavand (saftevandet er også i en sodavandsflaske...)

Hæld vand op - "Så er der frisk vand" = Ingen reaktion

"Der er også saftevand" = Så står hun der !

 

Nå ja, og så jagter hun flagermus hver aften, inden vi går i seng, hvor hun putter snuden helt ind under nakken på mig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er korrekt - Rabies hos flagermus forårsages i Danmark af EBL (European bat lyssavirus) og der findes hvert år virus i indsendte flagermus.

men....

 

Bailey er vaccineret mod rabies.

Iflg. Fødevarestyrelsen blev sidste tilfælde af klassisk rabies fundet i Danmark i 1982.

Og så kan hun jo altså ikke fange dem. Hun jagter dem bare.

 

Så jeg er ikke så nervøs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Flipsen kan være så skinger at kun Mariah Carey kan høre ham :rolleyes: det er gerne når han insistere på en alt for tidlig go'nat-tur :mrgreen:

 

om morgenen plejer han ikke at stå op med det samme, men han kommer så luskende lidt efter og hvis der er tid til at sove mere siger jeg "gå bare ind og sov noget mere" eller "jeg skal først i bad" så daffer han ind og møffer sig ind under dynen igen :lun: og når han står op igen skal han lige trille sig i alle tæpperne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Audrey har en helt fantastisk evne til at være en dejligere hund, end jeg nogensinde kunne have forestillet mig. :hjerte:

 

Nå, der er flere af hendes "tics", som er blevet nævnt, men de kommer med alligevelled.

 

Audrey har et særligt talent for:

 

- at blive liggende i sengen, til jeg er stået op. Havde faktisk regnet med, at hun ville fungere som en slags vækkeur, så jeg kunne komme tidligt op, men det sker kun, hvis hun har dårlig mave, og skal ned. Hun er en magelig hund. :engel:

 

- at få møvet sig ind i centrum af madrassen i løbet af natten. Jeg er vist ret urolig, når jeg sover, så hun har fundet ud af, hvordan hun får skubbet mig skæv. Vågner som regel liggende på skrå i en eller anden upraktisk forvredning af kroppen. :lol:

 

- at speede op, når hun rører sand. Hun kan gå fra luntemode til fuld fart frem i løbet af et sekund.

 

- at mærke, når min puls stiger. Hvis jeg f.eks. bliver forfærdet over noget i tv, er hun der lige med det samme for at tjekke. :lun:

 

- at kravle på sofaer. Det kan godt være lidt irriterende, når man pludselig får 23 kg. hund i hovedet, fordi puden giver efter, eller fordi hun lige skal gå der, hvor jeg har mit hoved, men for det meste er det ret hyggeligt, når hun lægger sig, så vi kan putte.

 

- at dufte af hvalp!? Jeg begynder at tro, at det er mig, der er tosset. Men hun dufter altså stadig, som da jeg fik hende. :genert:

 

 

Det er vist, hvad jeg lige kan komme i tanke om nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

- at få møvet sig ind i centrum af madrassen i løbet af natten. Jeg er vist ret urolig, når jeg sover, så hun har fundet ud af, hvordan hun får skubbet mig skæv. Vågner som regel liggende på skrå i en eller anden upraktisk forvredning af kroppen. :lol:

 

 

Det talent har alle mine hunde også haft. Cicero er den mindste, men samtidig den der fylder mest :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det talent har alle mine hunde også haft. Cicero er den mindste, men samtidig den der fylder mest :lol:

 

Jeg forstår heller ikke, hvordan lille Audrey kan manipulere store mig rundt til egen fordel.. :lol: Men når hun så strækker sig, kan hun næsten fylde en 3'er sofa, så det skulle jo nødigt knibe med plads til hende.... :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...